Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

I s vyšším výkonem při vyplé kameře reaguje Kinect na hlas

Microsoft dal vývojářům her pro Xbox One k dispozici 10 % grafického výkonu navíc, pokud nevyžadují podporu pohybového ovládání. „Vypnutí“ Kinectu ale neovlivní hlasové příkazy, zůstanou aktivní.

Celá situace je trochu zamotaná, vyvíjela se od počátku června a provázela jí řada chybných spekulací. Zrekapitulujeme jí tedy od začátku: Microsoft se rozhodl vydat edici Xboxu One, která nebude zahrnovat pohybový ovladač Kinect a díky tomu dostane konzoli do nižší cenové relace. Sleva dělá až $100 (v Evropě je spíše symbolická), ale minimálně v USA dostala konzoli na stejnou úroveň jako Playstation 4.

I když konzole obsahuje řadu specializovaných obvodů (pro video, zvuk a podobně), neintegruje žádný procesor, který by byl určený pro zpracování obrazových dat z Kinectu (pro vyhodnocení pohybového ovládání). K tomuto účelu využívá Microsoft grafické jádro, z jehož výkonu je ~10 % rezervováno především pro tyto účely.

Xbox One core

S vydáním bezkinectové konzole přišel Microsoft na myšlenku zpřístupnit tuto 10% rezervu vývojářům, respektive dát jim kontrolu na tím, jak ji využijí. Prosáknutím této informace a jejím chybným pochopením vznikla fáma, že po odpojení Kinectu má Xbox One o 10 % vyšší výkon. To samozřejmě není pravda (vyvrátil to i výrobce) - o využití nebo nevyužití rezervy rozhoduje vývojář hry. I v případě, že po této možnosti sáhne, není třeba Kinect odpojovat.

Další nesrovnalost navázala na zmíněnou fámu: Někteří uživatelé se domnívali, že po odpojení Kinectu přestane konzole reagovat na hlasové příkazy. Protože ve skutečnosti k žádnému odpojení nedochází, zůstává i hlasové ovládání funkční (bez ohledu na to, zda je snímání pohybu zapnuto nebo vypnuto).

Jedním z prvních titulů, který potenciálu využil, je Destiny od Bungie - vývojáři se nechali slyšet, že díky tomu konzole hru zvládá v 1080p30, což je stejné rozlišení i FPS jako nabízí Playstation 4. Nakonec stojí za zmínku i to, že pohybové ovládání a gesta nejsou neaktivní po celou dobu běhu hry - pokud je minimalizována, je opět část grafického výkonu vydělena pro Kinect a vše funguje, jak je uživatel zvyklý.

Zdroje: 

Diskuse ke článku I s vyšším výkonem při vyplé kameře reaguje Kinect na hlas

Žádné komentáře.