Lenovo: Do půl roku bude každý druhý notebook dotykový
Lenovo se zatím do propagace dotykového ovládání příliš nehrnula - i v rámci Tchajwanského trhu, který je k dotykovým modelům nejpřívětivější, dosáhla jen 10% podílu těchto modelů. Přitom celkové statistiky hovoří o aktuálně 17% zastoupení celosvětově a 25% (tzn. zhruba o polovinu vyšším) zastoupení na Tchajwanu.
Vraťme se na chvíli k prognózám zveřejněným letos na jaře: Ty odhadovaly, že celosvětové zastoupení dotykových notebooků dosáhne 25 % až v roce 2016. Ve světle aktuálních statistik za letošní druhý kvartál (2012: 2%, Q1 2013: 10%, Q2 2013: 17%) se zdá, že tento trend značně zrychlil a odhadované čtvrtiny dosáhne již příští rok.
Lenovo ale chce jít ještě dál a ráda by již na začátku roku prodávala dotykové a klasické notebooky stejnou měrou - tedy alespoň na (pro tento trend příznivějším) Tchajwanském trhu. V souvislosti s tímto prohlášením společnost vydala dva nové dotykové konvertibilní modely - Yoga11s (NT$31 900 / $1063 / ~21 tisíc Kč + přirážky) a ThinkPad Helix (NT$74 900 / $2500 / ~50 tisíc Kč). S ohledem na cenové relace ale dodala, že do konce roku rozšíří nabídku i v hladině pod NT$20 000, tj. zhruba 13 tisíc Kč.