Lenovo: Akvizice Motoroly dokončena, dostaneme ji mezi top 3 značky
V lednu avizovaná akvizice dopadala v rámci možností podle plánu, společnost Lenovo za Motorolu zaplatila Googlu $2,9 miliardy, čímž získala značku a jádro, respektive mobilní (hlavní) divizi, která má na starost vývoj a výrobu chytrých telefonů.
Ostatní majetek se rozdrobil následujícím způsobem: Většinu duševního vlastnictví (několik tisíc patentů) si ponechal Google, divizi domácí elektroniky, která vyráběla set-top boxy, modemy a jiná síťová řešení, prodal Google už v loňském roce. Jaká je reálná hodnota oněch patentů lze jen těžko vyčíslit, ale s trochu nadsázky lez říct, že s ohledem na necelých třináct miliard, které Motorola ještě jako celek stála, vyšly Google na téměř deset miliard dolarů.
Liu Yun (mobilní divize) a Yang Yuanqing (CEO) z Lenova; Rick Osterloh z Motoroly
Pro část, kterou získalo Lenovo, se zatím nic nemění. Sídlo a vedení firmy nadále zůstává v Chicagu. Rovněž na území USA je koncentrována valná část pracovních sil společnosti (~2800 osob). Nový vlastník zatím neohlásil žádné čistky, takže minimálně v dohledné době firma pojede v aktuální konfiguraci 3500 zaměstnanců.
Lenovo má ale se značkou velké plány, jejím cílem je dostat Motorolu do top trojky výrobců mobilních telefonů, respektive smartphonů a zařadit ji po bok značek jako Apple a Samsung. Ve sféře osobních počítačů si zatím vede dobře, ztrátové divize, které odkoupila od IBM, se daří transformovat v prosperující jednotky, takže vytyčený cíl nemusí být mimo realitu.