Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Lenovo hlásí též GeForce RTX 3070 Ti a GeForce RTX 3070 Super

chcem sa opytat, ci tato seria 3xxx NV bude mat kartu bez RT - o ktore vyslovene nemam zaujem?!
vdaka comu sa zrejme zo 1080Ti opat vratim ku oblubenemu AMD ;)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

ved aj Navi2 bude vediet RT

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

áno, ale nebude mať na to vyčlenený extra kremík

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme, ze bude mat. Preto sa to vola HW akcelerovany RT. Obe firmy budu mat specialne HW obvody, ktore nebudu robit nic ine ako akcelerovat hladanie priesecnika luca s objektami v scene. Rozdiel je len v tom, ze AMD tieto obvody podla poslednych informacii zaclenili k TMU jednotkam, ktore bud budu robit svoju pracu ako doteraz alebo budu vyuzivat nove obvody na akceleraciu RT. Otazne je, ake obmedzenia to bude mat oproti samostatnym RT jednotkam v NV rieseni. Pointa ale je, ze obe firmy maju mat specializovany HW pre RT, ktory bude stat kremik navyse. Ak by AMD take nieco nemalo, nebola by sanca konkurovat NV a dotiahli by sa v RT tak na RTX 2060. :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

dosť podstatný rozdiel medzi riešeniami. Ja som to písal v kontexte že tensor jadrá u nv sú blbosť uberajúca kremík ktorý bez rtx nevyužívaš, pokiaľ samozrejme nekurvíš obraz dlss

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Rozdiel to je, ale stale aj AMD kremik navyse pre RT bude mat. Otazny je koncovy vykon, ktory dufam nebude iba o dorovnani Turingu. Co sa tyka DLSS, tak od verzie 2.0 je vysledok vyborny. Ak chyba vykon na poziadavky pouzivatela, nevidim dovod ho nevyuzit. Pokial dovoli niektore hry hrat aj na RTX 2060 v 4K a 60FPS ako Death Stranding, tak je to vyhoda a nie blbost. Plus DLSS 2.1 bude mozne pouzit aj na VR. Co je za mna vyborne. Tam som zvedavy na vysledky, pretoze vo VR sa skor ukazu urcite nedostatky ako na monitore.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

moj ciel je 1080p 240fps/hz, vsetko mensie ako 240hz =je pre moje narocne oci, nedostatocny a trhany +rozmazany pohyb, kvalita pohybu ma pre mna prioritu, preto RT je pre mna taktiez BullShit
preto som dufal ze budu nove karty mat verzie bez RT

takze ste ma nepotesili

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vzhladom na to, ze taka RTX 3080 dokaze zevraj niektore hry aj s RT akcelerovat v 4K a 60 FPS, tak aj bez RT by nemala mat problem akcelerovat FHD na 240FPS s dostatocne vykonnym CPU. Si myslim, ze s takou GPU by problem nebol a RT ani pouzivat nemusis.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale zaplatit ho musi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na grafickej karte si platis aj ine veci, ktore ako hrac nevyuzijes. Napriklad take FP64 jednotky. Zaujimave, ze doteraz nikto na to nenadaval.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a potom su ludia, co radi hraju, ja sa napriklad celkom tesim aj na:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=XmGeq_mjrH4&feature=emb_...
Spiritual succestor of Hexen II od 3Drealms

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prosím? DLSS nemá nic spojeného s RT ale DLSS není jediné.
RTX Broadcast je příklad užití tensorů, už dnes nemálo streamerů využívá RTX sound a až bude greenscreen rozšíří se to ještě víc, navíc ta grafika ušetří peníze, Elgato greenscreen stojí 4000, které streamer nemusí investovat a navíc ani nemusí řešit prostor. Tensory se pak dají použít pro content creatory i tím že například z videa dokáže udělat 3D model objektu, který pak může třeba pohybem přes web kameru ovládat... jsou tam velké možnosti, samozřejmě pro hráče není vše úplně použitelné.

Může tě těšit že Ampere má těch tensor jader poloviční počet proti Turingu, také tě může těšit že Tensor jádra nepočítají RT na to jsou určená RT jádra, Tensor přes AI pouze aplikuje denoise.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

IIRC, AMD to prave nebude resit dedikovanymi jednotkami. Ty ma jen nVidia v podobe RT jednotek. To jsou unikantni jednotky zapojene jen pri hybridnim renderingu, kdy dostanou informace, provedou vypocty na ktere jsou optimalizovane a vrati zpatky (jakoby do klasicke render pipeline) CUDA jadrum informace, aby se mohla vykreslit/nasvetlit scena.

Kdezto AMD to bude resit tim, ze upravi TMU jednotky tak, ze na ne posle ty vypocty v dobe, kdy by se jinak flakaly. Tim padem AMD nema specializovane jednotky na hybridni rendering, cili nema specialni HW obvody, ale obecnejsi.

Je to krapet slovickareni, ale dulezity rozdil ve filozofii obou firem.

Vime urcite, ze RT jednotky nVidie stoji kremik navic, ale je to vcelku malo. Co nevime je, zda pristup AMD bude stat kremik navic, nebo to bude treba jen o rozsireni instrukcni sady tech TMU tak aby zvladaly potrebne vypocty.

AMD to mit bude, uz je to potvrzene davno pro obe konzole, coz znamena, ze AMD ten tech ma pripraveny na velmi brzke vydani a ma to i posvecene z pohledu DirectX, tedy M$. Vyvojari prakticky vsech studii se s tim nauci delat, budou znat omezeni i vyhody. A navic tim ze je to v konzoli (ktera bude mit zivotnost par let a neni to absolutni spicka HW) tak to bude mit velky prinos i pro PCckare, protoze enginy/hry ktere budou mit RT na konzolich zapnuty budou mit i pekny RT na relativne dostupnem zeleze pro PC.

A pak to podle me bude hodne zajimave, protoze rozhodovani bude:
1) Chces mit pekny RT ve hrach tak, aby ty hry behaly svizne? S AMD garance, s nVidii mainstream nespis take.
2) Chces mit vic blizkatek ve hrach a ty potom pojedou na hranici hratelnosti? Zaplat si par tisic navic za 500-800W (ano, nikdo neveri, ze by nVidia dokazala udrzet ten prikon na uzde) 3slotove monstrum.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

ad 2) příkon: referenčka 3090 asi ok, má 2x 8pin, tzn 375W max ale nereference to bude jiná káva..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nech je to uz ako chce, som zvedavy na vykon AMD v RT. Bez HW podpory podobnej u NV to nevyzera na prvy pohlad moc dobre. Okrem toho nejde o blyskatka. V tejto generacii by mohlo uz RT citelne zlepsit celkove globalne osvetlenie, tiene a pod. Teda aspon oproti tomu co bolo ukazane doteraz. Snad to nebude zasa hlavne iba o odleskoch.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"AMD to prave nebude resit dedikovanymi jednotkami... Kdezto AMD to bude resit tim, ze upravi TMU jednotky tak, ze na ne posle ty vypocty v dobe, kdy by se jinak flakaly." Nebyl by nějaký odkaz, kde se o tomhle spekuluje, nebo je to čistě tvůj názor? Protože takovýhle způsob si nějak nedokážu dost jednoduše představit. To by dle mého vyžadovalo s ohledem na požadované RT dost sofistikovaný způsob řízení TMU se silnou závislostí na tom, co se děje "před i po" TMU. Pokud se TMU můžou flákat, tak v nějaký moment TMU naopak můžou jet na plný koule a kdy se potom provedou potřebné RT výpočty? Až se budou TMU zase flákat? Pokud se to nebude provádět úplně synchronně, pak se to bude muset nutně někde štosovat a synchronizovat - další režie navíc.
"500-800W (ano, nikdo neveri, ze by nVidia dokazala udrzet ten prikon na uzde)" to myslím přeháníš. S velikostí zdrojů, co doporučovala a doporučuje Nvidia ke svým kartám, nikdy nebyl problém, aspoň jsem o něčem neslyšel. A u 3090 je doporučený zdroj pro celý systém 750W - https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/graphics-cards/30-series/?nvid=nv-i....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

O HW implementacii RT u RDNA2 existuje patent http://www.freepatentsonline.com/10706609.pdf ktory hovori ze na jeho implementaciu vynechali divisor, takze pri ray-triangle intersection sa nepouziva delenie a zjednodusili tym HW navrh, ktory tak moze mat menej trazistorov a byt energeticky efektivnejsi.

Kazdy CU ma teda specialnu jednotku (kremik navyse) na plne HW RT pre maximalny vykon, rovnako ako u Nvidie.
To ze je sucastou TMU, zrejme len usetri par tranzistorov. HW implementacia ma i vlastny scheduler a efektivne cachovanie dat z pamate, co je zase dalsi kremik navyse.

RT je ale skalovatelny, kazda jeho cast - shader - moze byt modifikovana vyvojarom a moze fungovat i plne na standardnych SP, patent o tom hovori ako o SW RT, alebo mozu niektore shadery fungovat v SW ine v HW mode.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To by viac zodpovedalo realite. Bez realnej HW akceleracie by v RT nemali sancu konkurovat NV.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

AMD i tvrdilo ze ich HW akceleracia zvysuje vykon 3-10x.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Proto mne ta informace od Maliho zajímala, jak k ní přišel - podle mne by to, co on píše, RT akceleraci zabilo režií. Nehledě na to, že když MS líknul info k HW XBoxu X, tak se tam celkem jasně píše, že hw akcelerace RT je v RDNA 2 realizována speciálními jednotkami. MS je označuje jako Ray Accelerator a jsou integrovány na úrovni bloku CU. Tedy jak píšeš i ty.
Zatím se úplně přesně neví, jak velkou plochu čipu ty Ray Accelerator zabírají, prý to není moc, odhadem do 10% gpu části. To zvýšení výkonu RT efektů 3–10x je zřejmě oproti tomu, kdy by je počítaly jen shadery. Což je cca jako rozdíl mezi Pascalem (žádný RT jednotky) a Turingem, takže pokud tam nemají nějaké další fígle, žádná sláva, ale aspoň něco.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia zase udavala 6x vyssi vykon pre HW akceleraciu u Turingu v porovnani s Pascalom.
Ja som z verejnych benchmarkov z hry Metro od oka vypocital ze len na emulaciu RT jednotiek v 2080Ti je treba 25 TFlops u Pascalu (1080Ti). A celkovo Pascal by musel mat cca 39.6 TFlops aby dorovnal vykon 2080Ti v hre so zapnutym RT.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Každý přece ví, že NVIDIA musí šlapat i z kopce protože jí dýchá na paty Intel.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Rok 2020 je posledním rokem, kdy x86 a přídavné grafiky získají nějaké prodeje, za chvíli bude venku Apple A14X, Apple Arcade a nový iPod OS PRO a tím pádem vše ostatní bude instantně obsoletní, žravé, drahé a nezajímavé.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To kamarádění s Jolandou má na Tebe špatný vliv... more. :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A kolik to bude mít ALU?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Minimálně osm.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vynechal jsi, že to bude i rustikální... ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten pridomek Super ani RTX rada nepotrebuje protoze je to super prodrazene.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já doufám že bude test řady 3000 a to PCIe 3,0 vs PCIe 4,0 jestli bude nějaký rozdíl, někdo psal nebo mluvil že grafické karty nedokáží plně využít datový tok PCIe 3,0. Jediný segment který z PCIe 4,0 benefituje jsou SSD které to dokáží využít. Taky by bylo hezké s čím vyleze AMD, vypadá to že ještě před oznámením Geforce 3000 si věřili.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.