LightPeak má určitě budoucnost, ale ten hype už teď a často čtené názory že usb 3.0 je díky němu mrtvé, mi přijdou trochu předčasný. usb 3.0 se moc s Lightpeak srovnávat nedá, usb je kompletní sběrnice s definováním přenosů, zařízení atd. LigtPeak je v tuhle chvíli jen přenosová vrstva bez jakýchkoliv nástaveb, přes které Intel při prezentacích pouštěl hdmi stream přes provizorní konektor. Navíc i startovní rychlost 10Gbit je jen 2x vyšší než mnohem levnější usb 3.0 Něco jiného je budoucnost, LightPeak nemá problém s navýšením počtu světelných paprsků a tím s násobením přenosové rychlosti.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
zdenek11 https://diit.cz/profil/zdenek11
5. 11. 2010 - 12:24https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseLightPeak má určitě budoucnost, ale ten hype už teď a často čtené názory že usb 3.0 je díky němu mrtvé, mi přijdou trochu předčasný. usb 3.0 se moc s Lightpeak srovnávat nedá, usb je kompletní sběrnice s definováním přenosů, zařízení atd. LigtPeak je v tuhle chvíli jen přenosová vrstva bez jakýchkoliv nástaveb, přes které Intel při prezentacích pouštěl hdmi stream přes provizorní konektor. Navíc i startovní rychlost 10Gbit je jen 2x vyšší než mnohem levnější usb 3.0 Něco jiného je budoucnost, LightPeak nemá problém s navýšením počtu světelných paprsků a tím s násobením přenosové rychlosti. https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560185
+
Zajimava technologie a ten vlazny zajem Intelu o USB 3.0 by opravdu mohl naznacovat, ze jsou hodne blizko realneho nasazeni. Jinak existovalo i drazsi FireWire "pro profiky", proc by tedy nemohl koexistovat USB 3.0 s Light Peak.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ludek Jelinek https://diit.cz/profil/ljelinek
5. 11. 2010 - 12:26https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseZajimava technologie a ten vlazny zajem Intelu o USB 3.0 by opravdu mohl naznacovat, ze jsou hodne blizko realneho nasazeni. Jinak existovalo i drazsi FireWire "pro profiky", proc by tedy nemohl koexistovat USB 3.0 s Light Peak.https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560186
+
Jen taková poznámka na okraj ohledně ceny optických kabelů. Optický kabel, odolný zvýšenému namáhání se dvěma optickými vlákny se zvýšenou odolností na ohyb (ITU-T G.657) lze pořídit za cenu cca 4 Kč/m. Samozřejmě při větších odběrech, ale nemyslím, že by cena média byla limitující. Větší problém vidím v konektorech, v hlavně v jejich zanášení prachem a špínou. Jedině, že by snad vymysleli, nějaký samočistící konektor.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Michal Budínský https://diit.cz/profil/yupa
5. 11. 2010 - 14:04https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseJen taková poznámka na okraj ohledně ceny optických kabelů. Optický kabel, odolný zvýšenému namáhání se dvěma optickými vlákny se zvýšenou odolností na ohyb (ITU-T G.657) lze pořídit za cenu cca 4 Kč/m. Samozřejmě při větších odběrech, ale nemyslím, že by cena média byla limitující. Větší problém vidím v konektorech, v hlavně v jejich zanášení prachem a špínou. Jedině, že by snad vymysleli, nějaký samočistící konektor.https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560196
+
konektor je elektricky, optika a obsluzne obvody jsou v koncovkach kabelu (odtud take obavy o cenu)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
paco https://diit.cz/profil/paco
5. 11. 2010 - 15:04https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskusekonektor je elektricky, optika a obsluzne obvody jsou v koncovkach kabelu (odtud take obavy o cenu)https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560209
+
nevim jak se to mohlo stat, ale kecam (diit: neuvazujete o moznosti editace prispevku?)
konektor neni elektricky (tedy pokud nejde o uvazovanou variantu s napajenim) a v koncovkach kabelu je pouze rozsireni vlakna (beam expander) na prumer 0.7mm, ktere by melo zabranit problemum s prachem a spinou http://www.zdnet.co.uk/reviews/adapters/2010/08/05/intel-light-peak-a-te...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
paco https://diit.cz/profil/paco
5. 11. 2010 - 18:56https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskusenevim jak se to mohlo stat, ale kecam (diit: neuvazujete o moznosti editace prispevku?)
konektor neni elektricky (tedy pokud nejde o uvazovanou variantu s napajenim) a v koncovkach kabelu je pouze rozsireni vlakna (beam expander) na prumer 0.7mm, ktere by melo zabranit problemum s prachem a spinou
http://www.zdnet.co.uk/reviews/adapters/2010/08/05/intel-light-peak-a-tech-guide-40089748/https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560229
+
Ono se dost počíte s POF (plastová vlákna), která do nějakých 100m stačí a výroba je mnohem levnější než měď. Jinam oprika má ještě jednu veliko, a často opomíjenou výhodu - a to v EMC, což je zase věc která se líbí výrobcům, a je velmi vhodná i v případě průmyslového nasazení.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
r23 https://diit.cz/profil/r23
5. 11. 2010 - 17:39https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseOno se dost počíte s POF (plastová vlákna), která do nějakých 100m stačí a výroba je mnohem levnější než měď. Jinam oprika má ještě jednu veliko, a často opomíjenou výhodu - a to v EMC, což je zase věc která se líbí výrobcům, a je velmi vhodná i v případě průmyslového nasazení. https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560228
+
ja vidim hlavni problem v poruchovosti.... Laser v DVD odchazi kazdou chvili a tady je to cele jeste titernejsi a navic komplikovane o kabely
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vejr-71 https://diit.cz/profil/vejr
5. 11. 2010 - 14:16https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseja vidim hlavni problem v poruchovosti.... Laser v DVD odchazi kazdou chvili a tady je to cele jeste titernejsi a navic komplikovane o kabelyhttps://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560198
+
To nelze srovnávat. Světlo se jako přenosové médium používá na celém světě a rozhodně vykazuje menší chybovost než vaše DVD mechanika.
Tiskárnu připojit vždy a jedině přes UTP do sítě!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kert https://diit.cz/profil/kert
5. 11. 2010 - 14:33https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseTo nelze srovnávat. Světlo se jako přenosové médium používá na celém světě a rozhodně vykazuje menší chybovost než vaše DVD mechanika.
Tiskárnu připojit vždy a jedině přes UTP do sítě!https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560202
+
nejak tomu nerozumim, jak kazdou chvili? jakoze se DVD mechanika vysype kvuli laseru? co je to chvile?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
khale https://diit.cz/profil/khale
5. 11. 2010 - 14:33https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskusenejak tomu nerozumim, jak kazdou chvili? jakoze se DVD mechanika vysype kvuli laseru? co je to chvile?https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560203
+
neni laser jako laser, rozdil je jak ve vykonu, tak ve vlnove delce
modra BD dioda ma MTBF ~60000h, opticky transceiver (Infineon, Stratos, Finisar) ma MTBF ~ 8000000h
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
paco https://diit.cz/profil/paco
5. 11. 2010 - 15:23https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseneni laser jako laser, rozdil je jak ve vykonu, tak ve vlnove delce
modra BD dioda ma MTBF ~60000h, opticky transceiver (Infineon, Stratos, Finisar) ma MTBF ~ 8000000hhttps://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560215
+
U toho BD je ještě problém v tom, že není dobře zvládnutá výroba toho laseru, ale prostě se to musí tlačit na trh za každou cenu, proto to vypadá, jak to vypadá (nízká kvalita, nízká výtěžnost a to se odráží i v cenách).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
sumix https://diit.cz/profil/sumix
5. 11. 2010 - 19:35https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseU toho BD je ještě problém v tom, že není dobře zvládnutá výroba toho laseru, ale prostě se to musí tlačit na trh za každou cenu, proto to vypadá, jak to vypadá (nízká kvalita, nízká výtěžnost a to se odráží i v cenách).https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560230
+
Můj odhad je, že první flashku na této bázi si připojíme tak nejdřív za pět let. A to jsem známý optimista.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Miser https://diit.cz/profil/miser
5. 11. 2010 - 14:29https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseMůj odhad je, že první flashku na této bázi si připojíme tak nejdřív za pět let. A to jsem známý optimista.https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560200
+
ja jsem optimista a za pet let to bude bez flashek
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
khale https://diit.cz/profil/khale
5. 11. 2010 - 14:32https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseja jsem optimista a za pet let to bude bez flashekhttps://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560201
+
A co ty flashky má nahradit? Doufám, že ne nějaká šílenost ve formě "centrálního" úložiště.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
sumix https://diit.cz/profil/sumix
7. 11. 2010 - 11:07https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseA co ty flashky má nahradit? Doufám, že ne nějaká šílenost ve formě "centrálního" úložiště.https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560276
+
Nemyslím si, že USB 3.0 bude mít problémy. Naopak má velkou výhodu ve zpětné kompatibilitě a dá se předpokládat, že se zvedne proudová zatížitelnost proti USB 2.0 rozhraní i pro USB 2.0 zařízení. USB 3.0 má 900mA ve specifikaci.
Výhodou také je to, že cena USB 3.0 není o nic vyšší než USB2.0. Zatímco ceny Light peaku si netroufne nikdo ještě ani odhadnout.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jirka Krampl https://diit.cz/profil/jirkra
5. 11. 2010 - 15:40https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseNemyslím si, že USB 3.0 bude mít problémy. Naopak má velkou výhodu ve zpětné kompatibilitě a dá se předpokládat, že se zvedne proudová zatížitelnost proti USB 2.0 rozhraní i pro USB 2.0 zařízení. USB 3.0 má 900mA ve specifikaci.
Výhodou také je to, že cena USB 3.0 není o nic vyšší než USB2.0. Zatímco ceny Light peaku si netroufne nikdo ještě ani odhadnout.https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560218
+
No ono pozor. Ta kompatibilita je jenom umela. USB 2.0 je s 3.0 nekompatibilni. Zarizeni USB 3.0 vsak z definice standardu musi umet (a tedy obsahovat prislusne obvody a vodice) USB 2.0. Takze je to cele drazsi, nez by muselo, ale je to relativne blbuvzdorne, uzivatel vidi stejnou diru a proste to nejak pasuje do sebe.
Totez vlastne plati pro USB 1.1 a USB 2.0. Akorat tam byly kompatibilni draty v kabelu. USB 3.0 ma jeste navic k USB 2.0 dalsi vodice (drazsi kabel).
Na druhou stranu USB 3.0 se vyuzije hlavne na vetsi prenosy dat, takze flashky, disky, kamery, fotaky, sit,... A tady bude Light Peak delat slusnou konkurenci. Akorat nesmi zapomenout krome optiky tahnout i metaliku pro napajeni zarizeni (flashky, disky,...).
Otazka je, jestli Light Peak zamiri do podobnych vod jako USB 3.0, nebo na tom postavi hlavne datove site a bude to spise nahrada metalickeho ethernetu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
peca https://diit.cz/profil/peca007
5. 11. 2010 - 15:57https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseNo ono pozor. Ta kompatibilita je jenom umela. USB 2.0 je s 3.0 nekompatibilni. Zarizeni USB 3.0 vsak z definice standardu musi umet (a tedy obsahovat prislusne obvody a vodice) USB 2.0. Takze je to cele drazsi, nez by muselo, ale je to relativne blbuvzdorne, uzivatel vidi stejnou diru a proste to nejak pasuje do sebe.
Totez vlastne plati pro USB 1.1 a USB 2.0. Akorat tam byly kompatibilni draty v kabelu. USB 3.0 ma jeste navic k USB 2.0 dalsi vodice (drazsi kabel).
Na druhou stranu USB 3.0 se vyuzije hlavne na vetsi prenosy dat, takze flashky, disky, kamery, fotaky, sit,... A tady bude Light Peak delat slusnou konkurenci. Akorat nesmi zapomenout krome optiky tahnout i metaliku pro napajeni zarizeni (flashky, disky,...).
Otazka je, jestli Light Peak zamiri do podobnych vod jako USB 3.0, nebo na tom postavi hlavne datove site a bude to spise nahrada metalickeho ethernetu.https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560219
+
No taky jsem si říkal že Ethernetu to bude slušet ale pak mi napadlo že přechod ze 100Mbit na 1Gbit je také takový dosti, no prostě bez jumbo frames tam ta propustnost prostě není.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Kert https://diit.cz/profil/kert
6. 11. 2010 - 01:33https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseNo taky jsem si říkal že Ethernetu to bude slušet ale pak mi napadlo že přechod ze 100Mbit na 1Gbit je také takový dosti, no prostě bez jumbo frames tam ta propustnost prostě není.https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560238
+
Ja som vzdy mala pocit ze Intel mieri LighPeak-om aj niekam inde ako do konkurencie USB priveskov. Napr. priepustnost PCI Express zbernice je tusim 1 Gbit/s na linku? Toto ma 10 uz v navrhu a optikou sa da prenasat signal na vacsie vzdialenosti. Ja by som skor videla tieto konektory integrovane na doske, na pripajanie rozsirujucich kariet a mechanik, a pripadne pripajanie externeho HW ako graficke karty (ala ATI XGP), zobrazovadla, atd. Kapacitu to na to ma a v buducnosti sa bude dat pocitat s rozsirenim. "USB flashky" a podobne sa pri tom len zvezu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Alexandra Stanovska https://diit.cz/profil/aastha
5. 11. 2010 - 16:45https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseJa som vzdy mala pocit ze Intel mieri LighPeak-om aj niekam inde ako do konkurencie USB priveskov. Napr. priepustnost PCI Express zbernice je tusim 1 Gbit/s na linku? Toto ma 10 uz v navrhu a optikou sa da prenasat signal na vacsie vzdialenosti. Ja by som skor videla tieto konektory integrovane na doske, na pripajanie rozsirujucich kariet a mechanik, a pripadne pripajanie externeho HW ako graficke karty (ala ATI XGP), zobrazovadla, atd. Kapacitu to na to ma a v buducnosti sa bude dat pocitat s rozsirenim. "USB flashky" a podobne sa pri tom len zvezu.https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560222
+
Proč by nešlo optikou přenášet na větší vzdálenost? Záleží přece na použíté technologii. Mě přijdou transoceánský optický kabely jako docela funkční. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Lweek https://diit.cz/profil/lweek
5. 11. 2010 - 16:57https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseProč by nešlo optikou přenášet na větší vzdálenost? Záleží přece na použíté technologii. Mě přijdou transoceánský optický kabely jako docela funkční. :)https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560223
+
Myslim, že psala, že se dá použít na větší vzdálenosti... Jinak přopojení všeho optickym kabelem by se mi hrozně líbilo - přenosným diskem a LAN počínaje a monitorem konče.
Spíš ta trvanlivost bych řekl, že aktuálně nebude nicmoc. 10G SFP+ jsou teprve relativně krátce a taky občas umře laser a to je velikostí dost jinde.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tom V https://diit.cz/profil/svitivka
5. 11. 2010 - 17:12https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseMyslim, že psala, že se dá použít na větší vzdálenosti... Jinak přopojení všeho optickym kabelem by se mi hrozně líbilo - přenosným diskem a LAN počínaje a monitorem konče.
Spíš ta trvanlivost bych řekl, že aktuálně nebude nicmoc. 10G SFP+ jsou teprve relativně krátce a taky občas umře laser a to je velikostí dost jinde.https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560226
+
A na tom něco bude , i kdyby přes light peak měly být jen vnitřně propojeny sběrnice s jádrem v pocesoru ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Xspy https://diit.cz/profil/xspy
6. 11. 2010 - 13:40https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseA na tom něco bude , i kdyby přes light peak měly být jen vnitřně propojeny sběrnice s jádrem v pocesoru ...https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560245
+
Ojno to není o tom, jestli optika bude ale kdy. Ono v metalice se začínáme narážek na nepřekonatelné limity na vysokých frekvencích, jako je kapacita vedení, indukčnost, EMC.... Čím dříve se uvede takovýto produkt na masový trh, tím lépe. Začnou se v tom točit řádově větší peníze, bude velká motivace k dalšímu rozvoji.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
r23 https://diit.cz/profil/r23
6. 11. 2010 - 15:20https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseOjno to není o tom, jestli optika bude ale kdy. Ono v metalice se začínáme narážek na nepřekonatelné limity na vysokých frekvencích, jako je kapacita vedení, indukčnost, EMC.... Čím dříve se uvede takovýto produkt na masový trh, tím lépe. Začnou se v tom točit řádově větší peníze, bude velká motivace k dalšímu rozvoji.https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560248
+
USB 3.0 má oproti Lightpeaku obří výhodu v napájení, potřebuji jej jeden kabel. To je taky důvod, proč už ted i s pomalým nástupem je více flashek a disků s USB 3.0 nebo s eSata, stačí si projhít ceníky i českých eshopů.
Já teda nevím, ale opravdu ocením, že i na flashku o 16GB se data nahrávají rycglostí 80MB/s a ne 25MB/S, na pevný 2,5disk, který utáhne už USB 2.0 (natož 3.0, které dodává víc energie) je ten rozdíl ještě markantnější... To samé skener, když skenuju něco na 300,600dpi, to už USB 2.0 nestíhá a pošlete si něco na laser v grafice a taky to oceníte...
Občas mi přijde, že Diit proti USB 3.0 celkem bojuje a píše až nepravdy (třeba ted to napájení mi přijde jako nesmysl, protože 2,5disky utahne bez problému a 3,5palcový formát postupně odumírá, co se externích disku týče). Nebo tu byl test čipsetů, kde se to hodnotilo, že je to pomalé a nedosahuje to slíbených 5Gb/s... Pomalu z toho vyznělo, že mám zůstat u USB 2,0 a 30MB/s, protože těch 80GB/s je u USB 3.0 pomalé, tak proč přecházet :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tom Jones https://diit.cz/profil/jerry7650
6. 11. 2010 - 12:28https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseUSB 3.0 má oproti Lightpeaku obří výhodu v napájení, potřebuji jej jeden kabel. To je taky důvod, proč už ted i s pomalým nástupem je více flashek a disků s USB 3.0 nebo s eSata, stačí si projhít ceníky i českých eshopů.
Já teda nevím, ale opravdu ocením, že i na flashku o 16GB se data nahrávají rycglostí 80MB/s a ne 25MB/S, na pevný 2,5disk, který utáhne už USB 2.0 (natož 3.0, které dodává víc energie) je ten rozdíl ještě markantnější... To samé skener, když skenuju něco na 300,600dpi, to už USB 2.0 nestíhá a pošlete si něco na laser v grafice a taky to oceníte...
Občas mi přijde, že Diit proti USB 3.0 celkem bojuje a píše až nepravdy (třeba ted to napájení mi přijde jako nesmysl, protože 2,5disky utahne bez problému a 3,5palcový formát postupně odumírá, co se externích disku týče). Nebo tu byl test čipsetů, kde se to hodnotilo, že je to pomalé a nedosahuje to slíbených 5Gb/s... Pomalu z toho vyznělo, že mám zůstat u USB 2,0 a 30MB/s, protože těch 80GB/s je u USB 3.0 pomalé, tak proč přecházet :-)https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560244
+
Za sebe říkám, že se mi tahle filosofie vývoje taky nelíbí. Špatně navržená (nebo přehnaná) zpětná kompatibilita táhne věci do kytek.
Jaké bude USB 4.0 - o další 3 mm delší konektor, třetí vrstva pinů a třetí čip v "kompatibilních" zařízeních?
Máme Low-Speed, Full-Speed, Hi-Speed, Super-Speed. Příště bude Ultra-Speed? Mega-Speed? ..a potom?
Příslušenství USB 3.0 compatible, USB 3.0 Full-Speed, USB 3.0 Hi-Speed.. kdo se v tom vyzná..
USB 2.0 max. 5m kabel (4 dráty). USB 3.0 3m kabel (8 drátů+stínění). USB 4.0 1,5m (20 drátů+4 stínění)?
USB 2.0 40x zrychleni, USB 3.0 10x, USB 4.0 2,5x?
USB 2.0 zatížení CPU 20 %.. USB 3.0 zatížení CPU 30 %. USB 4.0...
Jasně, můžem říct "máme tu teď USB 3.0, tak nebádejme co by kdyby ažby".. ale pokud to vypadá, že je už velmi blízko i jiná cesta, která nevede do slepé uličky, tak mi to nedá.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jiří Tužil https://diit.cz/profil/moole
6. 11. 2010 - 16:46https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseZa sebe říkám, že se mi tahle filosofie vývoje taky nelíbí. Špatně navržená (nebo přehnaná) zpětná kompatibilita táhne věci do kytek.
Jaké bude USB 4.0 - o další 3 mm delší konektor, třetí vrstva pinů a třetí čip v "kompatibilních" zařízeních?
Máme Low-Speed, Full-Speed, Hi-Speed, Super-Speed. Příště bude Ultra-Speed? Mega-Speed? ..a potom?
Příslušenství USB 3.0 compatible, USB 3.0 Full-Speed, USB 3.0 Hi-Speed.. kdo se v tom vyzná..
USB 2.0 max. 5m kabel (4 dráty). USB 3.0 3m kabel (8 drátů+stínění). USB 4.0 1,5m (20 drátů+4 stínění)?
USB 2.0 40x zrychleni, USB 3.0 10x, USB 4.0 2,5x?
USB 2.0 zatížení CPU 20 %.. USB 3.0 zatížení CPU 30 %. USB 4.0...
Jasně, můžem říct "máme tu teď USB 3.0, tak nebádejme co by kdyby ažby".. ale pokud to vypadá, že je už velmi blízko i jiná cesta, která nevede do slepé uličky, tak mi to nedá.https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560250
+
No a jak dlouho je tady s námi eSata, mnohem výkonnější než USB 2.0??? A stejně je využití mizivé! Právě proto, že přenosný disk si lidi kupují proto, že je přenosný mezi různými PC a NTB a na každém je dnes USB 2.0.
Pokud 5Gbit u USB 3.0 bude znamenat po vyladění ovladačů 350-400MB přenos dat, tak takovou rychlost zřejmě nedosáhnout magnetické pevné disky nikdy a SSD disky aktuálně dávají max 250-280MB/s, takže je zde velka rezerva.
Lightpeak je hezká věc, ale bez napájení na nic.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tom Jones https://diit.cz/profil/jerry7650
6. 11. 2010 - 19:56https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseNo a jak dlouho je tady s námi eSata, mnohem výkonnější než USB 2.0??? A stejně je využití mizivé! Právě proto, že přenosný disk si lidi kupují proto, že je přenosný mezi různými PC a NTB a na každém je dnes USB 2.0.
Pokud 5Gbit u USB 3.0 bude znamenat po vyladění ovladačů 350-400MB přenos dat, tak takovou rychlost zřejmě nedosáhnout magnetické pevné disky nikdy a SSD disky aktuálně dávají max 250-280MB/s, takže je zde velka rezerva.
Lightpeak je hezká věc, ale bez napájení na nic.https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560268
+
napajeni neni problem na LightPeak doplnit , jsou to jen 2 vodice navic, vyhodu proti usb je ze nemusi resit spetnou kompatibilitu a muzou dat i vykonejsi napajeni treba 12V a 1-2A a to bu stacilo i na narocnejsi externi zarizeni
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
MartinTl https://diit.cz/profil/martintl
7. 11. 2010 - 08:47https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskusenapajeni neni problem na LightPeak doplnit , jsou to jen 2 vodice navic, vyhodu proti usb je ze nemusi resit spetnou kompatibilitu a muzou dat i vykonejsi napajeni treba 12V a 1-2A a to bu stacilo i na narocnejsi externi zarizenihttps://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560273
+
To ano, jenže k tomu ještě dlouhá cesta je. Aby vůbec mohl být Lightpeak v příštím roce, to už by musel být návrh nějakých konektorů atd.
Zatím LightPeak = zmenšený optický kabel a to je hodně málo.
USB 3.0 si myslím, je dobrá volba pro následující 3-4roky. 400MB/s je opravdu dostatečné pro obyčejné lidi. Jinak také není problém brát napájení ze 2 USB, některé disky to využívají i u USB 2.0, tzn u USB 3.0 je to 5V x 1,8A a to už není tak málo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tom Jones https://diit.cz/profil/jerry7650
7. 11. 2010 - 11:04https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseTo ano, jenže k tomu ještě dlouhá cesta je. Aby vůbec mohl být Lightpeak v příštím roce, to už by musel být návrh nějakých konektorů atd.
Zatím LightPeak = zmenšený optický kabel a to je hodně málo.
USB 3.0 si myslím, je dobrá volba pro následující 3-4roky. 400MB/s je opravdu dostatečné pro obyčejné lidi. Jinak také není problém brát napájení ze 2 USB, některé disky to využívají i u USB 2.0, tzn u USB 3.0 je to 5V x 1,8A a to už není tak málo.https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560275
+
Hlavní výhoda LP je provedení, resp. cena. Máte ponětí kolik stojí běž dnes dotupné 10 nebo 100Gbit transcivery ? K tomu napájení, pokud budou chytří, není problém tam táhnout třeba 48V AC při nějakách 1-1.5 A, což dává dost energie na poměrně velké vzdájenosti (ztráty rostou s I^2). Pokud si vzpomenete, USB trvalo nějakých 5-7 let, než se začalo ve velkém používat. Další výhodou je to, že LP může být fyzickou vrstvou pro různá rozhraní. Můj sen je zavřít mé výhoné hlučné pc do sklepa a u sebe v prvním patře mít monitory (2x), peroferie. LP je první, s čím by to bylo rozumě realizovatelné. Další - nad LP může být třeba PCIe - takže přeba malý notebook s integrovanou grafikou a LP, a doma krabička s grafikou a monitorem. USB nikdy nebylo navrhováno pro velké přenosy, což se projevuje třeba vysokou zátěží CPU.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
r23 https://diit.cz/profil/r23
7. 11. 2010 - 12:46https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseHlavní výhoda LP je provedení, resp. cena. Máte ponětí kolik stojí běž dnes dotupné 10 nebo 100Gbit transcivery ? K tomu napájení, pokud budou chytří, není problém tam táhnout třeba 48V AC při nějakách 1-1.5 A, což dává dost energie na poměrně velké vzdájenosti (ztráty rostou s I^2). Pokud si vzpomenete, USB trvalo nějakých 5-7 let, než se začalo ve velkém používat. Další výhodou je to, že LP může být fyzickou vrstvou pro různá rozhraní. Můj sen je zavřít mé výhoné hlučné pc do sklepa a u sebe v prvním patře mít monitory (2x), peroferie. LP je první, s čím by to bylo rozumě realizovatelné. Další - nad LP může být třeba PCIe - takže přeba malý notebook s integrovanou grafikou a LP, a doma krabička s grafikou a monitorem. USB nikdy nebylo navrhováno pro velké přenosy, což se projevuje třeba vysokou zátěží CPU. https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560278
+
Tak bezesporu by LP měl poskytnout diametrálně odlišné možnosti oproti dnešku a i cena je z podstatné části tvořena jenom tím, kolik se toho vyrobí. Ale během příštích pár let bych to viděl spíš na použití USB 3.0 (ruku na srdce, kolik lidí běžně potřebuje tahat extra dlouhé kabely nebo vyžaduje větší datový tok než by USB 3.0 mohlo dávat? Já si teda využití představit samozřejmě umím, ale spíš kolik lidí to běžně využije).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
sumix https://diit.cz/profil/sumix
7. 11. 2010 - 13:10https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseTak bezesporu by LP měl poskytnout diametrálně odlišné možnosti oproti dnešku a i cena je z podstatné části tvořena jenom tím, kolik se toho vyrobí. Ale během příštích pár let bych to viděl spíš na použití USB 3.0 (ruku na srdce, kolik lidí běžně potřebuje tahat extra dlouhé kabely nebo vyžaduje větší datový tok než by USB 3.0 mohlo dávat? Já si teda využití představit samozřejmě umím, ale spíš kolik lidí to běžně využije).https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560279
+
Do té doby se musíte naučit stavět výkonné a zároveň tiché PC ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Miser https://diit.cz/profil/miser
8. 11. 2010 - 10:13https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuseDo té doby se musíte naučit stavět výkonné a zároveň tiché PC ;)https://diit.cz/clanek/light-peak-od-intelu-mozna-uz-pristi-rok-ma-se-usb-30-zacit-bat/diskuse#comment-560319
+
LightPeak má určitě budoucnost, ale ten hype už teď a často čtené názory že usb 3.0 je díky němu mrtvé, mi přijdou trochu předčasný. usb 3.0 se moc s Lightpeak srovnávat nedá, usb je kompletní sběrnice s definováním přenosů, zařízení atd. LigtPeak je v tuhle chvíli jen přenosová vrstva bez jakýchkoliv nástaveb, přes které Intel při prezentacích pouštěl hdmi stream přes provizorní konektor. Navíc i startovní rychlost 10Gbit je jen 2x vyšší než mnohem levnější usb 3.0 Něco jiného je budoucnost, LightPeak nemá problém s navýšením počtu světelných paprsků a tím s násobením přenosové rychlosti.
Zajimava technologie a ten vlazny zajem Intelu o USB 3.0 by opravdu mohl naznacovat, ze jsou hodne blizko realneho nasazeni. Jinak existovalo i drazsi FireWire "pro profiky", proc by tedy nemohl koexistovat USB 3.0 s Light Peak.
Jen taková poznámka na okraj ohledně ceny optických kabelů. Optický kabel, odolný zvýšenému namáhání se dvěma optickými vlákny se zvýšenou odolností na ohyb (ITU-T G.657) lze pořídit za cenu cca 4 Kč/m. Samozřejmě při větších odběrech, ale nemyslím, že by cena média byla limitující. Větší problém vidím v konektorech, v hlavně v jejich zanášení prachem a špínou. Jedině, že by snad vymysleli, nějaký samočistící konektor.
konektor je elektricky, optika a obsluzne obvody jsou v koncovkach kabelu (odtud take obavy o cenu)
nevim jak se to mohlo stat, ale kecam (diit: neuvazujete o moznosti editace prispevku?)
konektor neni elektricky (tedy pokud nejde o uvazovanou variantu s napajenim) a v koncovkach kabelu je pouze rozsireni vlakna (beam expander) na prumer 0.7mm, ktere by melo zabranit problemum s prachem a spinou
http://www.zdnet.co.uk/reviews/adapters/2010/08/05/intel-light-peak-a-te...
Ono se dost počíte s POF (plastová vlákna), která do nějakých 100m stačí a výroba je mnohem levnější než měď. Jinam oprika má ještě jednu veliko, a často opomíjenou výhodu - a to v EMC, což je zase věc která se líbí výrobcům, a je velmi vhodná i v případě průmyslového nasazení.
ja vidim hlavni problem v poruchovosti.... Laser v DVD odchazi kazdou chvili a tady je to cele jeste titernejsi a navic komplikovane o kabely
To nelze srovnávat. Světlo se jako přenosové médium používá na celém světě a rozhodně vykazuje menší chybovost než vaše DVD mechanika.
Tiskárnu připojit vždy a jedině přes UTP do sítě!
nejak tomu nerozumim, jak kazdou chvili? jakoze se DVD mechanika vysype kvuli laseru? co je to chvile?
neni laser jako laser, rozdil je jak ve vykonu, tak ve vlnove delce
modra BD dioda ma MTBF ~60000h, opticky transceiver (Infineon, Stratos, Finisar) ma MTBF ~ 8000000h
U toho BD je ještě problém v tom, že není dobře zvládnutá výroba toho laseru, ale prostě se to musí tlačit na trh za každou cenu, proto to vypadá, jak to vypadá (nízká kvalita, nízká výtěžnost a to se odráží i v cenách).
Můj odhad je, že první flashku na této bázi si připojíme tak nejdřív za pět let. A to jsem známý optimista.
ja jsem optimista a za pet let to bude bez flashek
A co ty flashky má nahradit? Doufám, že ne nějaká šílenost ve formě "centrálního" úložiště.
Nemyslím si, že USB 3.0 bude mít problémy. Naopak má velkou výhodu ve zpětné kompatibilitě a dá se předpokládat, že se zvedne proudová zatížitelnost proti USB 2.0 rozhraní i pro USB 2.0 zařízení. USB 3.0 má 900mA ve specifikaci.
Výhodou také je to, že cena USB 3.0 není o nic vyšší než USB2.0. Zatímco ceny Light peaku si netroufne nikdo ještě ani odhadnout.
No ono pozor. Ta kompatibilita je jenom umela. USB 2.0 je s 3.0 nekompatibilni. Zarizeni USB 3.0 vsak z definice standardu musi umet (a tedy obsahovat prislusne obvody a vodice) USB 2.0. Takze je to cele drazsi, nez by muselo, ale je to relativne blbuvzdorne, uzivatel vidi stejnou diru a proste to nejak pasuje do sebe.
Totez vlastne plati pro USB 1.1 a USB 2.0. Akorat tam byly kompatibilni draty v kabelu. USB 3.0 ma jeste navic k USB 2.0 dalsi vodice (drazsi kabel).
Na druhou stranu USB 3.0 se vyuzije hlavne na vetsi prenosy dat, takze flashky, disky, kamery, fotaky, sit,... A tady bude Light Peak delat slusnou konkurenci. Akorat nesmi zapomenout krome optiky tahnout i metaliku pro napajeni zarizeni (flashky, disky,...).
Otazka je, jestli Light Peak zamiri do podobnych vod jako USB 3.0, nebo na tom postavi hlavne datove site a bude to spise nahrada metalickeho ethernetu.
No taky jsem si říkal že Ethernetu to bude slušet ale pak mi napadlo že přechod ze 100Mbit na 1Gbit je také takový dosti, no prostě bez jumbo frames tam ta propustnost prostě není.
Ja som vzdy mala pocit ze Intel mieri LighPeak-om aj niekam inde ako do konkurencie USB priveskov. Napr. priepustnost PCI Express zbernice je tusim 1 Gbit/s na linku? Toto ma 10 uz v navrhu a optikou sa da prenasat signal na vacsie vzdialenosti. Ja by som skor videla tieto konektory integrovane na doske, na pripajanie rozsirujucich kariet a mechanik, a pripadne pripajanie externeho HW ako graficke karty (ala ATI XGP), zobrazovadla, atd. Kapacitu to na to ma a v buducnosti sa bude dat pocitat s rozsirenim. "USB flashky" a podobne sa pri tom len zvezu.
Proč by nešlo optikou přenášet na větší vzdálenost? Záleží přece na použíté technologii. Mě přijdou transoceánský optický kabely jako docela funkční. :)
Myslim, že psala, že se dá použít na větší vzdálenosti... Jinak přopojení všeho optickym kabelem by se mi hrozně líbilo - přenosným diskem a LAN počínaje a monitorem konče.
Spíš ta trvanlivost bych řekl, že aktuálně nebude nicmoc. 10G SFP+ jsou teprve relativně krátce a taky občas umře laser a to je velikostí dost jinde.
A na tom něco bude , i kdyby přes light peak měly být jen vnitřně propojeny sběrnice s jádrem v pocesoru ...
Ojno to není o tom, jestli optika bude ale kdy. Ono v metalice se začínáme narážek na nepřekonatelné limity na vysokých frekvencích, jako je kapacita vedení, indukčnost, EMC.... Čím dříve se uvede takovýto produkt na masový trh, tím lépe. Začnou se v tom točit řádově větší peníze, bude velká motivace k dalšímu rozvoji.
USB 3.0 má oproti Lightpeaku obří výhodu v napájení, potřebuji jej jeden kabel. To je taky důvod, proč už ted i s pomalým nástupem je více flashek a disků s USB 3.0 nebo s eSata, stačí si projhít ceníky i českých eshopů.
Já teda nevím, ale opravdu ocením, že i na flashku o 16GB se data nahrávají rycglostí 80MB/s a ne 25MB/S, na pevný 2,5disk, který utáhne už USB 2.0 (natož 3.0, které dodává víc energie) je ten rozdíl ještě markantnější... To samé skener, když skenuju něco na 300,600dpi, to už USB 2.0 nestíhá a pošlete si něco na laser v grafice a taky to oceníte...
Občas mi přijde, že Diit proti USB 3.0 celkem bojuje a píše až nepravdy (třeba ted to napájení mi přijde jako nesmysl, protože 2,5disky utahne bez problému a 3,5palcový formát postupně odumírá, co se externích disku týče). Nebo tu byl test čipsetů, kde se to hodnotilo, že je to pomalé a nedosahuje to slíbených 5Gb/s... Pomalu z toho vyznělo, že mám zůstat u USB 2,0 a 30MB/s, protože těch 80GB/s je u USB 3.0 pomalé, tak proč přecházet :-)
Za sebe říkám, že se mi tahle filosofie vývoje taky nelíbí. Špatně navržená (nebo přehnaná) zpětná kompatibilita táhne věci do kytek.
Jaké bude USB 4.0 - o další 3 mm delší konektor, třetí vrstva pinů a třetí čip v "kompatibilních" zařízeních?
Máme Low-Speed, Full-Speed, Hi-Speed, Super-Speed. Příště bude Ultra-Speed? Mega-Speed? ..a potom?
Příslušenství USB 3.0 compatible, USB 3.0 Full-Speed, USB 3.0 Hi-Speed.. kdo se v tom vyzná..
USB 2.0 max. 5m kabel (4 dráty). USB 3.0 3m kabel (8 drátů+stínění). USB 4.0 1,5m (20 drátů+4 stínění)?
USB 2.0 40x zrychleni, USB 3.0 10x, USB 4.0 2,5x?
USB 2.0 zatížení CPU 20 %.. USB 3.0 zatížení CPU 30 %. USB 4.0...
Jasně, můžem říct "máme tu teď USB 3.0, tak nebádejme co by kdyby ažby".. ale pokud to vypadá, že je už velmi blízko i jiná cesta, která nevede do slepé uličky, tak mi to nedá.
No a jak dlouho je tady s námi eSata, mnohem výkonnější než USB 2.0??? A stejně je využití mizivé! Právě proto, že přenosný disk si lidi kupují proto, že je přenosný mezi různými PC a NTB a na každém je dnes USB 2.0.
Pokud 5Gbit u USB 3.0 bude znamenat po vyladění ovladačů 350-400MB přenos dat, tak takovou rychlost zřejmě nedosáhnout magnetické pevné disky nikdy a SSD disky aktuálně dávají max 250-280MB/s, takže je zde velka rezerva.
Lightpeak je hezká věc, ale bez napájení na nic.
napajeni neni problem na LightPeak doplnit , jsou to jen 2 vodice navic, vyhodu proti usb je ze nemusi resit spetnou kompatibilitu a muzou dat i vykonejsi napajeni treba 12V a 1-2A a to bu stacilo i na narocnejsi externi zarizeni
To ano, jenže k tomu ještě dlouhá cesta je. Aby vůbec mohl být Lightpeak v příštím roce, to už by musel být návrh nějakých konektorů atd.
Zatím LightPeak = zmenšený optický kabel a to je hodně málo.
USB 3.0 si myslím, je dobrá volba pro následující 3-4roky. 400MB/s je opravdu dostatečné pro obyčejné lidi. Jinak také není problém brát napájení ze 2 USB, některé disky to využívají i u USB 2.0, tzn u USB 3.0 je to 5V x 1,8A a to už není tak málo.
Hlavní výhoda LP je provedení, resp. cena. Máte ponětí kolik stojí běž dnes dotupné 10 nebo 100Gbit transcivery ? K tomu napájení, pokud budou chytří, není problém tam táhnout třeba 48V AC při nějakách 1-1.5 A, což dává dost energie na poměrně velké vzdájenosti (ztráty rostou s I^2). Pokud si vzpomenete, USB trvalo nějakých 5-7 let, než se začalo ve velkém používat. Další výhodou je to, že LP může být fyzickou vrstvou pro různá rozhraní. Můj sen je zavřít mé výhoné hlučné pc do sklepa a u sebe v prvním patře mít monitory (2x), peroferie. LP je první, s čím by to bylo rozumě realizovatelné. Další - nad LP může být třeba PCIe - takže přeba malý notebook s integrovanou grafikou a LP, a doma krabička s grafikou a monitorem. USB nikdy nebylo navrhováno pro velké přenosy, což se projevuje třeba vysokou zátěží CPU.
Tak bezesporu by LP měl poskytnout diametrálně odlišné možnosti oproti dnešku a i cena je z podstatné části tvořena jenom tím, kolik se toho vyrobí. Ale během příštích pár let bych to viděl spíš na použití USB 3.0 (ruku na srdce, kolik lidí běžně potřebuje tahat extra dlouhé kabely nebo vyžaduje větší datový tok než by USB 3.0 mohlo dávat? Já si teda využití představit samozřejmě umím, ale spíš kolik lidí to běžně využije).
Do té doby se musíte naučit stavět výkonné a zároveň tiché PC ;)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.