Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Mass Effect: nemáte-li Internet, raději nekupujte

Mass Effect logo

Až si zase budete chtít koupit nějakou hru a padne vám do oka Mass Effect, dobře to zvažte, zejména pokud nemáte připojení k Internetu. Jak určitě tušíte, hra obsahuje online aktivaci. Není to však aktivace jen tak obyčejná. Je sice pěkné, že ke hraní nebudete potřebovat instalační médium, ale bez toho se pro hraní narozdíl od Internetu obejdete.

Jak totiž píše na oficiálním fóru ke hře Technical Producer z týmu BioWare (tvůrce hry), Derek French, hra vyžaduje instalační klíč, který je dodáván ke každé instalaci (a ke každé jiný, samozřejmě). Tento klíč si hra poprvé ověří přes Internet a aktivuje se. Ochrana SecuROM se pak pokouší klíč znovu ověřit po pěti dnech a pokud se jí to do deseti dnů nepodaří, hra začne před spuštěním kontrolu vyžadovat.

Ačkoli je nám jasné, že tvůrci se proti pirátství chránit chtějí, zdá se, že tady už to zachází příliš daleko. Pomineme-li fakt, že pořád zdaleka ne každý má doma připojení k Internetu (a informaci o tomto požadavku na balení abyste hledali s podobnou obezřetností, jako když zkoumáte, zda bankovka není falešná), dokážeme si živě představit fakt, že uživatel, kterého zkrátka nic nedonutí si hru koupit, přestože ji chce, si prostě stáhne crack a hraje kdykoli a kdekoli, zatímco legální uživatel je bez Internetu zkrátka namydlený. Sám mám několik známých, kteří Internet nemají, legálně zakoupené hry si s mým laskavým svolením jezdí instalovat ke mě i s celým počítačem, aby si je alespoň aktivovali, je-li taková aktivace jednorázová. Tato opakovačka už však nelze nazvat jinak než opruz. Docela by nás zajímalo, jaké budou zisky z takto prodávaných her, neboť už na fóru se nemálo potenciálních kupců vyjádřilo ve smyslu „tak do toho nejdu“.

Pozn. David: Zdá se, že BioShock s aktivací po internetu a zpočátku pouze dvěma instalačními „sloty“ bez revokační utility byl jen špičkou ledovce. Je na čase svorně zvolat „to je hnus, velebnosti“!

Zdroje: 

WIFT "WIFT" WIFT

Bývalý dlouholetý redaktor internetového magazínu CDR-Server / Deep in IT, který se věnoval psaní článků o IT a souvisejících věcech téměř od založení CD-R serveru. Od roku 2014 už psaní článků fakticky pověsil na hřebík.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Mass Effect: nemáte-li Internet, raději nekupujte

Pátek, 16 Květen 2008 - 15:48 | Michal Zobec | hkmaly   nevím jak ty, ale klidně ti...
Pátek, 16 Květen 2008 - 13:47 | Anonym | Sumoer & zobecm: Ano, vykon klesne ......
Pátek, 16 Květen 2008 - 00:04 | Michal Zobec | sumoer   ještě k těm licencím: "...
Pátek, 16 Květen 2008 - 00:02 | Michal Zobec | sumoer   ad virtualizace: částečně...
Čtvrtek, 15 Květen 2008 - 23:58 | Michal Zobec | sumoer   no vzhledem k tomu že jsem...
Čtvrtek, 15 Květen 2008 - 09:35 | Anonym | hkmaly: A který virtuální stroj plně podporuje 3D...
Čtvrtek, 15 Květen 2008 - 09:15 | Anonym | "zobecm: no ano můžeš požadovat...
Čtvrtek, 15 Květen 2008 - 08:49 | Anonym | Tak som mrkol na nejake screeny z tej hry. Bieda...
Středa, 14 Květen 2008 - 21:41 | Anonym | Hihi, pokaždý stejná diskuse, skoro nuda, dalo by...
Středa, 14 Květen 2008 - 14:08 | Michal Zobec | Sumoer   no ano můžeš požadovat...

Zobrazit diskusi