Metal Gear Solid 5: na PS4 v 1080p, na Xboxu One jen v 720p
Chystané pokračování oblíbené herní série totiž bude na Playstation 4 vypadat lépe. Metal Gear Solid 5 na ní totiž poběží v 1920×1080, zatímco na Xboxu One jen ve 1280×720. To je v době, kdy lze koupit za (spíš asi z pohledu Američana) relativně slušné peníze UltraHD televizi, dost zvláštní.
Nabízí se dvě vysvětlení: buď je APU v PS4 opravdu dostatečně rychlejší než to s Xboxu One (což asi je, ale rozdíl nebude obrovský) a tudíž PS4 je jakž-takž dostává nad 60fps hranici, kterou hra požaduje, zatímco Xbox One končí nepříliš hluboko pod ní, nebo je to třeba tak, že na Xboxu One bude hra mít sice nižší rozlišení, ale detailnější grafiku. Anebo je to celé jen politikaření a marketing a Sony si prostě takovouto formu exkluzivity u Konami koupila - ale to jen spekuluji nad teoreticky možnými variantami.
Smutným faktem ale zůstává, že pokud se tak opravdu stane, pokud Microsoft nějak nepřispěje k tomu, aby MGS5 i na jeho konzoli běhalo v 1080p, bude mít problém. Rozdíl mezi 1280×720 a 1920×1080 je na běžné FullHD televizi viditelný a potenciální další zájemci o herní konzole se budou rozhodovat tak, že možná nebudou chtít riskovat, že případné další budoucí hry ponesou toto omezení a sáhnou prostě po PS4.
Jak tomu ale bývá, první generace her je z většiny jen portem na danou platformu bez větších optimalizací. A jelikož nese Xbox One specifickou 32MB embedded SRAM, je pro něj potřeba optimalizovat trochu více a kvalitněji než pro PS4 s obecnou 8GB GDDR5 pamětí. Nebudu tedy tvrdit, že se 720p bude týkat celé řady her pro Xbox One, mohou to být jen počáteční porodní problémy, kdy herní studio prostě nemá potřebný "člověko-čas" pro to, aby optimalizace provedlo. Ostatně všechna studia se to s novými konzolemi budou učit po celá nadcházející léta.
Jinak se sluší dodat, že MGS5 alespoň na obou nových konzolích poběží v 60 fps. Na Xboxu 360 a Playstation 3 bude běhat v 30 fps a buďme za to rádi. Nejvyšší kvalitu pak hra přinese jednoznačně na PC platformě, kde nebude hardwarově limitována sice slušným, přesto však nesrovnatelně horším APU, které obě konzole mají v nitru (o chystané PC verzi hovoří zdroj, ač MGS je tradičně hlavně konzolová série).
A na závěr jedna věc: pokud je hra nudná a nelogická, je jedno jestli je v 720, 1080 nebo třeba 4k. Pokud je ale originální, zábavná či atmosférická, pohltí vás bez ohledu na rozlišení. Jaký bude MGS5, se ukáže příští měsíc.