Microsoft chce zvýšenou kontrolu nad koupí DoubleClicku Googlem
Včera jsme vás informovali o páteční uzavřené dohodě mezi společnostmi Google a DoubleClick o jejich sloučení (resp. koupí DoubleClicku Googlem). Jestli tato akvizice někoho znepokojuje, tak je to pochopitelně veškerá konkurence Microsoftem počínaje (je známo, že firmy Microsoft a Google se zrovna dvakrát rády nemají). K Microsoftu se však nyní připojují také někdejší jednička v online reklamním průmyslu Yahoo a telekomunikační společnost AT&T, aby společně vyvinuly tlak na patřičné úřady a regulátory, od nichž žádají zvýšené úsilí při prozkoumávání koupě DoubleClicku Googlem.
Vrchní právní zástupce Microsoftu Brad Smith již vyjádřil své obavy z tohoto sloučení. „Máme vážné obavy, že Google po akvizici DoubleClicku ovládne trh s online reklamou v nebývalém měřítku a získá přístup k obrovskému množství informací sledováním, co uživatelé dělají na internetu,“ vyjádřil své znepokojení a dodává: „Myslíme si, že toto sloučení si zasluhuje bližší podrobné prozkoumání ze strany regulačních orgánů pro zajištění konkurenčního prostředí na trhu s online reklamou.“