Microsoft končí s námluvami Yahoo!
Celkem tři měsíce a nějaký ten den k tomu trvaly námluvy Microsoftu s Yahoo!, ze kterých neměla zejména druhá ze zúčastněných stran žádnou velkou radost. V sobotu 3. května Microsoft ohlásil formou tiskové zprávy, že nakonec odstupuje od návrhu, který udělal 1. února správní radě Yahoo!, poté, co se mu nepodařilo ji na poslední chvíli přesvědčit ani navýšením nabídky o přibližně 5 miliard dolarů (z původních 31 na 33 dolarů za akcii, Yahoo! však chtělo ještě přidat další čtyři dolary).
Šéf Microsoftu Steve Ballmer v otevřeném dopise šéfovi Yahoo! Jerrymu Yangovi poděkoval za čas, který firma Yahoo! Microsoftu a nabídce věnovala, a vyjádřil své zklamání nad tím, že nakonec k dohodě nedošlo. Oznámil také, že se nebude snažit o násilné převzetí společnosti, jak minulý měsíc zmiňoval, protože je mírně nadneseně řečeno přesvědčen, že Yahoo! než aby se dostala pod křídla Microsoftu, raději spáchá sebevraždu, aby neměla pro Microsoft žádnou hodnotu.
Společnost Yahoo! už také odpověděla svou tiskovou zprávou, ve které stručně uvádí, že nabídka zkrátka podcenila skutečnou hodnotu firmy, přičemž tento názor sdílejí i mnozí akcionáři firmy. Jerry Yang vyjádřil své potěšení nad tím, jak mu v posledních měsících firma hezky kvete a poté, co odpadl bubák v podobě nevyžádané nabídky ze strany Microsoftu, maximalizuje svůj potenciál tak, aby z toho těžili akcionář, zaměstnanci, partneři i uživatelé.
Tak nám nejspíše končí jeden takový románek, v němž se mohlo protočit hodně peněz, nakonec se však pouze zahýbalo s cenami akcií obou společností a tím to zhaslo. Microsoft si bude muset na trhu internetové reklamy vystačit bez Yahoo!, v Google mají nyní klidnější spaní a Jerry Yang může otevřít nějaký hodně uleželý ročník.