Microsoft možná zvýší rozlišení Kinectu
Zdroje serveru Eurogamer hovoří o tom, že Microsoft pracuje na zvýšení rozlišení Kinectu. Mělo by to prý jít velmi snadno prostřednictvím nahrání nového firmwaru, který řídí většinu vlastností tohoto zařízení pro rozpoznávání pohybů uživatele. Jedním z nich je i hloubkový senzor, který je momentálně omezen na 30 snímků za sekundu a rozlišení 320 × 240 bodů. Hardwarově je celý Kinect limitován USB rozhraním, které je schopné do něj protlačit zhruba 35 MB/s. Momentálně se ale prý využívá jen 15 až 16 MB/s, což je údajně proto, že se počítá i s připojením dalších periferií, tak aby to bylo vyvážené a Kinect neubíral příliš z celkového USB 2.0 datového pásma.
Funkčnost Kinectu již kritizoval i Anthon Mikhailov, který je ve výzkumném a vývojovém oddělení Sony Computer Entertainment člověk přes software (Sony má pro svou PlayStation 3 konkurenční produkt Move – snímač pohybu speciálních „ukazovátek“). Opíral se právě do rozlišení, kdy se pro rozpoznání prstů nebo rotace ruky musí pracovat s polem velikosti 10 × 10 bodů a že Kinect je v tomto smyslu na nic. Microsoft tak prý pracuje na kompresní technologii, aby byl schopen z hloubkového senzoru dostat při 30 snímcích za sekundu 640 × 480 bodů a vešel se do datového pásma 20 MB/s pro celý Kinect. Pak už by prý šlo rozpoznávat pohyby prstů i rotace ruky, otázkou však bude i přesnost senzoru a zda nenaklade zpracování čtyřikrát většího množství bodů přílišné nároky na celý systém.