Co chybí Windows 8 a Surface? Reklama za půl miliardy…
Microsoft do mobilních technologií nainvestoval nemalé peníze, ale situace na trhu tomu neodpovídá. Zákazníci nejeví valný zájem ani o mobilní software, ani o mobilní hardware (paradoxně vysoký zájem je o „tradiční“ oblast - herní konzoli Xbox One, ale to jen tak na okraj).
Společnost samozřejmě nemůže boj jen tak vzdát a nechat se převálcovat Applem, Googlem, Samsungem a dalšími giganty, kteří úspěšně nakročili do světa mobilního softwaru nebo hardwaru. V současné situaci se zřejmě představitelům firmy jeví jako nejefektivnější řešení propagace. Pro představu: V loňském roce padlo na tyto účely $241 milionů. Pro letošní předvánoční sezónu ale Microsoft příslušnou hromádku navýší takovým způsobem, že za celý rok 2013 bude odpovídat minimálně $405 milionům.
Jedním z cílů tohoto počinu je dosažení 16 milionů prodaných tabletů během předvánoční sezóny, přičemž $274 milionů z částky na propagaci půjde marketingu a $131 milionů na podněcování prodeje a stimulaci zákazníků.
V posledním roce se objevují čím dál častěji ohlasy na téma velmi okaté přítomnosti tabletů s Windows 8 v českých seriálech. Nejsme odborníky na českou seriálovou produkci, takže nemůžeme objektivně posoudit, jestli se sem-tam neobjeví třeba nějaký ten iPad nebo tablet s Androidem. Pokud je ale situace opravdu taková, jaká se jeví, pak nelze než vzkázat Microsoftu, že se tento způsob propagace rovná vyhozeným penězům. Jsme totiž přesvědčeni, že průměrný konzument české seriálové produkce nerozezná, na čem vlastně ta placka běží nebo co zobrazuje, natož aby ho to motivovalo k nákupu konkrétního zboží. I kdyby čeští televizní hrdinové nosili pady ze Star Treku, nechávalo by to zřejmě většinu diváků chladnými :-).