Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Microsoft neuvolní DirectX 10 pro Windows XP

DirectX logo

Tak a máme to tu znovu, tahanice ohledně DirectX 10 (alias dříve Windows Graphics Foundation 2.0) nekončí a nově se dozvídáme, že toto rozhraní bude již jen a pouze pro chystaný OS Windows Vista, uživatelé Windows XP tak ostrouhají. Kdo si tak bude chtít plné schopnosti chystaného GPU ATI R600 a rozhraní DirectX 10, bude muset upgradovat na Vistu.

Tato informace pak pochází z akce, kterou pořádal kanadský výrobce grafik v Londýně. Tam uvedl, že Vista bude pro rozdílné typy hardware implementovat jak stávající DirectX 9.0c, tak nově chystané DirectX 10. A co se týče Windows XP, tak neostrouhají jen budoucí majitelé grafiky s GPU R600, ale také ti, kdož plánují nákup karty s GPU nVidia G80. To sice nepřinese plnohodnotně implementované unifikované shadery, nicméně DirectX 10 bude z velké části podporovat. A právě s oběma hlavními výrobci GPU spolupracuje Microsoft na vývoji tohoto rozhraní.

Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Microsoft neuvolní DirectX 10 pro Windows XP

Neděle, 28 Květen 2006 - 23:47 | Anonym | Ladit by se snad ani moc nemusel, no i když!
Neděle, 28 Květen 2006 - 23:46 | Anonym | Nebo si s ním spíš jenom pohrát!
Neděle, 28 Květen 2006 - 23:45 | Anonym | No, linux není úplně špatnej a na to že je...
Pátek, 26 Květen 2006 - 20:58 | Anonym | to igi: nj, carmack je stary hacker. vie co robi...
Pátek, 26 Květen 2006 - 20:30 | Anonym | Chcel by som vediet, ci mam spravne vedomosti. DX...
Pátek, 26 Květen 2006 - 19:53 | David Foltyn | rekl jsem balik jako DX ne jen D3D ci DS3D ......
Pátek, 26 Květen 2006 - 18:57 | Anonym | 2Igi Uz aj z ID zaznievaju hlasi ze dalsi projekt...
Pátek, 26 Květen 2006 - 16:07 | Anonym | Dwarden >> vsak mame OpenGL a...
Pátek, 26 Květen 2006 - 16:02 | Anonym | Tak tak - OpenGL rules. A pokud zkoušíte sami...
Pátek, 26 Květen 2006 - 15:54 | Anonym | Dwarden: Řekl bych,že OpenGl tohle řeší velice...

Zobrazit diskusi