Microsoft platil uživatelům za propagaci Xbox One
I když se prakticky každý rok setkáváme s případem, kdy podobná situace „praskne“, půjde s největší pravděpodobností jen o špičku ledovce a podobné praktiky budou mnohem rozšířenější, než se může jevit. Výrobce si najme reklamní či marketingovou agenturu, která za něj odvede „špinavou“ práci - sežene uživatele, kteří za peníze nebo hardware chválí produkty dané firmy a/nebo haní konkurenci.
![Machinima Xbox One](/sites/default/files/images/3988/machinima_xbox_one.png)
Nyní díky iniciativě webu Arstechnica vyšlo najevo, že podobnou propagaci zařídil i Microsoft novému Xboxu. Tedy opět ne přímo, ale prostřednictvím agentury Machinima. Podle dostupných informací šlo tentokrát o mírnější formu, která z našeho pohledu nejde přes čáru: Uživatel dostane $3 za každých 1000 shlédnutí videa, které nahrál na YouTube. Podmínkou je, aby se video vztahovalo k Xbox One, nesdělovalo žádné negativní postoje vůči této konzoli (neutrální jsou v pořádku) a bylo opatřeno tagem XB1M13, aby bylo zřejmé, komu bude odměna vyplácena.
Podmínky nevyžadovaly, aby video nebo popis nový Xbox výslovně chválily, nebo naopak pomlouvaly konkurenci v jakékoli podobě. V současnosti pod tagem XB1M13 najdete spíš videa uživatelů, kteří odsuzují nebo se vysmívají těm, kteří se do programu zapojili. Přes poměrně ostrá slova, která se ozývají z úst těchto kritiků, nám nepřipadá, že by reklamní kampaň vedená tímto způsobem byla principielně nekorektní, naopak se zdá, že z podobně laděných patří k těm nejmírnějším. Nebo máte jiný názor?