Salesforce platforma zamíří do Windows, Windows Phone a Office 365
Ačkoli společnost Microsoft disponuje vlastním systémem Dynamics CRM, rozhodla se vyjít vstříc zákazníkům, kteří využívají její produkty v kombinaci s nabídkou služeb Salesforce. „Partnerstvím pomáháme zákazníkům obou společností vytěžit více z našich technologií. Získají přístup ke službám, jež potřebují pro svou produktivitu, spolupráci, prodej, a to bez ohledu na to, kde právě pracují,“ řekl generální ředitel společnosti Microsoft Satya Nadella. Jeho protějšek Marc Benioff z firmy Salesforce.com k ohlášené spolupráci dodává: „Zákazníci chtějí, abychom spolupracovali. Vyžadují práci s Office 365, s Excelem, Outlookem a s dalšími aplikacemi Microsoftu a současně se systémy Salesforce. To nás nutí spolupracovat a přinášet našim zákazníkům další benefity.“
Obě společnosti plánují vydat produkt s názvem Salesforce1 pro operační systémy Windows a Windows Phone. S jeho pomocí zpřístupní zákazníkům služby Salesforce na jejich zařízeních platformy Windows. Testovací verze dorazí na trh letos na podzim. Dostupnost finálního vydání je očekávána v průběhu příštího roku.
(zleva) Satya Nadella a Marc Benioff
Další položku spolupráce představuje řešení Salesforce for Office 365. S jeho pomocí budou uživatelé schopni přistupovat, sdílet a editovat dokumenty sady Office uvnitř služby Salesforce, případně v programu Salesforce1 prostřednictvím aplikací Office Mobile, Office for iPad a Office 365. S pomocí řešení Salesforce for Office 365 mohou zákazníci také pracovat se službou OneDrive for Business a SharePoint Online. Využijí je jako úložné destinace pro dokumenty z Salesforce. K integraci dojde i u komunikačního nástroje Outlook a služby Salesforce. V rámci nové aplikace Salesforce for Office 365 půjde rovněž analyzovat a vizualizovat data z řešení CRM v programech Excel a PowerBI.
Dopad nově nastolené spolupráce na osud systému Dynamics CRM odmítl Satya Nadella z Microsoftu komentovat. Marc Benioff byl poněkud sdílnější, když uvedl, že firmy propojují řešení, která jim generují největší podíly na obratu. Z obou reakcí je zřejmé, že Microsoft vlastní CRM novým partnerstvím nijak neohrožuje. Spolupráce se totiž zaměřuje na zákazníky, kteří se od Salesforce k jiným nabídkám perspektivně neodchýlí.
Kooperace mezi Microsoftem a Salesforce nemůže potěšit jejich společného rivala Oracle. Jeho databáze a servery sice Salesforce využívá, ale současně mu zdatně konkuruje v segmentu CRM. Pro Microsoft nepředstavují instalace Dynamics CRM nijak podstatnou položku. Mnohem přínosnější je další rozšíření a upevnění pozice jeho klíčových produktů. Navíc redmondské firmě nic nebrání v uzavírání podobných aliancí s dalšími producenty software, včetně samotného Oraclu. Ten by ostatně větší rozšíření do segmentu SMB nesporně uvítal. A právě malé a střední firmy jsou doménou Microsoftu i Salesforce.
TZ
Diskuse ke článku Salesforce platforma zamíří do Windows, Windows Phone a Office 365