Microsoft odložil Surface Hub na příští rok
Surface Hub je prazvláštní produkt. Vlastně nám ani nezapadá do tradičních rubrik (není to ani mobilní zařízení, ani desktopový počítač, ani mini-PC…). Protože jsem jej ale několikrát nakousli a hovořili i o termínu vydání, který se nakonec neuskutečnil, je třeba situaci uvést na pravou míru: Podle dostupných informací k červencovému (ani k následně uváděnému zářijovému) vydání nedošlo prostě proto, že Microsoft přehodnotil situaci a nástěnný tablet nechá až na příští rok.
Půjde tedy o prvního, ale nikoli července nebo září, ale ledna. Oficiálním důvodem je poptávka, která výrazně překonala očekávání Microsoftu. Pokud je tato informace pravdivá, pak jsme trochu překvapení i my, vlastně nejen my. Že toto zařízení může oslovit jen velmi úzkou skupinu zákazníků i to, že v kombinaci s velmi vysokou cenou asi nepůjde o žádný velký trhák, poukazoval nejeden web.
Inu, posuďte sami: Surface Hub bude existovat ve dvou variantách. Menší, 55″, pohání blíže nespecifikovaný procesor Intel Core i5, displej dosahuje rozlišení 1080p (tedy FullHD), jako úložiště funguje 128GB SSD a RAM je osazeno 8 GB. Cena: $6999 neboli 170 tisíc Kč plus přirážky. Větší model s úhlopříčkou 84″ nabídne procesore Core i7 a o displej se 4k (3840×2160) rozlišením se postará profesionální grafika Nvidia Quadro K2200. Cena: $19999, což je zhruba půl milionu (nějakých těch deset tisíc sem nebo tam nebude vážný zájemce řešit).
Oba modely podle dostupných informací disponují následující výbavou: 1× USB 3.0, 2× USB 2.0, 2× Surface Pen, Microsoft All-in-One media klávesnicí, 2× přední kamera, stereo-repro plus mikrofon, Ethernet, Wi-Fi, Miracast, Bluetooth a NFC. Nechybí předinstalované desítky. Zájem samozřejmě Microsoftu přejeme, pouze se poptávce (tak vysoké, že pro výrobu předobjednaného množství musel téměř o půl roku posunout dostupnost) divíme i ušima. Zařízení podobného typu již existují (byť minimálně desítky zatím neměly :-), ale že by po nich byla nějaká enormní poptávka? Možná zdánlivě negativní medializace související s vysokou cenou naopak pomohla, aby se o existenci zařízení dozvěděla ta správná cílovka.