Surface: $400 milionů a rostoucí zájem zákazníků? Tak žhavé to nebude
Koncem minulého týdne se Microsoft pochlubil finančními výsledky za třetí kvartál letošního roku. Z $18,5miliardového příjmu utržil $5,2 miliardy. Docela dobře si vedla divize Commercial group, naopak divizím Devices a Consumer, které jsou orientované na řadové zákazníky, se příliš nedařilo. Příjmy z prodeje operačního systému Windows proudící od výrobců osobních počítačů klesly o 7 %, naopak výrazně (o 47 %) vzrostly příjmy z reklamy.
Tablety Surface, o které až dosud nebyl nijak valný zájem, ale zazářily - během třetího kvartálu díky nim Microsoftu přiteklo $400 milionů. Zdánlivá půlmiliarda působí jako úžasný výsledek, nenechte se ale zmást. Plné sklady tabletů přiměly Microsoft ve druhém kvartálu odepsat $900 milionů a v souvislosti s tím snížit prodejní ceny, takže stávajících $400 mega je jen důsledek šachování s čísly. Suma sumárum je se Surfacem Microsoft za poslední dva kvartály stále půl miliardy v mínusu.
Zatím to zkrátka lépe vypadá na ostatních frontách: Hlavním zdrojem příjmů se v blízké době stanou Windows 8.1 (jen z předobjednávek už je v kase $113 milionů) a Xbox One.
TZ Microsoftu