Microsoft vyvíjí stereoskopický 3D displej bez brýlí
Stereoskopické zobrazování bez brýlí mělo doposud jednu dost zásadní vadu: bylo obvykle určeno pro sledování pouze jedním pozorovatelem, který navíc musel být v konkrétní poloze, aby obraz viděl tak, jak bylo zamýšleno. V řešení demonstrovaném Microsoft Applied Sciences Group hraje jistou roli projekt „Natal“ (který bude k Xboxu 360 prodáván pod názvem Kinect). Tím je vyřešen problém „strnulé pozice“ pozorovatele, neboť snímač u monitoru zjišťuje jeho polohu a vysílá mu do každého oka patřičný obraz. K tomu je zapotřebí speciálně vyvinutého displeje s „čočkou“ (či spíše „hranolem“) ve tvaru klínu, která funguje jako „optická past“ zadržující světelné paprsky až do určitého kritického úhlu, kdy poté „opustí displej“ a směřují k oku pozorovatele, přičemž směr je ovládán LEDkami na spodku displeje. Takový displej může „vysílat“ pro různé umístění dva nezávislé obrazy a základ pro stereoskopické 3D je na světě. V Microsoft Applied Sciences Group však došli tak daleko, že mohou dokonce promítat dva nezávislé stereoskopické obrazy dvěma pozorovatelům. Názorně to ukazuje video níže. Nevýhodou je i tak úzký pozorovací úhel, momentálně je to 20 ° s tím, že po vyladění by to šlo zvednout na 40 °.
Pokud to stále nechápete (my se přiznáme, že v tom regulérně tápeme), možná napoví jedna zajímavá dubnová prezentace: