Není to nic nového,záleží jestli výrobce něco takového použije. Třeba Angláni budou mít chromované budíky až do smrti. Já má multifunkční displej v autě již šest let.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
hafx (neověřeno) https://diit.cz
27. 9. 2007 - 17:01https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseNení to nic nového,záleží jestli výrobce něco takového použije. Třeba Angláni budou mít chromované budíky až do smrti. Já má multifunkční displej v autě již šest let.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359663
+
Pokud nebude elektronika natolik odolná a blbuvzdorná, jako kliková hřídel, bude v autě jen pro zlost. Kolega si koupil nové auto. Po 50 km jízdy se mu (podle zákona schválnosti 80 km od nejbližšího značkového servisu) podělal systém, který hlásí do procesoru bezchybnou funkci jakéhosi ventilu. Auto se rázem stalo nepojízdným a jeden den dovolené byl v tahu! Oprava stála, naštěstí pouze teoreticky, díky záruce, včetně odtažení skoro 50.000! Zlatý karburátorový Forman! tam tohle nehrozí a pokud se s ním něco stane, opraví to každý kutil na cesté na patníku.
A ještě by mne zajímalo, co je na tom displeji vidět, když na něj posvítí přímo slunce.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
ucho (neověřeno) https://diit.cz
27. 9. 2007 - 17:56https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskusePokud nebude elektronika natolik odolná a blbuvzdorná, jako kliková hřídel, bude v autě jen pro zlost. Kolega si koupil nové auto. Po 50 km jízdy se mu (podle zákona schválnosti 80 km od nejbližšího značkového servisu) podělal systém, který hlásí do procesoru bezchybnou funkci jakéhosi ventilu. Auto se rázem stalo nepojízdným a jeden den dovolené byl v tahu! Oprava stála, naštěstí pouze teoreticky, díky záruce, včetně odtažení skoro 50.000! Zlatý karburátorový Forman! tam tohle nehrozí a pokud se s ním něco stane, opraví to každý kutil na cesté na patníku.
A ještě by mne zajímalo, co je na tom displeji vidět, když na něj posvítí přímo slunce.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359687
+
27. 9. 2007 - 18:13https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse8" to je 20cm. Není to na budíky nějak málo?https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359696
+
re ucho: tobě se snad stalo, že ti na budíky v autě přímo svítilo slunce? pokud ano, tak to muselo být hodně k večeru. Ale ani normálním LCD dnes už není problém sledovat za přímého světla(mobily nepočítaje - tam se prostě musí šetřit baterka). Takže o viditelnost bych se absolutně nebál u LCD přímo navrženém pro de facto venkovní použití.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ptipi (neověřeno) https://diit.cz
27. 9. 2007 - 19:11https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskusere ucho: tobě se snad stalo, že ti na budíky v autě přímo svítilo slunce? pokud ano, tak to muselo být hodně k večeru. Ale ani normálním LCD dnes už není problém sledovat za přímého světla(mobily nepočítaje - tam se prostě musí šetřit baterka). Takže o viditelnost bych se absolutně nebál u LCD přímo navrženém pro de facto venkovní použití.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359707
+
Pri 130Km/h: V doplnku "palivova nadrz" doslo k problemum a je treba jej ukoncit! ... Prejete si restarovat ihned? (zacina odpocitavani 10s,9,8...)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
tom242 (neověřeno) https://diit.cz
27. 9. 2007 - 20:39https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskusePri 130Km/h: V doplnku "palivova nadrz" doslo k problemum a je treba jej ukoncit! ... Prejete si restarovat ihned? (zacina odpocitavani 10s,9,8...)https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359750
+
Zdar Tom242, to jo, no, ale za chvíli, snad každé, jen trochu slušnější, auto, snad, bude vymakané, jako to Auto, Kitt, kdysi, v Legendárním seriálu, Knigt Rider, to je, docela mazec, no zrovna, dneska, jsem koukal, na Seriál Knight Rider, na Satelitu, zas to byla, Husťárna jak K.i.t.t, o samotě odháněl, toho krokodýla, nejdřív, na něj, Huš, Huš, jako by se bál, a pak, nějaké další hlášky, no to byl, nářez, a pak, na něj, otevřel, Kufr, a krokodýl, konečně, odlezl, no jo K.i.t.t., to je Auto, s skoro s Lidskou duší, prostě no!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ladik 45 (neověřeno) https://diit.cz
27. 9. 2007 - 20:48https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseZdar Tom242, to jo, no, ale za chvíli, snad každé, jen trochu slušnější, auto, snad, bude vymakané, jako to Auto, Kitt, kdysi, v Legendárním seriálu, Knigt Rider, to je, docela mazec, no zrovna, dneska, jsem koukal, na Seriál Knight Rider, na Satelitu, zas to byla, Husťárna jak K.i.t.t, o samotě odháněl, toho krokodýla, nejdřív, na něj, Huš, Huš, jako by se bál, a pak, nějaké další hlášky, no to byl, nářez, a pak, na něj, otevřel, Kufr, a krokodýl, konečně, odlezl, no jo K.i.t.t., to je Auto, s skoro s Lidskou duší, prostě no!https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359753
+
Jo s osvícením displeje je dnes problém diky svicení ve dne. Když mám vyplé světla tak intenzita zesílí a vidět je bezchybně. Ve dne jak zapnu světla tak vidím hovno.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
hax (neověřeno) https://diit.cz
27. 9. 2007 - 20:52https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseJo s osvícením displeje je dnes problém diky svicení ve dne. Když mám vyplé světla tak intenzita zesílí a vidět je bezchybně. Ve dne jak zapnu světla tak vidím hovno.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359756
+
hax: To mas asi divne auto :-|, na mojom sa nastavuje samostatne intenzita podsvietenia displeja pre denny a nocny rezim (pre vypnute a zapnute svetla).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
xox (neověřeno) https://diit.cz
27. 9. 2007 - 21:26https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskusehax: To mas asi divne auto :-|, na mojom sa nastavuje samostatne intenzita podsvietenia displeja pre denny a nocny rezim (pre vypnute a zapnute svetla).https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359795
+
Jestli jsem ten obrazek chodce pochopil spravne, tyak kazdy bude koukat na ten LCD co se mu tam najednou objevlo a toho chodce misto brzdeni zvejkne :o(.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
STK https://diit.cz/profil/stk
27. 9. 2007 - 21:35https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseJestli jsem ten obrazek chodce pochopil spravne, tyak kazdy bude koukat na ten LCD co se mu tam najednou objevlo a toho chodce misto brzdeni zvejkne :o(.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359796
+
28. 9. 2007 - 00:43https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseTesim sa na temy a pluginy do tych displejov :-Phttps://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359838
+
STK: Ten chodec je, predpokladam, spis nocni videni nebo mozna neco do mlhy - a to se na displejich zobrazuje uz ted. (I kdyz osobne bych to uvital spis jako HUD.)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
RogerD (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2007 - 08:02https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseSTK: Ten chodec je, predpokladam, spis nocni videni nebo mozna neco do mlhy - a to se na displejich zobrazuje uz ted. (I kdyz osobne bych to uvital spis jako HUD.)https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359858
+
To se podle mne nestane nikdy, stejně jako s hodinkami.. Bude to zpočátku móda, která bude skoro všude, ale pak lidem dojde, že nejhezčí jsou opravdové tachometry a ty digitální zůstanou jen u levných aut a u Citroenů :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Paegas (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2007 - 08:05https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseTo se podle mne nestane nikdy, stejně jako s hodinkami.. Bude to zpočátku móda, která bude skoro všude, ale pak lidem dojde, že nejhezčí jsou opravdové tachometry a ty digitální zůstanou jen u levných aut a u Citroenů :)https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359859
+
Ja mam C4 a nemam s tymi displejami ziadne problemy, vidiet vsetko perfektne ci uz vo dne, v noci, ked svieti slnko...aj priamo na displej...ale je pravda, ze klasicke tachometre su krajsie...inak myslim, ze C7 mala mat HUD displej ako maju lietadla..ale ci to tak aj je, neviem...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Snejk (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2007 - 08:21https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseJa mam C4 a nemam s tymi displejami ziadne problemy, vidiet vsetko perfektne ci uz vo dne, v noci, ked svieti slnko...aj priamo na displej...ale je pravda, ze klasicke tachometre su krajsie...inak myslim, ze C7 mala mat HUD displej ako maju lietadla..ale ci to tak aj je, neviem...https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359860
+
To Ptipi:
Velmi často. Když vyjíždíš hned po východu, je hezky a jedeš na západ, tak často i celou cestu. Když pak jedeš odpoledne zpátky, je to to samé.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ucho (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2007 - 08:30https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseTo Ptipi:
Velmi často. Když vyjíždíš hned po východu, je hezky a jedeš na západ, tak často i celou cestu. Když pak jedeš odpoledne zpátky, je to to samé.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359861
+
RogerD: No tak si kup BMW 5 (E60). Ten ma termoviznu kameru (nie IR) a obraz premieta na celne sklo. Samozrejme je to priplatkova vybava.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
VanJ (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2007 - 10:04https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseRogerD: No tak si kup BMW 5 (E60). Ten ma termoviznu kameru (nie IR) a obraz premieta na celne sklo. Samozrejme je to priplatkova vybava. https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359905
+
Spíš, než takovýhle blbinky bych ocenil tachometr, který by měřil skutečně 50, 90, 130 a jeho masové nasazení..... Ty odchylky, který dnešní tachometry mají, že většinou měří více, to je akorát na pěst, díky našemu stupidnímu silničnímu zákonu spousta lidí drží rychlost mezi 45 - 51 km/h na tachometru, přitom ve skutečnosti jedou mnohdy 40.... Pokud by někdo vyrobil opravdu přesně fungující tachometr, s integrovaným automatickým tempomatem, s možností přednastavit např. 3 maximální rychlosti, ať bych na to šlapal sebevíc, v obci bych nejel rychleji, než 50, nemělo by to chybu, to by tahle hračka dávala smysl (např. pro nastavování onoho tempomatu), ale jinak je to spíš tak pro hračičky, než k něčemu. Hlemýžďům zdar.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bobr Převalského (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2007 - 12:56https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseSpíš, než takovýhle blbinky bych ocenil tachometr, který by měřil skutečně 50, 90, 130 a jeho masové nasazení..... Ty odchylky, který dnešní tachometry mají, že většinou měří více, to je akorát na pěst, díky našemu stupidnímu silničnímu zákonu spousta lidí drží rychlost mezi 45 - 51 km/h na tachometru, přitom ve skutečnosti jedou mnohdy 40.... Pokud by někdo vyrobil opravdu přesně fungující tachometr, s integrovaným automatickým tempomatem, s možností přednastavit např. 3 maximální rychlosti, ať bych na to šlapal sebevíc, v obci bych nejel rychleji, než 50, nemělo by to chybu, to by tahle hračka dávala smysl (např. pro nastavování onoho tempomatu), ale jinak je to spíš tak pro hračičky, než k něčemu. Hlemýžďům zdar.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359958
+
To Bobr:
S tím tachometrem máš naprosto pravdu. Ale problém je v tom,že dost záleží na gumách, konkrétně na vnějším průměru kola. Největší nepřesnost nastane v případě, že na auto, které má mít 14 se nasadí 13, nebo naopak (viz Š. 105/120 blahé paměti). Ale na druhou stranu, pokud máš GPS, není problém si tachometr přecejchovat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ucho (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2007 - 15:16https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseTo Bobr:
S tím tachometrem máš naprosto pravdu. Ale problém je v tom,že dost záleží na gumách, konkrétně na vnějším průměru kola. Největší nepřesnost nastane v případě, že na auto, které má mít 14 se nasadí 13, nebo naopak (viz Š. 105/120 blahé paměti). Ale na druhou stranu, pokud máš GPS, není problém si tachometr přecejchovat.
https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359995
+
To Bobr:
S tym obmedzenim rychlosti napr. na 50,90,130 je to sice pekny napad, ale nezmyselny. Casto je nutne ist rychlesie z dovodu bezpecnosti, ako je predpisana rychlost (najcastejsi pripad je predbiehanie). Obmedzovanie rychlosti by bolo velmi nebezpecne a preto ho nikto na tejto urovni nerealizuje, inak by uz v autach davno bolo (technicky to nie je ziaden problem). Co sa tyka presnosti, tak je to o priemere kolies. Nie kazdy dava na auto disky a nasledne ich obuva do predpisanych rozmerov. Ale ako tu uz bolo spomenute, staci GPS a koreciu si kazdy moze urobit sam. Dnes uz to nie je az taky problem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
rayrebel (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2007 - 16:26https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseTo Bobr:
S tym obmedzenim rychlosti napr. na 50,90,130 je to sice pekny napad, ale nezmyselny. Casto je nutne ist rychlesie z dovodu bezpecnosti, ako je predpisana rychlost (najcastejsi pripad je predbiehanie). Obmedzovanie rychlosti by bolo velmi nebezpecne a preto ho nikto na tejto urovni nerealizuje, inak by uz v autach davno bolo (technicky to nie je ziaden problem). Co sa tyka presnosti, tak je to o priemere kolies. Nie kazdy dava na auto disky a nasledne ich obuva do predpisanych rozmerov. Ale ako tu uz bolo spomenute, staci GPS a koreciu si kazdy moze urobit sam. Dnes uz to nie je az taky problem.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-359999
+
Čím to je, že když jsem uviděl ten obrázek, blesklo mi hlavou "trošku doprava a přidat"? Přitom nejsem vůbec agresivní řidič. To asi ty počítačové hry... :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Petyy (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2007 - 18:27https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseČím to je, že když jsem uviděl ten obrázek, blesklo mi hlavou "trošku doprava a přidat"? Přitom nejsem vůbec agresivní řidič. To asi ty počítačové hry... :-)https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360026
+
to si pak bude moct clovek stahnou nejaky novy skiny na tachak na netu:)))
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tomcat2 (neověřeno) https://diit.cz
28. 9. 2007 - 19:17https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseto si pak bude moct clovek stahnou nejaky novy skiny na tachak na netu:)))https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360039
+
Alespon, že ukazatel rychlosti a otáčkoměr, symulují jakoby analogový rafikový (ručičkový), nebo páskový měřák, neb kdo jel s autem s digitálním ukazatelem (z číslic), jistě mi dá za pravdu, že orientovat se letmým pohledem v neustále se překlápějících sedmisegmentových číslicích, jak na čerpací stanici měřidlo litrů a ceny, je šílený a příliš mozek zatěžující způsob zobrazení lineárně(!!!) proměnné(!) veličiny!
Podobně co se mi pokazil rafikový měřáček včetně Ohm metru, a koupil jsem si levný (bodejt by ne!...) digitální měřák, nadávám kudy chodím, neb než se čítačem spočítá a zobrazí údaj, pohnu kontaktem a vše jde odznova, navíc u nekonstatntního proudu či napětí jsem viděl na rafikovém i malou tendenci změny kolísání, kdežto digitál neustále překlápí ty svoje zasraný segmenty číslic... :-(
I proto se nechytli masově nejen digitální přístrojovky(první byl tuším FIAT Tipo!), ale již dříve ani digitální hodinky, co alespon nemaj z LCD kristalů kulatý ciferník, neb čas je graf pokročilosti dne, tedy kruhová výseč! Ano,kruhová! A čas spojitý, né skokový,jak digitální!!! :-( Na číslech mozku chvilku trvá, než se zorientuje, na grafu-poloze rafiky, ne!
Tenrozdíl nepozornosti u auta může stát i život!!!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ODSakEda https://diit.cz/profil/odsakeda
29. 9. 2007 - 10:08https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseAlespon, že ukazatel rychlosti a otáčkoměr, symulují jakoby analogový rafikový (ručičkový), nebo páskový měřák, neb kdo jel s autem s digitálním ukazatelem (z číslic), jistě mi dá za pravdu, že orientovat se letmým pohledem v neustále se překlápějících sedmisegmentových číslicích, jak na čerpací stanici měřidlo litrů a ceny, je šílený a příliš mozek zatěžující způsob zobrazení lineárně(!!!) proměnné(!) veličiny!
Podobně co se mi pokazil rafikový měřáček včetně Ohm metru, a koupil jsem si levný (bodejt by ne!...) digitální měřák, nadávám kudy chodím, neb než se čítačem spočítá a zobrazí údaj, pohnu kontaktem a vše jde odznova, navíc u nekonstatntního proudu či napětí jsem viděl na rafikovém i malou tendenci změny kolísání, kdežto digitál neustále překlápí ty svoje zasraný segmenty číslic... :-(
I proto se nechytli masově nejen digitální přístrojovky(první byl tuším FIAT Tipo!), ale již dříve ani digitální hodinky, co alespon nemaj z LCD kristalů kulatý ciferník, neb čas je graf pokročilosti dne, tedy kruhová výseč! Ano,kruhová! A čas spojitý, né skokový,jak digitální!!! :-( Na číslech mozku chvilku trvá, než se zorientuje, na grafu-poloze rafiky, ne!
Tenrozdíl nepozornosti u auta může stát i život!!! https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360057
+
Edo, já mám ty vole digitálky a dokonce z nich umím i hned poznat kolik je hodin ... zvláštní co? ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Lebeda (neověřeno) https://diit.cz
29. 9. 2007 - 10:37https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseEdo, já mám ty vole digitálky a dokonce z nich umím i hned poznat kolik je hodin ... zvláštní co? ;)https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360059
+
Edo, ty vole, a na rychlost taky kolikrat radsi mrknu na gpsku kde je to digi a presne a na lepsim miste... zvlastni co?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Lebeda (neověřeno) https://diit.cz
29. 9. 2007 - 10:38https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseEdo, ty vole, a na rychlost taky kolikrat radsi mrknu na gpsku kde je to digi a presne a na lepsim miste... zvlastni co?https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360060
+
ODSakEda: Je to presne naopak. Na tachometru musis vetsinou dlouze studovat jestli ta rucicka uz je za pulkou dilku nebo pred pokud chces presnejsi udaj, a vyzaduje to zasadni adaptaci zraku a zaostreni na budik, a taky musis precist ty cisla na dilcich kolem. Na digital jen mrknes, prectes tri cisla (kdyz jedes pod 100 tak jen dve) a mas to presne a bez premejsleni. Od doby co mam motorku s digitalnim tachometrem uz nechci zadnej jinej, digital je proste luxus. Co se tyce napriklad digitalnich hodinek, u tech je problem ze kazda cast hodin je v jiny ciselny soustave, proto vyzadujou moc premejsleni.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
HejtmaMa (neověřeno) https://diit.cz
29. 9. 2007 - 11:09https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseODSakEda: Je to presne naopak. Na tachometru musis vetsinou dlouze studovat jestli ta rucicka uz je za pulkou dilku nebo pred pokud chces presnejsi udaj, a vyzaduje to zasadni adaptaci zraku a zaostreni na budik, a taky musis precist ty cisla na dilcich kolem. Na digital jen mrknes, prectes tri cisla (kdyz jedes pod 100 tak jen dve) a mas to presne a bez premejsleni. Od doby co mam motorku s digitalnim tachometrem uz nechci zadnej jinej, digital je proste luxus. Co se tyce napriklad digitalnich hodinek, u tech je problem ze kazda cast hodin je v jiny ciselny soustave, proto vyzadujou moc premejsleni.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360062
+
ODSakEda :
Když jsem ještě nosil hodinky, tak jsem měl jak digitální tak ručičkové (v jednom) - zásadně jsem koukal na ty digitální, protože tam je ta informace okamžitá - narozdíl od ručičkových, kde musíš neustále řešit malé/velké ručičky - na který dílek to přesně ukazuje, atd...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Azazel (neověřeno) https://diit.cz
29. 9. 2007 - 11:49https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseODSakEda :
Když jsem ještě nosil hodinky, tak jsem měl jak digitální tak ručičkové (v jednom) - zásadně jsem koukal na ty digitální, protože tam je ta informace okamžitá - narozdíl od ručičkových, kde musíš neustále řešit malé/velké ručičky - na který dílek to přesně ukazuje, atd...https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360073
+
Lidi neblaznete, i kdyz mate v aute rucickovy tachometr, z druhe strany je stejne krokovy motorek, takze analogovy je jen ukazatel, nic vic ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
itherm (neověřeno) https://diit.cz
29. 9. 2007 - 11:55https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseLidi neblaznete, i kdyz mate v aute rucickovy tachometr, z druhe strany je stejne krokovy motorek, takze analogovy je jen ukazatel, nic vic ... https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360074
+
Eda ma ciastocne pravdu s tym "ruzickovym" zobrazenim stavu meranej velicny. Napriklad v lietadlach nesmu byt na mnohe merane udaje pouzite cislicove zobrazovace, ale musia byt rucickove. Dovodom je rychle zistenie relativneho stavu meranej hodnoty letmo pohladom. Zobrazovace maju vyznacenu nebezpecnu zonu farebne, takze je hned zrejme ako daleko je rucicka od tejto zony, cize ako daleko je k problemu. Z rychlosti pohybu rucicky je mozny okamzity odhad casu ku kritickej situacii. To ziadne cislicove zobrazenie nemoze ponuknut.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
rayrebel (neověřeno) https://diit.cz
29. 9. 2007 - 16:07https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseEda ma ciastocne pravdu s tym "ruzickovym" zobrazenim stavu meranej velicny. Napriklad v lietadlach nesmu byt na mnohe merane udaje pouzite cislicove zobrazovace, ale musia byt rucickove. Dovodom je rychle zistenie relativneho stavu meranej hodnoty letmo pohladom. Zobrazovace maju vyznacenu nebezpecnu zonu farebne, takze je hned zrejme ako daleko je rucicka od tejto zony, cize ako daleko je k problemu. Z rychlosti pohybu rucicky je mozny okamzity odhad casu ku kritickej situacii. To ziadne cislicove zobrazenie nemoze ponuknut.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360075
+
mládenci vyprdnete sa na pneumatiky. Uvediem príklad:205/60R15 má obvod 193,11cma a 225/60R15 má 204,214cm takže rozdiel na jednej otáčke je vyše 11cm na 10m je to 1,1m. Z hľadiska Tachometru je to zanedbateľný rozdiel a to sú pneu veľkých rozmerov. Pri najčastejších pneu 195/60R15 je zmena smerom +- o jeden 2 rozmery ešte zanedbateľnejšia. Obmedzovače sú zákonom určené vo všetkých úžitkových vozidlách nad 3,5t, t.z. na všetko, kde vám nestačí vodičák sk.B. Samozrejme pevne nastavené na max 85km/h u niektorých s možnosťou jednoduchého nastavenia akejkoľvek nižšej rýchlosti. U osobákov je to nebezpečné ako už niekto podotkol, niekedy je bezpečnejšie zrýchliť. Tachometre nikdy nebudú merať presne (okrem už spomínaných užitkáčov nad 3,5t, kde musia byť každoročne ciachované kvôli tachografom). Zasa ide o bezpečnosť. Je lepšie ak väčšina jazdí pod limitom ako nad. Na priemernú cestovnú rýchlosť to vplyv nemá, takže nikto nie je ukrátený.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Acon (neověřeno) https://diit.cz
29. 9. 2007 - 18:51https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskusemládenci vyprdnete sa na pneumatiky. Uvediem príklad:205/60R15 má obvod 193,11cma a 225/60R15 má 204,214cm takže rozdiel na jednej otáčke je vyše 11cm na 10m je to 1,1m. Z hľadiska Tachometru je to zanedbateľný rozdiel a to sú pneu veľkých rozmerov. Pri najčastejších pneu 195/60R15 je zmena smerom +- o jeden 2 rozmery ešte zanedbateľnejšia. Obmedzovače sú zákonom určené vo všetkých úžitkových vozidlách nad 3,5t, t.z. na všetko, kde vám nestačí vodičák sk.B. Samozrejme pevne nastavené na max 85km/h u niektorých s možnosťou jednoduchého nastavenia akejkoľvek nižšej rýchlosti. U osobákov je to nebezpečné ako už niekto podotkol, niekedy je bezpečnejšie zrýchliť. Tachometre nikdy nebudú merať presne (okrem už spomínaných užitkáčov nad 3,5t, kde musia byť každoročne ciachované kvôli tachografom). Zasa ide o bezpečnosť. Je lepšie ak väčšina jazdí pod limitom ako nad. Na priemernú cestovnú rýchlosť to vplyv nemá, takže nikto nie je ukrátený.
https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360084
+
Acon:
Ked si prepocitas tebou vypocitane obvody kolies na rychlost, tak dostanes nasledovny vysledok: Pri pouziti 205/60/15 a 100km/h by po prezuti na 225/60/15 ukazoval 105,75km/h. Co by nebol problem, ak by vsetky auta ukazovali s odchylkou smerom dolu aspon o 5km/h. To vsak nie je pravda. Skusal som cez GPS merat rychlost vo viacerych znackach. Napr. VW auta ukazuju 5-10kmh menej, ako je skutocna rychlost a naopak, napr. Peugeot auta ukazuju presne bez odchylky (merane v lete na novych autach s original vybavou). V krajinach, kde neplati ziadna tolerancia pri prekroceni povolenej rychlosti tak moze vzniknut problem aj pri takomto prezuti pneumatik.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
rayrebel (neověřeno) https://diit.cz
29. 9. 2007 - 19:35https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseAcon:
Ked si prepocitas tebou vypocitane obvody kolies na rychlost, tak dostanes nasledovny vysledok: Pri pouziti 205/60/15 a 100km/h by po prezuti na 225/60/15 ukazoval 105,75km/h. Co by nebol problem, ak by vsetky auta ukazovali s odchylkou smerom dolu aspon o 5km/h. To vsak nie je pravda. Skusal som cez GPS merat rychlost vo viacerych znackach. Napr. VW auta ukazuju 5-10kmh menej, ako je skutocna rychlost a naopak, napr. Peugeot auta ukazuju presne bez odchylky (merane v lete na novych autach s original vybavou). V krajinach, kde neplati ziadna tolerancia pri prekroceni povolenej rychlosti tak moze vzniknut problem aj pri takomto prezuti pneumatik.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360085
+
GPS používam aj ja (hlavne pracovne pred pár rokmi od Garmin GPS278 cez 76CS,60CS,Qest,StreetPilot... až dodnesMio-obrovský omyl- a Nuvi350 )a doteraz som spozoroval najväčšiu odchýlku 7km. GPS má tiež svoju toleranciu a nedá sa na to 100% spolahnúť. Podľa intenzity slnečného žiarenia je presnosť (pri viditeľnosti dostatočného počtu satelitov) max 3-4m pri statickom cieli. Auto v pohybe je už iné kafe a kto sa na to spolieha, doporučujem mu prehodnotiť svoju dôveru ;-) Ak budeš mať niekedy možnosť porovnať to s policajným radarom skús. Garantujem Ti rozdielne výsledky počas slnečného dňa 35st Celzia, tak isto len taká jesenná teplota 15st, za dažďa... GPS sú komerčné prístroje, kde sa vzal ten mítus o ich presnom meraní rýchlosti netuším.
Ten prepočet rozmeru pneu a rýchlosti pri uvedenom prepočte (mojom) hovorí o odchýlke 10%. takže uznávam, že som sa mýlil a na taco sa to prejaví :-(
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Acon (neověřeno) https://diit.cz
29. 9. 2007 - 21:52https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseGPS používam aj ja (hlavne pracovne pred pár rokmi od Garmin GPS278 cez 76CS,60CS,Qest,StreetPilot... až dodnesMio-obrovský omyl- a Nuvi350 )a doteraz som spozoroval najväčšiu odchýlku 7km. GPS má tiež svoju toleranciu a nedá sa na to 100% spolahnúť. Podľa intenzity slnečného žiarenia je presnosť (pri viditeľnosti dostatočného počtu satelitov) max 3-4m pri statickom cieli. Auto v pohybe je už iné kafe a kto sa na to spolieha, doporučujem mu prehodnotiť svoju dôveru ;-) Ak budeš mať niekedy možnosť porovnať to s policajným radarom skús. Garantujem Ti rozdielne výsledky počas slnečného dňa 35st Celzia, tak isto len taká jesenná teplota 15st, za dažďa... GPS sú komerčné prístroje, kde sa vzal ten mítus o ich presnom meraní rýchlosti netuším.
Ten prepočet rozmeru pneu a rýchlosti pri uvedenom prepočte (mojom) hovorí o odchýlke 10%. takže uznávam, že som sa mýlil a na taco sa to prejaví :-(https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360088
+
Aha, ešte niečo. Odchýlka by bola 10,1km a nie 5,75. Netvrdím, že som neomylný, ale ako si to rátal?
Len pre zjednotenie rozmer pneu je v nasledovných hodnotách (napr205/60R15)
205-šírka v mm/60 výška v % zo šírky R15 priemer disku (resp vnútorný priemer pneu) v palcoch
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Acon (neověřeno) https://diit.cz
29. 9. 2007 - 22:00https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseAha, ešte niečo. Odchýlka by bola 10,1km a nie 5,75. Netvrdím, že som neomylný, ale ako si to rátal?
Len pre zjednotenie rozmer pneu je v nasledovných hodnotách (napr205/60R15)
205-šírka v mm/60 výška v % zo šírky R15 priemer disku (resp vnútorný priemer pneu) v palcochhttps://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360089
+
Acon:
Vychadzal som z obvodov kolies, ktore si vypocital ty. Potom je uz vypocet primitivny:
v = 0,036 * o * u
kde: v = rychlost v km/h
o = obvod kolesa v cm
u = pocet otacok za sekundu
Najprv som vyratal pocet otacok za sekundu pri prvom obvode kolesa 205/60/15 a rychlosti 100km/h. Potom som pouzil tento pocet otacok a obvod druheho kolesa 225/60/15 na vypocet rychlosti. Mam vsak dojem, ze si zle vypocital obvod prveho kolesa 205/60/15, malo by to byt 196,9 cm. Ale aj tak bude narast rychlosti cca o 5km/h.
Co sa tyka GPS, tak nie je dolezite aky mas vyrobok, ale chipset. V sucasnosti je jednym z najlepsich komercne dostupnych SIRF3. Bezne mam k dispozicii pri merani 7-9 satelitov (4 su minimum pre meranie nadmorskej vysky, co je nevyhnutne pre presny vypocet rychlosti). Presnost tychto merani je velmi vysoka, odchylka maximalne jednotky metrov, cize vypocet rychlsoti v km/h je velmi presny. Komercne GPS systemy su dnes velmi presne. Keby neboli, tazko by sa dala uskutocnovat navigacia na urovni cestnych pruhov o sirke 3-4 metre a to je dnes bezna vec.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
rayrebel (neověřeno) https://diit.cz
29. 9. 2007 - 23:43https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseAcon:
Vychadzal som z obvodov kolies, ktore si vypocital ty. Potom je uz vypocet primitivny:
v = 0,036 * o * u
kde: v = rychlost v km/h
o = obvod kolesa v cm
u = pocet otacok za sekundu
Najprv som vyratal pocet otacok za sekundu pri prvom obvode kolesa 205/60/15 a rychlosti 100km/h. Potom som pouzil tento pocet otacok a obvod druheho kolesa 225/60/15 na vypocet rychlosti. Mam vsak dojem, ze si zle vypocital obvod prveho kolesa 205/60/15, malo by to byt 196,9 cm. Ale aj tak bude narast rychlosti cca o 5km/h.
Co sa tyka GPS, tak nie je dolezite aky mas vyrobok, ale chipset. V sucasnosti je jednym z najlepsich komercne dostupnych SIRF3. Bezne mam k dispozicii pri merani 7-9 satelitov (4 su minimum pre meranie nadmorskej vysky, co je nevyhnutne pre presny vypocet rychlosti). Presnost tychto merani je velmi vysoka, odchylka maximalne jednotky metrov, cize vypocet rychlsoti v km/h je velmi presny. Komercne GPS systemy su dnes velmi presne. Keby neboli, tazko by sa dala uskutocnovat navigacia na urovni cestnych pruhov o sirke 3-4 metre a to je dnes bezna vec.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360090
+
rayrebel:
No ja som na pár predvádzacích akciách (robím s autami, nákladnými)porovnával rýchlosť nameranú radarom verzus GPS a GPS v meraní rýchlosti rozhodne nie je presné. Odchýlka +- 4-5km, dokonca na Babe, kde bolo kvôli stromom viditelných len 5-6 satelitov bola odchýlka až 11km. A to som jazdil ťahačom, kde ma obmedzovač pustil na max 80Km/h. Presnosť bola rovnaká u Mia,AvMap a Garminu, Tomtom bol na tom o niečo horšie. Jediný presný bol Street Pilot napojený na ciachovaný tachometer.Iné to neumožňujú. Ale nejde mi o značku z hladiska merania rýchlosti. O Miu som hovoril ako o prešlape z hladiska navigácie ako takej. To, že navigátor vie v ktorom pruhu ideš je trochu inak. On len predpokladá, že ideš tak ako naviguje. Všetko je otázka softwaru. Všimni si ako reaguje ak nejdeš po plánovanej trase. Pri 100km rýchlosti je nepresnosť niekoľko 10tok metrov. Dokonalá presnosť GPS je mýtus. Rastúcou rýchlosťou treba rátať z odchýlkami aj 10m. Úplne niečo iné je navigácia turistická. Rýchlosť chodca je 2-6km/h a tu je presnosť naozaj za ideálnych podmienok 3-5m. Lepšia v žiadnom prípade nie je. Qest značí trasu bodmi. Keď prídem ku mne na chalupu, postojím vždy na jednom mieste (inde sa nedá) a vždy mi označí iné miesto v rozsahu cca 4m. Neviem, možno som uviedol dosť príkladov na to, aby som "presnosť" komerčného GPS uviedol na správnu mieru. Nie som príležitostný užívateľ, ale práca mi umožňuje stále používať a vyskúšať rôzne modely a značky. Dobrý kamarát predáva všetky značky a čo si nevyskúšam mám od neho. O vyššej presnosti sa nedám presvedčiť, lebo s tým intenzívne žijem 6rokov (od vzniku prvej mapy SK, dnes je už 7 verzia a od jesene sa SK a Balkán stávajú súčasťou jednotnej mapy Európy)
Takže, radšej sa spolahnem na tachograf, ktorý sa mýli stále len jedným smerom. A to tak, že udáva vyššiu rýchlosť priemerne o 6km. S tým rátam a tak sa vyhýbam pokutám. U GPS je to raz + raz - a občas sa trafí do čierneho:-)
Čo sa týka vplyvu rozmeru pneu tak s otáčkami za sek. som nerátal, vychýdzal som z odchýlky nameranej vzdialenosti, ktorá je tak o 1,1km väčšia pri rozmere 225. Rovnakú odchýlku by mal vykazovať tachometer aj pri meraní rýchlosti, ale keďže nie som priateľ s matikou, tak sa nehádam.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Acon (neověřeno) https://diit.cz
30. 9. 2007 - 19:34https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuserayrebel:
No ja som na pár predvádzacích akciách (robím s autami, nákladnými)porovnával rýchlosť nameranú radarom verzus GPS a GPS v meraní rýchlosti rozhodne nie je presné. Odchýlka +- 4-5km, dokonca na Babe, kde bolo kvôli stromom viditelných len 5-6 satelitov bola odchýlka až 11km. A to som jazdil ťahačom, kde ma obmedzovač pustil na max 80Km/h. Presnosť bola rovnaká u Mia,AvMap a Garminu, Tomtom bol na tom o niečo horšie. Jediný presný bol Street Pilot napojený na ciachovaný tachometer.Iné to neumožňujú. Ale nejde mi o značku z hladiska merania rýchlosti. O Miu som hovoril ako o prešlape z hladiska navigácie ako takej. To, že navigátor vie v ktorom pruhu ideš je trochu inak. On len predpokladá, že ideš tak ako naviguje. Všetko je otázka softwaru. Všimni si ako reaguje ak nejdeš po plánovanej trase. Pri 100km rýchlosti je nepresnosť niekoľko 10tok metrov. Dokonalá presnosť GPS je mýtus. Rastúcou rýchlosťou treba rátať z odchýlkami aj 10m. Úplne niečo iné je navigácia turistická. Rýchlosť chodca je 2-6km/h a tu je presnosť naozaj za ideálnych podmienok 3-5m. Lepšia v žiadnom prípade nie je. Qest značí trasu bodmi. Keď prídem ku mne na chalupu, postojím vždy na jednom mieste (inde sa nedá) a vždy mi označí iné miesto v rozsahu cca 4m. Neviem, možno som uviedol dosť príkladov na to, aby som "presnosť" komerčného GPS uviedol na správnu mieru. Nie som príležitostný užívateľ, ale práca mi umožňuje stále používať a vyskúšať rôzne modely a značky. Dobrý kamarát predáva všetky značky a čo si nevyskúšam mám od neho. O vyššej presnosti sa nedám presvedčiť, lebo s tým intenzívne žijem 6rokov (od vzniku prvej mapy SK, dnes je už 7 verzia a od jesene sa SK a Balkán stávajú súčasťou jednotnej mapy Európy)
Takže, radšej sa spolahnem na tachograf, ktorý sa mýli stále len jedným smerom. A to tak, že udáva vyššiu rýchlosť priemerne o 6km. S tým rátam a tak sa vyhýbam pokutám. U GPS je to raz + raz - a občas sa trafí do čierneho:-)
Čo sa týka vplyvu rozmeru pneu tak s otáčkami za sek. som nerátal, vychýdzal som z odchýlky nameranej vzdialenosti, ktorá je tak o 1,1km väčšia pri rozmere 225. Rovnakú odchýlku by mal vykazovať tachometer aj pri meraní rýchlosti, ale keďže nie som priateľ s matikou, tak sa nehádam.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360135
+
Este k tej presnosti GPS. Samotnz szstem GPS je velmi, velmi presny. Jediny problem je ten, ze ho vyuziva US armada. Kedze vznikol komercny dopyt na navigaciu, a nebolo rozumne budovat inu navigacnu siet, rozhodlo sa vyuzit existujucu vojensku satelitnu siet - GPS. Nebolo vsak ziaduce, aby civilny sektor mohol pouzivat presnu navigaciu, preto sa do signalu zacali primiesavat nepresnosti. Vojenske navigacne pristroje dostavaju zasifrovane presne casove udaje. Komercne dostavaju mierne "upravene" data. Este pred niekolkymi rokmi boli tieto umele nepresnosti tak velke, ze maximana presnost komercneho nav. pristroja mohla byt len 10m aj to s vyuzitim pozemnych diferencnych stanic. Len nedavno sa "upravila" presnost pre komercne pristroje na cca 3-5m. Preto aj ked budete opakovane merat polohu na tom istom mieste, da vam rozne vysledky nie preto, zeby bol system GPS malo presny, ale preto, ze signal sa znepresnuje nahodne.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
VanJ (neověřeno) https://diit.cz
1. 10. 2007 - 11:31https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseEste k tej presnosti GPS. Samotnz szstem GPS je velmi, velmi presny. Jediny problem je ten, ze ho vyuziva US armada. Kedze vznikol komercny dopyt na navigaciu, a nebolo rozumne budovat inu navigacnu siet, rozhodlo sa vyuzit existujucu vojensku satelitnu siet - GPS. Nebolo vsak ziaduce, aby civilny sektor mohol pouzivat presnu navigaciu, preto sa do signalu zacali primiesavat nepresnosti. Vojenske navigacne pristroje dostavaju zasifrovane presne casove udaje. Komercne dostavaju mierne "upravene" data. Este pred niekolkymi rokmi boli tieto umele nepresnosti tak velke, ze maximana presnost komercneho nav. pristroja mohla byt len 10m aj to s vyuzitim pozemnych diferencnych stanic. Len nedavno sa "upravila" presnost pre komercne pristroje na cca 3-5m. Preto aj ked budete opakovane merat polohu na tom istom mieste, da vam rozne vysledky nie preto, zeby bol system GPS malo presny, ale preto, ze signal sa znepresnuje nahodne.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360207
+
Možnost měnit si skin budíků třeba každý měsíc by nemusela být špatná, nadruhou stranu je otázka zda není bezpečnější mít jen jeden skin na který si řidič zvykne a nemusí dlouze zkoumat kam se to vlastně má podívat aby se něco dozvěděl...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
darBis (neověřeno) https://diit.cz
1. 10. 2007 - 12:28https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskusepoužití LCD v novém lambu:
http://www.dieselstation.com/wallpapers/albums/Lamborghini/Lamborghini-Reventon/lamborghini-reventon-widescreen-010.jpg
článek:
http://www.dieselstation.com/news/automotive/1-million-dollar-lamborghini-reventon.html
Prý je na řidiči zda si zvolí "klasické budíky" nebo stíhačku.
Možnost měnit si skin budíků třeba každý měsíc by nemusela být špatná, nadruhou stranu je otázka zda není bezpečnější mít jen jeden skin na který si řidič zvykne a nemusí dlouze zkoumat kam se to vlastně má podívat aby se něco dozvěděl...https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360216
+
VanJ
Presne tak. Nechcel som to takto fundovane povedať, vsadil som na vlastné merania.
OT, si ten istý Vanj čo bol pred pár rokmi VanJ na Azet (Bavorákofil? :-) )
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Acon (neověřeno) https://diit.cz
1. 10. 2007 - 13:51https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseVanJ
Presne tak. Nechcel som to takto fundovane povedať, vsadil som na vlastné merania.
OT, si ten istý Vanj čo bol pred pár rokmi VanJ na Azet (Bavorákofil? :-) )https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360233
+
VanJ:
Americke ministerstvo obrany zrusilo vysielanie chyby uz v roku 2000, takze tato vec je uz cca 7 rokov bezpredmetna a nerozumiem, preco stale ludia o nej pisu a patri to k takej oblubenej mistifikacii na temu GPS. Presnost systemu je dana vlastnostami prijimaca GPS signalu (spominanym chipsetom) a mnozstvom dalsich atributov (charakter krajny, kopce, budovy, pocasie, pocet "videnych" satelitov, ich vzajomna poloha...). Bezne (lacne) pristroje poskytuju presnost na urovni, ktoru uvadzas (cca +-3-5m). To je presne to, o com som hovoril - v pripade vyuzitia pre potreby autonavigacie, dostat sa na uroven sirky jedneho cestneho pasu, alebo aspon celej cesty. Su dostupne aj drahe a velmi drahe zariadenia aj pre civilne pouzitie (napr. pre geodeziu) s velmi vysokou presnostou. Presnost je vsak silne ovplyvnena prave napr. vysokymi budovami, stromami, oblakmi a podobne. Tak vznikaju chyby, ktore posuvaju nepresnost GPS az na uroven +-30m a viac. Okrem toho lepsie navigatory ukazuju aj vzajomnu polohu dostupnych satelitov na zaklade coho je mozne definovat presnost prave meranych udajov.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
rayrebel (neověřeno) https://diit.cz
1. 10. 2007 - 15:18https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseVanJ:
Americke ministerstvo obrany zrusilo vysielanie chyby uz v roku 2000, takze tato vec je uz cca 7 rokov bezpredmetna a nerozumiem, preco stale ludia o nej pisu a patri to k takej oblubenej mistifikacii na temu GPS. Presnost systemu je dana vlastnostami prijimaca GPS signalu (spominanym chipsetom) a mnozstvom dalsich atributov (charakter krajny, kopce, budovy, pocasie, pocet "videnych" satelitov, ich vzajomna poloha...). Bezne (lacne) pristroje poskytuju presnost na urovni, ktoru uvadzas (cca +-3-5m). To je presne to, o com som hovoril - v pripade vyuzitia pre potreby autonavigacie, dostat sa na uroven sirky jedneho cestneho pasu, alebo aspon celej cesty. Su dostupne aj drahe a velmi drahe zariadenia aj pre civilne pouzitie (napr. pre geodeziu) s velmi vysokou presnostou. Presnost je vsak silne ovplyvnena prave napr. vysokymi budovami, stromami, oblakmi a podobne. Tak vznikaju chyby, ktore posuvaju nepresnost GPS az na uroven +-30m a viac. Okrem toho lepsie navigatory ukazuju aj vzajomnu polohu dostupnych satelitov na zaklade coho je mozne definovat presnost prave meranych udajov.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360253
+
rayrebel
Tak keď sú také presné, ako my vysvetlíš odchýlky o ktorých som hovoril. Teda, mne ich vysvetlovať netreba, ja viem že je to tak. Čo sa týka geodézie, ako si povedal. Ide o úplne iné, podstatne drahšie prístroje. A meranie polohy v pohybe(hlavne rýchlom) a staticky je rozdiel. Nemôžem sa ubrániť pocitu, že vychádzaš z teoretických poznatkov a nie z praktického používania GPS. Inak by si už dávno odsledoval to, čo ja.
Znova! GPS rozhodne nie je presné zariadenie na meranie rýchlosti ani polohy presnejšie ako 4-5m (hovoríme o komerčných GPS určených k cestnej navigácii). Jazdné pruhy vynechajme, je to softwarová záležitosť a ako som povedal, len predpokladá že je dodržaná poloha podľa navigácie. Akonáhle by si postál na 6 prúdovej dialnici a chvíľu počkal, navigátor by sa zrovnal, pretože v pokoji je presnejší. Nie každý, niektoré musia meniť polohu. Napr už spomínaný Qest.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Acon (neověřeno) https://diit.cz
1. 10. 2007 - 17:15https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuserayrebel
Tak keď sú také presné, ako my vysvetlíš odchýlky o ktorých som hovoril. Teda, mne ich vysvetlovať netreba, ja viem že je to tak. Čo sa týka geodézie, ako si povedal. Ide o úplne iné, podstatne drahšie prístroje. A meranie polohy v pohybe(hlavne rýchlom) a staticky je rozdiel. Nemôžem sa ubrániť pocitu, že vychádzaš z teoretických poznatkov a nie z praktického používania GPS. Inak by si už dávno odsledoval to, čo ja.
Znova! GPS rozhodne nie je presné zariadenie na meranie rýchlosti ani polohy presnejšie ako 4-5m (hovoríme o komerčných GPS určených k cestnej navigácii). Jazdné pruhy vynechajme, je to softwarová záležitosť a ako som povedal, len predpokladá že je dodržaná poloha podľa navigácie. Akonáhle by si postál na 6 prúdovej dialnici a chvíľu počkal, navigátor by sa zrovnal, pretože v pokoji je presnejší. Nie každý, niektoré musia meniť polohu. Napr už spomínaný Qest.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360271
+
ano, odchylku v radu jednotek metru lze ziskat, ale chvili to trva - za pohybu se ji teda nedosahne.
A geodeti nevyuzivaj jen GPS - vice viz ta zminova diskuze.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Chulda (neověřeno) https://diit.cz
2. 10. 2007 - 11:10https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseMisto hadani doporucuji treba diskuzi k jednomu clanku o zpresneni mereni:
http://navigovat.mobilmania.cz/clanky/F.asp?ARI=113205&CAI=2160&HID=41
ano, odchylku v radu jednotek metru lze ziskat, ale chvili to trva - za pohybu se ji teda nedosahne.
A geodeti nevyuzivaj jen GPS - vice viz ta zminova diskuze.https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360361
+
No, a je to vysvetlené. Jazdime pomalšie podľa "tacháčov", alebo plaťme pokuty podľa GPS ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Acon (neověřeno) https://diit.cz
3. 10. 2007 - 19:17https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuseNo, a je to vysvetlené. Jazdime pomalšie podľa "tacháčov", alebo plaťme pokuty podľa GPS ;-)https://diit.cz/clanek/nahradi-analogove-tachometry-lcd-sharp/diskuse#comment-360582
+
Není to nic nového,záleží jestli výrobce něco takového použije. Třeba Angláni budou mít chromované budíky až do smrti. Já má multifunkční displej v autě již šest let.
Pokud nebude elektronika natolik odolná a blbuvzdorná, jako kliková hřídel, bude v autě jen pro zlost. Kolega si koupil nové auto. Po 50 km jízdy se mu (podle zákona schválnosti 80 km od nejbližšího značkového servisu) podělal systém, který hlásí do procesoru bezchybnou funkci jakéhosi ventilu. Auto se rázem stalo nepojízdným a jeden den dovolené byl v tahu! Oprava stála, naštěstí pouze teoreticky, díky záruce, včetně odtažení skoro 50.000! Zlatý karburátorový Forman! tam tohle nehrozí a pokud se s ním něco stane, opraví to každý kutil na cesté na patníku.
A ještě by mne zajímalo, co je na tom displeji vidět, když na něj posvítí přímo slunce.
8" to je 20cm. Není to na budíky nějak málo?
re ucho: tobě se snad stalo, že ti na budíky v autě přímo svítilo slunce? pokud ano, tak to muselo být hodně k večeru. Ale ani normálním LCD dnes už není problém sledovat za přímého světla(mobily nepočítaje - tam se prostě musí šetřit baterka). Takže o viditelnost bych se absolutně nebál u LCD přímo navrženém pro de facto venkovní použití.
Pri 130Km/h: V doplnku "palivova nadrz" doslo k problemum a je treba jej ukoncit! ... Prejete si restarovat ihned? (zacina odpocitavani 10s,9,8...)
Zdar Tom242, to jo, no, ale za chvíli, snad každé, jen trochu slušnější, auto, snad, bude vymakané, jako to Auto, Kitt, kdysi, v Legendárním seriálu, Knigt Rider, to je, docela mazec, no zrovna, dneska, jsem koukal, na Seriál Knight Rider, na Satelitu, zas to byla, Husťárna jak K.i.t.t, o samotě odháněl, toho krokodýla, nejdřív, na něj, Huš, Huš, jako by se bál, a pak, nějaké další hlášky, no to byl, nářez, a pak, na něj, otevřel, Kufr, a krokodýl, konečně, odlezl, no jo K.i.t.t., to je Auto, s skoro s Lidskou duší, prostě no!
Jo s osvícením displeje je dnes problém diky svicení ve dne. Když mám vyplé světla tak intenzita zesílí a vidět je bezchybně. Ve dne jak zapnu světla tak vidím hovno.
hax: To mas asi divne auto :-|, na mojom sa nastavuje samostatne intenzita podsvietenia displeja pre denny a nocny rezim (pre vypnute a zapnute svetla).
Jestli jsem ten obrazek chodce pochopil spravne, tyak kazdy bude koukat na ten LCD co se mu tam najednou objevlo a toho chodce misto brzdeni zvejkne :o(.
Tesim sa na temy a pluginy do tych displejov :-P
STK: Ten chodec je, predpokladam, spis nocni videni nebo mozna neco do mlhy - a to se na displejich zobrazuje uz ted. (I kdyz osobne bych to uvital spis jako HUD.)
To se podle mne nestane nikdy, stejně jako s hodinkami.. Bude to zpočátku móda, která bude skoro všude, ale pak lidem dojde, že nejhezčí jsou opravdové tachometry a ty digitální zůstanou jen u levných aut a u Citroenů :)
Ja mam C4 a nemam s tymi displejami ziadne problemy, vidiet vsetko perfektne ci uz vo dne, v noci, ked svieti slnko...aj priamo na displej...ale je pravda, ze klasicke tachometre su krajsie...inak myslim, ze C7 mala mat HUD displej ako maju lietadla..ale ci to tak aj je, neviem...
To Ptipi:
Velmi často. Když vyjíždíš hned po východu, je hezky a jedeš na západ, tak často i celou cestu. Když pak jedeš odpoledne zpátky, je to to samé.
RogerD: No tak si kup BMW 5 (E60). Ten ma termoviznu kameru (nie IR) a obraz premieta na celne sklo. Samozrejme je to priplatkova vybava.
Spíš, než takovýhle blbinky bych ocenil tachometr, který by měřil skutečně 50, 90, 130 a jeho masové nasazení..... Ty odchylky, který dnešní tachometry mají, že většinou měří více, to je akorát na pěst, díky našemu stupidnímu silničnímu zákonu spousta lidí drží rychlost mezi 45 - 51 km/h na tachometru, přitom ve skutečnosti jedou mnohdy 40.... Pokud by někdo vyrobil opravdu přesně fungující tachometr, s integrovaným automatickým tempomatem, s možností přednastavit např. 3 maximální rychlosti, ať bych na to šlapal sebevíc, v obci bych nejel rychleji, než 50, nemělo by to chybu, to by tahle hračka dávala smysl (např. pro nastavování onoho tempomatu), ale jinak je to spíš tak pro hračičky, než k něčemu. Hlemýžďům zdar.
To Bobr:
S tím tachometrem máš naprosto pravdu. Ale problém je v tom,že dost záleží na gumách, konkrétně na vnějším průměru kola. Největší nepřesnost nastane v případě, že na auto, které má mít 14 se nasadí 13, nebo naopak (viz Š. 105/120 blahé paměti). Ale na druhou stranu, pokud máš GPS, není problém si tachometr přecejchovat.
To Bobr:
S tym obmedzenim rychlosti napr. na 50,90,130 je to sice pekny napad, ale nezmyselny. Casto je nutne ist rychlesie z dovodu bezpecnosti, ako je predpisana rychlost (najcastejsi pripad je predbiehanie). Obmedzovanie rychlosti by bolo velmi nebezpecne a preto ho nikto na tejto urovni nerealizuje, inak by uz v autach davno bolo (technicky to nie je ziaden problem). Co sa tyka presnosti, tak je to o priemere kolies. Nie kazdy dava na auto disky a nasledne ich obuva do predpisanych rozmerov. Ale ako tu uz bolo spomenute, staci GPS a koreciu si kazdy moze urobit sam. Dnes uz to nie je az taky problem.
Čím to je, že když jsem uviděl ten obrázek, blesklo mi hlavou "trošku doprava a přidat"? Přitom nejsem vůbec agresivní řidič. To asi ty počítačové hry... :-)
to si pak bude moct clovek stahnou nejaky novy skiny na tachak na netu:)))
Petty jeste tomu chybi radek "SCORE:xxxxx" :)
Alespon, že ukazatel rychlosti a otáčkoměr, symulují jakoby analogový rafikový (ručičkový), nebo páskový měřák, neb kdo jel s autem s digitálním ukazatelem (z číslic), jistě mi dá za pravdu, že orientovat se letmým pohledem v neustále se překlápějících sedmisegmentových číslicích, jak na čerpací stanici měřidlo litrů a ceny, je šílený a příliš mozek zatěžující způsob zobrazení lineárně(!!!) proměnné(!) veličiny!
Podobně co se mi pokazil rafikový měřáček včetně Ohm metru, a koupil jsem si levný (bodejt by ne!...) digitální měřák, nadávám kudy chodím, neb než se čítačem spočítá a zobrazí údaj, pohnu kontaktem a vše jde odznova, navíc u nekonstatntního proudu či napětí jsem viděl na rafikovém i malou tendenci změny kolísání, kdežto digitál neustále překlápí ty svoje zasraný segmenty číslic... :-(
I proto se nechytli masově nejen digitální přístrojovky(první byl tuším FIAT Tipo!), ale již dříve ani digitální hodinky, co alespon nemaj z LCD kristalů kulatý ciferník, neb čas je graf pokročilosti dne, tedy kruhová výseč! Ano,kruhová! A čas spojitý, né skokový,jak digitální!!! :-( Na číslech mozku chvilku trvá, než se zorientuje, na grafu-poloze rafiky, ne!
Tenrozdíl nepozornosti u auta může stát i život!!!
Edo, já mám ty vole digitálky a dokonce z nich umím i hned poznat kolik je hodin ... zvláštní co? ;)
Edo, ty vole, a na rychlost taky kolikrat radsi mrknu na gpsku kde je to digi a presne a na lepsim miste... zvlastni co?
ODSakEda: Je to presne naopak. Na tachometru musis vetsinou dlouze studovat jestli ta rucicka uz je za pulkou dilku nebo pred pokud chces presnejsi udaj, a vyzaduje to zasadni adaptaci zraku a zaostreni na budik, a taky musis precist ty cisla na dilcich kolem. Na digital jen mrknes, prectes tri cisla (kdyz jedes pod 100 tak jen dve) a mas to presne a bez premejsleni. Od doby co mam motorku s digitalnim tachometrem uz nechci zadnej jinej, digital je proste luxus. Co se tyce napriklad digitalnich hodinek, u tech je problem ze kazda cast hodin je v jiny ciselny soustave, proto vyzadujou moc premejsleni.
ODSakEda :
Když jsem ještě nosil hodinky, tak jsem měl jak digitální tak ručičkové (v jednom) - zásadně jsem koukal na ty digitální, protože tam je ta informace okamžitá - narozdíl od ručičkových, kde musíš neustále řešit malé/velké ručičky - na který dílek to přesně ukazuje, atd...
Lidi neblaznete, i kdyz mate v aute rucickovy tachometr, z druhe strany je stejne krokovy motorek, takze analogovy je jen ukazatel, nic vic ...
Eda ma ciastocne pravdu s tym "ruzickovym" zobrazenim stavu meranej velicny. Napriklad v lietadlach nesmu byt na mnohe merane udaje pouzite cislicove zobrazovace, ale musia byt rucickove. Dovodom je rychle zistenie relativneho stavu meranej hodnoty letmo pohladom. Zobrazovace maju vyznacenu nebezpecnu zonu farebne, takze je hned zrejme ako daleko je rucicka od tejto zony, cize ako daleko je k problemu. Z rychlosti pohybu rucicky je mozny okamzity odhad casu ku kritickej situacii. To ziadne cislicove zobrazenie nemoze ponuknut.
samozrejme nie "ruzickovym", ale "rucickovym" :o)
mládenci vyprdnete sa na pneumatiky. Uvediem príklad:205/60R15 má obvod 193,11cma a 225/60R15 má 204,214cm takže rozdiel na jednej otáčke je vyše 11cm na 10m je to 1,1m. Z hľadiska Tachometru je to zanedbateľný rozdiel a to sú pneu veľkých rozmerov. Pri najčastejších pneu 195/60R15 je zmena smerom +- o jeden 2 rozmery ešte zanedbateľnejšia. Obmedzovače sú zákonom určené vo všetkých úžitkových vozidlách nad 3,5t, t.z. na všetko, kde vám nestačí vodičák sk.B. Samozrejme pevne nastavené na max 85km/h u niektorých s možnosťou jednoduchého nastavenia akejkoľvek nižšej rýchlosti. U osobákov je to nebezpečné ako už niekto podotkol, niekedy je bezpečnejšie zrýchliť. Tachometre nikdy nebudú merať presne (okrem už spomínaných užitkáčov nad 3,5t, kde musia byť každoročne ciachované kvôli tachografom). Zasa ide o bezpečnosť. Je lepšie ak väčšina jazdí pod limitom ako nad. Na priemernú cestovnú rýchlosť to vplyv nemá, takže nikto nie je ukrátený.
Acon:
Ked si prepocitas tebou vypocitane obvody kolies na rychlost, tak dostanes nasledovny vysledok: Pri pouziti 205/60/15 a 100km/h by po prezuti na 225/60/15 ukazoval 105,75km/h. Co by nebol problem, ak by vsetky auta ukazovali s odchylkou smerom dolu aspon o 5km/h. To vsak nie je pravda. Skusal som cez GPS merat rychlost vo viacerych znackach. Napr. VW auta ukazuju 5-10kmh menej, ako je skutocna rychlost a naopak, napr. Peugeot auta ukazuju presne bez odchylky (merane v lete na novych autach s original vybavou). V krajinach, kde neplati ziadna tolerancia pri prekroceni povolenej rychlosti tak moze vzniknut problem aj pri takomto prezuti pneumatik.
GPS používam aj ja (hlavne pracovne pred pár rokmi od Garmin GPS278 cez 76CS,60CS,Qest,StreetPilot... až dodnesMio-obrovský omyl- a Nuvi350 )a doteraz som spozoroval najväčšiu odchýlku 7km. GPS má tiež svoju toleranciu a nedá sa na to 100% spolahnúť. Podľa intenzity slnečného žiarenia je presnosť (pri viditeľnosti dostatočného počtu satelitov) max 3-4m pri statickom cieli. Auto v pohybe je už iné kafe a kto sa na to spolieha, doporučujem mu prehodnotiť svoju dôveru ;-) Ak budeš mať niekedy možnosť porovnať to s policajným radarom skús. Garantujem Ti rozdielne výsledky počas slnečného dňa 35st Celzia, tak isto len taká jesenná teplota 15st, za dažďa... GPS sú komerčné prístroje, kde sa vzal ten mítus o ich presnom meraní rýchlosti netuším.
Ten prepočet rozmeru pneu a rýchlosti pri uvedenom prepočte (mojom) hovorí o odchýlke 10%. takže uznávam, že som sa mýlil a na taco sa to prejaví :-(
Aha, ešte niečo. Odchýlka by bola 10,1km a nie 5,75. Netvrdím, že som neomylný, ale ako si to rátal?
Len pre zjednotenie rozmer pneu je v nasledovných hodnotách (napr205/60R15)
205-šírka v mm/60 výška v % zo šírky R15 priemer disku (resp vnútorný priemer pneu) v palcoch
Acon:
Vychadzal som z obvodov kolies, ktore si vypocital ty. Potom je uz vypocet primitivny:
v = 0,036 * o * u
kde: v = rychlost v km/h
o = obvod kolesa v cm
u = pocet otacok za sekundu
Najprv som vyratal pocet otacok za sekundu pri prvom obvode kolesa 205/60/15 a rychlosti 100km/h. Potom som pouzil tento pocet otacok a obvod druheho kolesa 225/60/15 na vypocet rychlosti. Mam vsak dojem, ze si zle vypocital obvod prveho kolesa 205/60/15, malo by to byt 196,9 cm. Ale aj tak bude narast rychlosti cca o 5km/h.
Co sa tyka GPS, tak nie je dolezite aky mas vyrobok, ale chipset. V sucasnosti je jednym z najlepsich komercne dostupnych SIRF3. Bezne mam k dispozicii pri merani 7-9 satelitov (4 su minimum pre meranie nadmorskej vysky, co je nevyhnutne pre presny vypocet rychlosti). Presnost tychto merani je velmi vysoka, odchylka maximalne jednotky metrov, cize vypocet rychlsoti v km/h je velmi presny. Komercne GPS systemy su dnes velmi presne. Keby neboli, tazko by sa dala uskutocnovat navigacia na urovni cestnych pruhov o sirke 3-4 metre a to je dnes bezna vec.
rayrebel:
No ja som na pár predvádzacích akciách (robím s autami, nákladnými)porovnával rýchlosť nameranú radarom verzus GPS a GPS v meraní rýchlosti rozhodne nie je presné. Odchýlka +- 4-5km, dokonca na Babe, kde bolo kvôli stromom viditelných len 5-6 satelitov bola odchýlka až 11km. A to som jazdil ťahačom, kde ma obmedzovač pustil na max 80Km/h. Presnosť bola rovnaká u Mia,AvMap a Garminu, Tomtom bol na tom o niečo horšie. Jediný presný bol Street Pilot napojený na ciachovaný tachometer.Iné to neumožňujú. Ale nejde mi o značku z hladiska merania rýchlosti. O Miu som hovoril ako o prešlape z hladiska navigácie ako takej. To, že navigátor vie v ktorom pruhu ideš je trochu inak. On len predpokladá, že ideš tak ako naviguje. Všetko je otázka softwaru. Všimni si ako reaguje ak nejdeš po plánovanej trase. Pri 100km rýchlosti je nepresnosť niekoľko 10tok metrov. Dokonalá presnosť GPS je mýtus. Rastúcou rýchlosťou treba rátať z odchýlkami aj 10m. Úplne niečo iné je navigácia turistická. Rýchlosť chodca je 2-6km/h a tu je presnosť naozaj za ideálnych podmienok 3-5m. Lepšia v žiadnom prípade nie je. Qest značí trasu bodmi. Keď prídem ku mne na chalupu, postojím vždy na jednom mieste (inde sa nedá) a vždy mi označí iné miesto v rozsahu cca 4m. Neviem, možno som uviedol dosť príkladov na to, aby som "presnosť" komerčného GPS uviedol na správnu mieru. Nie som príležitostný užívateľ, ale práca mi umožňuje stále používať a vyskúšať rôzne modely a značky. Dobrý kamarát predáva všetky značky a čo si nevyskúšam mám od neho. O vyššej presnosti sa nedám presvedčiť, lebo s tým intenzívne žijem 6rokov (od vzniku prvej mapy SK, dnes je už 7 verzia a od jesene sa SK a Balkán stávajú súčasťou jednotnej mapy Európy)
Takže, radšej sa spolahnem na tachograf, ktorý sa mýli stále len jedným smerom. A to tak, že udáva vyššiu rýchlosť priemerne o 6km. S tým rátam a tak sa vyhýbam pokutám. U GPS je to raz + raz - a občas sa trafí do čierneho:-)
Čo sa týka vplyvu rozmeru pneu tak s otáčkami za sek. som nerátal, vychýdzal som z odchýlky nameranej vzdialenosti, ktorá je tak o 1,1km väčšia pri rozmere 225. Rovnakú odchýlku by mal vykazovať tachometer aj pri meraní rýchlosti, ale keďže nie som priateľ s matikou, tak sa nehádam.
Este k tej presnosti GPS. Samotnz szstem GPS je velmi, velmi presny. Jediny problem je ten, ze ho vyuziva US armada. Kedze vznikol komercny dopyt na navigaciu, a nebolo rozumne budovat inu navigacnu siet, rozhodlo sa vyuzit existujucu vojensku satelitnu siet - GPS. Nebolo vsak ziaduce, aby civilny sektor mohol pouzivat presnu navigaciu, preto sa do signalu zacali primiesavat nepresnosti. Vojenske navigacne pristroje dostavaju zasifrovane presne casove udaje. Komercne dostavaju mierne "upravene" data. Este pred niekolkymi rokmi boli tieto umele nepresnosti tak velke, ze maximana presnost komercneho nav. pristroja mohla byt len 10m aj to s vyuzitim pozemnych diferencnych stanic. Len nedavno sa "upravila" presnost pre komercne pristroje na cca 3-5m. Preto aj ked budete opakovane merat polohu na tom istom mieste, da vam rozne vysledky nie preto, zeby bol system GPS malo presny, ale preto, ze signal sa znepresnuje nahodne.
použití LCD v novém lambu:
http://www.dieselstation.com/wallpapers/albums/Lamborghini/Lamborghini-R...
článek:
http://www.dieselstation.com/news/automotive/1-million-dollar-lamborghin...
Prý je na řidiči zda si zvolí "klasické budíky" nebo stíhačku.
Možnost měnit si skin budíků třeba každý měsíc by nemusela být špatná, nadruhou stranu je otázka zda není bezpečnější mít jen jeden skin na který si řidič zvykne a nemusí dlouze zkoumat kam se to vlastně má podívat aby se něco dozvěděl...
VanJ
Presne tak. Nechcel som to takto fundovane povedať, vsadil som na vlastné merania.
OT, si ten istý Vanj čo bol pred pár rokmi VanJ na Azet (Bavorákofil? :-) )
VanJ:
Americke ministerstvo obrany zrusilo vysielanie chyby uz v roku 2000, takze tato vec je uz cca 7 rokov bezpredmetna a nerozumiem, preco stale ludia o nej pisu a patri to k takej oblubenej mistifikacii na temu GPS. Presnost systemu je dana vlastnostami prijimaca GPS signalu (spominanym chipsetom) a mnozstvom dalsich atributov (charakter krajny, kopce, budovy, pocasie, pocet "videnych" satelitov, ich vzajomna poloha...). Bezne (lacne) pristroje poskytuju presnost na urovni, ktoru uvadzas (cca +-3-5m). To je presne to, o com som hovoril - v pripade vyuzitia pre potreby autonavigacie, dostat sa na uroven sirky jedneho cestneho pasu, alebo aspon celej cesty. Su dostupne aj drahe a velmi drahe zariadenia aj pre civilne pouzitie (napr. pre geodeziu) s velmi vysokou presnostou. Presnost je vsak silne ovplyvnena prave napr. vysokymi budovami, stromami, oblakmi a podobne. Tak vznikaju chyby, ktore posuvaju nepresnost GPS az na uroven +-30m a viac. Okrem toho lepsie navigatory ukazuju aj vzajomnu polohu dostupnych satelitov na zaklade coho je mozne definovat presnost prave meranych udajov.
rayrebel
Tak keď sú také presné, ako my vysvetlíš odchýlky o ktorých som hovoril. Teda, mne ich vysvetlovať netreba, ja viem že je to tak. Čo sa týka geodézie, ako si povedal. Ide o úplne iné, podstatne drahšie prístroje. A meranie polohy v pohybe(hlavne rýchlom) a staticky je rozdiel. Nemôžem sa ubrániť pocitu, že vychádzaš z teoretických poznatkov a nie z praktického používania GPS. Inak by si už dávno odsledoval to, čo ja.
Znova! GPS rozhodne nie je presné zariadenie na meranie rýchlosti ani polohy presnejšie ako 4-5m (hovoríme o komerčných GPS určených k cestnej navigácii). Jazdné pruhy vynechajme, je to softwarová záležitosť a ako som povedal, len predpokladá že je dodržaná poloha podľa navigácie. Akonáhle by si postál na 6 prúdovej dialnici a chvíľu počkal, navigátor by sa zrovnal, pretože v pokoji je presnejší. Nie každý, niektoré musia meniť polohu. Napr už spomínaný Qest.
Misto hadani doporucuji treba diskuzi k jednomu clanku o zpresneni mereni:
http://navigovat.mobilmania.cz/clanky/F.asp?ARI=113205&CAI=2160&...
ano, odchylku v radu jednotek metru lze ziskat, ale chvili to trva - za pohybu se ji teda nedosahne.
A geodeti nevyuzivaj jen GPS - vice viz ta zminova diskuze.
No, a je to vysvetlené. Jazdime pomalšie podľa "tacháčov", alebo plaťme pokuty podľa GPS ;-)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.