Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

O kolik prodraží PC hru portace na Xbox One?

Náklady spojené s vývojem hry se liší platformu od platformy. Některé rozdíly mohou být enormní - proč mohou být jinak levné Indie hry pro konzole výrazně dražší, vysvětlil vývojář Jamie Fristrom…

Jamie Fristrom patří k malým a levným vývojářům Indie scény. Před nedávnem vydal s Happion Labs Xboxovou verzi své hry Sixty Second Shooter Prime a rozhodl se podělit, jaké náklady s sebou toto rozhodnutí neslo. Fristrom úvodem vysvětloval svoji pozici i finanční situaci, aby ilustroval, do jaké míry byl motivovaný hledat co nejlevnější řešení - to ale myslím není třeba detailně rozebírat. Zkrátka volil nejméně nákladnou cestu, což znamená, že níže uvedená čísla reprezentují ten nejlevnější postup, jakým lze hru z PC dostat na Xbox One:

Následuje seznam všech položek, které byly potřebné k distribuci hry pro Xbox One:

  • poplatek za URL: $19
  • odeslání druhého vývoj. kitu Brettu Douvilleovi: $63
  • hardware (většinou kabeláž): $72
  • zařízení pro pořízení videozáznamu (realizace traileru): $181
  • lokalizace (francouzština, portugalština, italština, španělština): $729
  • pojištění E&O: $2037
  • rating (PEGI, USK): $2042
  • celkem: $5143

Fristrom dále vysvětlil, co znamenají nejvyšší položky, proč jsou tak vysoké a především, proč jsou nutné. První z nich je pojištění (tzv. Errors & Omissions). To vyžaduje Microsoft a bez něj není možné hru na Xbox One vydat. Vývojář či studio si může zvolit, u koho se nechá pojistit, ale konkrétní pojistka musí splňovat náležitosti stanovené Microsoftem. Přestože existují E&O pojistky řádově v jednotkách či desítkách dolarů, pro tyto účely nepostačují. Podmínku totiž je, aby pokryly i autorskoprávní záležitosti, což je velmi drahé. Fristrom si proto dal záležet, aby z parametrově dostačujících nabídek vybral tu, která je skutečně nejlevnější.

Další z vysokých položek tvoří poplatek za rating, tedy zhodnocení hry pro účely oněch doporučujících popisek informujících, pro jakou věkovou skupinu je hra (ne)vhodná, případně zda obsahuje násilí a podobně. Stojí za pozornost, že lokalizace (překlad) hry pro určitou zemi je zhruba 3× levnější než schválení jejího vydání v dané zemi. Opět jde o položku předepsanou Microsoftem, které se není možné vyhnout. Fristrom dále uvedl, že z důvodu extrémních poplatků (dalších ~$2000) vynechal Austrálii a Nový Zéland.

Překlad hry vyšel na $729, což je také vyšší částka, ale zahrnuje hned čtyři jazyky, které pokryjí velkou část evropských (a část mimoevropských) zemí, ve kterých může být hra prodávaná, takže přímo rozšiřují základnu potenciálních zákazníků.

Sečteno podtrženo, nejlevnější možnost vydání Indie hry pro Xbox One navyšuje náklady oproti PC verzi o více než $5000, tzn. o částku výrazně přesahující 100 tisíc Kč.

Zdroje: 

Diskuse ke článku O kolik prodraží PC hru portace na Xbox One?

Pátek, 1 Srpen 2014 - 20:30 | Trovaricon | Co ak hra lokalizaciu ma, ale je na tak ubohej...
Pátek, 1 Srpen 2014 - 18:02 | DRK | Co když MS odmítne tu hru v daném regionu...
Pátek, 1 Srpen 2014 - 17:14 | Psycho Mantis | zajímavý postřeh :-) rozhodně to tam nemusel...
Pátek, 1 Srpen 2014 - 14:49 | mp07 | Trailer a lokalizace jsou položky požadované...

Zobrazit diskusi