Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Navi: Mainstream a low-end v létě, high-end příští rok

Počkejte si..ale příští rok to určitě vyjde! :))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ten je sic dobrej ;) .. ale zatim to vypada, ze po odchodu Koduriho, AMD spis prekvapuje pozitivne i v grafikach. Neni to sice ani nova architektura, ani nic, z ceho si clovek sedne na zadek...ale vypada to, ze se aspon snazi, udrzuji se na trhu a vytvareji konkurenci, coz je dobre. Jak 590ka, tak Veka 7 prisli jako prekvapeni a snahu jim uprit nemuzes :) Vzhledem k tomu, ze je v soucasnosti zivi celkem pohodove Ryzeny a konzole, mohli se taky na to vyprdnout a vyat az neco ve 2020..

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

tohle IMHO s Kodurim nesouvisí. On přišel v době těžké podfinancovanosti RTG, (možná) něco udělal, ale jeho výsledky budou reálně vidět za rok až dva.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

priamo na produkty dosah nemal, ale na marketing asi ano, a tam to bolo brutal prepalene

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jabba

Na mírně lepším procesu na krev nataktovaná RX580, balená do krabic s logem RX590 je překvapení? Jak už jsem psal - kdyby to mělo +10% výkonu, -20% spotřeby a stálo to stejně jako 580 (kterou by tak fakticky nahradilo), pak by to překvapení bylo. Takhle je to AMD klasika...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Jako překvapení bych hodnotil trojí vyluhování jednoho Polaris teabagu. :-)

Pro mě byla překvapením V2, ale i tak si myslím, že to bylo umožněno jen díky cenové politice nvidie.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

A neni snad? Precti si jeste jednou zaver meho prisoevku, mozna ti to pak docvakne :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jako vtipek dobry, at se clovek nebere moc vazne. Jinak nevim, spis mi to prijde docela hloupy. kazda firma ma svoje cykly a plati za chyby v minulosti. Momentalne ma AMD jak v CPU, tak i v castech GPU zajimavejsi (minimalne cenove) nabidku.
Samozrejme, pokud jsi trosku jenodussiho zalozeni a vyznavas kult maximalniho vykonu nebo tzv "kvality" (vetsinou naprosto zbytecne), tak ti samozrejme firmy jako Intel a NV budou imponovat. Tenhle druh puberty vetsinou prejde..teda az na vyjmky..

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

no ono to už ani jinak brát nejde. :-) Zatím je nabídka AMD v oblasti grafik spíš dobrej joke než opravdová zdravá konkurence.... Doufejme, že se to s novou architekturou alespoň trochu změní....

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

jednoducha otazka.. co ma nVidie lepsiho proti rx590? gtx1060 s horsim vykonem a mensi pameti nebo rtx2060, ktera je sice vykonem jinde, ale cenou taky a i ta ma min pameti.. takze jako jo, amd za celej rok 2018 vydala jedinej produkt a nVidie na nej presto doted nedokazala odpovedet.. fakt dobrej joke.. ):

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

"Zatím je nabídka AMD v oblasti grafik spíš dobrej joke "
.. hmm tak tohle mi prijde jako docela nesmysl. Jedine v cem AMD tradicne zaostava je v pomery vykon/watt. Tudiz spotreba se da brat jako minus. Zalezi na preferencich kazdeho, ale v realite to zase takovy minus neni. Jinak do doby nez prisel Turing, ktery zlepsil celkove architekturu Pascalu, tak napr. DX12 a Vulcan implementace byla lepsi u AMD. Ted ma NV zaklinadlo jmenem RT demo....hmmm.... AMD ti nabizi v nizsim segmentu vic pameti, nema kriplitko typu 3GB 1060, atd. Highend nad Vegu 56 mela NV pro sebe, to je pravda, ale to porad neznamena, ze ta nabidka je spatna.
Zbytek je otazka cenotvorby a "viry" ve znacku.

A jeste takto... pokud si Franta, ktery ma na vyber za stejnu cenu NV 1050Ti 4GB nebo RX 570 4GB, co si vyberes?
To stejne pokud mas NV 1060 6GB nebo 580 8GB, kdy vetsina 8GB radeonu stoji mene, co si vyberes?
To stejne Vega56 nebo NV 1070?

Vetsine lidi, co hraje, muze byt spotreba celkem irelevantni. To ze neni je druha vec, ale spis je to zase otazka viry v lepsi znacku nez reality.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele asta

Jednoznacne 570. Ten rozdiel je dost velky. https://youtu.be/H6_Dj-TedSU

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

hele, jediná pozitivní věc je, že AMD nacenila RX590 tak nízko a díky tomu se propadly i ceny starých RX580/570 a že se nabízí verze s 8BG RAM i když pro uživatele Windows 10 to už ani zdaleka nehraje takovou roli jako pod Win7. Je to taky poslední teritorium, které si AMD ještě drží., ...do vydání GTX 1660 Ti..... Pak přijde AMD pravděpodobně i o tohle.

Otázkou je jaké marže na těch grafikách AMD vůbec má, protože potřebují taky vydělávat a ne si hrát na charitu kvůli potěšení pár fanatiků... A že spotřeba nehraje roli ? Takhle s oblibou omílaná mantra je stejně nepravdivá jako tvrzení že zákazníka nemusí zajímat výrobní proces nebo náklady výrobce, protože když výrobce dlouhodobě nevydělává nebo nedej bože prodělává tak je to vždycky cesta do pekel.A já bych byl hooodně moc rád aby tady nějaká konkurence zůstala, ale zdravá konkurence ! Ne tohle to na obě nohy kulhající RTG.

Jestli ten příklad s tím refreshlým Polarisem vnímáte jako nějaké AMD vítězství, tak jste všichni pěkně na hlavu..... Jak píše Jabba nahoře, to není konkurence. To je mnohem spíš něco jako protahovaná agónie.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Cece, nezlob se, ale mas to takove hezke jednobarevne..pokud druhym rikas neco o dosazeni vitezstvi a poobne nesmysly...ja s tebou nevalcim..pokud ty ano..tak beze mne..
Mohl bych ti tady vicemene kazde z tech tvrzeni rozporovat a vicemene dokazat, ze jsi vedle, pokud neberu v potaz Turinga, ktery zatim nevime, jak dopadne. Ale proc bych to delal..ty v tom mas jenobarevne jasno a podobnych debat jsem vedl s pitomcema jako je Hnizdo, Maudit a dalsi nepocitane..vysledek zadny.
skoda casu...uzij si sve valceni s nekym jinym :)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

nevšimnul jsem si že bychom spolu válčili až dokud jsi to nezmínil.....Ty máš svůj názor, který ti neberu a klidně si ho měj a já mám zase svůj .-)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Dobre, tak kdyz nevalcis... :)
"AMD nacenila RX590 tak nízko".. podle mne nacenena treba nizko neni,vzdyt je to cena, jak pred dvema lety za ten stejnej chip na trochu vylepsenem procesu, jinak parametry architekt. vsechno stejny
"A že spotřeba nehraje roli ?" .. pro vetsinu lidi nehraje. aby melo vubec smysl mluvit o nejakem vraceni nakladu z provozu karty k vuli vyssi spotrebe, tak by jsi musel hrat min. 5-8hodin denne, 7 dni v tydnu, pri rozdilu 80W spotreby u Polarisu, po cely rok. Jinak jsou to castky, ktere se pro vetsinu pohybuji nekde mezi 100-300,- za rok. Vzdyt je to jeden obed. Jedna vec, kde ma spoteba vliv je dimenzovani zdroje, ktere musi odhadem byt o 100W vetsi nez mas u Pascalu.
"když výrobce dlouhodobě nevydělává nebo nedej bože prodělává tak je to vždycky cesta do pekel" ..ano .. mas informace o tom, kolik na tom AMD vydela z prodeje chipu? Ja ne, byt verim, ze je NV prodava draz.
"Jestli ten příklad s tím refreshlým Polarisem vnímáte jako nějaké AMD vítězství" .. ani refresh Polarisu, ani Veky neni vitezstvi. Ale je dobre, ze AMD o sobe dava vedet, ze dalo na trh dalsi modely. Ano jsou porad zrave, ano NV ma vykonejsi, ano NV ma RT, ktere si momentalne kazdy, kdo si koupil Turinga muze prozatim vystavit do vitrynky a ano, zatim nikdo nevi, co se da od soucasne imlementace RT ocekavat.
Nicmene zakaznik kupuje i podle pomeru vykon/cena..a ten momentalne u AMD produktu je vyborny. Ono nakonec je ve skutecnosti stejne uplne jedno co v tom kompu mas, okud by ti to nerekli a pokud to splnuje to co ma

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Cen rozhodne nejsou jako predtim, jsou o dost nizsi a to rikam jako byvaly majitel dvou Polaris karet. XFX RX480GT a MSI RX 580 gaming+ :-)

Treba cen za kterou se prodava Fatboy 590 od XFX je teda uplne nekde jinde ....

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Cena pred krizi za za Sapphire Nitro+ 8GB byla okolo 265-280 Ecek . Dneska je cena za 590 Fatboye cca 239,- Euro, zacinala na 259,- Eurech. Drazsi edice 590ky stoji porad okolo 275,- Euro, cili cena je presne takova, za jakou jsi mohl kupovat 580ku pred krizi, minimalne v Sapphire uprave. Dnes je 580 Saphirka na 220 Eurech. Mne to teda nejak strasne nerijde. Pak jsou 580 modely od Powerolor, Gigbyte a XFX, ktere jdou momentalne dokonce i pod 200 Euro... Ale ty zatim u nas nejsou k dostani
https://geizhals.de/?cat=gra16_512&v=e&hloc=at&hloc=de&hloc=uk&sort=-p&b...(XTX)%7E9808_11811+-+RX+590

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jinak co se tyce 1160 bez RTX..tak pokud je pravda, ze ji vydaji, az se vyprodaji Pascaly, kterych je zatim podle vyhledavace plno v obchodech, tak to taky muze byt taky jen 3-4 mesice pred uvedenim Navi..ktera kdyz nic, tak aspon prinese lepsi pomer vykon/watt, cili mensi spotrebu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

ještě aby nepřinesla , když bude na 7nm, to by bylo hodně smutné...:-) Jenže tyhle vaše úvahy neberou v potaz to , že Nvidia taky nestojí na místě, takže to zase bude +- stejná situace jako teď.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"Jenže tyhle vaše úvahy neberou v potaz to , že Nvidia taky nestojí na místě"
..hele a jak vis co si myslim? :)
Jestli se AMD podari nejaky vetsi uspech v grafikach, tak asi ne drive nez 2020 a je otazka jaky. Mne osobne nevadi, ze je "pozadu" napr. v efektivite, ktera je casto precenovana. Dokud mi jsou schopni nabidnout produkt s lepsim pomerem vykon/cena se srovnatelnou vybavou jako konkurence.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

tobě to možná nevadí, ale spousta jiným ano :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

:)) to je mi jasne ;)
Ja se na to akorat snazim divat pozitivne..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pozitivni pohled na svet je fajn kdyz delas napriklad v UNICEF nebo Greenpeace. Kdyz podnikas a potrebujes vydelavat, tak ti takovy pristup nepomuze ;-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jinak tohle mi prijde zajimave. Budouci konzole ma 'potvrzeno' Navi10 a 8jadro Rizek
https://www.golem.de/news/konsolen-soc-amds-gonzalo-hat-acht-zen-kerne-u...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Aktualni test karet 150-300$
https://www.techspot.com/review/1780-geforce-1060-vs-radeon-580-vs-radeo...
Celou tuhle oblast pomerem vyon/cena/velikost pameti bere AMD. Mozna na tom prdlajs vydela, ja nevim, spravna rajcata nebo zeleni fandove si nejsps stejne koupi NV, ale to je zivot.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Až tam bude gtx1660Ti tak to sem postni, dík.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

double post

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak tak.. 590 (sapphire) je imho najhorsia karta co amd predviedlo poslednych 10 rokov. Hreje jak slak a museli sme vystriedat 4 zdroje kym sme nasli taky, co snou nepiska.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Seznam těch 4 zdrojů:
700W Shit za 600 Kč
550W Shit za 500 Kč
atd...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

zalman daco 600W
enermax naxn 500W
seasonic daco neviekolko w
a islo to s fortron daco 500W

sorry ale nemozem si pamatat presne podrobnosti vsetkych pc...

len tak btw. 590 ma TDP 175W, stara radeon 280 ma 200W a snou zdroj v danom pc nepiskal.. takze to bolo urcite kartou.. ci vadny kus nemienim zistovat - zaruka je 3 roky, mozno sa zakaznik ukaze, ale zamna uz 590 nikomu davat nebudem, tu kartu budem ignorovat.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

V tomhle případě bych zkusil měnit frekvence/napětí a ukázalo by se. Osobně bych k 590 žádné 500W zdroje nedával. To že je 500W dost i s rezervou neznamená, že mají i dost dobré 8 pin větve. Sám mám zkušenost s např. 520W seasonic bronz za 1400Kč, ale do kompu s ním max. 580. Taky 590 ignoruju, protože 570 8GB Nitro+ je cooool.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

ja mam enermax modu 525W uz 11ty rok a ide mi stym v pohode vsetko vratane titan (prisla z reklamacie, tak ju bolo treba dakde vyskusat). Dnes som napr skladal strix 2080 oc + i7 9700k a wattmeter ukazoval pri furmarku 350W - seasonic prime 750W platinum, takze zas kludne 500W naxn za 40€ to utiahne, druha vec je, ze ten seasonic je do 40% (300W) pasivny..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Narovinu, jestli Navi nebude mít raytracing, tak se zázrak nekoná. A co je myšleno high-endem? 4K/60FPS? Tož tak to jsem zvědavý...

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Nebude, protože RT ve hrách víc bere než dává.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Vis jak zrcadlove odlesky umeli vyvojari spravne implementovat jeste davno predtim nez prisli slusne GPU v hrach se objevuji peknou radu let a najednou v tech demu od NV ktere slouzi jako ukazka RT to nejde a jeste to vypada jak grafika z roku raz dva ?

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

doom3, spintires, GTA, Mafia, .... všechno hry, ve kterých se nezrcadlí nic a nebo jen něco předem definováno... takže jasněěěěěě

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Takze jsi fakticky priznal ze to tam nadefinovali umyslne je pro RT :))

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Co? Ještě jednou a pomalu, nějak tě nepobírám.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

jak chceš :)
T-aaa-k-ž-eee j-s-iii f-aaa-k-t-iii-c-k-yyy p-ř-iii-z-n-aaa-l ž-eee t-ooo t-aaa-m n-aaa-d-eee-f-iii-n-ooo-v-aaa-l-iii úúú-m-yyy-s-l-n-ěěě j-eee-n p-r-ooo eeeR-Teee :))

doufám že lepší ;)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Víš chápu tvou větu takto: " Že výrobci her ve kterých nejsou zrcadlové efekty nadefinovali tyto hry jen pro raytracing. "
Takže znovu tě žádám aby jsi tu větu vysvětlil protože nedává smysl, tyto hry nejspíš nikdo na RT programovat nebude, takže tam neměli co definovat pro RT. Nebo to myslíš jako, že zrcadlení nedefinovali naschvál aby mohla nVidie potom uvést RT ?

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

chápeš to opět blbě :) bavíme se o oficiálním NV demu a je až s podivem, že v každém demu o NV hybridní RT vypadí lépe než ve finální hře a naopak stand alone rasterizace vždycky hůře než ve finálním produktu :) takže v tom vidím jistý úmysl ze strany NV ;) a nebo totální neschopnost vývojařů této hry ...ale to je vzhledem k tomu že hra vyjde i na konzole velmi nepravděpodobné :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Mě nezajímá nvdemo, uvedl jsem hry kde zrcadlení není, ačkoliv by tam podle tebe mohlo být. Tak proč tam není? No buď se výrobcovi nechtělo, což chápu. Nebo výsledek byl takovej, že to žralo výkonu jako prase a odraz byl úhlově špatný, takže jej tam výrobce radši nedával aby nesklidil posměch.
Další věcí je že tady mimoňové píšou jak nové hry potřebují 6+GB videopaměti a jak grafiky nestíhají. OK, ale je potřeba si uvědomit, pokud všechny tyhle rádoby filtry nepoužiji, tak je nenahraju ani do paměťi a tím se dost paměti uvolní. RT není jen zrcadlení, je to i zpracování světel a to je obrovská úleva pro vývojáře hry, nadefinují světlo a nemusí řešit nic dál o všechno se postará RT samo. Ten kdo tvrdí že RT je blbost, je blbej sám.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Nezajima te NVdemo ale postnul YT video na NVdemo a dale jsi pak pokracoval starsimi tituly nebo sandbox hrami apod. ..kdy v dobe vyvoje byl vykon HW uplne nekde jinde ..
Ty jsi dobry mimon :) RT ti jen urychli dane vypocty ...nic vic nic min opravdu to neni o tom ze vyvojar zapne RT a ma hotovo :))) o zrani vykonu bych pomlcel obzvlast kdyz RT ti srazi fps na polovinu a to se pritom neaplikuje ani na 50% zobrazene sceny ...a jeste jen na vybrane efekty ;) VRAM neni jen na efekty ale i natextury modely apod. To ze i bez RT uz je v podstate 6GB malo(ULTRA/ELITE detaily) je proste fakt :) a jestli chces dal posouvat kvallitu a zachovat co nejlepsi plynulost tak tu pamet potrebujes i pres vsechny optimalizace (vc.degradace obrazu a komprese)

Nebo nebo nebo :) zeptej se vyvojaru proc odrazi jen neco ;) treba je to fakt o tom ze by se vykon degradoval na uroven s RT ON ...ale vzhledem k BF V tomu tak neni ...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Psal jsem že vývojař nemusí řešit světla, jsou prostě ihned počítána na základě RT. Nemusí řešit přesvětlení ani podsvětlení, protože nikde nebude úplna tma a nikde nebude úplně přesvíceno. Zbytek nemá cenu komentovat, jan kopání kolem své ješitnosti.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jardo ty jsi naprostý idiot. Nemáš naprosto nejmenší tušení o čem tu žvaníš. To si piš že musí řešit světla protože RT na celou scénu je pohádka z říše hmyzu. Taktéž nikdy nešlo ani nepůjde o reálné nasvětlení ale takové které dobře vypadá.
Takovýho pitomce jsem snad ještě v diskusích nepotkal.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To mám brát vážně když se ani neobtěžovali implementovat soft-shadows? Ty odrazy vypadají pěkně a dávají tomu hloubku, stíny nejsou úplně černé. Ale není to nic co by nešlo běžně implementovat pomocí reflection probe.

Jasně, reflection probe je aproximace, kdežto RT je přesný, ale za jakou cenu...a kdo pozná rozdíl?

Nekonečný zrcadla jsou pěkný, ale aby se to dalo brát vážně, tak měli použít na velké rovné nebo téměř rovné povrchy planar reflection a ne "pouze SSLR".

Dobře vypadající odlesk velké plochy už byl k vidění například v původní verzi Serious Sam 1 z roku 2001 a dokonce to bylo bez aliasing artifactů, které jsou vidět na RT verzi...takže nejen, že to fungovalo už v roce 2001 na tehdejším hardwaru, ale taky to vypadalo líp (zrcadla).

TLDL; Neobjektivní demo, které se snaží ukázat jak špatně to bez RT vypadá...a ono to fakt vypadá blbě, když se o to úmyslně snažíte a "zapomenete" přidat featury, které enginy dnes běžně používají.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Ano, používají spoustu ojebů aby to vypadalo jako dobře. RT to dělá tak aby to bylo dobře a v tom je ten rozdíl.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

A to je právě to co ve hrách nikdo nepotřebuje obzvláště ne pokud to žere to co to žere. Ve hře vám prostě stačí aby to vypadalo dobře. K čemu by to někdo potřeboval přesné když stačí aby to bylo hezké a ušetřený výkon mohu použít na skutečně zajímavou feature.
Jaroušku ty seš fakt případ. Dělám hry už od roku 2001 a na těchto featurách nikdy nikomu nezáleželo. Vždy se hodnotí celkový dojem.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Vysvětli mi co to žere? Trávu? Tyčinky snicers nebo elektrickou energii?
Ty děláš hry? Kolik jsi jich udělal smím li vědět? A které hry to jsou?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Vietcong 1, 2, fist alpha, Rush n atack, Silent hill downpour, Dead effect 1, 2, VR, Payday crime war. To jsou ty které se vydaly a dělal jsem na nich až do konce. A jestli nevíš co to žere tak nechápu o čem tu už měsíc zběsile meleš hovna.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Tak pokud pomineme Vietcong 1, která neměla bůh ví jakou grafiku ale byla spíše o obsahu, tak zbytek jsou naprosto neznámé hry a propadáky.
Tím chci říct, že tvoje uvažování: "jde o to jak to vypadá" vesměs reflektuje neuspěch těchto her, které sice možná dobře vypadají, ale jinakou jsou trapnou bídou a prázdností, která je dnes tak velmi kritizována.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Naštěstí o tom co je propadák rozhodují peněženky zákazníků ne zoufale zvacející Crha.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

A jestli je DE2 VR se stříbrnou medailí od Steamu jako dvacátá šestá nejprodávanější VR hra a hodnocením 91% very positive propadákem, tak bych takový propadák přál každému Českému vývojáři.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Crha je trolící mimoň :) hlavně že se hra prodávala a sbírala vysoká hodnocení (a to ji stejně většina lidí měla upirátěnou :D )
btw pamatuješ jaký byl rozpočet na vývoj Vietcongu 1 ? (předpokládám, že to byl nízkonákladový projekt a i tak byl poměrně úspěšný)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Čísla byla u Vietcongu paranoidně utajována a to včetně prodejů. Dělalo nás to cca 40. Poté co se toho prodalo cca půl milionu tak se jaékoliv čísla přestala zveřejňovat. Zaplatilo se to mnohonásobně bohužel ne Pterodonu ale 2K. Na svou dobu to bylo na úrovni, takovou džungli tenkrát neměl nikdo. Nároky rostou a malé týmy s málo penězi mají čím dál menší možnost se prosadit, pokud nemají opravdu geniální nápad.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Mám pocit že starší hry se drží hlavně díky vtipným hláškám. Vietcong, Original War, Mafia... lidi si to pamatují kvůli příběhu, hláškám nebo atmosféře (ale ne kvůli kvalitě odrazů :D ).

K debatě o RT nahoře: Když to bude vypadat hezky, je to fajn. Ale ve střílečce si to nastavíme na max FPS, ve strategii je důležité přehledné ovládání. V simulátoru je to taky pěkné, ale spousta ostatních si v IL2 nastavovala i rozlišení na minium aby lépe viděli kontakty v dálce. Prostě máme jiné priority než RT... A taky je fajn mít možnost si něco zahrát aniž bych musel nejdřív prodat ledvinu.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, vzpomeneš si na hru ze které si měl zážitek. Na pár efektech nestojí žádná hra. A už vůbec tak nicotných efektech které přináši RT. Hrál jsem třeba poslední BF s RT i bez RT a prakticky jsem si ani rozdílu nevšiml.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Promiňte asi je pátek a fakt jsem už pomalejší.
Trošku zpomalím a zopakuju si:
Zog napíše: Důležité je jak hra vypadá.
Crha napíše: Né, důležité jak se ta hra hraje nikoliv jak vypadá (proto jsem vypíchl ten Veitcong 1).
Zog napíše: Né, uspěšné hry jsou ty co vypadají pěkně.
Deff napíše: Ne, úspěšné hry jsou ty které se dobře hrají a nikoliv jak ta hra vypadá.
Zog napíše: Ano, na tom jak hra vypadá nezáleží!
_______________________________________________
tak počkat něco mi na tom nehraje.
Zog tvrdí, že záleží nad tím jak hra vypadá a pak tvrdí že ne, tak to je čistokrevný doublethink, kdy je mozek schopný pojmout dvě protichůdné myšlenky aniž by mu to vadilo. Gratuluji pane Orwelle! 1984 v plném proudu.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Tak to nech na pondělí!

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Jedním slovem: "RTX marketing"

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ono taky nikdo neřeší, jak moc jsou ty RT Cores efektivní. RT efekty se dají počítat i bez nich, na méně specializovaných obvodech, které se dají využít i na jiné výpočty.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele RedHawk

tak myslim ze obe hry s rt idu aj bez rt :D
druha realne dostupna hra s rt http://brechpunkt.de/q2vkpt/

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mozna, ze tehcnicky je to jinak..ale kdyz vidim, 1440p@60fps u ultra stareho Quake2 na 2080Ti.. tak nevim co si o tom myslet...
Ale jinak si s tim kluci dobre pohrali, to se musi uznat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

když už tady na Diitu máte tak moc rádi WCCFTECH, proč se zde neobjevilo tohle ?

https://wccftech.com/amd-radeon-vii-excellent-result-directml/

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Tak jasně že když nemají, tak se bude snažit prodat alespoň Radeon Pro WX 8200 za bratru 27.000Kč...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

jediná "zajímavá" informace je možnost GPGPU verze DLSS pro AMD karty, a to ještě v hypotetické rovině. Kdyby to byl reálný příslib, tak už by to stálo ta newsku. :-)
Na druhou stranu, mě tyhle ojeby s upscalingem (ať je jakýkoli) tak nějak nechávají chladným.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Mne osobne zatim tohle vyuziti AI nechava v klidu..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Asi mam deja vu, netvrdilo se presne to, co hlasa titulek, pred CES 2018? ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

nevím máš zdroj ? :) Lisa na CES akorát okrajově zmínila, že do konce roku bude next-gen grafika (ale o NAVI ani slovo) >> co proběhlo před CES netucha ...však pořád se něco děje :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ten Ray Tracing zamrzí

Quake 2 Gets Real-Time Path Tracing Powered By NVIDIA RTX / VK_NV_ray_tracing
Written by Michael Larabel in Linux Gaming on 18 January 2019
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=q2vkpt-Quake-2-Path-...

Ale zase pár vecí poteší
Linux 5.0-RC2 Kernel Released
13 January 2019
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Linux-5.0-RC2-Kernel...

RC3 20.1.
RC4 27.1.
RC5 3.2.
RC6 10.2.2019

Radeon VII je jméno herní grafické karty postavené na 7nm GPU Vega 20. Karta, jejíž existenci dlouho řada webů odmítala, je ohlášena a bude vydána a distribuována

7. února 2019,
https://diit.cz/clanek/amd-ohlasila-radeon-vii-na-unor-zen-2-na-leto

A nové vlastnosti v rám,ci grafík sa pridávajú do jadra Linux len do vzdania RC6 predchádzajúceho jadra, inak budú zamietnuté, začalo to..

After Linus Torvalds was upset about the DRM pull request for Linux 4.11, the deadlines of new feature changes for the Direct Rendering Manager (DRM) code targeting Linux 4.12 is being strictly enforced.
Red Hat's David Airlie has announced that 4.12 Git pulls will have a deadline by Linux 4.11-rc6 or else risk being postponed until Linux 4.13.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=DRM-Linux-4.12-Deadline
ale k tomu

Radeon GCN Compiler Backend Merged Into GCC 9 - To Allow OpenMP/OpenACC Offloading
Written by Michael Larabel in Radeon on 17 January 2019
17 January 2019
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Radeon-GCN-GCC-Merged

A tým sa bude môcť aktivovať jedna doteraz masovo neaktívna feature GCN,

16 March 2017

While the AMDGPU "GCN" compiler support in LLVM is quite mature now, the GNU Compiler Collection (GCC) hasn't yet received a full-fledged GCN compiler back-end for AMD GPUs. SUSE developers have been working on that for AMD and today they have published their code branch. This GCN back-end for GCC is primarily focused on compute capabilities rather than compiling graphics shaders.
https://www.phoronix.com/scan.php?pa...For-GCC-Branch

An Early Port Of GCC To AMD's GCN Architecture
22 September 2016
https://www.phoronix.com/scan.php?pa...-AMD-GCN-Early

AMD Graphics Core Next

New and clean instruction set used by AMD GPUs

First specification released in 2011, Generation 3 in 2015

!!!!!!!Similar to traditional CPUs (unlike the predecessors)
https://gcc.gnu.org/wiki/cauldron201...GCC+to+GCN.pdf
More Details On The AMD GCN Back-End For GCC That's Expected To Merge For GCC 9
11 September 2018 at 07:25 AM EDT.

Last week I reported on Code Sourcery / Mentor Graphics posting their new AMD GCN port to the GNU Compiler Collection (GCC). This GPU back-end for the widely-used GCC compiler is hoped for merging ahead of the GCC 9 stable release expected in early 2019. At this past weekend's GNU Tools Cauldron 2018 conference was a briefing by Mentor Graphics on undertaking funded by AMD.

AMD has indeed been funding Mentor Graphics to create this new GCC port... It was pretty much assumed, but not entirely clear with AMD and SUSE being long-time partners and SUSE having originally started working on the GCN back-end in 2016. But it turns out AMD ended up hiring Mentor to work on this code since 2017 while using the SUSE code as a starting point.
https://www.phoronix.com/scan.php?pa...-2018-Cauldron

5.0 RC7 17.2.
5.0 RC8 final 24.2.2019
5.0 final, ak bude RC8 3.3.2019

a AMD dostalo výnimku v GCC

Radeon GCN Compiler Back-End Might Still Be Merged For GCC 9
on 8 January 2019 at 12:24 PM EST.
The AMD Radeon "GCN" compiler back-end to the GCC open-source code compiler might still be merged ahead of the GCC 9 stable release due out in April.

While GCC 9 is now under its final stage of development focused on just regression fixes and documentation updates, this Radeon GCN back-end will still be permitted to land.

Longtime GCC developer Richard Biener confirmed that it's still permitted for landing during this final stage of development once receiving approval on the new code
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Radeon-GCN-Still-GCC...

Buďme optimisti, že 5.0 bude 3.3.2019

5.1rc1 bude 17.3.
5.1rc2 bude 24.3.
5.1rc3 bude 31.3.
5.1rc4 bude 7.4.
5.1rc5 bude 14.4.
5.1rc6 bude 21.4.
5.1rc7 bude 28.4.
5.1 final bude 5.5.2019
ak budeme max. pesimisti, tak 5.1final bude 19.5. alebo 26.5.2019

"K ohlášení Navi podle nich dojde nejdříve v době E3. Ta proběhne od úterý 11. června do čtvrtka 13. června v Los Angeles. Ohlášení tedy můžeme čekat v rozmezí poloviny až konce "června.

A AMD bude mať okolo tých dátumov významné výročie

1st May 1969 AMD Advanced Micro Devices is founded
http://www.computinghistory.org.uk/det/5944/AMD-Advanced-Micro-Devices-i...

Takže Navi by mohla bzť pekný darček, ak by išlo o zdokonalenie technológie, ktorá bude vo Radeon VII a bude aj v NAVI. a rozhodne tam je tip..

Na náhody neverím..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Absence RT nikoho mrzet nemusí, tedy kromě jistých dvou jedinců co sem chodí trolit. Jen by to zbytečně prodražilo kartu u které se stejně masivní prodeje neočekávají. V době kdy bude RT ve hrách dávat smysl bude tato karta dávno za horizontem.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

AMD se může jen modlit, aby Nvidii náhodou nenapadlo vydat čistě herní GPU bez RT/Tensor Cores. Pak by sis totiž ty svoje pitomý řeči o trolení mohl strčit víš kam :-) Hlavně že RT nedává smysl, ale nefungující Primitive Shader Vegy smysl dává..... LoL

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Práveže to vyzerá, že vo VEGA 20 Primitive shaders fungujú a budú masovo využívané.. Ten GCN backend pre GCC má význam len ak Primitive shaders a Asynchronopus shaders fungujú spolu..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

@Fodrek: prosímtě ty bys tady s těma linuxovýma mailama už mohl klidně vytapetovat celý diit, a stejně to na věci nic nezmění :-)

Primitive Shader nejsou a nebudou pro GFX9.0 funkční. Tečka !

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Kdybys místo útoku na Petera raději uvedl z čeho vycházíš bylo by to asi lepší.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

at vám to sdělí sám velký mistr NO-X. Ví to stejně dobře jako já , včetně zdroje odkud.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

opakuje to tu dokola, dvakrat jsem se ho ptal, kde to vzal, ale krom radobychlapackejch kecu z nej nic nevypadlo.. (:

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

zrovna tobě rozhodně nebudu linkovat nic .-) Stačí že z tebe padají samé perly ....

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

A tímhle jsi klesl jen k vřískajícímu idiotovi.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

a kterého idiota myslíš ? Toma Buriho nad tebou nebo Toma co plácá ty nesmysly dole nebo snad sebe ? Teda taková sebereflexe :-D Neříká se náhodou že vrána k vráně sedá ? Vy tady k sobě v té červené Diit bublině sedíte dokonale a já tu jen ztrácím zbytečně čas...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Buď můžeš svá tvrzení doložit a nebo jsi v argumentační nouzi. Otvírat si hubu umí každej. Odkazovat na zdroje to už je jiná. Mimochodem proč mě řadíš do červené bubliny když mám GTX 1080?
Buď dolož co tvrdíš nebo tu neztrácej čas.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak začni u sebe a jdi všem příkladem ;-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vega 20 je tiež VEGA... A aj primitive shaders
išli aj na VEGA 10, ale iba v obmedzenom spektre aplikácií..

Neoficiálně: V roce 2018 přijde nová verze Vegy (Vega 20 -MI60 z roku 2018 a Raven VII roku 2019)
11. 12. 2017
Existuje například názor, že využití „shade once“ může být závislé na využití technologie Primitive Shader pro zpracování geometrie. Primitive Shader je v podstatě alternativní cesta pro zpracování geometrie, která je výrazně efektivnější, ale jejíž podpora není ukotvena v žádném ze stávajících grafických API. Aby došlo k jejímu využití, musela by AMD vytvořit v ovladači rozhraní, které automaticky běžný kód přepracuje tak, aby byl namísto standardním způsobem realizovaný přes Primitive Shader.

čovým problémem situace má být určitý rozpor mezi hardwarovou a softwarovou sekcí grafického oddělení. Hardwarová sekce sice vyvine požadovaný hardware, ale už nezohledňuje, jak složité bude v rámci dané architektury pro softwarový tým zprovoznit všechny její prvky

AMD na příští rok refresh produktů s architekturou Vega, který by měl upravit implementaci některých technologií tak, aby bylo pro softwarový tým možné jejich zprovoznění v širším spektru aktualizací.

AMD ilustrovala výkonnostní nárůst s použitím DSBR na benchmarku SPECviewperf 12, konkrétně energy01, kde jeho využití vedlo k více než zdvojnásobení výkonu. Výsledky, které vidíte v grafu, byly naměřené na grafické kartě Radeon Pro WX 9100 s výsledkem 8,80 při konvenční rasterizaci a 18,96 při použití DSBR. Herní Radeon RX Vega 64 dosahuje podle recenze Techgage v tomtéž testu skóre 12,62, tedy více než profesionální model s konvenční rasterizací, ale méně než profesionální model s DSBR

https://diit.cz/clanek/vega-refresh-prijde-v-roce-2018

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

prosímtě už se dál neztrapňuj. Mícháš páté přes deváté, DBSR a PS a NGG. Cituješ jen to co se ti hodí do krámu a fantazíruješ si tady neexistující možnosti Vegy na základě nějaké mailové komunikace.......Vega prostě PS nezprovozní.Tečka ! Smiřte se s tím už všichni tady na diitu:-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

>Cituješ jen to co se ti hodí do krámu

Citácie slúžia ns podporu tvrdení. Vy necitujete nič.

> fantazíruješ si tady neexistující možnosti
>Vegy na základě nějaké mailové
>komunikace...

Nejde o e-mail. Ale o zmenu v kóde jadrá OS a o príspevky na konferenciách.

>Vega prostě PS nezprovozní.Tečka

Slovo bodka(tečka) používajú skoro výhradme len ľudia bez argumentov.
Pokiaľ to nepotvrdí nejaká autorita(napr. Marek Olšák) tak neverím.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak si ver cemu chces, treba tomu ze ses letadlo :-)

PS: to cemu ty rikas "argumenty" totiz ve skutecnosti zadnymi argumenty nejsou. To jsou fantazie a zbozna prani. A jestli si ty a dalsi diskutujici sami neumite najit to co jsem vam tu napsal, tak tim spis vam to usnadnovat nebudu, protoze jedine co umite je blabolil nesmysly nebo minuskovat....

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Problém je, že Vami predávaná informácia neexistuje.

To, čo existuje je

1. Jediná unformácia z diskusie na anandtechu z augusta/srpna 2018, že v línuxových Open Source ovládačoch nebude táto funkcia podporovaná na aktuálnej generácii Vega, ktorú mal použivateľ u seba

2. Vega 20 - Vega 2. generácie model 0 vyšiel
6.11 2018..
https://www.amd.com/en/press-releases/2018-11-06-next-era-artificial-int...

3. A teda v čase informácie bola diskutovaná len Vega 1. generácie, nie aktuálnej druhej. Úlohou 2 generácie Vega bolo umožniť tvorcom ovládačov sprevádzkovať túto funkciu.

O Vega 2. generácie nikdy nič nebolo diskutované..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Boze, ty ses fakt naivni az to boli.....

Jasne, to vis ze na Vega 2 uz bude vsechno fungovat ;-))

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Neviem, ale malo by aspoň čiastočne

Ono to nie je o HW
viď výsledky v compute úlohách
s proprietárnym ovládačom PAL (môže obsahovať patenty na ktoré má AMD licenciu) vs
Open Source ovládačom a stackom (ROCm)
špeciálne v cl-mem
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=rocm-20-pal1850&num=1

Ja viem, to primárne asi dané plne funkčným HBCC v PAL
https://diit.cz/clanek/hbcc-vegy-muze-zvysit-vykon

A ja stále tvrdím, že problém je v SW nie HW a teda je riešiteľný. A VEGA 2. generácie má zjednodušiť to riešenie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jak castecne ? Muzes se trochu rozepsat ? Pokud nejsou schopni rozchodit ngg/ps na Vegach, tak problem bude asi i v hardware, nemyslis ?

https://amp.reddit.com/r/Amd/comments/991i09/we_are_going_to_support_ngg...

https://forums.anandtech.com/threads/no-ngg-for-current-gen-vega.2553043/

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

co mají na mysli tím nextgen product only... VEGA VII nebo až NAVI (vzhledem ke stáří postu to není úplně jasné)

taky jsem našel tohle "We are going to support NGG in amdvlk for next generation GPU" - "GFX9 will not be supported." >> 5 měsíců starý post :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

a jaké gfx mají všechny Vegy blbečku , ha ? :-))

Když jsem napsal, ten post o 64 ROP´s z fóra Beyond 3D od RYSe tak jsi napsal, že to nemá žádnou váhu, ačkoliv na jeho základě tady pak vyšel článek o Vega VII potvrzující 64 rops. Teď si klidně drze napíšeš o nečem co je oficiálně potvrzené vývojáři, že to je 5 měsíců starý post, takže tím pádem (asi podle tvojí "logiky") není platný. Heh... Má cenu to komentovat ? :-D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

opět lžes :) a opět podle sebe soudíš druhé ...ale to je u tebe zvykem
".....tak jsi napsal, že to nemá žádnou váhu"
btw napsal jsem něco v tom duchu, že do doby než bude produkt oficiálně na trhu tak budu věřit více oficiálnímu vyjádření (které taktéž potrvzovalo 64 ROPs), než nějakému postu v diskuzi ať ho napsal kdokoliv ;) (podobných článků,tweetu či příspěvků na fórech, už bylo v historii dementováno až až ....) >>> nikdy jsem ani netvrdil že by měla mít 128 ROPs, ale ani jsem nenapadal lidi co to psali .....

zase si opět cucáš závěry a nechci ani vědět odkud, protože jsem opět nic nevyvracel, ale spíš polemizoval nad různými "vyjádřeními" kdy různí zainteresovaní lidé na fórech se vyjadřovali různě konec/nextgen/volba vývojáře a až jeden post se výjádřil konkretněji ;) navíc "co bylo včera není dnes" ...ale to už by bylo nad rámec tvých kognitivních schopností ;)

drzý jsi spíše ty :) navíc nemáš způsoby a to tvé "válečné" tažení napříc diskuzemi je už trapné :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jen se vykecej .... :-)))))

To že seš fakt fakt hloupej ti už stejně nikdo neodpáře a předvedl jsi to (nejen tady) dokonale. Já se za své příspěvky nestydím, a nazývej je klidně jak chceš, protože od tebe mě to fakt neurazí .-)

PS: hlavně si nezapomeň sám sobě nakliknout plusko

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

že se nestydíš za své sprosté chování a lhaní o tobě dost vypovídá :)

pluska si naklikáváš nejpíš ty a ještě se sám prokecneš ... :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ubožáku... nevidíš si ani na špičku vlastního nosu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

:D :D :D :D mmt na špičku nosu si vidím :D
že tě pořád baví podle sebe soudit druhé :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aneb jak se stát agresivním idiotem snadno a rychle.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jistě, on každej kdo napíše něco jiného než se vám hodí do krámu , tak je idiot. Ale když vy bez jakýkoliv podkladů jen na základě vlastních doměnek napadáte ostatní za jejich příspěvky to je naprosto v pořádku, protože vy se samozřejmě jako idioti nechováte ;-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"We are going to support NGG in amdvlk for next generation GPU!"

AMDVLK je open source ovládač pre GPU od AMD a pre API Vulkan, vyvíjaný zamestnancami AMD.

Teda, tá správa hovorí len to, že to nepôjde v API Vulkan, ale o OpenGL a už tobôž nie od DirectX.

a navyše
Oni existujú ešte dva ďalšie ovládače pre Vulkan na GPU od AMD pre Linux"
1. RADV- vyvíjaný z inteláckeho Vulkan ovládača za pomoci Free dokumentácia ku GPU od AMD
2. AMDGPU-PRO/AMDPRO, čo je closed source ovládač pre Vulkan a GPU od AMD (maximalizuje kód zdieľaný s kódom pre Windows)
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amdvlk-radv-okt18&num=1

A o nich to nehovorí tiež nič.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty seš tak roztomile naivní.

Pro directX by byla potřebná změna přímo v samotném API, samo AMD o tom mluvilo...takže smolík.

Navíc pošli mi funkční odkaz na nějaké existující SDK pro Primitive Shader a NGG , podle kterého by ti vývojáři mohli ty hry kódovat. Oh wait, ten mi poslat nemůžeš protože ho AMD ještě nevydala ....

OpenGL ? To snad nemůžeš myslet vážně....

Jestli může AMD počítat s nějakým zprovozněním PS/NGG pod nějakým API tak pravděpodobnější to bude rozhodně pod Vulkanem, než pod DX12..... Přitom vůbec není jisté ani to, že už bude fungovat na NAVI (GFX10). Je klidně možné že to nechají až na next gen architekturu.

Takže ? Pořád jsi nenapsal ani řádek o tom, jak by mělo to "aspoň částečné" zprovoznění PS vlastně fungovat ?? Hlavně žes o pár postů nahoře psal, že taková komunikace o nepodpoře NGG pro GFX9 hardware neexistuje :-D

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

1. API neexistuje, špecifikácie existujú a používa ich pár Profi aplikácií
2. V AMD sa snažili/snažia, aby to fungovalo bez využitia API , priamo v ovládači aspoň v nejakej množine aplikácií, ktorá je väčšia ako tých pár profi aplikácií. To bol účel zmien VEGA2x voči VEGA1x.
Mieru v akej sa to podarilo nevieme posúdiť, a nikdy sa nehovorilo o využití v 100% aplikácií/hier, lebo to nebude ani omylom, ale 10-20% <edit>(namiesto dnešných 0,01%) <\edit>by to mohlo byť.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"To bol účel zmien VEGA2x voči VEGA1x."

ad bod 2. ne, účel změn jsou ty přidané HPC vlastnosti ( ECC, 4 channel HBM2, podpora FP64, xGMI ) které Vega 10 nepodporovala nebo neměla, ostatně takto to bylo i AMD prezentováno.Zase si tady vymýšlíš vlastní pohádky...

Implicitní podpora PS v driveru byla zrušena, protože AMD toto prostě není schopno zajistit univerzálním ovladačem. Ostatní závisí na změnách v API/ochotě vývojářů to používat a tohle žádná revize Vegy nezmění a ani nemůže...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

> Podle uvedeného zdroje chystá AMD na příští rok refresh produktů s architekturou Vega, který by měl
>upravit implementaci některých technologií tak, aby bylo pro softwarový tým možné jejich zprovoznění > v širším spektru aktualizací.
https://diit.cz/clanek/vega-refresh-prijde-v-roce-2018

malo byť aplikácií..

Nikto, ani ja, nehovorí, že to bude fungovať v 100% aplikácií, nebude, ale bude ich viac, ako ich je teraz a bolo pred rokom

Vzhľadom na to , že viem ako fungujú ovládače AMD:
1. Od Ryzenu a RX550 inštalátor ovládačov pre Windows 10 padal pri inštalácii, v čase, keď sa kliklo na reštartovať a nereštartoval Widows

2. V auguste/srpnu 2018 som to reportoval

3. V septembri/září 2018 už nepadli, ale nereštartovali sa

4. V januári 2019 sa verzia 19.1.1 reštartuje a nepadne, ale ponúka 18.12.2(2. verzia z 12. mesiaca roku 2000+18) pri vyhľadávaní aktualizácií.

Viem, že stačí reportovať prípadné aj faktické chyby a vývojári AMD to čítajú.

A preto sa môže všeličo zlepšiť..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepřestal na tom Olšan makat s oddůvodněním, že někde je to přínosem a někde jsou naopak výrazné propady výkonu (to byla ještě stará VEGA a s novou to hádám nebude o moc lepší) a v podstatě se implementace nechala na jisté "dobrovolnosti" jen tam kde je to přínosem ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Stále sa s tým niečo robí aj dnes

Vega 10 & Newer Getting More Fine-Grained PowerPlay Controls On Linux
Written by Michael Larabel in AMD on 21 January 2019 at 07:07 AM EST.
Likewise, pp_dpm_fclk but that interface will be just for Vega 20 and newer.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Vega-10-More-PowerPl...

Some Radeon ROCm Packages Pending Review For Fedora
Written by Michael Larabel in Fedora on 21 January 2019

Earlier this month was word that Fedora developers were looking at packaging Radeon Open Compute (ROCm) to make it easier for their distribution users to enjoy this open-source Radeon GPU computing software from OpenCL to a TensorFlow port.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=ROCm-Some-Review-Fedora

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jak tohle souvisí s Primitive Shadery a NGG prosímtě ?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ten prvý link ukazuje, že Vega 20 nie je len die shrink Vega 10, ale že sú tam zmeny.
Ja viem, že nie uvedené. Ale doteraz nebol dôkaz, že tam zmeny sú...

Pokiaľ by sa potvrdilo, že Vega 20 od die shrink, tak by nič z mojich info nebolo možné, a mali by ste pravda. Doteraz to nebolo ani potvrdené ani vyvrátené....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ptám se znova . Jak to souvisí s (ne)podporou Primitive Shader/ NGG u Vegy ??

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

tak, že ak nie je Vega10 rovnaká ako Vega20 alebo nejde o čistý die shrink, tsk na Vega 20 to ísť môže, aj to nešlo na Vega10..
to=Primitive shader/NGG..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ano není to čistý die shrink, jsou tam přidané ty HPC věci o kterých jsem už psal. Ty ale nemají s použitím nebo nepoužitím Primitive Shader/ NGG fast path nic společného...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

@Fodrek: prosímtě hlavně mi tu necituj tyhle výplody jako by to byla citace přímo od AMD. To fakt ne :-) Takovýchto zdůvodnění napsaných přesně v tomto duchu můžeš najít na DD Worldu a jiných fórech tisíce. A ani když to napíšeš do dikuze třeba 100x tak to nic nezmění na tom co je prostě dáno fakty, které jsem už jmenoval a opakovat se nebudu....

Ano, stačí reportovat že nefunguje Primitive Shader a AMD team to opraví. :-D určitě ..... Panebože v jakém světě to žiješ ?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ja som napísal, že AMD reaguje na podnety, a zatiaľ vždy pozitívne, už dokonca neponúka 18.12.2 ale 19.1.1 a pri nastavení na ich inštaláciu nerobí nič, keďže rovnaká verzia ej inštalovaná...

Asi málo ľudí robí reporty

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak to souvisí s nefunkčním Primitive Shader/ NGG u Vegy ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ak je to SW chyba, tak je možné, že ju po reportovaní opravia.m

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

kdyby to byla (jen) SW chyba, tak by už dávno byla opravená ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ak je to SW chyba, tak je možné, že ju po reportovaní opravia.m

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ak je to SW chyba, tak je možné, že ju po reportovaní opravia.m

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Tak když už nic nemáme, tak opět vytáhneme mantru o asynchroních shaderech....

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

No moment podle všeho co se šušká je už herní nvidia bez RT nachystaná jen se čeká až se doprodají obrovské staré zásoby. A pokud by byla za slušnou cenu je to supr investice. Primitive shader mě nechává stejně chladným jako RTX jeho přínos není nic kvůli čemu by se mělo panikařit.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.