Japonsko, země zaslíbená iPadu?
Mánie, která pomalu opouští západní svět, se začala rozjíždět v Japonsku. Apple si může mnout ruce, zákazníci ze země vycházejícího slunce odpovídají prototypu ideálního nakupujícího: Nezajímají je technologie, nezajímají je parametry, nepřemýšlejí nad koupí, chtějí zkrátka iPhone. Tak popsal aktuální situaci japonský analytik Eiji Mori.
Nemůže být daleko od pravdy. Přesto, že si v Japonsku Apple nastavil nejvyšší marže na světě (50 %), díky čemuž odtud do firemní kasičky teče nejvíce peněz ze všech trhů, drží si iPhone bez problému statut nejprodávanějšího smartphonu v zemi. Podíl na tamním trhu činí 37 %, což v dohledné době žádný konkurenční produkt nepřekoná.
iPhone navíc dělá reklamu i dalším produktům Applu a kdo si jej již koupil, pokračuje obvykle některým z firemních tabletů. Situace se dostala tak daleko, že v žebříčku deseti nejoblíbenějších tabletů v zemi obsadily různé modely iPadů 8 z 10 pozic - zbytek paběrkuje Google Nexus 7 (2012/2013).
Tím se iPad začíná blížit pozici iPhonu, který minulý měsíc obsadil 10 z 10 a nyní 9 z 10 pozic. Pokud existuje křesťanské nebe, pak si situaci nelze vysvětlit jinak, než že se IT sekce nachází kdesi na Japonskem :-).