Některé nové iPhony mají problém s nabíjením
Jedno je jisté, Apple je v současné době nejhodnotnější firma na světě s celkovou hodnotou přesahující jeden bilión dolarů, a to z valné části díky prodeji chytrých (či spíše lepších) telefonů. Když v roce 2007 Jobs stanul na pódiu a představil tehdy revoluční (třeba jako Jornada, iPaq, Axim a další...) zařízení spojující chytré funkce, přehrávač hudby a telefonii. Už tehdy byla cenovka stanovena vysoko nad konkurenci, ale lidé kupovali i přes omezené funkce a ze začátku nepříliš zajímavý vzhled.
Rychle kupředu a rok 2017 se stal výročním pro iPhone a k výročí vydal model X (deset), který se kromě vzhledového vylepšení v podobě vykousnutého OLED panelu ve vrchní části a absencí absolutně všeho, co jsme doposud považovali za důležité, stal nejdražším chytrým telefonem na trhu. Evoluce ale pokračuje a v současnosti je na trhu vylepšení - Xs a nově obrovský Xs Max (ExtraSmall Max, žeby drobeček?) s cenovkou sahající na úroveň vybavených pracovních laptopů. Bohužel, ani vysoká cena není zárukou stoprocentní funkčnosti.
Mnoho uživatelů si nyní začínají všímat problému s nabíjením, který se doposud neobjevil na žádném předchozím modelu. Problém je ten, že pokud je telefon v režimu spánku, kdy je vypnutá obrazovka, tak telefon nedetekuje připojení Lightning kabelu k nabíjení a samotný proces dobíjení se nespustí. Pokud si uživatel tohoto nevšimne a zařízení neaktivuje poklepáním po obrazovce nebo prostým odemknutím, telefon se zkrátka nenabije. Některé modely dokonce vykazují chybu nabíjení i když se samotný telefon odemkne. Jediným řešením se zdá býti odpojení samotné nabíječky a opětovné připojení.
Pokud by se tento problém objevil u telefonů se systémem Android, většina lidí by to ignorovala s tím, že jde o vadu kusu a jednoduše by kabel odpojila a znovu připojila. Avšak u telefonu cenové relace, jaký je iPhone, lidé očekávají stoprocentní funčknost. Zajímavé je, že se problém neobjevuje při použití s bezdrátovou nabíječkou.
Doposud se k tomu Apple nijak nevyjádřil, ale uživatelé, kteří si telefon zakoupili, můžou nyní doufat v brzkou nápravu v podobě vydané aktualizace řešící celý případ. Do té doby nezbývá než čekat na výsledek a snad přiznání od Apple, že prostě udělal chybu on, nikoliv uživatel, který zapojoval kabel špatně.