New York Times se chystá také zpoplatnit online zpravodajství
Zajímavé je, že to není poprvé, co se NYTimes o zpoplatnění pokusí. Vydavatelství zpoplatnilo zpráv už v roce 1996, ale získalo jen zhruba 4 000 zájemců. Po čase zkusilo zavést „Times Select“, kde za $50 ročně si mohli předplatitelé číst „i fejetonisty“. Na to se chytlo víc lidí, zhruba 221 tisíc, ale šlo o Pyrrhovo vítězství, pro nižší návštěvnost totiž v roce 2007 odešli zadavatelé reklamy (přešli tam, kde se je díky volně dostupnému obsahu více živo) a příjmy tak celkově výrazně klesly. Nyní by chtěli v NYTimes vyzkoušet nové možnosti, např. ti, kteří si předplácejí papírové vydání, by měli zároveň zpřístupněn i obsah na internetu. Existuje už také více způsobů, jak se k elektronickému obsahu dostat, hovoří se o různých mobilních zařízeních iPhone nevyjímaje, ale jsou to spíše spekulace, NYTimes zatím žádné detaily nezmiňuje, pouze říká, že „zprávy a informace jsou nyní dostupné na spoustě koncových zařízení a služeb a náš plán zpoplatnit je s tím musí počítat“. Zachován by však byl pochopitelně bezplatný přístup pro vyhledávače.