Nintendo: Vadné pixely jsou vlastnost Switche, nikoli závada
Nintendu se v USA podařilo dosáhnout rekordu, který v této zemi ještě nezaznamenala - Switch je ve Spojených státech vůbec nejprodávanější konzolí (za první dva dny prodejů), kterou společnost vydala. Přes tento úspěch si z prvních dnů na trhu odnáší i určité šrámy. Někteří uživatelé nejsou úplně spokojení se zpracováním.
O co jde? Uživatelé si začali všímat, že jejich nové konzole mají vadné (ať už mrtvé nebo stále svítící) pixely. Jenže jak záhy našli v záručních podmínkách, na vadné pixely se záruka nevztahuje: „Malé množství zaseklých nebo mrtvých pixelů je vlastnost LCD obrazovky. Je to normální a nemělo by to být považováno za defekt.“ Názory na toto stanovisko jsou různé. Existují i uživatelé, kteří se domnívají, že by jim výrobce konzoli za normálních podmínek asi vyměnil bez ohledu na záruční podmínky, ale obávají se, že při stávající poptávce v USA by marně čekali na nový kus a nakonec by jim s citací výše uvedeného odstavce byla reklamace vrácena jako zamítnutá.
Herní ovladač Nintendo Switch se moc nepovedl, vypadává při hraní
Vadné pixely ale nejsou jediným tématem, kterého se diskuse o kvalitě zpracování týkají. Existují stížnosti na povrch obrazovky, který se snadno poškrábe, u herního ovladače JoyCons vypadává signál a povrchová úprava konzole se při snímání polepek snadno stírá, takže společnost Dbrand, výrobce polepek pro telefony, tablety a další mobilní zařízení, vydala varování, aby uživatelé nepoužívali její „skiny“ na Switch, protože po jejich odstranění půjde dolů i původní povrchová úprava.
Poškozená povrchová úprava
Pomineme-li zpracování materiálu, poukazují uživatelé i na některé principy a způsoby, jakými konzole funguje a ukládá data. Konzole využívá interní a výměnnou paměť. Interní paměti je přítomno 32 GB, z čehož je pro data uživatele dostupných asi 26 GB. Do tohoto prostoru se automaticky ukládají všechny uložené pozice a informace o postupu v jednotlivých hrách (u samotných her a DLC je na výběr, zda budou uložené v systémové nebo výměnné paměti). Problém je, že uložené pozice nelze nikam přesouvat, ani nikde zálohovat. V okamžiku, kdy uživatel konzoli z důvodu závady reklamuje, přichází o všechny pozice ve všech hrách. V okamžiku, kdy volný prostor dojde, je uživatel požádán o vymazání dat, aby mohla konzole dále fungovat. Data není možné přesouvat ani vzájemně mezi dvěma funkčními konzolemi. Doufejme, že postupem času Nintendo zveřejní nějaký postup, kterým bude možné uživatelská data zálohovat.