Nové vlasy od EA vypadají jako levná paruka. Ale jako skutečná paruka. [video]
Na začátku roku 2013 přišla AMD s vlasy TressFX, kterými dala do rukou vývojářů kód, jenž mohli využít pro simulaci vlasů, aby vypadaly výrazně lépe. Zároveň TressFX běhal dobře i na hardwaru Nvidie. Té se ale produkt AMD z nějakého důvodu nejspíš nelíbil, protože rok poté zveřejnila vlastní vlasy HairWorks, které rovněž vypadaly dobře, rovněž na hardwaru Nvidie běhaly dobře, ale na hardwaru AMD fungovaly jako zatažená ruční brzda.
Mediální tahanice, k nimž došlo před více než pěti lety, nechme stranou. Pánové z Electronic Arts uvedli, jaké novinky připravilo DICE pro novou verzi enginu Frostbite. Ten používá řada nových her, například Anthem, Battlefield V nebo Star Wars Battlefront. Díky novému fyzikálnímu modelu vlasů budou moci autoři těchto her implementovat realističtější kštici - třeba Darth Vaderovi nebo Storm Trooperům.
Níže najdete oficiální video, které prezentuje, jak pokrývka hlavy vypadá v pohybu. Až si ho pustíte, nelekněte se, až se „modelka“ otočí. Když máme spoiler za sebou, můžeme přejít k hodnocení. Vlasy nevypadají špatně, na druhou stranu - pokud zohledníme posun za 6,5 roku od TressFX,nejde o zrovna asfalt trhající nebo kulervoucí posun. Vlasy se pohybují, vlní, chovají se vizuálně docela nezávisle. Výsledek ovšem nepůsobí ani tak jako lidské vlasy, jako spíš polyesterová paruka. Skutečná, ale paruka. Polyesterová, levná. Jednotlivé vlasy se zkrátka nechovají úplně tak, jak by se chovaly vlasy, ale působí trochu uměle, či lépe řečeno umělohmotně. Jakoby nechtěly úplně sklouzávat jeden po druhém, jako by se elektrizovaly víc než je u pravých vlasů obvyklé.
Na jednu stranu tedy posun, na druhou - čím více se blížíme realitě, tím více vizulně vyskakují drobnosti, které jsou od reality dál než ostatní prvky. Do jisté míry to připomíná CGI efekty ve filmech. Všechno může být dobré, ale jak zůstane jeden nedotažený prvek, je výsledek „kreslounský“.