2. 3. 2012 - 08:46https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuseTak šup s tím do SG 3 a je vymalováno ! :)https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuse#comment-620505
+
Sice se moc v technologii nevyznam, ale nebylo by lepší vypustit jeden G pixel a nahradit ho oním Z pixelem?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Sice se moc v technologii
Tarman https://diit.cz/profil/tarman
2. 3. 2012 - 09:11https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuseSice se moc v technologii nevyznam, ale nebylo by lepší vypustit jeden G pixel a nahradit ho oním Z pixelem?https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuse#comment-620507
+
taky jsem si rikal, proc nedat pryc jeden ten G snimac. sice by to trochu snizilo vernost zeleneho podani, ale napravilo by to zas problem s tim nizsim rozlisenim a dopocitavanim. jestli treba neni zadrhel v tom, ze ten snimac je sam o sobe fyzicky vetsi. ale i tak bych to zkusil vyresit vice nepravidelne a ne takhle cely jeden radek pixelu. to pak muze pri nekterych situacich delat i neplechu
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
taky jsem si rikal, proc
Michal Hak https://diit.cz/profil/hackoff
2. 3. 2012 - 13:13https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskusetaky jsem si rikal, proc nedat pryc jeden ten G snimac. sice by to trochu snizilo vernost zeleneho podani, ale napravilo by to zas problem s tim nizsim rozlisenim a dopocitavanim. jestli treba neni zadrhel v tom, ze ten snimac je sam o sobe fyzicky vetsi. ale i tak bych to zkusil vyresit vice nepravidelne a ne takhle cely jeden radek pixelu. to pak muze pri nekterych situacich delat i neplechuhttps://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuse#comment-620525
+
Mně by spíš zajímalo, jak vůbec funguje ten Z snímač, jak se dají z obrazu získat informace o hloubce.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Mně by spíš zajímalo, jak
Jirka1 https://diit.cz/profil/jirka1
2. 3. 2012 - 09:15https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuseMně by spíš zajímalo, jak vůbec funguje ten Z snímač, jak se dají z obrazu získat informace o hloubce. https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuse#comment-620508
+
snimac pravdepodobne vyuziva mereni doby mezi vyslanim svetelneho pulsu (~1W externi near-infrared LED) a prijetim jeho odrazu
z uvadene operacni frekvence 20MHz plyne sirka pulsu 50ns a v kombinaci s rychlosti svetla ve vzduchu (~0.3m / 1ns) maximalni pracovni vzdalennost 7.5m
viz http://en.wikipedia.org/wiki/Time-of-flight_camera
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
snimac pravdepodobne vyuziva
paco https://diit.cz/profil/paco
2. 3. 2012 - 13:19https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskusesnimac pravdepodobne vyuziva mereni doby mezi vyslanim svetelneho pulsu (~1W externi near-infrared LED) a prijetim jeho odrazu
z uvadene operacni frekvence 20MHz plyne sirka pulsu 50ns a v kombinaci s rychlosti svetla ve vzduchu (~0.3m / 1ns) maximalni pracovni vzdalennost 7.5m
viz http://en.wikipedia.org/wiki/Time-of-flight_camerahttps://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuse#comment-620526
+
Jestli bude třeba IR projektor jako u Kinectu, je to na dvě věci, protože na slunci to chodit nebude. A s takovým šumem, jako je na obrázku, to je stejně nepoužitelný. To už se nedá ani rozumně vyhlazovat...
Jinak plenoptický snímače (Lytro) neztrácí rozlišení, jenom mění plošný rozlišení za úhlový. Takže vidí i "za roh". S hloubkovou mapou něco takovýho udělat nejde, protože výsledek je jenom "2,5D".
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jestli bude třeba IR
qee https://diit.cz/profil/qee
2. 3. 2012 - 09:25https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuseJestli bude třeba IR projektor jako u Kinectu, je to na dvě věci, protože na slunci to chodit nebude. A s takovým šumem, jako je na obrázku, to je stejně nepoužitelný. To už se nedá ani rozumně vyhlazovat...
Jinak plenoptický snímače (Lytro) neztrácí rozlišení, jenom mění plošný rozlišení za úhlový. Takže vidí i "za roh". S hloubkovou mapou něco takovýho udělat nejde, protože výsledek je jenom "2,5D".https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuse#comment-620510
+
AFAIK Kinect pracuje na odlisnem principu (structured light) zalozenem na projekci definovaneho vzoru a naslednym srovnanim deformaci prijateho odrazu s referencnimi vzorky
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
AFAIK Kinect pracuje na
paco https://diit.cz/profil/paco
2. 3. 2012 - 13:27https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuseAFAIK Kinect pracuje na odlisnem principu (structured light) zalozenem na projekci definovaneho vzoru a naslednym srovnanim deformaci prijateho odrazu s referencnimi vzorkyhttps://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuse#comment-620527
+
Pěkné, moc pěkné :-)
- Jen mám pocit, že když bude hloubka a barva na jednom čipu, tak to bude pomalé. Řekl bych, že 2 samostatné řešení jsou rychlejší.
- Ale můžou z čipu klidně vyvést barevné dráty do jednoho čipu, a hloubkové dráty do jiného.
Pokud to bude pracovat jak píše Paco, tak by to mohlo fungovat i ve tmě... přičemž barvy bysme neměly, ale objekty jo :-)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Pěkné, moc pěkné :-)
- Jen
junk mail https://diit.cz/profil/junk
2. 3. 2012 - 14:50https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskusePěkné, moc pěkné :-)
- Jen mám pocit, že když bude hloubka a barva na jednom čipu, tak to bude pomalé. Řekl bych, že 2 samostatné řešení jsou rychlejší.
- Ale můžou z čipu klidně vyvést barevné dráty do jednoho čipu, a hloubkové dráty do jiného.
Pokud to bude pracovat jak píše Paco, tak by to mohlo fungovat i ve tmě... přičemž barvy bysme neměly, ale objekty jo :-)https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuse#comment-620536
+
Jinak bych se asi držel přírody a nechal raděj "dvě RGB oči". Soudím, že to má výhody, které zatím neznáme.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Jinak bych se asi držel
junk mail https://diit.cz/profil/junk
2. 3. 2012 - 14:57https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuseJinak bych se asi držel přírody a nechal raděj "dvě RGB oči". Soudím, že to má výhody, které zatím neznáme.https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuse#comment-620538
+
Samozrejme ze dve RGB oci maji vyhody, ktere jsou velmi uzitecne pro prirodu ale uz mene pro fotoaparaty. Namatkou vetsi celkovy zorny uhel, symetricka zaloha, jednodussi zpusob kodovani do DNA ...
Relevantni je take kontinualni snimani - sice se casto mluvi o tom kolik clovek rozpozna obrazku za vterinu, ale jedna se skutecne o ROZPOZNAVANI - oci zachytavaji obraz porad a jako detektor pohybu jsou schopny zachytit pohyb rychlejsi nez by odpovidalo te "snimkove frekvenci".
Ja bych se radeji drzel prirody o uroven abstrakce vys a nechal bych aby vsechny alternativni metody soutezili a predvedli ktera je nejlepsi.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Samozrejme ze dve RGB oci
HKMaly https://diit.cz/profil/hkmaly
2. 3. 2012 - 15:14https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuseSamozrejme ze dve RGB oci maji vyhody, ktere jsou velmi uzitecne pro prirodu ale uz mene pro fotoaparaty. Namatkou vetsi celkovy zorny uhel, symetricka zaloha, jednodussi zpusob kodovani do DNA ...
Relevantni je take kontinualni snimani - sice se casto mluvi o tom kolik clovek rozpozna obrazku za vterinu, ale jedna se skutecne o ROZPOZNAVANI - oci zachytavaji obraz porad a jako detektor pohybu jsou schopny zachytit pohyb rychlejsi nez by odpovidalo te "snimkove frekvenci".
Ja bych se radeji drzel prirody o uroven abstrakce vys a nechal bych aby vsechny alternativni metody soutezili a predvedli ktera je nejlepsi.https://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskuse#comment-620542
+
Diskuse k Nový snímač od Samsungu „vidí“ i hloubkuhttps://diit.cz/clanek/novy-snimac-od-samsungu-vidi-i-hloubku/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Tak šup s tím do SG 3 a je vymalováno ! :)
Sice se moc v technologii nevyznam, ale nebylo by lepší vypustit jeden G pixel a nahradit ho oním Z pixelem?
taky jsem si rikal, proc nedat pryc jeden ten G snimac. sice by to trochu snizilo vernost zeleneho podani, ale napravilo by to zas problem s tim nizsim rozlisenim a dopocitavanim. jestli treba neni zadrhel v tom, ze ten snimac je sam o sobe fyzicky vetsi. ale i tak bych to zkusil vyresit vice nepravidelne a ne takhle cely jeden radek pixelu. to pak muze pri nekterych situacich delat i neplechu
Mně by spíš zajímalo, jak vůbec funguje ten Z snímač, jak se dají z obrazu získat informace o hloubce.
Taky by mě zajímalo
snimac pravdepodobne vyuziva mereni doby mezi vyslanim svetelneho pulsu (~1W externi near-infrared LED) a prijetim jeho odrazu
z uvadene operacni frekvence 20MHz plyne sirka pulsu 50ns a v kombinaci s rychlosti svetla ve vzduchu (~0.3m / 1ns) maximalni pracovni vzdalennost 7.5m
viz http://en.wikipedia.org/wiki/Time-of-flight_camera
Jestli bude třeba IR projektor jako u Kinectu, je to na dvě věci, protože na slunci to chodit nebude. A s takovým šumem, jako je na obrázku, to je stejně nepoužitelný. To už se nedá ani rozumně vyhlazovat...
Jinak plenoptický snímače (Lytro) neztrácí rozlišení, jenom mění plošný rozlišení za úhlový. Takže vidí i "za roh". S hloubkovou mapou něco takovýho udělat nejde, protože výsledek je jenom "2,5D".
AFAIK Kinect pracuje na odlisnem principu (structured light) zalozenem na projekci definovaneho vzoru a naslednym srovnanim deformaci prijateho odrazu s referencnimi vzorky
Pěkné, moc pěkné :-)
- Jen mám pocit, že když bude hloubka a barva na jednom čipu, tak to bude pomalé. Řekl bych, že 2 samostatné řešení jsou rychlejší.
- Ale můžou z čipu klidně vyvést barevné dráty do jednoho čipu, a hloubkové dráty do jiného.
Pokud to bude pracovat jak píše Paco, tak by to mohlo fungovat i ve tmě... přičemž barvy bysme neměly, ale objekty jo :-)
Jinak bych se asi držel přírody a nechal raděj "dvě RGB oči". Soudím, že to má výhody, které zatím neznáme.
Samozrejme ze dve RGB oci maji vyhody, ktere jsou velmi uzitecne pro prirodu ale uz mene pro fotoaparaty. Namatkou vetsi celkovy zorny uhel, symetricka zaloha, jednodussi zpusob kodovani do DNA ...
Relevantni je take kontinualni snimani - sice se casto mluvi o tom kolik clovek rozpozna obrazku za vterinu, ale jedna se skutecne o ROZPOZNAVANI - oci zachytavaji obraz porad a jako detektor pohybu jsou schopny zachytit pohyb rychlejsi nez by odpovidalo te "snimkove frekvenci".
Ja bych se radeji drzel prirody o uroven abstrakce vys a nechal bych aby vsechny alternativni metody soutezili a predvedli ktera je nejlepsi.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.