Nvidia koupila tvůrce komerční implementace Wine, chce rozjet hraní na Androidu
Takzvaná Graphics and Portability Group společnosti TransGaming se tak stává součástí vesmíru Jen-Hsun Huanga, ve kterém se momentálně dost tlačí na to, aby Android - zejména v kombinaci s Nvidia Shield - uspěl ve velkém. Ač se na Androidu hraje o 106 už celá léta, jde spíše o jednodušší hry na mobilech, případně tabletech.
Ač poslední verze balíku Cedega vyšla před 6 lety a firma službu v roce 2012 ukončila, pokračovalo se ve vývoji pod názvem GameTree Linux. Ten stále funguje na principu Wine a lze říci, že některé hry na Wine neběží, zatímco na GameTree ano (a naopak). TransGaming také vyvíjí SwiftShader, který označuje za nejrychlejší softwarovou implementaci 3D rendereru na světě.
Pod Nvidií se GPG divize TransGamingu stane součástí divize GameWorks. Naváže tak na dosavadní spolupráci obou firem, kdy Nvidia pomocí TransGamingu přinesla některé hry na Shield Android TV. Zbytek společnosti TransGaming není předmětem obchodu a firma tak bude nadále existovat a soustředit své síly na GameTree a SwiftShader. Důvod nákupu grafické a mobilní divize je opravdu v tom, že Nvidii umožní lépe portovat hry na Android a konzoli Shield.
GPG divize TransGamingu vyšla Nvidii na 3,75 miliónu dolarů. Díky tomu Nvidia získává svoji první kancelář v Kanadě, konkrétně v Torontu, zpočátku v počtu 15 zaměstnanců. TransGaming se nově stává preferovaným partnerem na cloudové platformě Nvidia Grid.