Nvidia opravila chybu „nedosažitelného“ TDP mobilních GeForce RTX 5000
Nvidia vydala ovladače GeForce Game Ready 576.52 driver s WHQL certifikací. Ten opravuje dalších několik problémů se stabilitou, se kterými se generace RTX 5000 (a částečně i její předchůdci při použití letošních ovladačů) potýkají. Konkrétně se nyní dostal na řadu ve hrách F1 23 a F1 24, kdy konec závodu skončil pádem. Hra SCUM by již neměla padat, jak činila s ovladači řady 575. V Diablo II Resurrected by již s DLSS nemělo docházet k rozpadu obrazu (černé artefakty).
Opravena však byla i chyba z jiného hrníčku, na kterou poukázaly některé recenze mobilních GeForce RTX 5000. Karty nedosahovaly cílené energetické hladiny, takže například GeForce RTX 5080, která by měla mít 175W TDP, bez ohledu na herní zátěž výrazněji nepřekračovala 165 wattů a spíš se držela níže.
Fixed General Bugs
[Lumion 12] Missing certain UI components [5213228]
[Varjo XR3] Varjo XR3 HMD is not working on RTX 50 series GPUs [5173753]
[Notebook] GeForce RTX 50 series TGP limit may be clipped earlier [5170771]
Po záplatě se zvýšily takty karty v herní zátěži o zhruba 50 MHz, spotřeba překračuje 170 wattů a výkon stoupl zhruba o 2 %. To se může jevit jako docela zanedbatelný rozdíl. Pokud však vezmeme v potaz, že nová mobilní GeForce RTX 5090 překonává svoji předchůdkyni v 2560×1440 o 0,6 % a v 3840×2160 o 3 %, jde o posílení mezigeneračního nárůstu na zhruba trojnásobek v 2560×1440 a o dvě třetiny v 3840×2160.
I ovladače Game Ready 576.52 driver stále trápí nějaké nešvary. Nvidia uvádí nestabilitu her Cyberpunk 2077, EA Sports FC 25 a Forza Horizon 5, přičemž v Ghost of Tsushima Directors Cut mohou být stále přítomny obrazové artefakty. Ovladače stáhnete na webu Nvidie.