nVidia portuje PhysX do systému CUDA
Tentokrát se na téma PhysX rozpovídal sám šéf nVidie, Jen-Hsun Huang. Strategií pro budoucnost v nVidii je portování PhysX engine do GPGPU platformy CUDA. S touto platformou si skvěle rozumí právě grafické a výpočetní produkty nVidia (ať již GeForce a Quadro nebo GPGPU řada TESLA), takže nVidia z PhysX udělá to, čím pro ni měl být Havok. Tento „fyzikální engine“ byl v posledních letech vyvíjen tak, aby byl schopen provádět své výpočty právě na grafikách ATI a nVidia, nicméně všemu patrně učinil přítrž Intel odkoupením firmy Havok. nVidia tak tento problém (vy)řeší koupením společnosti Ageia a novým „PhysX-to-CUDA“ portem.
Ve výsledku půjde o volně dostupný softwarový balíček, který zajistí, že jakákoli grafika podporující CUDA technologii bude okamžitě schopna provádět fyzikální výpočty. To se týká i současných a budoucích GeForce řad 8 a 9, vůbec nyní nebudeme spekulovat na téma běhu na Radeonech. Jak šéf nVidie dodal, jejich cílem je, aby si lidé kupovali výkonnější GPU. Možná takto dokonce přimějí lidi ke koupi dvou grafik a nadšené hráče dokonce ke koupi tří, dvou pro grafiku a jedné pro fyziku. Máme z toho poměrně jednoznačný pocit, že varianta grafik počítajících vizuální aspekt a jedné PhysX karty obstarávající fyziku tak končí v prachu dějin, nVidia dle všeho skutečně využije jen PhysX SDK (samozřejmě nevylučujeme, že některé finesy z PPU PhysX se objeví v budoucích GPU, ostatně takto tomu bylo i s 3Dfx).