Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia potvrzuje GeForce RTX 2080

No jo, skleněný koule, to už tady dlouho nebylo. :D
(každý, kdo měl Amigu, si "povinně" pár skleněnek vyrendroval v Imagine nebo Real3D, případně Lightwave)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

toto su urcite raytracingove gulky :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak PhysX je vyborna vec, problem tam je ten, ze vydavatele proste nemuzou ignorovat 15-20% hracu s konkurencni grafikou a nemohou uz vubec ignorovat konzole. PhysX proste bezi jen na NVidii, procesorove efekty jsou slabe.

U Ray Tracingu nic takoveho nehrozi, bude to v DirectX a ve Vulkanu standardizovano, takze AMDecku nic nebrani se predvest a v pristi generaci grafik si take implementovat sve RT cores.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Apropo nehrozi nam tu situace, ze by PlayStation 5 bezel pod NVidia hardwarem? Preci jenom bude Sony chtit, aby konzole byla naslapana a da se o necem takovym vubec ted uvazovat v souvislosti s AMD? Co myslite?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

To je dost nepravdepodobne. NV nenabizi CPU cast a nemuze nabidnout ani APU. Nejake tintitka ve stylu NV tegry jsou slaboucke pro tenhle typ konzoli. Takze pokud se nestane neco hodne divnyho, tak temer jiste ne.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Dokazes si predstavit, ze bude v konzoli treba dvakrat min vykonna karta nez bude toho casu bezne v hernim PC?
Sejckuju, treba AMD grafiky nepolozi, ale zase tak nerealne se mi to nezda, klidne by se mohlo stat, ze AMD uplne pomine na nekolik let highend a bude se venovat jen mainstreamu a nevim teda, jestli by to pro konzole nove generace bylo dostacujici.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

U konzole jde i o cenu a spotrebu ...maly levny cip nebude mit dostatek vykonu ..max tak na nejake pseudo RT efekty a velky cip bude drahy a zravy

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Ale do konzolí se hi-end nedává, při nejlepším je to mainstream takže pokud tam bude něco jako VEGA 56/64 na 7nm tak to bude plně dostačující, nehledě že freesync se snad dostane i do TV.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

FS uz nektere TV umi ..uz jen staci rozsirit FS2 coz s novou generaci konzoli nebude dlouho trvat

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

> Dokazes si predstavit, ze bude v konzoli treba dvakrat min vykonna karta nez bude toho casu bezne v hernim PC?

Dokazu, vzhledem k tomu ze to bylo historicky vic pravda nez nepravda. Konzole drzi krok s PC tak rok dva a pak jsou az do vydani dalsi generace pozadu za PC. Nic noveho ani zvlastniho. Navic jsou veci jako Nintendo Switch, co ma vykon tak 10% z bezneho PC a prece se prodava jak rochliky.

Co si naopak predstavit nedokazu, je konzole s Nvidii. I kdyby nejakym zazrakem zvladli CPU cast, Sony i MS prodavaji konzole prakticky za vyrobni cenu, takze zadne velke marze pro Nvidii tam mit nebudou, a nad 10% drobky Jen Jsem Lhal ohrne nos, rekne LOL a radsi si pujde vyrobit Tesly kde ma tak 90% marzi... a nedivim se mu, protoze ty marze z konzoli by nepokryli ani hypoteticky vyvoj CPU casti.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

A navic aby to melo smysl tak by to ty konzole pekne prodrazilo a zvedla by se i nekolikanasobne spotreba....

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jak bylo zmíněno níže, NVIDIA nemá x86 CPU + chipset + GPU v jednom balení, můžou nabídnout maximálně ARM a už vidím nadšené vývojáře, co to portují na ARM. Samozřejmě by šlo tam dát CPU Intel nebo CPU AMD, jenže to všechno prodražuje návrh, výrobní náklady a složitost celé konzole a tím pádem i cenu pro koncové zákazníky. Vysoké marže tam v podstatě neexistují, nvidia by tak musela hodně slevit, což nemá zapotřebí.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

PhysX označit za výbornou věc to už nejsou ani růžové brýle to je slepota :D Dyk to neběží kloudně ani na NV kartách, implementuje se to v podstatě jen výměnou za finanční injekci od NV do vývoje a dělá se to na poslední chvíli, taky proto to tak vypadá. Další umělé omezí od NV, ale pro někoho další důvod se plácat po zádech v tom lepším případě.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Mne PhysX behal ok, ale ono to prave je o tom, zevyvojari to dobre integruji jen za pomoci prispeni NVidie, jinak je to vzhledem k proprietarnosti pro vyvojare jen vec, kterou musi implementovat v podstate dvakrat, jednou pro NVidie a jednou bez NVidie, takze se nedivim, ze to pak nezvladnou.
Chyba je na strane vyvojaru, nikolv NVidie. Ale chyba je i na strane NVidie, nemeli z toho delat proprietarni funkci jen pro sebe.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

No zajímalo by mě ta podpora ze strany NV, ale spíš si myslím že si o ni vývojáři můžou leda tak nechat zdát. Dostanou knihovny do kterých nikdo nevidí a snažte se.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu to bude standarizováno?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Z ceho prosim cerpate, ze vite, ze to bude standartizovano do otevreneho Vulkaku ci DirectX?

Ruznych grafickych technologgii, ktere podporoval jen nekdo a tak zanikly uz tu bylo dost. Napr. prvni tesselace, kterou prineslo ATI, implementovaly tak 3 hry a pak to ma nekolik let zaniklo, nez s tim prisla opet NVidia a dalo se to do DirectX.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vulkan:

https://github.com/KhronosGroup/Vulkan-Docs/issues/686

A je tam i odkaz na Microsoft, ktery avizoval RT do DirectX.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dekuji

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

btw, ked si pozriete to video na 26.sekunde, za typkom v pravo je jasne viditelny napis gtx geforce :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano je tam "GeForce GTX 1080 Ti"

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

vlastne mas pravdu, takze je to nejake stare zostrihane nepouzite video

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nebo se tam jen nenápadně mihne jiný jejich produkt? Ve videu naznačují, na plno to chtějí ukázat až toho 20.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Doležitejsia úloha RT v hrách bude vylepšenie metód globálneho osvetlenia, ktorého časť sa dnes rieši pomerne nevieryhodne pomocou Ambient Oculsion - zhruba jednoducho tak, že v blízskosti polygonov uberá svetlo. To vytvára niekedy prečudesné efekty typu "tmavý vzduch" v okolí objektu/postavy. Prípadne to celú scénu stmaví a zvýši kontrast medzi svetlom a tieňmi. Jedine, kde to ako-tak realisticky funguje, je stmavenie rohov a kútov miestností. RT má potenciál efekty tohoto typu vylepšiť implementovaním techník podobným photon mappingu. Ľudské oko chyby osvetlenia/tieňov vníma oveľa citlivejšie ako chyby v odrazoch alebo lomoch svetla, na tieto IMHO postačí rendering.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na stínování/osvětlení by měli hry zapracovat obecně, ať už k tomu použijí raytracing nebo něco jiného je mi jedno, je to hrůza když ve hře hromada objektů nemá stíny nebo je celá scéna přesvícená a vyblitá...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to hrou? Neni to monitorem nebo televizi bez HDR?
Jinak RT tomu urcite hodne pomuze.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vetsim prinosem pro hrace by bylo kdyby Geforce RTX 2000 rady nativne podporovala:

-FreeSync 2 generace, pri tomhle vaham s koupi NVIDIE i kdyz je vykonnejsi
-api DX12 ne ho jenom sw-emulovala, naopak v DX11 karty NVIDIE exceluji
-ovladaci menu po vzoru AMD Adrenalin Edition, plna detailni konfigurace + HWM

Kdyz ano pak nebudu vahat si novou RTX Geforce zakoupit.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

1. FreeSync2 nebude, s tim nepocitej. Bohuzel.
2. DX12 jsem presvedcen ze bude. Turing je nasledovnik vypocetni Volta, tudiz by uz nic implementaci nemelo branit.
3. Detailni konfigurace neni u NVidie potreba vsechno perfektne beha na prvni dobrou.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

3. chech

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

ke 3, tak že to funguje i bez zásahu je fajn, ale když tam chceš něco změnit tak je to celkem porod, nemluvě že se to za posledních 10 let nezměnilo a vypadá to jak z roku raz dva, jasně vliv na funkci to nemá ale že se sami ovladače ani neaktualizují a musíš na to instalovat dodatečnou appku do které se musíš přihlašovat...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Na to existuji i aplikace od jinych vyvojaru, jedna se o to, ze v defaultu je spousta parametru nastavitelna jen pres prikazovy radek, tazke k tomu existuji aplikace vyuzivajici GUI. Neni to vubec problem a neni duvod, proc by NVidia mela neco menit.

Osobne to vubec nevyuzivam, vsechno mi na NVidii funguje na defaultni nastaveni, ale kamos si s tim furt hraje a absolutne bez problemu, ma k tomu i nejakou intuitivni aplikaci, ja se ho zeptam na nazev. Ale je to pocitam neco s videohelpu, on tam casto prispiva.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak teď nevím jestli to má být obhajoba NV nebo její totální výsměch, že nějaký "amatér" dělá něco lépe než mld. firma. Jako fakt si mám stahovat něco pofidérního aby mi to nahradilo/vylepšilo ofic. drivery?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Výsledkem by tedy měl být mix renderingu a raytracingu, kdy raytracing bude využit pouze pro vybrané efekty, kde nejsou dopady na výkon katastrofické a kdy je schopný nabídnout něco víc než rendering."

nemelo tam misto renderingu bejt spise rasterizace? protoze raytracing je jen metoda renderingu, tak jako je metodou renderingu rasterizace

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Rasterizace ovšem není sama o sobě metoda renderingu. Maximálně je to komponenta řešení viditelnosti, stejně jako primární paprsky/ray casting v ray tracingu. Takže stavět je přímo vedle sebe...no nevím. Ale jinak je citovaná část samozřejmě taky dost nešťastná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě. Díky.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak uvidime na GTC, co se predvede. Tentokrat je to v Evrope.. jdete tam nekdo?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No ja tedy nevim, je sice hezke, ze chce nvidia do herniho sveta taky jednou privest neco noveho a zajimaveho, ale je na to ta spravna doba? Dnesni nejlepsi karty jsou nekde na hranici pouzitelnosti pro nejake to 60fps 4k rozliseni, pro nadsence do vyssich frekvenci to porad neni a k tomu se nekde v povzdali zacina mluvit o vecech jako 8k. Vykonu hernich karet neni vubec moc nazbyt a proto zacit prosazovat technologii, ktera je vypocetne velice narocna, mozna neni sprava doba. Myslim, ze s tim meli prijit budto drive, jeste nez se rozsirilo 4k, nebo naopak az za par let, az to 4k budou pohodlne zvladat i mainstreamove karty.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chapu, ale uvodim si dve veci:
1. Zdaleka neni kazdy clovek priznivec UHD (4K) a uz vubec ne 8K. Hodne lidi nechce jit nad QHD, takze vykonu na karte mame vzhledem k rozliseni dost.

2. Jsou tam na to specialni RT Cores, je to nezavisle na rasterizaci a technologiich postavenych nad ni.

Jinak ono je potreba to prvne nasadit v highendu, kde to hraci zaplati a jelikoz highend maji casto takovyti entusiaste, tak ti to potom prosadi i mezi zbytek hracu, aby to i ti mene narocny chteli jako neco bez ceho nemuzou zit. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1. Spis jde o vyssi naklady ...lide by se ani moc nerozmysleli ale kdyz maji strop 3k na panel co asi koupi ? QHD nebo UHD panel to asi nebude ze ;)
2. To neznamena ze to neni narocne na vykon a nesezere to hodne kremiku

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nvidia nic novehe ohledne myslenky RT do herniho sveta neprinasi, RT zacali zvazovat jiz pred asi 15 lety Intel, AMD, Nvidia a nekteri tvurci hernich enginu, jako prvni s tim sveho casu prisel Matrox, tedy firma kterou dnes v herni grafice zna minimum lidi proste proto ze s hernima akceleratoramna skoncila jiz hodne davno

realtime RayTracing sveho casu neuspesne propagovala ATi kdy tahdy neverejne demo se dokonce pripravovalo vesmes v CR a ja mel tu moznostna to delat, nakonec zjistili ze jim to nedavala ani trojice karet, tak to v tichosti vysumelo

Nvidia s RT zacala koketovat vesmes az diky profesionalni sfere, kdy se zacali objevovat prvni pokusy GPU RT rendereru a Nvidia koupila tehdy startujici Octane, a tehdy nejvetsi efektove studio sveta ILM s Nvidii zkusili nektere vrstvy pocitat na GPU misto na CPU, zacali se tak pocitat partikly a podobne efekty, no a diky tomu ze herni enginy dnes neslouzej jen pro tvorbu her, ale zacinaji se v nich tvorit i filmecky a vizualizace produktu a architektury, tak i trojice asi nejsnamejsich hernich enginu ktere se daji licencovat zacali zvazovat zhruba pred 5-4 lety, ze by se RT taky mohlo ujmout pro tyhle pripady, dnes ma podporu RT v nejake rozpracovane beta fazi UE, CryEngine i Unity a Nvidia proste jen reaguje na tuhle poptavku tim, ze pro to pridala spesl jednotky do svejch GPU, nic noveho to ale fakt neni, je to jen poptavka trhu na kterou Nvidia reaguje

nikde taky neni psano ze to musi jet 60fps 4k, my pouzivame zkusebne pro vizosky v UE nastaveni kde snimek trva priblizne 5 sekund ve FHD, a to ze se v GPU zacnou objevovat spesl jednotky ktere to zvladaji lepe a asi tedy i rychleji dava spise vidinu do budoucna ze to treba na keter pasy pujde pouzivat i ve hrach, za 5-10-15 let, to se uvidi proste podle vyvoje jak HW tak SW, ale fakt bych neocekaval nic vic, ze driv nez za par let se dockame treba nekterych partiklu, mozna vyhlazovani a podobne pocitanych prez RT a zbytek proste pojede ve hrach rasterizaci jako dosud

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Bude sa to volat RTX ale ten cip bude mat vsetky RTcores a Tensorcores vypnute :D
A by predavali obrovske cipy kde bude polka vypnuta?
Takze tam tie RT a tensor casti ani nebudu.

Vykon bude o 15% vacsi ako sucasny highend s cenou o 50% drahsou.

Uselss kravovina.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Chtěl bych konečně PX Antialiasing.
Vždy když koukám na 4k porno tak vidím strije, celulitidu, jizvy, pupínky a pod.
Funkce PornX antialiasing by tomu dost bodla, grafiky maj při přehrávání videa nevyužité proudové procesory tak takhle by šli využít.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Proudové procesory se většinou používaj až ke konci videa :D A je pravda, že nějaký P(ohádky) jsou lepší v low-res, představivost bejvá lepší, než realita.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ta karta v tom videu ma jen jeden vetrak... a je to 1080 - kdyz si to pauznete v case 0:13 je to na karte napsane... previti :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.