nVidia přichází s OpenGL 3.0 ovladači
OpenGL 3.0 je na světě sotva pár dnů a už je kolem něj mnoho povyku. Nejprve kousněme do kyselého jablka, protože nemůžeme nechat bez povšimnutí vlnu záporncýh reakcí velkého množství zkušených vývojářů, kteří se shodují v jedno: OpenGL 3.0 zdaleka ani omylem nenaplnilo očekávání a sliby týmu za ním stojícího. Sešlo ze slibovaného zcela nového objektového engine, sešlo z řady dalších toužebně očekávaných inovací a od verze 2.1 prakticky přibylo jen pár dílčích vylepšení, nástaveb nad stávající verzí. OpenGL 3.0 si tak prakticky takové označení nezaslouží, spíše se mu začíná přezdívat OpenGL 2.2 a řada vývojářů zvažuje přechod na DirectX, za kterým nyní po vlně nesplněných přání OpenGL silně zaostává.
Nicméně nářky stranou, verze 3.0 je zkrátka na světě bez ohledu na to, jestli je taková, nebo maková. Společnost nVidia je pak jedním z největších hráčů na poli 3D grafik a tak nyní přichází s ranou verzí ovladačů 177.89 svých GeForce, který podporuje OpenGL 3.0. Kromě nových rozšíření verze 2.1 (ARB_vertex_array_object, ARB_framebuffer_object, ARB_half_float_vertex) přináší i z verze 3.0 několik novinek (WGL_create_context, ARB_draw_instanced, ARB_geometry_shader4, ARB_texture_buffer_object, WGL_create_context). Kontrola nad OpenGL 3.0 a GLSL 1.30 schopnostmi je svěřena utilitě NVemulate. Jste-li tedy OpenGL vývojáři a chcete se v tom i přes onu kyselost povrtat, nVidia vám dává možnost.