Nvidia by s Turingem mohla nabídnout obdobu k TrueAudio
V září 2013 při akci k vydání grafického čipu Hawaii alias Radeonu R9 290X představila AMD technologii TrueAudio. Její podstata spočívala v hardwarové akceleraci zvukových efektů především ve hrách. Tehdy, to znamená v případě GPU Hawaii a GCN 2.0 šlo o integraci tří DSP procesorů Tensilica HiFi EP a dalších podpůrných obvodů. Přestože by principielně bylo možné zvuk akcelerovat i nativními stream-procesory grafického jádra, nepodporovala druhá generace GCN tak precizní řízení běhu paralelních úloh, aby na stream-procesorech mohla běžet zároveň grafika, výpočty i zvuk a zároveň bylo garantováno, že zvukový výpočet bude vždy dokončen včas, bez prodlevy způsobené např. příliš vysokou prioritou grafické úlohy.
Třetí generace GCN sice již dostatečně precizní podporu pro řízení priority paralelně zpracovávaných úloh uměla (souvisí s asynchronními shadery) a TrueAudio by mohlo běžet na nativních stream-procesorech, ale AMD si nebyla jista, zda bude softwarová podpora včas hotová a zřejmě chtěla zachovat zpětnou kompatibilitu, takže DSP procesory integrovala i do jader třetí generace GCN. Vypustila je až se čtvrtou generací GCN, čipy Polaris, které přinesly i softwarovou podporu pro tzv. TrueAudio Next. Tato verze je aktuální doposud.
Nvidia akceleraci herního zvuku integrovaným audioprocesorem ani výpočetními jednotkami dosud nepřinesla. V prvním případě jde o marketingové rozhodnutí, ve druhém spíše o technologické, protože nativní výpočetní jednotky dosavadních architektur nepodporovaly dostatečně precizní řízení priority úloh (to bylo patrné i na podpoře asynchronních shaderů). S generací Turing by však Nvidia mohla zvukové efekty akcelerovat použitím Ray Tracing Cores. Alespoň to uvádí na svém webu v popisu technologické výbavy Turingu. Nakonec tomu není důvod nevěřit. Jednotky optimalizované k výpočtům odrazu světla by mohly být velmi dobře použitelné k výpočtům odrazu zvuku.
Paradoxně pokud by došlo na nějakou standardizaci, která by nebyla navržená tak, aby řešení jednoho výrobce protežovala a řešení druhého činila nepoužitelným, pak by právě využití RT Cores k akceleraci zvukových efektů mohlo vést i k širšímu uplatnění TrueAudio. Vývojáři jsou vždy ochotnější využívat nové funkce hardwaru, pokud výsledek jejich práce bude dostupný širšímu uživatelskému publiku.
Nvidia