Nvidia snížila spotřebu Turingu ve 2D, Pascal však nedotáhla
Přestože jsme v našem článku při vydání Turingu označili problematiku vyšší spotřeby ve 2D spíše za akademickou záležitost (uživatel kupující grafickou kartu v ceně několika desítek tisíc korun nebude asi příliš řešit korunové rozdíly dané rozdílem spotřeby o pár wattů), objevovaly se i striktnější názory. Kupříkladu, že karta podobné cenové relace, navíc v příplatkovém provedení Founders Edition, by podobnými nedostatky neměla trpět.
Ať už je váš názor jakýkoli, Nvidia situaci poladila v ovladači 411.70, takže výsledky recenzí jsou v tomto ohledu irelevantní - softwarové řešení dorazilo uživatelům dříve než samotný hardware:
Klesá spotřeba jak v prostém 2D (kdy dosahovala dvojnásobku příslušných modelů minulé generace), tak při akceleraci videa a též ve 2D po připojení více monitorů, kdy se blížila těžko uvěřitelným 60 wattům.
Přestože je situace výrazně lepší, stále není na takové úrovni, jaká by se dala čekat o skoku dvou architektur a půlgenerace výrobního procesu. Ve 2D a při přehrávání videa nejde o nic závratného, pár wattů nad minulou generací lze přehlédnout a přičíst zčásti i dvojici ventilátorů. Spotřeba v klidu po připojení více monitorů je ale poměrně překvapivá - i s novým ovladačem totiž dosahuje úrovně dva a čtvrt roku starého Radeonu RX 480.
Nikde ale není psáno, že je tato situace konečným stavem. Nvidia může dál pracovat na řešení situace a s trochou štěstí ještě pár wattů ušetřit.