Nvidia uvádí GeForce GTX 670
Kapitoly článků
Protože GeForce GTX 670 zakládá na dobře známém čipu Nvidia GK104, kterému jsme se již hodně věnovali, nebudeme se k detailům vracet. Všechny technologie, které znáte z GeForce GTX 680, podporuje i GTX 670 (namátkou Adaptive v-sync, GPU Boost nebo NVENC pro kompresi videa). Liší se pouze zpracování samotné karty a parametry jako počet aktivních jednotek a taktovací frekvence. Bližší informace ke zmíněným technologiím najdete v článku:
Nyní k samotné kartě…
Chlazení
První pohled neodhalí nic neobvyklého, karta nese obvyklý odstředivý chladič, jehož výhoda spočívá ve ventilaci horkého vzduchu z case. Na konkrétní kvality chladiče (hlučnost a provozní teploty) se zaměří David v samostatné recenzi.
Větší překvapení nás čeká, pokud kartu otočíme. Téměř ze třetiny totiž délku karty ovlivňuje chladič; samotné PCB je krátké, přesto na něm najdeme vše potřebné. Více se dozvíme po odstranění chladiče:
V případě GeForce GTX 680 dosáhla Nvidia několikamilimetrového zkrácení PCB pootočením napájecí kaskády; v případě GTX 670 ji ale zcela přesunula a ušetřila centimetry. Napájecí obvody vidíte mezi výstupními konektory a grafickým čipem.
Grafický čip
GPU GK104, kterým karta disponuje, nese 1344 aktivních stream-procesorů (z celkových 1536). Pokud vám konkrétně číslo 1344 nic neříká, vězte, že jde o stream-procesory sedmi výpočetních bloků (SM) z celkových osmi.
GK104 v případě GeForce GTX 670 má zkrátka jeden SM blok (t.j. 192 stream procesorů a 16 texturovacích jednotek) vypnutý. Počet ROP zůstává na 32 (aktivní jsou tedy všechny) a tomu odpovídá i zachovaná šířka sběrnice a kapacita L2 cache 512 kb.
Nvidia (tisková zpráva - email)
Diskuse ke článku Nvidia uvádí GeForce GTX 670