Nvidia v tichosti doplnila ovladačům SLI podporu pro šachovnicový rendering
Spolupráce více čipů, kdy se ve vykreslování nestřídají po snímku, ale obraz je rozložen na šachovnici a „černá“ pole vykresluje jedno GPU a „bílá“ druhé, sám o sobě není novinkou. Představila ho ATi v době Radeonů X850 XT.
Tehdy se stal výchozím režimem CrossFire, který byl použit, pokud v ovladačích pro danou hru nebyl nastaven jiný režim, u něhož bylo ověřené, že podává po stránce výkonu lepší výsledky. Tehdejší recenze ale šachovnicový rendering kritizovaly jako pomalejší než AFR, aniž by se nějak seriózněji zaobíraly jeho výhodami v podobě nižších latencí a absence microstutteringu. Postupem času byl jako výchozí režim CrossFire opuštěn.
Může proto působit překvapivě, že Nvidia šachovnicový režim po téměř patnáctiletém odstupu doplnila do svých ovladačů. Objevují se spekulace, zda by to nemohlo souviset se zahájením podpory pro hypotetické herní grafiky složené z více čipletů. Alespoň ve stávající podobě se to ale nezdá být pravděpodobné. Přes výhody v podobě nízkých latencí a absence microstutteringu tento režim nabízí jen omezený výkonnostní nárůst.
První testy ukazují, že zatímco AFR přináší v Crysis 3 zhruba 90% výkonnostní nárůst, CFR (jak je šachovnicový režim označován) dosahuje pouze 50% nárůstu (což je z testovaných her nejlepší výsledek, nejvyšší nárůst oproti jedné kartě). Z hlediska čipletového konceptu se zdvojnásobení plochy křemíku, které vede pouze k 50% nárůstu výkonu se nezdá být příliš ekonomické. Navíc hovoříme pouze o spolupráci dvou čipů. V případě 4 a více čipletů by logicky ztráty byly ještě vyšší.