OpenGL 4.1 je na světě
Khronos Group vypustila 26. července specifikaci OpenGL 4.1, která přináší několik novinek. Jednou z nich je kompatibilita s OpenGL ES 2.0 (shodou okolností tentýž den AMD uvedla Catalysty 10.7 beta s podporou OpenGL ES 2.0), nebo třeba podporu 64bitových FP vstupů vertex shaderů pro vyšší přesnost v geometrii. OpenGL ABR skupina pak ještě přidala několik rozšíření, např. linkování OpenGL sync objektů na OpenCL objekty událostí pro rozšířenou spolupráci s OpenCL či další funkce zvyšující robustnost, třeba při běhu WebGL aplikací.
OpenGL specifikace 4.1 je již šestou aktualizací OpenGL během posledních dvou let, necelých pět měsíců po OpenGL 4.0. Nvidia i AMD se již nechaly slyšet, že uvedou patřičné drivery s podporou nové specifikace, Nvidia prý na stránkách pro vývojáře ještě v průběhu konference SIGGRAPH (končí už zítra), AMD v nadcházejícím vydání Catalystů (možná se také dočkáme nějaké té betaverze ještě před tím, než vyjdou Catalysty 10.8, ale to je jen náš odhad).
Diskuse ke článku OpenGL 4.1 je na světě