AMD oficiálně vydá FSR Redstone ve středu 10. prosince
FSR Redstone (o kterém bylo na počátku vývoje některými neoficiálními zdroji referováno také jako o FSR 4.1) rozšiřuje FSR 4, který přinesl nové algoritmy pro upscaling, další nové prvky, které rozšiřují možnosti FSR co do výkon a/nebo kvality, případně kompatibility.
Jde o:
- Neural Radiance Caching - technologie, která se na základě odrazů světla ve scéně učí předvídat a ukládat nepřímé osvětlení; to snižuje výkonnostní nároky na ray-tracing
- Ray Regeneration - technologie, jejímž cílem je pomocí AI vyřešit pixely, pro které nemohl být proveden přesný path-tracing; do jisté míry jde o obdobu Nvidia Ray Reconstruction přítomné v posledních verzích DLSS
- Super Resolution - upscaling na bázi strojového učení, který je dostupný i pro aplikace bez přímé podpory FidelityFX SuperResolution
- Frame Generation - generování snímků na bázi strojového učení s využitím plošných i časových dat
Technologie Ray Regeneration je již k dispozici, objevila se ve hře Call of Duty Black Ops 7, kde si ji mohou zájemci vyzkoušet jako první (což už učinili někteří zájemci z řad recenzentů, v jejichž článcích je možné výsledky vidět). Nezbývá než doufat, že se objeví i v titulech s o něco lepším uživatelským hodnocení, které single-player (kampaň) zrovna nechválí.
Z avizovaného představení lze usuzovat, že se do 10. prosince se objeví podpora dalších technologií v dalších hrách, případně některé z nich u stávajících her zpřístupní nové ovladače. FSR Redstone bude dostupné na architektuře RDNA 4 / Radeonech RX 9000, podpora FSR 4 by se podle neoficiálních zdrojů měla v prvním kvartálu 2026 rozšířit na architektury RDNA 3 a RDNA 3.5 / Radeony 7000 a APU s jádry Zen 5.
(AMD)
Diskuse ke článku AMD oficiálně vydá FSR Redstone ve středu 10. prosince




















