OpenGL 4.2 vydáno
Rok po OpenGL 4.1 přichází Khronos Group se specifikací verze 4.2. Mimo rozšířené podpory atomických operací se zaměřuje i na (pro hardware efektivnější) práci s texturami a instancing teselovaných objektů. Společnost Nvidia již přichystala první ovladač, který OpenGL 4.2 podporuje, AMD na vlastním ještě dokončuje nějaké úpravy a dostupný bude „brzy“.
Novinkou je celkem 12 nových extenzí, z nichž velkou část bude schopen využít i starší hardware:
OpenGL 2 hardware | OpenGL 3 hardware |
---|---|
|
|
OpenGL 4 hardware | |
|
Příslušný ovladač Nvidie (280.28 pro Windows a 280.10.01.02 pro Linux) je k dispozici na oficiálním webu:
Pro plnou podporu OpenGL 4.2 a GLSL 4.20 je (v rámci produktů společnosti Nvidie) potřeba kterákoli karta vycházející z architektury Fermi:
- Quadro Plex 7000, Quadro 6000, Quadro 5000, Quadro 4000, Quadro 2000, Quadro 600
- GeForce 500 series (GTX 590, GTX 580, GTX 570, GTX 560 Ti, GTX 560, GTX 550 Ti, GT 545, GT 530, GT 520)
- GeForce 400 series (GTX 480, GTX 470, GTX 465, GTX 460 SE v2, GTX 460 SE, GTX 460, GTS 450, GT 440, GT 430, GT 420, 405)
Další informace pro vývojáře jsou k dispozici na oficiálních stránkách opengl.org:
Zdroje: