Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

OpenGL 4.2 vydáno

OpenGL logo
Rok po OpenGL 4.1 přichází Khronos Group se specifikací verze 4.2. Mimo rozšířené podpory atomických operací se zaměřuje i na (pro hardware efektivnější) práci s texturami a instancing teselovaných objektů. Společnost Nvidia již přichystala první ovladač, který OpenGL 4.2 podporuje, AMD na vlastním ještě dokončuje nějaké úpravy a dostupný bude „brzy“.

Novinkou je celkem 12 nových extenzí, z nichž velkou část bude schopen využít i starší hardware:

OpenGL 2 hardware OpenGL 3 hardware
ARB_compressed_texture_pixel_storage
ARB_conservative_depth
ARB_internalformat_query
ARB_map_buffer_alignment
ARB_shading_language_420pack
ARB_texture_storage
ARB_base_instance
ARB_shading_language_packing
ARB_transform_feedback_instanced
OpenGL 4 hardware
ARB_shader_atomic_counters
ARB_shader_image_load_store
ARB_texture_compression_bptc

Příslušný ovladač Nvidie (280.28 pro Windows a 280.10.01.02 pro Linux) je k dispozici na oficiálním webu:

Pro plnou podporu OpenGL 4.2 a GLSL 4.20 je (v rámci produktů společnosti Nvidie) potřeba kterákoli karta vycházející  z architektury Fermi:

  • Quadro Plex 7000, Quadro 6000, Quadro 5000, Quadro 4000, Quadro 2000, Quadro 600
  • GeForce 500 series (GTX 590, GTX 580, GTX 570, GTX 560 Ti, GTX 560, GTX 550 Ti, GT 545, GT 530, GT 520)
  • GeForce 400 series (GTX 480, GTX 470, GTX 465, GTX 460 SE v2, GTX 460 SE, GTX 460, GTS 450, GT 440, GT 430, GT 420, 405)

Další informace pro vývojáře jsou k dispozici na oficiálních stránkách opengl.org:

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku OpenGL 4.2 vydáno

Úterý, 9 Srpen 2011 - 17:50 | zero8324 | Teselácia objektov je asi najvýznamnejšie...

Zobrazit diskusi