Opera si pochvaluje vliv obrazovky s výběrem prohlížeče
Opera to samozřejmě vidí tak, že výběr prohlížeče splnil očekávání a že lidé skutečně zkouší alternativy nejdůležitější součásti operačního systému, jsou-li jim nabídnuty. Neméně zajímavé je i prohlášení, že „větší množství prohlížečů povede k lepší standardizaci webu a jeho jednoduššímu prohlížení“. Sice si každý prohlížeč vykládá standardy po svém, faktem však je, že Internet Explorer si je vykládá asi „nejsvérázněji“ a právě narušení jeho drtivé dominance způsobilo, že se i Internet Explorer musel začít v této oblasti zlepšovat.
Každopádně čísla od Opery jsou následující a pochází z období 12. až 14. března letošního roku (výběr obrazovky se na Windows Update začal objevovat už začátkem března).
|
Vzhledem k tomu, že Opera je důvodem, proč Microsoft obrazovku výběru nasadil, počkáme si raději na statistiky ostatních hráčů na trhu webových prohlížečů, nebo ještě lépe na nezávislá měření „velkých bratří“, než budeme vynášet nějaké soudy o vlivu obrazovky výběru prohlížeče na jejich podíl. Relativně vysoké nárůsty Opery totiž mohou být (a pravděpodobně jsou) způsobeny i tím, že Opera neměla zrovna dvakrát slušný podíl, takže když se k němu náhle připočte „masivní reklamní kampaň nuceně sponzorovaná Microsoftem“, tak by se to na tak málo stahovaném prohlížeči skutečně asi projevit mělo.