OSA hlásí rekordní příjem
V jejich ročence to předseda dozorčí rady Roman Cejnar vysvětluje takto: „Ekonomická krize se v roce 2009 nevyhnula ani hudebnímu trhu, OSA zaznamenával větší či menší inkasní ztráty v mnoha oblastech. Skutečnost, že celkové inkaso nakonec neskončilo meziročním propadem, byla zapříčiněna třemi faktory. Našim manažerům se podařilo dovést do úspěšného konce dlouhá vyjednávání o spravedlivé autorské odměně s velkými televizními vysílateli. Nemenším úspěchem bylo navázání nového modelu spolupráce s kabelovými operátory. A do třetice, OSA byl úspěšný v hájení práv autorů vůči provozovatelům ubytovacích zařízení, kteří po novele autorského zákona z r. 2005 přestali platit za hudbu užívanou na pokojích. Rozhodnutí Evropského soudního dvora a následně českého soudu o neplatnosti tohoto ustanovení otevřelo OSA cestu k vyjednávání o úhradě autorských odměn zpětně za období dotčené novelou.“
Více než třetinu (316 miliónů) OSA inkasoval za veřejnou produkci, 285 utržila za vysílání a on-line média (meziroční nárůst o 18,24 %), 172 miliónů je u položky „mechanika a audiovize“ představující především hudební nosiče a výpalné (pokles o 20 %), 65 miliónů jí přišlo ze zahraničí, zbytek je v kolonce ostatní. Náklady na provoz měl OSA téměř 138 miliónů, což představuje nárůst o 6,4 %. Mezi autory OSA rozdělil více než 265 miliónů, téměř 200 miliónů dostali nakladatelé, 148 směřovalo do zahraničí a 9 bylo určeno pro další právnické osoby.
K poslednímu prosinci 2009 OSA zastupovala 3 823 autorů, 2 522 dědiců a 81 nakladatelů. My už to víc pitvat nebudeme, ročenku s dalšími daty si můžete prostudovat sami, neméně zajímavý je i rozúčtovací řád.
Přiznejte se, kdo z vás pobírá prebendu od této organizace?