Otázky pro ČTÚ
Již za dva týdny se naskytne nespokojeným uživatelům unikátní možnost zastihnout v jeden den všechny tři pány zodpovědné za rozvoj širokopásmového Internetu na jednom místě. Pánové Vladimír Mlynář, David Stádník a Gabriel Berdár (pro ty co je neznají - ministr informatiky, předseda telekomunikačního úřadu a generální ředitel Českého Telecomu) se zúčastní dne 23.3.2004 debaty o možnostech a budoucnosti připojení k Internetu v ČR. Dalšími účastníky debaty budou pan Milan Rusnák (ředitel společnosti GTS), pan Jan Janeček (Fakulta elektrotechnická, člen grémia katedry, vedoucí výzkumné skupiny a učitel) a pan Václav Jirovský (Matematicko-fyzikální fakulta, UK). Účast v debatě není nijak omezená (snad jen kapacitou posluchárny), takže pokud chcete znát odpovědi na otázky, které trápí většinu uživatelů Internetu lepší příležitost se už asi nenaskytne. Prosím, vstup je volný!
Kapitoly článků
3. Otázky pro ČTÚ
- ČTÚ bylo hned při spuštění služby ADSL požádáno, aby vydalo rozhodnutí o "propojení". Uplynul téměř rok a stále jste žádné definitivní rozhodnutí nevydali. Nadále tak trvá stav, kdy alternativní operátoři jen ztěží můžou nabídnout jiné parametry služby ADSL, než jaké jim nabízí formou velkoobchodní nabídky ČTc. Jedná se především o rychlost a agregaci.
- Jak se staví ČTÚ k žalobě Českého Telecomu o částku 4,5 miliardy Kč za ztrátu z univerzální služby. Český Telecom údajně investoval za předchozí roky celkem cca 120 miliard Kč. Vy některé náklady nepovažujete za oprávněné. Můžete uvést konkrétní příklady? Co například opakovaná výměna telefonních automatů? Nedávno přinesl server Mobil.cz zajímavý článek, který informoval o nehospodárné výměně tisícovek telefonních automatů v roce 2001 -02. Dovolíme si citovat:
"Až donedávna využíval ČTc přístroje typu BTC6511 Comet firmy Landis a Gyr, které však byly nahrazeny v letech 2001 a 2002 devíti tisíci kusy kartových automatů Ascom Proxim, pěti tisíci automaty Ascom Axelit na karty i mince a tisícovkou kartových přístrojů Ascom Exium s velkým displejem, které mají podle sdělení výrobce umožňovat přístup k internetovým službám (např. Wap). Z těchto budek ale dlouho nefungovalo ani odesílání textovek a elektronické pošty a wapový prohlížeč v nich není funkční dodnes."
Není to dobrý příklad nehospodárně vynaložených prostředků? Do kolika lokalit by šla zavést z ušetřených prostředků služba ADSL? - Nebylo by vhodnější povolit ČTc ať si sám určí výšku pravidelného měsíčního poplatku za linku a ať sám nese riziko takového kroku? Dnes kdy téměř každý občan ČR vlastní mobilní telefon, nebo ho snadno může získat kdyby chtěl, by uvolnění regulace v tomto konkrétním případě vyřešilo spoustu problémů. Možná by Telecom konečně pochopil, že další zvýšení měsíčního poplatku by pro něj znamenalo neúnosný odliv zákazníků.
předchozí kapitola
následující kapitola
Kapitoly článků
3. Otázky pro ČTÚ