Panasonic bere zpět slova o ukončení vývoje plasmových obrazovek
Minulý týden japonský vice-prezident Panasonicu pro divizi zobrazovacích panelů, Kiyoshi Okamoto, oficiálně oznámil konec vývoje a následný konec výroby plasmových panelů a televizí. To ostatně korespondovalo s dosavadním útlumem, propouštěním a přesunem pracovních sil z výzkumu a vývoje plasmy do LCD sekce.
Netrvalo to však dlouho a o slovo se přihlásil Henry Hauser (na snímku přebírá ocenění), americký vice-prezident Panasonicu pro obchod. Prohlásil, že vývoj i výroba plasmových panelů bude pokračovat dál. Rozpor mezi Okamotovými a jeho slovy sice nevysvětlil, ale konstatoval, že ač jsou současné novinky tím nejlepším z plasmové technologie, co společnost může nabídnout, existuje stále prostor pro vylepšování a nemá smysl vývoj ukončit.
Takový zvrat nebývá zrovna běžný, zvlášť ne pokud jde o „názory“ dvou čelních představitelů společnosti. Může jít o chybu interní komunikace? Zdálo by se, že vice-prezident pro výrobu obrazovek by měl být informován lépe, přesto jeho slova uvádí na pravou míru vice-prezident pro obchod. Nemůžeme vyloučit ani možnost, že Hauserova slova mají pouze uklidnit investory.
Nakonec je tu i zcela odlišná hypotéza a to, že šlo o úmyslný tah. Co lépe a s nižšími náklady upozorní zákazníky na firemní plasmové televize, než ohlášení jejich konce? Říká se, že hodnotu věci si člověk uvědomí teprve v okamžiku, kdy ji ztratí - Panasonic si toho může být vědom a reakce uživatelů na „konec plasmy“ jsou v podstatě tou nejlepší reklamou, kterou si společnosti může přát. Superlativy (a) zdarma.