Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Patch na Battlefield V zrychluje raytracing na úkor obrazové kvality

Lzi, obrazova kvalita je vyssi a raytracingu je take vice, uvidite jen co prilezou fanousci NVidie. :-D
Vsechny screeny byly zfalsovany neprateli NVidie. :-D

No nic, aspon se zasmejeme.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Myslím si, že ta úvodní fotka dvou pánů mluví za vše :D

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Né že bych chtěl být škarohlíd, ale má zde Maudit a Hnízdo účet? Na EHW je s nimi kopec srandy.
Teď na druhou stranu... je to zatím jen video. Čekám na podrobný rozbor přímo ze hry... Tam se ukáže.
Nicméně i mi dává víc smysl, že nějak sáhli na kvalitu. Nechci ale dělat předčasné závěry. Napadla mě i možnost že mohli ubrat na RT a vykrýt to standardním vykreslováním. Ale to jsou jen dohady. Na rozbor ve hře se těším a jsem zvědavý.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Vždyť kvalita byla před tím pode AMD hype funboys hrozná, zubatá, rozmazaná, nedokonalá, takže dalším snížením se přece nic nezměnilo, jaká to ironie...

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Trebas cast RT nahradi rasterizaci aby to vypadalo lepe :) teoreticky by se nemusel pouzivat svazek paprsku ale max par i s opakovanymi odrazy na vetsi plochy a z toho dopocitat hodnoty pro rasterizaci :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

A dokážeš pochopit že ta hra je natolik rozbitá, že se museli podívat na všechno co se vykresluje a zjistit kde to třeba počítá nesmysly a tyhle nesmysly odstranili? Co když prostě stačilo odstranit toto. Vždyť na těch fotkách nejseš schopen poznat rozdíl. Jestli tam je míň prachu nebo víc, nebo je tam menší množství listí než velké apod...Fakt nepoužitelná technologie, bravo AMD hejtři... žumpa IT

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

nevim co je vetsi zumpa jestli mit v oblibe znacku AMD a nebo si ujizdet na "fetu" a gerontofilnim pornu :)
mas trochu prekrouceny moralni kompas ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Stačí když Ti sem postnu toto? :-)
https://www.cnews.cz/nvidia-geforce-rtx-2070-turing-datum-vydani-cena#co...
nebo
https://www.cnews.cz/nvidia-geforce-gtx2060-gddr5x-odhaleni-msi-armor-oc...
Kdy se pánovi IT CRHA GURU zdálo jako blbost, že GTX970 má 2GB a je pomalejší jak GTX1050. Je mu se to jen zdálo nebyl si jistý... zdálo se mu to :-D
Je třeba dodávat něco ještě?

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

TY seš UBOŽÁK, to snad není možný.
1) nikdy se takovéhou chudokrevnýmu magorovi omlouvat nebudu. Neustále se zviditelňuješ na značce Crha ©, tak taky neustále postuješ, jaký jsi blb když neumíš číst.
2) vůbec jsem nemluvil o výkonu, ale o tom že BFU mi nedokázalo říct jakou grafickou kartu má. I kdybych to z něho páčil páčidlem, tak to z toho BFU nedostanu. Chápeš to? Dokážeš to pochopit? Ne nedokážeš, nedokážeš pochopit, protože jsi imbecil. Bež třeba za cukrářkou a řekni jí ať ti řekne jakej procesor má ve svým patlatelefonu. Vážně bych chtěl ten výraz jak na tebe čumí jako na debila vidět.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Máš recht :-D nedokážu pochopit, žes nevěděl, že GTX970 není v 2GB edici a žes to hned neřekl :-D Natož žes mu i hned neřekl přoč chce 1050, když je GTX970 výkonnější :-D To fakt nepochopím Tohle mi hlava nebere :-D
A za co že ses měl omlouvat? za to, že neumíš číst? :-D
Prej značka :-D Psal jsem že seš už otravný ale teď jsi mě zas pobavil :-D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Uz ho nech ;) Vzdyt je to Jarous..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja vim ze do nej umyslne jedu... Ale kdyz porad lidi tituluje jako ubozaky, socky a pod tak si mou pozornost proste zaslouzi :-) Kdyby jen ze sebe delal mamlase tak se zasmeju a jedu dal..., ale on byva az nevybirave sprosty k ostatnim...
A kdyz neustale nahrava na smec tak to ani nemam slozity... :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ja vim..je to vul, stejne jako nejmenovani jedinci na cnews ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Teď tam CRHA nasypal toto moudro...
"tombimimno: Jednobarevná slepota panuje u rudých, kteří hejtují všechno s čím nVidie příjde, protože to je nVidie. Přišla s PhysX".

No a teď co na to říct... možná toto? https://en.wikipedia.org/wiki/Ageia

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Crhu v zasade ignoruji s vyjimkou obcasneho vylevu, kdy mu napisu, co si o nem myslim, protoze vim, ze nema vubec poneti o cem mluvi.
Nevim, proc si ho weby nechavaji jako sveho maskota..

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Pěkně ses lapl do pasti, naschvál jsem to napsal jestli si toho všimneš a šlo mě o to jak AMD hype fun trolové pořád kopou za PhysX do nVidie a sám jsi usvědčil AMD funboye z lhářství. Lepší důkaz o zaslepenosti AMD fanoušku jsi sem nemohl dát!

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Až Ti dojde že s PhysX přišel někdo jiný nebo až se naučíš číst tak něco postuj. No vlastně ty HW vůbec nerozimíš... tak tím to je :-D

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Nerozumím čemu nerozimím. Jsi tak zapálenej do hejtování Crhy až to pěkné není. Prostě vám AMD sockám furt něco vadí, protože na to nemáte a závidíte. O ničem jiném tohle hejtování nVidia lidí není.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Můžeš mi vysvětlit, co ti (nebo komukoli jinému) konkrétně kdo závidí?
Myslíš tím nákup grafiky za 30 litrů? Nebo úžasný zážitek RTX ON v jediné vydané hře v betastadiu, doporučený koženým mužíkem? :-D

A jak se to má s těmi sockami? Chtěl bych tě jen upozornit, že 30 tisíc čistého je v IT průměrná měsíční mzda...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ahoj, stále máš pod sebou ten tým programátorů? To jen aby si Crha uvědomil kde vlastně pracuješ a čím se živíš :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Ve stavebnictví v mým oboru je běžná mzda 40 měsíčně no a já mám 101.498,-Kč/měsíčně....

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tahle pohadka uz je ohrana. Tobe by nikdo nedal ani na slanou vodu...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

se divis ? zednik co krade matros zamestnavateli :))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Seš na omylu hloupost není proč závidět :-D Tu si nech :-D
A proč Ti nedám pokoj? tak si to přečti o trochu výš... Psal jsem to ;-) Až se budeš chovat jinak tak budeš mít pokoj.
A propó je komické jak troll brečí když ho někdo jiný trolí :-D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Ty mě trolíš? :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Promiň, já si toho vůbec nevšiml...

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

A proč že tedy pořád fńukáš a ubekuješ? :-D

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Nevím kdo tady pod každej Crhuv příspěvek píše své fantazie ... a myslí si že to je trolení.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Kéž by to byla fantazie :-D Ony to jsou ale fakta :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nekrm trotla, pardon trolla ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Na mě už nvidiafanatici pořádají hony, jen proto, že si dovoluju kritizovat...
Naposled mi nějaký pičičmunda napsal, že nemám kritizovat, když nemám božskou kartu RTX. ;-)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 7R7

Sorry ty nekritizuješ. Kritika vyzerá ináč. V momente ak do toho dáš posmešky už to nieje kritika v pravom slova zmysle a naozaj to viac vyzerá ako závisť alebo hate.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Učil jsem se u mistrů jako Hnízdo, maudit, apod. Na ty jsi ovšem nikdy takto nereagoval. Tak bych rád věděl co dělám špatně? Jsem na temné straně ovčí síly? :-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Bež trolit na Rollse Royce forum...

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Rolls není moje srdcovka. Já radši Bentley nebo skvěle poruchový LR.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Bentely je naleštěná bída. LR ti neberu, ale je to už víc do města než do terénu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

neplánuju koupit žádný z těchto povozů, stejně jako nekoupím žádnou RTX či jinou kartu s cenovkou vyšší než 10 tisíc Kč.

A klidně mi říkej držgrešle... ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

kolenovrt

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme, jsi jednoduse na spatne strane ;)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 7R7

Je jedno od koho si sa to naučil, ty sa tak prezentuješ.
Osobne reagujem len na určitých ľudí kde si to myslím že má zmysel. Kde je to relevanté a kde je predpoklad, že je to inteligentný človek na druhej strane. Tý dvaja túto podmienku nespĺňajú. Ich príspevky nečítam nemajú žiadnu hodnotu.
A čo sa týka druhej strany je mi to fuk na ktorej strane je každž sme si vybrali a nevidím tomu druhému do hlavy prečo si to vybral neodsudzujem, hodnotím to len z mojeho pohľadu a nikdy nebudem tvrdiť že môj pohľad je ten správny a najlepší.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

je to prirodzena obrana.. clovek sa snazi rozumne argumentovat, zozne posmesky, dav zatlieska, tak sa prisposobi..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

Asi na ten barák použili kvalitnější beton, co tolik nepráší... no a zbytek podle pokynů pana Crhy rozleštili... Příští patch na obrazovce zbydou dvě lesklé tečky střílející čárku.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Pokud už jmenuješ, jmenuj správně celým jméném: "PANA CRHY GURU IT" !!!
I kdyby tam byli dvě tečky a jedna čárka, pořád by tam bylo víc odlesků, než u AMD.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Mas tam chybu
PANA GERONTOFILU CRHY GURU IT KLAUNU :)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele hajčus

Buď rád, že tě tu nikdo nejmenuje celou diagnózou...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Tak mezi slepými bude jednooký král, plný posměchu vždycky...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Asi nic moc pocit pro marketing NVIDIE a celkove pro ty (youtubery) co vychvaloval i turinga před vydáním.
Pry to musíte mít, je to pecka, revoluce. I za tu cenu se vyplatí... A skutek utek. Bublina splaskla, live RT od nividie je spis demoverze samotneho RT a celkove je to spis prezentační než to co musite mít (jak se tvrdilo). Prostě ostuda jako prase. Kdyby na tom nebyl postavený marketing, tak je to v pohodě. Ale po tom co předváděli ještě před uvedením a ještě si své vazaly dal úkolují...(viz BF.V.) To už je pomalu na žalobu po americku.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Vzapamtuj se, tady ti rudá úderka napíše že došlo ke snížení kvality. Ve skutečnosti rozdíly hledáš lupou, ale podle tebe už to je na žalobu. Jseš vypatlanej zamindrákovanej čecháček, kterej se chce se všema soudit protože je přesvědčenej o tom že ho všichni podvádí, ale v životě jsi nebyl u soudu. TRAPAS. Tolik lidí mě nadávalo že se semnou potkají u soudu a nic, pak mě ještě prosili o pomoc...

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Ja bych pockal na testy az ten patch vydaji..pokud ho vydaji, protoze jej zase odlozili.
Jinak to pusobi vsechno dost site horkou jehlou. Jak tady zminuji jini, celkove to pusobi jako beta a to jak ve hre, tak i technologie samotna. Myslim, ze ocekavani byli jina.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

beta je Battlefielad V sám o sobě.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

RT ve hrách je prostě blbost. Nic nezkazi realističnost tak, jako nerealne odlesky. Ten styl leštěnek je trapny, stejně tak jako odlesk čočky kamery. Sem si nikdy nevšiml ze bych proti slunci viděl odlesky své čočky. Nvidie honí mamon a kdo nesouhlasí, nesmí dostat jejich produkt k recenzi. Traparna. Doufám ze to Intel rozetne, už je na čase.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"RT ve hrách je prostě blbost. Nic nezkazi realističnost tak, jako nerealne odlesky."

Dá sa to chápať tak, že doteraz ti nič v hrách realističnosť nekazilo? To čo si napísal je rovnaké ako keby si tam mal "Rasterizácia v hrách je proste blbosť.". Tú druhú vetu si môžeš vymyslieť podľa potreby. Dá sa to v rôznych variáciách. Mám ale aj tak taký pocit, že v skutočnosti nevieš čo vlastne RT je.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Já už ho ignoruju, napsal tady dva výblitky jen tak bez ladu a skladu. Je to nějaký AMD chudák socka a trol.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Rad se necham poučit. Vždy jsem si myslel ze RT je simulace odrazu okolnich vlivů. Tedy odraz světla, odlesků (nejviditelnější) a nejsnazší a odraz okolního prostředí (nejnáročnější na výkon). Očividně si to ale myslím špatně a vy to víte nejlépe. Tak prosim o vysvětlení.

Rasterizace nepotřebuje 100% výkonu 200W gpu ;)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Ty si kupuješ grafickou kartu aby ti jela na míň jak 100% ??? OMFG nééé s takovým diskutujícím se nedá diskutovat, protože je přesvědčenej o své pravdě a nemáš šanci změnit jeho názor ani párem volů.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ano kupuju. Pocitam totiz s tim, ze par let vydrzi... a grafika co se uz pri koupi pece pri 100% zatizeni ve hrach je hodne spatna koupe.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Tak lžeš, protože buď si kupuješ nVidii, která tu rezervu má a nebo si nekupuješ AMD, protože stávající produkty AMD jedou na 110% aby vůbec dosáhli 59FPS bez RT....

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Takze dalsi minus Crhovi Retardovi za jeho blabol :o)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

blábol? ukaž mi prosímtě herní kartu od AMD kde zobrazuje nad 60FPS s technologií RT ten blbej zabugovanej Battlefield V .... MOCKRÁT DĚKUJI.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Dneska se prekonavas. Kazdy novy post je cim dal vetsi nesmysl :o) Dalsi -

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

1. Rendering je proces, ktorý mapuje matematicky definovaný trojrozmerný svet na dvojrozmerný obrázok. Jednoduchá definícia pre predstavu o čo ide.

2. Behom času sa vyvinuli 3 najznámejšie renderovacie procesy: rasterizácia, ray-tracing a rádiozita. Rádiozita je založená na výpočte energie, ktorú si vymieňajú povrchy telies medzi sebou a je viac založená na fyzike ako na matematike. Neviem o tom, že by sa moc používala, takže ju ďalej ani rozoberať nebudem. Tiež o nej veľa neviem. Najznámejšia z tejto trojice je ale rasterizácia, ktorá je skôr založená na simulácii a dokáže pracovať hlavne iba s časťou scény, na ktorú sa práve pozeráš. A vzhľadom na to, je aj výkonovo najmenej náročná. Na druhej strane, keď chceš pomocou nej nasimulovať efekty ako odlesky, dynamické tiene, ambient occlusion, vernejšie nasvietenie prostredia a podobne, tak si musíš vyrábať rôzne pomocné objekty, ktoré budú niesť informácie o častiach scény alebo od častí scény, ktoré kamera nevidí. Renderujú sa tak shadow mapy, ambient occlusion mapy, dávajú sa do scény rôzne pomocné a neviditeľné svetlá, ktorými sa ovplyvňuje vzhľad scény atď. Tieto už sú tiež výpočtovo náročné a vyžadujú aj kopec manuálnej práce navyše. Ray-tracing na rozdiel od rasterizácie pracuje s celou scénou, do ktorej vysiela lúče a hľadá ich priesečníky s okolím. Keď priešečník nájde, odrazí sa ďalej a z miesta priesečníka sa vyvoria ďalšie lúče, ktoré sledujú či je objekt zatienený, ak je leslý a má odrážať okolie, čo sa na ňom dá odraziť, či ak je priehľadný, na aké objekty má byť cez neho vidieť a pod. Tento proces je oveľa náročnejší ako rasterizácia (preto sa používa iba pre offline rendering). Nepotrebuješ ale zasa pri ňom robiť toľko manuálnej práce. To, čo sa v rasterizácii simulovalo, ti RT vypočíta sám. To je to o čom Huang v prezentácii hovoril ako "It just works". To nebolo hovorené v spojení v akom to niektorí ludia prezentovali neskôr. Prekrútilo sa to naposmech úplne iným smerom.

3. Pointa ale je, že RT nie je iba o simulácii odrazu okolných vplyvov či o odleskoch. Je to kompletný renderovací proces rovnako ako rasterizácia a teda je plne použiteľný pre renderovanie celej scény. Aktuálne je toto ale stále výkonovo vzdialené a preto sa zatiaľ RT používa iba čiastočne v kombinácii s rasterizáciou (preto sa tomu hovorí hybridný rendering). Takže netreba si RT pliesť iba ako niečo, čo sa používa na nejaké vybrané efekty (ako odlesky a tiene, na ktoré sa používa v tejto rannej fáze). Je to rovnocenný proces voči rasterizácii, ktorý ale dokáže priniesť oveľa lepšie výsledky, keď na to bude postupne dostupný vyšší výkon. Postupný prechod z rasterizácie na RT je proste prirodzený a nie je to žiadna hovadina. RT sa už dlhú dobu používa nielen na rôzne efekty do filmov, ale aj ako plnohodnotný renderovací proces v rôznych 3D štúdiách ako 3D Max či Maya (samostatne a teda bez kombinácie s rasterizáciou). Vyhľadaj si na webe obrázky vyrenderované iba pomocou RT, aby si videl kam je možné sa dostať. rasterizácia tak ďaleko nevedie.

PS:

"Rasterizace nepotřebuje 100% výkonu 200W gpu"

Ako bolo toto myslené? Pretože aj rasterizáciou vyťažuješ GPU na 100%, pokiaľ máš dostatočné výkonné CPU, ktorý ju dokáže kŕmiť a nemáš nijak obmedzený výstup (bapr. cez VSync a pod).

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, jak z příručky. A ted prosim přínos ve hře. Protože zatím co me staci objekt na který se dívám (s možnosti vypnuti ostatních ficur - modulu) u Rt pracuji bud s nim nebo bez něj. za 10 let možná najde využití, ale ta jeho orezana verze, kterou ospravedlňují cenu 2080ti a ještě s nálepkou musíš mít...
RT je dobrý akorat tak do filmového průmyslu ne do herního.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak si porovnaj výsledky rasterizácie u grafických kariet pred 20 rokmi s tým čo je teraz. Nemali s tým radšej ani začínať? Veď výsledky RT čo sa týka BF V a kvality odleskov sú už teraz lepšie ako to čo dosiahneš aktuálne pomocou rasterizácie. Nie je to síce taký boom a wau efekt, ale je to pre RT začiatok.
BTW na marketing okolo RTX a 2080 Ti kašlem. Tiež som si nekúpil RTX GPU, pretože ich cenu neakceptujem. Zaujíma ma ale samotná technológia. V historii hernej počítačovej grafiky už viackrát vyšli nové fíčury, ktoré zrážali masívne výkon kariet dolu (pamätám si GPU s proklamovanou popdorou 16xAA, ktoré neutiahli ani 2xAA). A nikto nehovoril, že mali s nimi počkať o 5 či 10 rokov. To je dnes nejaká nová móda? Že keď nemám 4K a 60 FPS, tak je to na nič? Ma nenapadlo, že keď sa konečne začne dostávať RT do hier, že tu budem čítať takéto komentáre.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"Veď výsledky RT čo sa týka BF V a kvality odleskov sú už teraz lepšie ako to čo dosiahneš aktuálne pomocou rasterizácie."

No to neni uplne pravda, protoze napriklad na GTA5 koluje po YT spousta videi, kde jsou odrazy/odlesky/nasviceni udelane skvele, ne jako u BF5, kde to vypada, ze rasterizace byla schvalne zkriplena. V GTA5 to ani nema takove dopady na vykon. Zatim jediny neduh pouziti rasterizacnich metod je v tom, ze ty odrazy nemaji perspektivu.

Co se tyce RTX u nVidie, jestli se nemylim, tak ty RT CORES nedelaji nic jineho, nez akceleruji propocty pruseciku. Odrazy a co se pote stane je stale na CUDA cores. Kdyz RT CORES nejsou, byly by CUDA vytizeny nadmiru vypocitavanim kde budou kolize.
Coz mi tedy vychazi, ze do budoucna muze tahle cast rust a tim padem muze zlepsovat kvalitu tim, ze grafika muze vypocitat vice paprsku v jedne scene. Mozna se to projevi na zubatosti odrazu, atp. Ale rasterizacni cast musi byt adekvatne napumpovana, jinac se ten efekt neprojevi. Proto podle me patch pro BF5 snizuje komplexnost sceny. Ani ne tak kvuli odrazu paprsku, jako kvuli tomu, ze kdyz RT cores preda CUDAm pixely, ktere ma zpracovat, tak to se z toho zakakne a vysledek je mizerne FPS.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

Může to tak být. RT cores počítají 5 miliardkrát za sekundu nějakou soustavu 10 rovnic s 10ti neznámými, ale pak je s výsledkem ještě dost práce v CUDA, potažmo v DX cores. Možná, že se jim jenom špuntuje jejich "nVidia fabric" sběrnice.

Jinak na těch vybarvených plochách podle priority je vidět, že úplně "it just works" to taky není - někdo je musel vybarvit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

GTA V vyzerá výborne. Videl som aj základnú aj namodovanú hru. Čo sa týka odleskov, tie sú asi o niečo ostrejšie, ale zasa pokiaľ viem (a možno sa mýlim, nepamätám si to) tak neodrážajú pohyblivé objekty. Nesledoval som to ale vtedy takto do detailu, takže neviem či to tak je.

Čo sa týka fungovania RTX spolu s CUDA jadrami, tiež si to takto nejak predstavujem ako píšeš aj ty. Len doplním, že som tiež čítal, že RTX jadrá akcelerujú aj konštrukciu BVH stromu. Osobne predpokladám, že keď sa zvýši dostatočne výkon, bude môcť RTX renderovať v scéne toho viac naraz (odlesky, tiene, globálne osvetlenie) a že sa bude postupne zvyšovať počet vzoriek na jeden pixel a tým pádom aj počet primárnych a následne aj sekundárnych lúčov. Plus by sa mala zvyšovať aj hĺbka rekurzie odrazov primárneho lúča. Týmto bude postupne stúpať aj výsledná kvalita.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

"... RTX jadrá akcelerujú aj konštrukciu BVH stromu."
- bych spíš řekl, že to dělají tensor jádra (ostatně výše obpříspěvek mám chybu, místo DX jsem myslel tensor jádra, prase aby si ty zkratky pamatovalo)
Např.:
https://is.muni.cz/th/mtxop/text_prace.pdf

"... predpokladám, že keď sa zvýši dostatočne výkon, bude môcť RTX renderovať v scéne toho viac naraz"
- Na toto právě píšu: Možná. Protože buď v Battlefieldu V to mají blbě, nebo to mají blbě v RT jádru, kdy to RT jádro bývalo mělo počítat mnohem vyšší level, aby zbytek čipu s tím neměl práci potažmo nesvinil sběrnici polotovarem. JENŽE pak je otázka, proč RT jádra zabírají šestinu čipu, když počítají něco relativně jednoduchého, byť rychle: kdyby byly jen jakýmisy SSE na steroidech, zabíraly by opravdu takovou plochu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na stránkach NV k RT sa píše toto:

"Turing adds Tensor Cores for artificial intelligence acceleration providing real-time denoising which drastically reduce the amount of rays needing to be cast as well as RT Cores that accelerate BVH traversal, the most time consuming part of the ray tracing calculations."

Viď:

https://developer.nvidia.com/discover/ray-tracing

Síce sa tam hovorí iba o priechode BVH stromom (teda hľadanie priesečníkov), ale konštrukcia stromu je tiež podľa mňa úlohou RT cores. Aj keď toto teraz iba hádam.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Odrazy v u rasterizace jsou delany uplne jinak nez v RT a maji sve uskali. Je to ve sve podstate postprocesovy efekt, ktery vezme to co je v obraze vyrenderovano a z toho udela fakovy odraz na objektu. Z toho plyne to, ze pokud je objekt schovany za rohem (nebo jinym objektem), nema se z ceho odraz udelat. Idelane to funguje v podstate jen ve volnem prostoru. Kdezto RT pocita tak, ze sleduje paprsek od kamery a kdyz je v ceste objekt s odrazivym povrchem, pocita zalomeny paprsek klidne za roh. Tady je zaroven prostor pro optimalizace, napr. omezeny pocet naslednych odrazu nebo snizeni poctu sledovanych paprsku a tim snizeni rozliseni odrazu (to jsou ty zuby v BF v odrazech).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To co se renderuje je v moci vyvojare. Metody ktere orezavaji co se na scene nevyskytuje, nebo nerenderuji co je zakryto se pouzivaji, ale jsou zpusoby, nebo duvody, proc to vypnout.

Taaakze jsou enginy, ktere s timhle dokazou pracovat. Nektere lepe, nektere hure.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jenze to se bavis o uplne jinych vecech nez jsou odrazy. To co popisujes je napr. back-face culling apod. funkce ktere odstranuji z renderingu objekty ktere nejsou videt (schovane za ostatnima, za horizontem nebo polygony ktere jsou obracene od kamery).
U odrazu jde o to, ze se vezme vyrenderovany snimek a ten se aplikuje jako odraz (napr. na hladinu vody). Pokud ale objekt, ktery ma byt videt v odrazu je zakryty jinym objektem, nema se co do odrazu dat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

Ano, vlevo stojí u krajnice auto, vpravo je roh domu, za rohem je schovanej panáček, panáčka ve skle auta nevidíme. Ano, může se stát. Ale komu tím prospějete? Druhé straně? ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

:)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak jak se divam uz se pouzivaji i pokrocilejsi techniky a to screen space reflections.

http://www.cse.chalmers.se/edu/course/TDA361/Advanced%20Computer%20Graph...
strana 9 sekundarni kamera
strana 51 trochu se to mlati s jinyma optimalizacema.

Ale takove odrazy lze pouzit jen pro vicemene plosne objekty. Na ostatni se pouzivaji cube mapy (muzou byt i realtime). V obou pripadech (resp. SSR a realtime cubemap) to ale znamena vicenasobny rendering obrazu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz se mrknu na tebou vzpominane gta V (modnute odrazy), tak to nic extra neni. Zacina to podstatne nizsim rozlisenim obrazu (0:35 vlevo ruzovy odraz neonovych linek) a odrazi se vicemene jen staticke objekty. Dynamicke maji jen tkzv. specular reflection, coz je jen fakovany odraz svetelnych zdroju (je to v podstate jen barevny flek, ktery se zobrazi v miste odrazu kde by mel byt svetelny zdroj).

https://www.youtube.com/watch?v=1eMXtBbyE2Q

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Reprezentativní video, o chybějících semaforech nemluvě. Jasně hlavně že RT technolgie je fuj a nereálná a rastirizace je lepší, no lol.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Aby hra vydělávala musí umět kromě top grafiky i skalovani dolů. Jinak nevydela ani na vývoj natož na další hru. Je tedy nutné, pokud už ma hra mít RT, vytvořit i s tema ostatnima ficurama. Takže dvojí prace pro par vyvolených. RT neskalujes. To bud zapnes nebo vypnes. Možná skalovani vzdálenosti. A protože se RT v herním segmentu neuchytlo 20 let co se pouziva, a ze napady byly, beru to jako opetovne hype i dnes. O to hůř. ze nvidia to staví do pozice novinky co musíš mít za 30 klacku. AA je neco úplně jiného a do 3k ma význam.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ak si dobre pamätám, má využitie RT 4 úrovne škálovania - low, medium, high a ultra. V tomto problém nevidím. Predpokladám, že tým sa nastaví určitý profil určujúci atribúty ako rozlíšenie (tým sa určí počet primárnych lúčov), hĺbka rekurzie, počet sekundárnych lúčov a pod. Určite sa toho nájde viac.
Čo sa týka dvojitej práce tak áno. V tom máš pravdu. Vývojári musia teraz riešiť to, čo robí RT, dvakrát. Pre ludí, čo RTX nebudú používať a pre tých, čo áno. Tu ale nie je moc na výber. Kým nebude RT jediný renderovací proces pre jednu hru, čo sa bude používať, tak sa to bude musieť robiť takto. S tým, že sú vyhliadky, že postupne RT tieto časti rasterizácie časom úplne nahradí.

"A protože se RT v herním segmentu neuchytlo 20 let co se pouziva, a ze napady byly, beru to jako opetovne hype i dnes"

Všetko má svoj čas. Doteraz pre RT v minulosti nebolo definované štandardizované rozhranie ako DXR a podpora priamo v HW grafických kariet. Samozrejme marketing okolo RT sa roztočil, ale to neznamená, že sme sa vo vývoji neposunuli ďalej. Podľa mňa hej.

"O to hůř. ze nvidia to staví do pozice novinky co musíš mít za 30 klacku"

Super je už to, že sa bude postupne podpora DXR a teda RT zapracovávať do herných engine-ov. A z tohto hladiska to novinka je. Nie samotný RT. Ale jeho prvá implementácia v hrách. Peniaze, ktoré si za to pýtajú teraz neriešim. GPU s posporou DXR si kúpim až keď tu budú GPU založené na 7nm výrobnom procese.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

ako daleko sme od toho, ze realtime RT sa zacne vyuzivat v produkcii?
velmi tomu fandim, aby to bolo co najskor, ale aj implementacia teselacie presla dramatickou zmenou, nieje tu v povodnej podobe ako bola navrhnuta..

edit: a trvalo to vyse 10 rokov, napriek tomu ze to znizovalo naroky na vypoctovy vykon..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

Teď.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

:) a v sirsom meritku?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V produkcii sa to začalo používať teraz. Ak ale myslíš rendering celej scény v real-time iba cez RT, tak 10 rokov je možno optimistický odhad. :-) Bude to chcieť pár generácií GPU ak sa nepríde s niečím revolučným.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

no ved prave.. 10 rokov je optimisticky odhad a napriek tomu su to 3 verzie dx

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já se nikdy v hře nedostal nad 80% výkonu at co jszm viděl na Linusovi, tak ten taky ne. Ale je pravda ze na 4k monitoru s nejnovější hrou v plné palbě v nastavení kvality dam z gpu 100% výkonu. Kolik ze takových hráčů je? Ty watty to je jen nastrel, takový turing 300w prikonu jako nic ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže ak potrebuješ na RT alebo niečo iné využívať GPU na 100%, je to niečo zlé? Ja mám 4K monitor a aj VR headset a GTX 1080 ide bez problémov väčšinou na 100%. Nevidím v tom žiadny problém.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mas tam spoustu chyb a nepresnosti.

Renderovacich technik se vyvinulo spousta, nejpouzivanejsi v soucasne dobe jsou (https://en.wikipedia.org/wiki/Rendering_(computer_graphics)#Techniques):
rasterization
ray casting
ray tracing
path tracing

Radiosity je jen soucast GI (global illumination). Jde o to, ze svetlo je vypocitano tak, ze od jeho zdroje se vypocita paprsek, ktery dopadne na povrch a tam skonci (horni cast obrazku https://help.autodesk.com/cloudhelp/2019/ENU/3DSMax-Archive/images/GUID-...).

V realnem svete se ale odrazi (navic s urcitym rozptylem v zavislosti na povrchu materialu) a odrazi se dal. Takze svetlo dosviti i tam kam nesviti primo ze zdroje (spodni cast obrazku https://help.autodesk.com/cloudhelp/2019/ENU/3DSMax-Archive/images/GUID-...).

Takto to zhruba vypada pri vypoctu:
https://help.autodesk.com/cloudhelp/2019/ENU/3DSMax-Archive/images/GUID-...

Kdyby si chtel nekdo precist vic:
https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudH...

A to je jen jedna ze soucasti GI, dalsi je treba Caustics (https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/Kaustik.jpg) apod. A radiosity i caustics jsou soucasti jak ray casting, ray tracing tak path tracing. Navic existuje spousta metod vypoctu radiosity, napr Monte Carlo, photon mapping apod. a kazda metoda ma ruzne dopady na vykon. Monte Carlo je jedna z nejnarocnejsich. Ale jsou to jen "nepresane" simulace svetla. Jeste existuji fyzikalni rendery pocitajici svetlo jako vlneni a tam jsou zminene "efekty" primou soucasti a vysledky jsou nejlepsi. Ale zaroven nejnarocnejsi, takze se vetsinou vyuzivaji jen u statickych scen.

Na realtime radiosity a caustics muzeme zrovna na hodne dlouho zapomenout. Dopady na vykon jsou tak drasticke, ze scena bez radiozity se pocita treba 20 min a s 4 - 6 h (zalezi na poctu naslednych odrazu, mnozstvi polygonu a spouste dalsich vlivu). Budeme radi za area shadows, reflections a subsurface scatering. A i na to si musime jeste aspon 2 generace pockat.

Btw ambient occlusion se uz da i rasterizaci pocitat realtime. To jen ztmavi "kouty" ve scene a nepotrebuje to nic pocitat se svetlem. Pouziva se bezne ve 3D grafice spoustu let napr. na "doladeni" radiosity kdyz je potreba trochu ubrat na kvalite.

Edit: radiosity se naopak pouziva v 3D grafice prakticky vzdy, jinak by scena nevypadala vubec realne. Priste si radsi nejdrive poradne zjistit o cem chces psat :)

Edit 2: dynamicke stiny taky nejsou problem pocitat i s rasterizaci (zadne pomocne objekty ci co). Pouzivaji se shadow mapy apod. Ale jde o to, ze jsou stiny vsude stejne ostre. Pro realnejsi stiny se pouzivaji area shadows, ktere ale maji drasticke dopady na vykon. Zhruba takto se to pocita https://help.autodesk.com/cloudhelp/2017/ENU/3DSMax/images/GUID-909A6BF6...

Vice o area shadows:
https://help.autodesk.com/cloudhelp/2017/ENU/3DSMax/images/GUID-909A6BF6....

Edit 3: Radiosity ve hrach je taky bezne pritomne. Akorat je predvypocitane do mapy. Vetsina hernich enginu tuhle funkci ma integrovanou (alespon u enginu se kteryma jsem neco delal [unreal, unity]). Takze tohle ve hre neni tak zasadni problem jako odrazy a area shadows.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vďaka za upresnenie a za infomácie. Radiozitu som si pamätal vždy ako komplexnú renderovaciu techniku na úrovni ray-tracingu. Ale nijak som okolo nej neskúmal čo je zač. Teraz som čítal v knihe "Physically Based Rendering: From Theory to Implementation" od Matta Phara iba stručný popis, kde spomínal to, čo som písal ja. Aspoň čo sa týka vyhodnocovania prenosu energie z povrchu jedného telesa na druhé. Bolo to ale iba stručne na pár riadkoch v úvode. Možno v ďalšej časti knihy to rozvinie viac.

Čo sa týka Ambient Occlusion, ten som raz aj priamo implementoval na základe postupu opísanom v knihe "Introduction to 3D Game Programming with DirectX 11" od Franka Lunu. Riešil to tak, že si rovnomerne pozdĺž povrchu gule natvrdo navrhol vektory kolmé na povrch pomyselnej gule a reprezentujúce smer, v ktorom sa bude overovať, či je v tom smere bod zobrazený v danom pixely zatienený alebo nie. Potom sa na základe informácií od všetkých týchto vektorov vypočítala miera zatienenia a táto potom ovlyvňovala farbu pixelu.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono to v realu funguje trosku jinak. Realisticnost (pocit) nekazi to co v obrazu chybi, to si je lidsky mozek schopen doplnit, protoze to proste ocekava, problemem je to co prebyva...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

nVidia zraje jako víno :-D

A teď k videu:
- Pro každé nastavení kvality zvýšili počet paprsků
- Detailní Ray Tracing se používá tam, kde má smysl (Variable Rate Ray Tracing)
- Opravili geometrii, aby Ray Tracing neprováděl zbytečné výpočty
- Odstranili BUG v enginu, který způsoboval propad výkonu Ray Tracingu u zničitelných objektů
- Omezili počet paprsků pro vegetaci

Na konci zaznělo, že to je pouze malý začátek v optimalizacích. A porovnejte si to s tím, co tady napsal autor článku. Být to AMD, tak se tady dozvíme, že to vlastně nevadí, že se to vychytá časem a podobně.

Stačí si vzpomenout, kolik tady bylo oslavných textů, že Vega obsahuje fantastické technologie a když se začalo ukazovat, že nefungují, tak tady byly články, že se musí počkat a nakonec, když z toho fakt nic nebylo, tak žádné kritika AMD. Ta nekritická adorace AMD vás vážení dohnala jinak, nVidia v RTX generaci dotáhla své slabiny vůči AMD a dále zvýšila náskok.

Stejně by mě zajímalo, co se v AMD stalo, že mají od jisté doby problém vyrobit konkurenční grafiku.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Kliknul jsem ti plus, protože máš z 80% pravdu (s výjimkou té adorace - podotýkám, že se jedná o můj názor).
A co se stalo s AMD? To je jednoduché - neměli peníze.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

To ze dotahla slabiny sivmoc nemyslím. Dodnes profici na práci kupují raději 1080 než 2080. Pascal byl opravdu povedený. Turing nic moc. Co se týče amd. Když se neumí domluvit jestli budou dělat pracovní nebo herní kartu, tak to pak dopadá takhle. Vega jako pracovní karta ma silný výpočetní potenciál. Jako herní už moc ne. Já preferuji titána, skvělý hybrid s 10bit. Da se na tom dobře hrát hry i pracovat. Ten novém je teda cenou dost mimo, ale předchozí verze měli cenu v celku odpovídající.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Měl bych pro redakci takový malý návrh, když už teda někdo mínuskuje, aby se mínus započítalo jen pokud člověk k tomu mínusku napíše důvod. Protože uvedeným odkazem jsem dokázal, že RTX karty si kupují lidé do profesionální sféry a zajímal by mě názor těch dvou mínuskujících. Nebo radši né, ukázalo by se, že ty mínuska tady klikají malé děcka nudící se o přestávce ve škole.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ja ti ten duvod klidne napisu: Ses magor. Postujes blaboly a vubec tomu nerozumis.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

To je přesně ono, takže naprosto mimo a mínuska se rozdávají podle stranické příslušnosti, toho kterýho tábora, protože pro tebe jsou všichni majitelé nVidia karet magoři. O tom, že tady někdo lže a vycucá si z prstu, že lidé pro profesionální použití nekupují řadu RTX karet a já mu to vyvrátím a přesto dostanu mínus je prostě a jen rodinná ochrana rudých oveček.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

A to vyvraceni prosim bylo kde ? To melo byt to video z youtube, kde v nejakem obchode vzali celou svoji zasobu RTX karet, sestavili z toho sestavu jen aby mohli zamachrovat nejvyzsim cislickem v gpupi ? O jakemkoliv profesionalnim vyuziti tam nikde nic nebylo...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Skládal to pro zákazníka. A rozhodně 10x karet na hrani battlefielda nepotřebuješ.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

mam Intel a NV kartu a dostavam dost casto plusy :) od JiKá, Green Latrina, Gerontofilni smazky Crhacka apod. nejspis chytam minusy (jen hadam) vzdy kdyz jim sahnu na jejich modro-zelenou modlu :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Nerozdávám hodnocení zadarmo Tome.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

nehodnotis dokud ti neci "babicka" neda "kapesne" za dobre odvedenou praci ? :) tak to potom ano ...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Stejně by mě zajímalo, co se v AMD stalo, že mají od jisté doby problém vyrobit konkurenční grafiku."
Nic :-) je to logické... vše vrhli do vývoje jader ZEN. Což jim přineslo návrat do černých čísel. Evidentně je pro ně výhodnější CPU. GPU divize je sice dlouho držela před totálním pádem ,ale neměla na to je dostat do černých čísel.
Už jsme čet zprávy, že příští rok chcou být zas konkurence schopní... Mno uvidíme... Snad nezůstane jen u slibů... To samé u Intelu a GPU...
Jinak oni konkurence schopní jsou ale jen 1030vs550, 1050vs560/4GB, RX570, a 1060vs580. Já vím že si zas něco vyposlechnu ale pořád mě 590 nezaujala... Vega56 je taky fajn ale ne za stávající ceny...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Vega56? No já nevím, ale udělat z polaris slepenec po vzoru TR, tak to ma vyšší vykon na nižší příkon než vega56.
Uvidíme na přes rok co vymysli, ale za me mel dobrý natvrh finji který kvůli financum smetly ze stolu...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mno takový polaris 590 už má tu samou spotřebu... A slepenec... pokud to udělají tak, že se to bude tvářit jako celek a ne Cross, který ne vždy a všude funguje pak ano. Ostatně tak prý mají vypadat ty nové Navi grafiky... tož jsem zvědav :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle mne taky zajímá. Řekl bych, že řízení grafického slepence bude náročnější, než v případě klasických procesorových jader.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

mě to zajímá též.
Ale řekl bych, že to řízení nemusí být vůbec náročné - tedy ne nutně. Ono postačí, když udělají přesně totéž, co s CPU u Zen2. Tedy základ bude nějaký "vidlák", který bude koordinovat a rozhazovat práci vidlemi mezi jednotlivé výpočetní čiplety. Samozřejmě bude problém s koherencí, ale IMHO daleko menší, než v případě CPU.

Lehce vulgární "pseudo-CF" představa dvou kompletních čipů jako 2xV56 spojená nějakým PLX můstkem pro PCIe není samozřejmě pro takové řešení žádným přínosem a osobně nečekám, že něco takového přijde. To řešení musí být daleko inteligentnější.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vega 56 pri normalnich taktech je energeticky efektivnejsi nez polaris. Bohuzel ji kazi povest nesmyslne oc edice ktere zenou spotrebu do extremu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Uplne nesouhlasim, GT1030 vs RX550, ja rikam v teto kategorii staci integrovana grafika.
O GTX1050 vs RX560 plati v podstate to same, porad ani jedno neni uchazejici grafika na soucasne hry.
GTX1050Ti nema konkurenci zadnou.
RX570 byla v podstate celou dobu do letosniho podzimu o nicem, nebot stala skoro stejne jako RX580.

Jedinna karta, ktera se AMDecku povedla a dokazala dotahnout konkurenci byla RX580, akorat diky tezarske vlne ji moc hracu nedokazalo sehnat. Jinak by ale RX580 byla dobrou konkurenci GTX1060/6.
No a vys to byla zase tragedie, Vega byla prilis draha a GTX1070 a GTX1080 se jednoznacne vyplatily.

Myslim, ze na Pascal se bude vzpominat, protoze NVidia je proste v krizi a potom co Volta generaci odpiskali uplne (na to fanouskove dost zapominaji), tak ani Turing neni zadna slava. Pro NVidii je teda dost stesti, ze AMD momentalne ma grafickou divizi v utlumu a RX590 je spis vtipem nez pokusem o konkurenci. Otazka je, zda se vubec AMDecku jeste podari se vysvihnout nebo zda i NAVI zustane jen v mainstreamu, ale ono by to i tak bylo dobre, aspon neco by bylo. Uvidime.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bavíme se nyní o cenách
než 1030/550 je lepší už rovnou ty APU od AMD Ale divil by ses i tyhle grafiky někdo bere
1050/560 - že Tobe se zadjí málo výkonně neznamená že by nebyly hojně využívány... Ne každý otec rodin má finance na zbyt a radši je cpe do dětí...
1050Ti ano ta je osamocena 4200-4800 a na 5000 už ji konkuruje 570 která zas nemá konkurenci až do cca 6000
Od cca 6000 už začíná souboj 1060/3GB vs 580/4GB a pak 1060/6GB vs 580/8GB
Všude tady jsou produkty AMD konkurence schopné... S 590 souhlasím taky mě nebere... Musela by stát míň a musel bych na ni udělat UV a snížit takty...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ted jsou ceny uz realne, ale dlouho ty ceny byly posazene tak, ze GTX1050Ti jako nejlevnejsi herni grafika byla zcela osamocena a RX570 byla i mirne nad GTX1060/3 a blizila se cenou RX580 a GTX1060/6. Beru to ale tak, ze ted uz si ty grafiky koupi spis mene lidi, treba ti komu grafika na starem PC odejde nebo se hranim uplne zacinaji, ale jinak uz je za ty 4 roky mnozstvi a rozmisteni na trhu jasne dany.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dal jsem ti +1 ale na mobilu se trefit na to +... Takže tam je -1

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevšiml jsem si, že by Volta byla odpískaná. Jen se používá mimo herní scénu, když pomineme technologie, které se objevily i v Turingu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Voltu v herni scene odpiskali, pouziva se jen mimo herni scenu, ja jsem vsak hodnotil ciste hrani. I Vega od AMD neni vubec spatna vypocetni karta, ale me to nezajima, neni to muj zajem a obor.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Problem RT je, ze NV to opravdu zahypovala. A kdyz rikam doopravdy, tak myslim doopravdy a ne pres nejaky "tweet" jako nejaky marketak u AMD, ktery napsal "poor volta".
Cely marketing NV de-facto prodaval nove Turingy jako RTX karty s nevidanym posunem v grafice, pouzivajici "nejaky" RT. Tohle musi videt kazdy, kdo videl videa z uvedeni. Pak prijde studena sprcha v podobe toho, ze vlastne s uvedenim karet neni ani jedna hra a kdyz konecne hra s RT vyjde, tak je de-facto vzhledem k propadu vykonu, udrzitelnemu rozliseni a cene karet v podstate nehratelna, nehlede o kvalite renderngu, ktery je diskutabilni. Tomu se rika nepovedeny launch. To je prvni dojem, nalepka, ktera vznikne a hned tak nezmizi.
Tohle se pri dobre vuli neda moc dobre srovnavat s uvedenim Vegy, ktera jako desktopova karta neni moc zajimava, ma taky nedotazene technologie, atd., ale nikdo od ni necekal "revoluci" v nove doposud nevidane technologii, tak jak to prezentovala NV s RTX.
A to je ten podstatny rozdil.. Vsechno co ted u BF5 dodelajii,vylepsi, stejne bude brano se skepsi..

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

„kolik tady bylo oslavných textů, že Vega obsahuje fantastické technologie a když se začalo ukazovat, že nefungují, tak tady byly články, že se musí počkat“

Tak tedy prosím ty odkazy na články, které slibovaly, že se někdo dočká technologií, které nepřišly. „kolik tady bylo“ - Když jich tu bylo tolik, tak prosím odkazy na pět článků. Ale co, ať nežeru, stačí mi tři, nebo omluva. ;-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Nechci s tím ztrácet čas tak pár odkazů (mimochodem, nefunguje hledání):
https://diit.cz/clanek/architektura-radeon-rx-vega
https://diit.cz/clanek/primitive-shaders-vegy-jsou-neaktivni
https://diit.cz/clanek/radeon-vega-frontier-edition-nema-aktivni-tile-ba...
https://diit.cz/clanek/msi-o-spotrebe-rx-vega
https://diit.cz/clanek/amd-meni-plany-s-primitive-shaders

Nějak si neumím představit, co by se muselo stát, aby tady vyšel článek, kde se normálně napíše, že DICE má problémy a nVidia je pomáhá řešit a pokračování, že to je na dobré cestě a nejspíše nVidia dostojí slibům a ray tracing bude fungovat podle očekávání. Prostě normální zpráva, ale ne, místo toho návodný text, že je to vlastně celé k ničemu a když se to snaží opravit a je vidět, že to byla chyba DICE, tak je to vlastně chyba nVidie a že to stejně nebude fungovat :-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

1. Vidím linky na pár článků na téma Vega, ale nevidím nic, co by na nich mělo být špatně, respektive čím konkrétně naplňují tvrzení ve stylu „nefungují technologie, počkejte si, fungovat budou“. Žádné podobné sliby v nich nejsou.

2. „DICE má problémy a nVidia je pomáhá řešit“ - Vzhledem k tomu, že i za původní implementací stojí Nvidia, mi není jasné, proč by se to najednou mělo prezentovat jako problém DICE, který řeší Nvidia.

3. „že to je na dobré cestě“ - Oficiálně zveřejněné video ukazuje pokles kvality obrazu v několika ohledech. Proč bych měl pokles kvality obrazu prezentovat jako dobrou cestu?

4. „nejspíše nVidia dostojí slibům“ - O jakém slibu Nvidie je vůbec řeč?

5. „bude fungovat podle očekávání“ - Jaké očekávání? Čí očekávání? Každý má jiné očekávání. Nemůžu srovnávat fakta s nějakým subjektivním dojmem. Stávající fakta jsou ta, že výkon šel nahoru a kvalita obrazu dolů. Ostatní jsou jen subjektivní dojmy.

Po vydání GeForce RTX vývojáři několika studií hovořili o cíli 60 FPS pro 1080p. Pokud to někteří fanoušci chtěli ignorovat a měli nějaká vyšší očekávání, je to jejich problém. Tyto sliby (studií) byly více méně naplněny. Že teď dochází ke zvýšení výkonu na úkor kvality není o naplňování slibů, to je už reakce na uživatelskou odezvu, která nepovažuje 60 FPS v 1080p za výkon odpovídající kartě za $1200.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Přijde mi vážně smutné, jak si v článku zcela účelově vymýšlíte chyby, které tam nejsou. Prošel jsem si pro jistotu znovu (a to několikrát) to linkované video a nic z toho, co popisujete, se neděje. Navíc je na první pohled patrné, že ty destrukce jsou randomizované, tím pádem nelze dělat srovnání 1:1 a v reálu jsou kvalitativně naprosto srovnatelné. To ani nebyl účel videa. Cílem bylo porovnat framerate před a po patchi. A vy si naprosto cíleně děláte screenshot side-by-side, i když vám to muselo být jasné, jen aby jste si tu mohl přiohnout realitu v zahořklém článku.

Objektivně tam žádná ztráta kvality není, prostě jedna destrukce se vyvíjela jinak než druhá. "Absence" padajících cihel neznamená nic jiného, než že napadaly jinam a jinou rychlostí. A třeba toho listí padá naprosto jednoznačně víc ve verzi po patchi. Doporučuji zdejším nezaujatým čtenářům, ať si video sami pustí a udělají si raději vlastní obrázek.
https://youtu.be/-wy45bQe_XA?t=132

Pro vaši informaci, patch už je venku a je už i otestovaný, např. zde:
https://www.guru3d.com/news-story/december-4-battlefield-v-raytracing-dx...(benchmarks).html

Nebo i zde, kde je i popis kvality:
https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Battlefield_V_T...

Z článku: "We couldn't spot any visual downgrades between RTX in the previous version and today's update. Rather, it seems DICE and NVIDIA worked on doing things "smarter", which is always the better alternative to solving a problem than "throwing more hardware at it". We were also pleasantly surprised that any crashes when using RTX are now completely eliminated."

Na rozdíl od vámi proklamovaného téměř nulového rozdílu mezi DXR on-off měl zkušený recenzent, který na rozdíl od vás DXR reflections vyzkoušel, zcela opačný názor: "The difference between "DXR off" and "DXR on" is easily noticeable, however."

Je mi jasné, že jakmile se ukázalo, že raytracing v podání Nvidie má na rozdíl od vašeho původního tvrzení dost výkonu už po prvním patchi, bylo potřeba tuhle technologii dehonestovat nějak jinak. Ale tyhle fikce už jsou silné kafe i na tenhle web. Ale asi se není čemu divit, vzhledem k setrvalému poklesu kvality od odchodu pana Ježka.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro úplnost, ke kvalitě se vyjádřil i Hilbert z Guru3D (v komentáři pod článkem), autor toho článku, a také nevidí žádný pokles: "I cannot see a visual degradation as NVIDIA uses variable raytracing, meaning what you look at is getting more priority in the rendering engine. It's a bit of a clever trick, but might be a good one opposed to raytracing weverything in the scene."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud chces strizlivy pohled na vec, nemas jinou moznost nez EHW. :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

On te tady nekdo na Diit nuti, aby jsi tu chodil? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak pokud ty prestanes plevelit svymi vylevy, nesouvisejicimi s danym tematem, diskusi na EHW, pak by se o tom dalo uvazovat. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Co kdyby jsi zacal u sebe a prestal to pleveli nejprve tady?
Potazmo, jakou maji tvoje prispevky tady uzitnou honotu? Kdyz reknu ze nulovou, tak ti fandim, protoze v nich neni zadna informace.
Podivej se jak tu diskutuje MM, proti nemu jsi akorat bridil, ktery tady chodi prudit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vzdyt to pisu, tvoje pripspevky maji informacni hodnotu nula, a kdyz ti to nekdo napise, tak zacnes dotycnemu nadavat. Jak typicke...staci se na ty tvoje "velke myslenky" na EHW podivat. A nejen na EHW. Podle frekvence tvych postu na mnoha serverech mam pocit, ze krome zvaneni nemas poradne do ceho pichnout, cemuz se vubec nedivim. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu?
krome opisovani toho co tu nekdo napise o Tobe a podepisovani NDA, co umis?
Napis tady nejaky svu prispevek, ktery nebyl rytim do toho, ze se tady neprotezuje NV.
Napriklad dneska?
Prispevek c.1
"Pokud chces strizlivy pohled na vec, nemas jinou moznost nez EHW. :-)"
Prispevek c.2
"Radeji si ani nepredstavuji, jak by ty same clanky vypadaly, kdyby takovyto polotovar vydala nVidia. :-)"
Zbytek je uz jen fnukani..
Nezlob se, ale pro kokoty, co chodi akorat prudit nemam pochopeni. Pozdravuj maudita, Hnizda a dalsi podobne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opakuji naposledy, podivej se na svoje "posty" na EHW. :-)

Cetnost tvych nadavek druhemu znamena jedine, moc rozumu jsi sam nepobral...ale to ti budu naznacovat neco, co uz o sobe sam davno vis. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Koukam, ze mas plno argumentu.. jeden lepsi jako druhy.. jeste zkus napsat neco technickeho s vypovidajici hodnotou k tomu clanku..
Nemusis mit starost ja svoje posty na EHW znam, ale diky ze mas o mne takovou peci ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

tombimino, já bych se nad tím už zamyslel. Napřed ti vadil Crha píšící pravdu, teď už ti vadí Novák, hnízdo, maudit... Prostě kdokoliv kdo má něco proti AMD.
Víš připadáš mi jako ten řidič na dálnici který volá manželce, že už jede domů a ona mu povídá: "Dávej pozor, v televizi hlásili, že na dálnici jede jedno auto v protisměru!" A on jí odpovídá vyděšeným hlasem: "Jedno? Jsou jich tisíce!" Já vím že si to nepřebereš, ale najednou už to není Crha kdo píše bláboly napříč servery, ale jsi to ty a lidé si toho všímají a začíná už jim to taky vadit když se nebojí se ozvat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Crha, hnizdo, maudit... to je jak seznam pacientu psychiatricky lecebny. Magor vedle magora. A bobik se tu predved jako dalsi kandidat do party... To ze je vas vic nemeni nic na tom, ze ste banda magoru co zapleveluji diskuze hovadinama.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Najlepšie sú argumenty typu "nevidím tam rozdiel". A to z toho dôvodu, že keď išlo o RTX, tak mal byť zbytočný a rozdiely v pohybe nevidíš. Teraz sa doslova hľadajú screeny kde je nejaký rozdiel v grafike a keď sa nájdu, tak je to odrazu veľký problém a strašná degradácia.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja nevim, jestli je rozdil mezi prvni a patchnutou verzi. Hledat se mi to ani nechce, v principu mne to ani nezajima. Co jsem si vsiml na tech obrazcich, tak je opravdu dost nekvalitni zrcadleni ohne v kaluzi. Jsou tam celkem jasne viditelne bloky, ktere vznikaji v low res/low bit videich, kdyz je pak roztahnes na vyssi rozliseni. Normalne si to asi takhle nevsimnes, ale vzhledem k tomu, ze obcas neco s videem delam, tak to silne pripomina tyhle brickety. Vysvetleni se da najit ve videu Gamer Nexus..
Nicmene, co tim chci rict je fakt, ze ta kvalita opravdu zatim pokulhava na to, jak maly (byt zajimavy) efekt to celkove do te hry prinasi. Ja byl celkem nadseny co RT prinese, ale po zhlednuti vyse zminovaneho videa uz moc nejsem..a v nejlepsim to na mne pusobi jako demo, ktere podle mne nemelo jeste byt "pusteno do produkce" a melo zustat jakousi "nice to have candy", kterou stejne je.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

To video co semka dával p1000 nebo jak má tu přezdívku: https://www.youtube.com/watch?v=1eMXtBbyE2Q
krásná rastirizace, dynamické objekty jsou krásně vidět, semafory se lesknou... hlavně že RTX je k ničemu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

stejne jak u rasteriace tak u RT zalezi na konkretnim nastaveni ;) hybridni RT ma pouze zajistit realnejsi chovani "efektu" jenze zatim na to neni dostatek vykonu aby to vypadalo "lepe" a o realisticnosti se taky neda hovorit protoze vyvojari umyslne tyto efekty prepaluji aby si i uzivatel vismnul v cem je vlastne rozdil :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Na rozdíl od vámi proklamovaného téměř nulového rozdílu mezi DXR on-off měl zkušený recenzent, který na rozdíl od vás DXR reflections vyzkoušel, zcela opačný názor:"
.. tak nazory jsou od toho, ze jsou ruzne :) Ono je rozdil, jestli hrajes rychly multiplayer a nebo nejakou adventuru, kde mas cas se kochat okolim. BF5 je blbe zvolena hra pro uvedeni teto technologie a najdes komentare u jinych magazinu, ktere rikaji, ze v momente kdy hru hrajes, tak nemas sanci si RT uzit. Tudiz jeji efekt, tam kde je, je pro hru samotnou mizivy. Pak jsou tam i lokace, kde RT neni pritomno vlastne vubec, viz zasnezene hory, presto jde ale vykon podstatne dolu.
Nejlepsi efekt RT je ve meste, kde jsou okna, ten se libi i mne. Jestli to staci a vyplati se za tu degradaci vykonu, je druha vec.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je tu rozdíl mezi názorem a naprostým výmyslem. Autoři z Techpowerupu a Guru3D reálně Battlefield 5 raytracing viděli, takže mají něčím podložený názor, zdejší autor nemá ten výmysl podložený ničím.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"..zdejší autor nemá ten výmysl podložený ničím" .. proc se jej na ferovku nezeptate, odkud cerpal?
JInak ja jsem projel 2 recenze HWUnboxed a CB a 2-3 kritiky ohledne zhorseni kvality tam zaznely. Z hlavy se mi ted vybavi 2. Jeslti jsou to nove bugy a nebo vysledek optimalizace je celkem irelevantni.
- bloky (brikety) v urcitych scenach
- zvyseny sum v uricitych situacich
tudiz si myslim, ze Vase hodnoceni, ktere vyzniva jako bezchybne neni taky objektivni, at uz vychazite z recenzi, kde to nepostrehli nebo zamlceli.

Mne osobne to prijde stejne sumak, protoze to beru jako demo a ne hotovou funkcionalitu, ktera i tak ma porad chyby a k vyladenosti a smysluplnosti bez zbytecne ztraty vykonu ji toho jeste dost chybi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Radeji si ani nepredstavuji, jak by ty same clanky vypadaly, kdyby takovyto polotovar vydala nVidia. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Az na to, ze ani neni jiste, kolik z toho naprogramovalo samotne DICe a kolk z toho je "vypomoc" od NV. Tudiz za dilo NV to muzes i klidne povazovat..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Fakt jsem netusil, ze Vegu ma na svedomi DICE. To by ledacos vysvetlovalo... :-))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ja myslel, ze se bavis o RT.. to by taky vysvetlovalo ledacos co?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Předpokládám z předchozího rozhovoru že se upsal a myslel tu větu takto: "Radeji si ani nepredstavuji, jak by ty same clanky vypadaly, kdyby takovyto polotovar vydala AMD."

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

obávám se, že sis měl počíst, protože třeba ve třetím článku je velmi střízlivý souhrn tehdejší situace:

"V tuto chvíli však můžeme s jistotou říct pouze to, že na Radeonu Vega Frontier Edition s prvními ovladači zůstává vypnutý. Nemáme dostatek podkladů k tomu, aby bylo možné konstatovat, zda:

--- tile-based rasterizér bude v ovladačích později aktivován i pro Radeon Vega Frontier Edition
--- nebo zda jeho aktivace bude vyžadovat novou revizi čipu, kterou přinese herní Radeon RX Vega
--- kolik výkonu aktivace této technologie přidá"

Mně to připadne jako naprosto neutrální hodnocení.

Stejně tak tento článek poukazuje na viditelný nesoulad tvrzení PR pracovníků EA a Nvidie s realitou a zkušenostmi uživatelů. Že je RTX technologie v současné podobě celkem k ničemu, to není aktuální informace, toto bylo zřejmé už v okamžiku, kdy vyšlo najevo, že se nejedná o standardní raytracing, ale o jakýsi hybrid. Nová informace a podstata článku je v tom, že je analyzováno, jakým způsobem došlo k tzv. urychlení vykreslování. Tak to vidím já - prezentuji to jako svůj názor, nikoli obecnou pravdu (píšu to raději explicitně, abych zase nebyl obviněn z hatování, závisti a nevím čeho dalšího)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Už pár rokov dozadu som čítal o tom, že keď sa začne RT používať, tak najskôr spolu s rasterizáciou. Mňa to preto teraz nijak neprekvapilo a osobne na tom nevidím nič zlé. Tvoj názor ti neberiem, za seba som len rád, že sa nečakalo ďalších 10 rokov, aby sa niečo v tomto smere rozbehlo.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

A stejně za to dostaneš dvě mínuska, jeden od tynýta druhej od trombózy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Plny ray tracing nebude mozny jeste dlouho a nicemu to ve sve podstate nevadi. Proc by take melo, navic se s hybridnim renderingem dalo pocitat, RT je vyrazne narocnejsi nez rasterizace. Obcas pouzivam Octane render (GPU render) a i kdyz je mnohonasobne rychlejsi nez CPU rendering, tak realtime to rozhodne neni (kdyz se jednodussi scena trochu oklesti, 1 snimek full HD 5 min na 1 GPU). A pokud lze spoustu veci bez rozdilu kvality renderovat rychleji rasterizaci, neni potreba vse automaticky prevadet na RT. Ale ten hype Nvidie asi trochu pehnala :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Já netvrdím, že to vadí/nevadí, ale že to není standardní RT, tudíž by se tato metoda neměla jmenovat Raytracing.

Kdysi dávno, až si to snad už ani nepamatuju, jsem se tomuhle oboru docela věnoval, to bylo v dobách Amigy (Imagine, Real3D a hlavně Lightwave3D), což plynule přešlo k PC; kamarád architekt v LW3D pracuje dodnes... takže o náročnosti leccos vím (na A500 trvalo vyrenderování jednoduché scény v hires (dnes VGA rozlišení) typicky několik hodin až den, tudíž představu o náročnosti mám. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty efekty co to pocita jsou RT, ale mas pravdu, spravne by se to melo nazyvat hybridni raytracing. Lightwave je i muj oblibeny soft, sice mam castecne zkusenosti i s dalsima (hlavne Cinemou 4D, Blendrem a Rhinoceros [ten jsem pouzival na modely pro frezovani na formy]), ale primarni a nejoblibenejsi nastroj je LW3D. A taky si pamatuju treba 2 denni rendery, to kdyz jsem si dal na celeronu 300 mhz scenu v 640x480 se zaplou radiosity... :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

'' Na konci zaznělo, že to je pouze malý začátek v optimalizacích. A porovnejte si to s tím, co tady napsal autor článku. ''

heh, no tohle je prave ono.. proste nVidie ti maze lejno kolem huby a pritom se na tebe usmiva.. a ty se usmivas taky, protoze pri pohledu do zrcadla neveris vlastnim ocim, ale veris usmevu nVidie..

v tom videu je videt jedno zhorseni kvality za druhym, na redditu a vsude jinde jsou rozsahly diskuse kde lidi poukazujou na ocesani kvality v daleko vetsim rozmeru nez tenhle clanek.. ty ignorujes co vidis a misto toho veris nVidii, protoze slibuje lepsi kvalitu.. ((:

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Tohle me vždycky dostává. Kdekdo ze sebe dělá pomalu rodileho mluvčího v angličtině, ale už si neumí přeložit kolik ze lidi na turinga a jeho slavné nvidia RT nepjeji zrovna chválu a sypou si popel na hlavu, ze prodali 1080Ti a šli di 2080ti. Jen tady si furt nadavaji do and nebo nvidia fans.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

TomBuri tak si kup AMD a hraj si to na AMD bez RT když ti to tak vadí.
Pořád budeš mít míň FPS než s nVidií :D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

tohle je diskuze, ne nakupni poradna.. (:

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

jako s AMD přece nebude klesat obrazová kvalita, sice ti tam budou chybět reálnější odlesky než v případě rasterizačních náhražek, ale bude to KVALITA! Jo a nebudeš tam mít nejspíš ani PhysX... další snížení kvality obrazu...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

No tvl Járo, já už nemůžu. To je jedna perla za druhou shora dolů. :-D "Reálnější odlesky než v případě rasterizačních náhražek", to jsou fajnový hemzy hele. Je mi líto, žes dosud musel vyžít (a ještě nějaký čas budeš muset) na náhražkách. Užij si to! :-D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

Za pár let se uvidí, škoda že si už na tebe nevzpomenu. Protože pochybuji že se přihlásíš.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To já pochybuji taky.
Asi protože realističnost odlesků v nezajímavých hrách je něco, co mě absolutně nevzrušuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nebudu. Budu mit tech samych 60fps, protoze monitor vic zobrazit nedokaze :o)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jaroslav Crha

budeš rád že budeš mít 59fps s vodním chlazením a přetaktováním 200%

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

AMD dává 200% přetaktování? Hustý, do toho jdu! Díky za tip ;)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nahodou to je v 8K rozliseni (ktery si jiste myslel) velice dobry vysledek ...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jak jiz jsem vcera napsal pod podobny clanek... RT co predvadi NV nebo spis EA je holy nesmysl.. Realny odraz jsem jeste nevidel takze nejde o realny RT ale o pseudo vymysl vyvojare... Viz obrazek lesni sceny a odrazy v zablaceny louzi... Prominte ale kde si ten odraz vycucali? Nebo spis odkud :D (chapu ze se u toho GPU zapoti, kdyz musi neco takoveho AI vymyslet) :D ... Myslim ze kdyby udelali GPU s rasterizacnim vykonem jako krava pro VR a nenazrany hry udelali by lip nez neco co vydali... Je to zcela k nicemu...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A nebo jsme to jen nepochopili. Třeba jak se n nvidia vrhla na umělou inteligenci, tak se rozhodla ze ji implementuje i do her. A tak si právě karta domyslí ty odlesky navíc i to zrcadlení, kdy zrcadlí objekt, který je tak daleko od louže ze se tam nemůže objevit ;) ale na oko je to cool.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tomu se říká optmalizace, na stejném HW jde výkon jde nahoru, kvalita dolů.

Po lepších optimalizacích her tady přece leckdo volá, tak to tady je.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

:) co to placas optimalizace je i lepsi vyuziti prostredku diky dobre napsanemu kodu a tudiz lze vykon navysit i bez degradace kvality(koukam ze kazdy si vyberu tu variantu ktera se mu hodi vice do kramu ze ;) )

... to je jak s tim vtipem "rychle ale blbe" :)))

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

..nebo Intel je rychlejsi, protoze nepocita, ale odhaduje :))
..stejne jako Jirka ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jistě že, ale náročné grafické efekty chtějí jednoduše ty prostředky. Když si klient vymyslí report skrze historické data za 20 let a chce to v reálném čase, tak mu řekneš "Není problém, ale bude potřeba HW za 100M, nebo stačí HW za 10M ale nebude to realtime nebo to nebude obsahovat to či ono", to je realita.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Placas hovadiny mily Jiricku.. Tom ti na to odepsal spravne..optimalizace neznamena, ze se rychlost nejakeho vypoctu zmensuje na ukor jeho kvality. Optimalizace v obecnem slova smyslu znamena, ze upravis naprogramovany algorytmus tak, aby se jednoduse vypocet zrychlil. Vesinou tim, ze kod, ktery je napsany, se da dale zjednodusit, vynechat nektere casti, zmenit poradi volani, pridat indexy pro DB atd., coz je pak pripad od pripadu.
Tvuj priklad, co jsi pak uvedl je uz kokotina na N-tou a nema s optimalizaci vubec nic spolecneho.
Chapu, ze Te bavi fantazirovat, ale kdyz nemas paru o cem mluvis, vypadas roztomile hloupe, zvlaste, kdyz se to snazis jeste i obhajit...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je nejsvéráznější výklad optimalizce jaký jsem slyšel. Není to z nějaké příručky pro Windows 10? :-D

S optimalizací jde kvalita naopak nahoru, neoptimální kusy kódy se přepíší atp. To o čem mluvíš, tomu se říká okleštění a po tom opravdu nikdo nevolá. :-) Okleštily se částicové efekty, aby zbylo více strojového času na reflexy. Prosté.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nove pekny video s rozborem, kdo uz videl driv analyzu na HWUnboxed
https://www.youtube.com/watch?v=6E4QIk3QObg
https://www.techspot.com/review/1759-ray-tracing-benchmarks-vol-2/

Podle komentare se vizualni kvalita moc nezmenila. Jsou situace, kde je mozne pozorovat obcasne zhorseni, nektere objekty se jiz nezobrazuji, ale vzhledem k celkove kvalite RT a bugy, ktere stale ma, tak je to zanedbatelne.
Vykon stoupl, zvlaste u Low nastaveni o tech slibovancyh 50%, U Ultra je to min, ale boost tam je a 2080Ti zvlada ted i 1440p.

Jejich zaver je ale stejny, proc si snizovat u rychle MT strilecky fps o 50%, potazmo si snizovat rozliseni u drahych karet a monitoru, kdyz ve hre si tech dolesku ani nemas sanci vsimat...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Doporucuji shlednout toto video, jehoz odkaz jsem si vypujcil od blackboxe z kokurencniho webu. Ta hra je odpad, aspon jeji SP cast..a kdyz se rika odpad, tak spis rovnou cela zumpa :)) Ale zase se zasmejete.. nejlepsi jsou asi lyze :D
https://www.youtube.com/watch?v=W2OWhp4WwQ4&feature=youtu.be&list=WL
Tuhle hru nezachrani ani kdyby byla v RT cela..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.