Podpora DLSS pro Final Fantasy XV nakonec bude [video]
Final Fantasy XV byla vydána letos s přelomem zimy a jara. Recenze hru hodnotily (v přepočtu) mezi 70-90 % a první vlna prodejů překonávala očekávání. Ředitel Hajime Tabata dokonce tehdy prohlásil, že patnáctka díky těmto prodejům zachránila další vývoj Final Fantasy.
Na druhé straně stála technická stránka hry a zvláštní výkonnostní výsledky. Mezi recenzenty a hardwarovými nadšenci se stala naopak nechvalně známou kvůli podivným výkonnostním výsledkům. Zkrátka pokud otestujete několik grafických karet v sadě běžných her a srovnáte to s Final Fantasy XV, máte jistotu, že nejen škálování, ale mnohdy i pořadí karet podle výkonu, bude zcela odlišné. Pokud se tedy první úniky o výkonu nevydané grafické karty týkají výsledků naměřených ve Final Fantasy XV, je to v podstatě stejné, jako kdyby neuniklo nic.
Vraťme se ale k přijetí hry. Přestože se zprvu zdálo, že hra je komerčně velmi úspěšná, klesaly prodeje rychleji, než se předpokládalo a ve výsledku ani zprvu famózní prodejní úspěch nedokázal stabilizovat finanční situaci Square Enix, která skončila 33 milionů v mínusu. Obratem byla ohlášena restrukturalizace a ukončení dalšího vývoje Final Fantasy XV. Těmto událostem byla věnována zvýšená pozornost mimo jiné i proto, že se právě tato hra měla stát jednou z prvních, která nabídne podporu pro nový anti-aliasing Nvidie nazvaný DLSS. Navíc se hovořilo i o případné podpoře API Vulkan, která by hardwarově náročné hře mohla odlehčit.
Oproti prohlášením výrobce došlo nyní k implementaci DLSS, která se nainstaluje prostřednictvím aktualizace přes Steam. Doplnění navíc neohlásil Square Enix, ale Nvidia, takže je možné, že se se studiem dohodla a patch připravila na vlastní (náklady / pěst / rozhodnutí) nehodící se škrtněte.
Nvidia zároveň s patchem vydala také pro něj optimalizované ovladače 417.35. Dále upozorňuje: „K aktivaci DLSS stáhněte Final Fantaxy XV Windows Edition update, jakmile bude dostupný na Steamu, otevřete menu options ve hře, nastavte si rozlišení 3840×2160 (4k) a zapněte DLSS v Graphics → Anti-aliasing setting. Pak nám dejte vědět vaši reakci na první DLSS betu, abychom mohli pokračovat v trénování a ladění výkonu a obrazové kvality na DL síti přes další softwarové updaty Nvidie.“