Half Life 3 nenapíšou původní autoři, poslední opustil Valve
Původní Half Life, který využíval enginu Quake obohaceného o prvky Quake II, vyšel v roce 1998 a odstartoval úspěšnou, ale zatím docela krátkou sérii. Druhý díl, který již přišel s vlastním enginem, následoval roku 2004. Pomineme-li ostatní, cenili si hráči grafické stránky, která nebyla přeplácaná barevnými efekty, ale zároveň působila realisticky a dosahovala hratelných FPS i na 4-5 let starém hardwaru bez potřeby extrémní redukce detailů.
Čeho si hráči cenili na obou dílech, byl příběh. Ten se nestal jen dodatečnou záminkou vysvětlující, jak a kde jste se octli, ale celé dění a průbě hry na něj zůstaly úzce vázané. Z autorů příběhu prvního a druhého dílu už ale ve společnosti nepracuje nikdo. Jako poslední ji opustil Chet Faliszek, který byl podepsaný pod Half-Life 2: Episode One a Episode Two, Portal, Portal 2, řadou Left 4 Dead, Counter-Strike: Global Offensive a Dota 2.
Faliszek, který pro Valve pracoval 12 let, už na své poslední pozici ve společnosti scénáře nepsal, jeho doménou byla zprostředkování vztahů s vývojáři pro virtuální realitu. Ke svému odchodu řekl jen: „Pracoval jsem tam dvanáct let, vydal řadu skvělých her i nějaký ten hardware a chtěl jsem už změnu. Zatím vám neřeknu, co bude dál, ozvu se, až k tomu dojde.“
Druhý scénárista Half Life 2, Eric Wolpaw, odešel z Valve letos v únoru a Marc Laidlaw, který měl podíl jak na Half Life 2, tak i na původním Half Life, společnost opustil v lednu 2016.