Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Rada EU schválila prodloužení hudebního kopírovacího monopolu z 50 na 70 let, Češi i Slováci byli proti

vykonni umelci pri 50 rocnej ochrane maju ku koncu zivota nizsie prijmy. takze problem je v dlhovekosti vykonnych umelcov a riesenie zrejme :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No, ten argument o propadu příjmů ke konci života se mi fakt líbí - co by pak měli říkat třeba všichni důchodci?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak dlouho budou korporace vlastnici prava na muziku a filmy lobovat, az se ten system uplne zhrouti.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

uz aby to bolo

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

opravil bych konec na "až někdo začne rozesílat balíčky s prskavkama"

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Systém už se IMHO zhroutil. Nevím, kolik lidí za hudbu a filmy ještě platí běžným způsobem (že si koupí CD/DVD), ale dle mého už to není ani polovina. Za sebe osobně můžu říct, že mi tento stav nevyhovuje - rád bych podpořil autory, ale nějak se nevyskytuje vhodný distribuční kanál, který by mi dal dostatečnou nabídku a umožnil mi mít zakoupený obsah u sebe bez DRM. Přitom ale bez poplatku autorovi je řešení tohoto problému zcela banální, takže to zcela není technický problém.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Umělec umře, jeho díle je tím pádem volné. Proč se na tom mají živit stále stejní paraziti?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby ochrana končila smrtí umělce, to byste koukal, jakého věku by se někteří dožívali. Odhaduju, že i takových 190-230 let.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je zase druhý extrém.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zkuste mi vysvětlit, proč by měl být nehmotný majetek děděn, co je na tom pro koho pozitivního.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Děti zdědí po rodičích i licence k software a e-bookům.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hehe :) Dostal jsi mě :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

WIFT mali by sme byt radi ze to neodlasovali 'navecnost'. Navecnost to odhlasuju az pri najblizsom sedeni...:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ sak pockejte az vas budou vnoucata ukecavat at jim odkazete v zaveti svuj steam account :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je právě omyl. Většina Licenčních ujednání toto vylučuje. Takže tu máme pěknou nevyváženost.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Co je na tom extrémního? Mně by přišlo extrémní i chránit dílo byť do umělcovy smrti, o nějakých 50 nebo 70 letech po smrti nemluvě. Proč by se měl někdo pakovat (ať už umělec nebo vydavatel) na jednorázovém počinu takovou šílenou dobu, zatímco nikdo jiný na nic takového právo nemá? Tohle je jenom zákonné přidělování privilegií úzce profilované skupině (rozuměj hudební průmysl) a navíc se to zaštiťuje přínosem pro autory, což je blbost (ti na tom moc nevydělají a jenom to ještě víc naštve lidi).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Naprosto souhlasim, nicmene upozornuji ze uvedena zmena s umrtim autora nesouvisi, uz proto ze se tyka prav korporaci ktere umiraji nerady. Jedna se tedy o 70 let od vytvoreni nahravky.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jo, pardon, asi jsem to napsal špatně... ale doufám, že podstata (mělo by se to týkat celé té koncepce kolem ochrany autorských práv) je z toho zřejmá :-).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nezbyva nez agitovat na umelce, aby umirali co nejdrive.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Možná by bylo ještě lepší agitovat takhle na hudební průmysl, a nejlíp aby vymřel úplně :-). Umělci by se bez vydavatelů obešli, naopak by to ale nefungovalo.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

On ten vydavatel taky není úplně zbytečný článek řetězce, tedy aspoň dříve byl zcela nutný. Když si vezmu třeba takový filmový štáb bez vydavatele, tak by to bylo dost složité - před natáčením by neměli prachy na nic, což je u milionových projektů dost problém a banka by jim asi nepůjčila. Kdyby pak třeba i něco natočili a museli by se v každé zemi domlouvat, jak to dostat do kin, jak udělat dabing apod., tak by taky potřebovali spoustu dalších sil. Možná by to mohlo fungovat u větších studií, ale celkově dost problém.

U hudby si to dovedu bez vydavatelů představit a už to svým způsobem funguje - natočím na vlastní náklady "CD" (což dělá skoro každý začátečník) a pak to třeba umístím do nějakého "marketu", kde by si to kdokoli za pár šušňů stáhnul a třeba bych se i uživil, ale třeba turné bych si zajišťoval sám, no určitě by to šlo.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pravda, nějak jsem přemýšlel pouze o hudbě. Ale určitě by se našel vhodný obchodní model i pro film (nebo jiná odvětví) - tak, aby z toho těžili hlavně ti, co se na tom nejvíce podílí (umělci) a zároveň to nekladlo spotřebitelům (nebo dalším umělcům, co by chtěli dílo nějak dál využít) zbytečné překážky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

nevi nekdo, jak jsou reseny / ci zda vubec byly nejak reseny / plagiaty nasich "pop umelcu" "predrevolucniho" obdobi, kdy se na origanalech prizivovalo nepreberne mnozstvi "muzikantu", "textaru" a "vydavetelu" techto "skvostu"?, naposledy me vytocilo "nekonecne vysilani" snury z perel, ci jak to ta grupa nazvala... / nejvice mi vadilo, ze nikde nebylo uvedeno , ze nejsou autori hudby, alespon jsem parkrat nahodne ve vysilani zaslechl original ze zlatych let madarskeho R&R /Omega, Lokomotiv GT, Illesz... //

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Drtiva vetsina teto produkce byla od Supraphonu, takze licence po privatizaci skoncily "zpatky doma" pod Bonton/Sony.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Copak umelec nevi ze na duchod si ma sporit? Ono to ale jde tezko kdyz vsechno co si vydela prozene nosem ze? Kdyz mi si mame sporit at si spori i umelec. Autorske pravo by melo byt neprenositelne, a melo by mit maximalni delku 10let od vytvoreni. Megakorporace z hudebni branze at si k umelcovu dilu pridaji nejakou svou hodnotu a pak at to zkusi prodavat s onou pridanou hodnotou, jinak jsou to jen darmozrouti.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jak ja to vidim tak "vlažný postoj veřejnosti k autorským právům a obecně duševnímu vlastnictví" prejde od bodu mrazu k bodu zamrzani fridexu. Po pridani dalsich 20 let zamrzne i lih a nasledujici stupen je kondenzace vzduchu ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud to vezmeme podle uvedenych argumentu, tak to meli hodit rovnou na 130 let. Protoze pokud bude mit umelec nadani a vytvori nejakou hodnotnou nahravku uz jako kojenec, tak pokud jeste potom trhne rekord v dlouhovekosti, mohl by se ho ten vypadek prijmu na sklonku zivota taky tykat. Aktualni rekord je neco pres 120 let, takze tech 130 v sobe zahrnuje i dostatecnou rezervu. ;)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

takto by to mohli schvalit, ale co kdyz se autor probere z dlouholete hibernace a uz nebude mit prava na tantiemy, to by meli jeste zakonodarci nejak zohlednit, at to nemusi za par let zase menit... :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V dnešnej dobe keď 90% obsahu hudobného CD stojí za prd sa predĺženie monopolu javí ako špatný vtip. Kto ochráni zákazníkov pred zlodejinou hudobného priemyslu ???

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo. Zákazníky okrádá hudební průmysl ze zákona (výpalné z paměťových karet, které v drtivé většině za svůj život neponesou jedinou MPtrosku).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ilegální spalování zabíjí pohřební průmysl!!!
http://www.infobaden.cz/2011/09/04/ilegalni-spalovani-zabiji-pohrebni-pr...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nová legislativní norma ochrání autory staveb
http://www.infobaden.cz/2011/09/14/za-vyhled-se-bude-platit/

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

cele je to pouze pro zvyseni vybirani penez ruznymi nahravacimi ci jinymi spolecnostmi. O autory nejde vubec.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.