nezačlo AMD "značku" CrossFire opuštět už s příchodem VEGY/DX12 a od té doby už propagují jen mGPU ?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
nezačlo AMD "značku"
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
9. 7. 2019 - 12:37https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskusenezačlo AMD "značku" CrossFire opuštět už s příchodem VEGY/DX12 a od té doby už propagují jen mGPU ? https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262166
+
Možná, ale pořád drželi podporu v ovladačích. Ukončit ji, to už není opouštění CF nebo propagace mGPU, to je prostě konečná.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Možná, ale pořád drželi
Murun https://diit.cz/profil/m-k12
9. 7. 2019 - 12:53https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseMožná, ale pořád drželi podporu v ovladačích. Ukončit ji, to už není opouštění CF nebo propagace mGPU, to je prostě konečná.https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262175
+
"Začala se psát v roce 2004 ...brzy na to přišla ATi s AFR" - ne, nezačala a Ati napřišla. Historie SLI (i AFR) se začala psát mnohem dříve. Ke SLI se nVidia dostala přes nákup firmy 3Dfx v roce 2001 po vydání 3Dfx Voodoo4 a 5. SLI byla poprvé použita co vím jednak na kartách Quantum3D s čipy Voodoo 1 (bohužel nevlastním) a u 3Dfx Voodoo2 (nevim termíny, ofico považuji za první SLI řešení Voodoo2), což byl hlavní tahák 3Dfx v tomto roce - počátek 1998! V roce cca 2000 pak vyšla ATi Fury Rage MaXX ... dvoučipovka používající technologii AFR.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
"Začala se psát v roce 2004 .
Frame https://diit.cz/profil/karel-x
9. 7. 2019 - 13:12https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse"Začala se psát v roce 2004 ...brzy na to přišla ATi s AFR" - ne, nezačala a Ati napřišla. Historie SLI (i AFR) se začala psát mnohem dříve. Ke SLI se nVidia dostala přes nákup firmy 3Dfx v roce 2001 po vydání 3Dfx Voodoo4 a 5. SLI byla poprvé použita co vím jednak na kartách Quantum3D s čipy Voodoo 1 (bohužel nevlastním) a u 3Dfx Voodoo2 (nevim termíny, ofico považuji za první SLI řešení Voodoo2), což byl hlavní tahák 3Dfx v tomto roce - počátek 1998! V roce cca 2000 pak vyšla ATi Fury Rage MaXX ... dvoučipovka používající technologii AFR.https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262179
+
„"Začala se psát v roce 2004 ...brzy na to přišla ATi s AFR" - ne, nezačala a Ati napřišla“
Opravdu už budu za tohle vytrhávání z kontextu mazat příspěvky. Když odstavec začíná slovy: „Celá novodobá historie SLI a CrossFire…“, má to svůj důvod.
Původní SLI 3Dfx nemá s SLI Nvidie nic společného vyjma obchodní známky, kterou Nvidia získala akvizicí 3Dfx. Zkratka SLI znamenala Scan-Line Interleaving, což je režim, který Nvidia nikdy nepoužívala. Nemá proto smysl míchat původní SLI s novodobým, nijak nesouvisí.
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
„"Začala se psát v roce 2004
no-X https://diit.cz/autor/no-x
9. 7. 2019 - 13:26https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse„"Začala se psát v roce 2004 ...brzy na to přišla ATi s AFR" - ne, nezačala a Ati napřišla“
Opravdu už budu za tohle vytrhávání z kontextu mazat příspěvky. Když odstavec začíná slovy: „Celá novodobá historie SLI a CrossFire…“, má to svůj důvod.
Původní SLI 3Dfx nemá s SLI Nvidie nic společného vyjma obchodní známky, kterou Nvidia získala akvizicí 3Dfx. Zkratka SLI znamenala Scan-Line Interleaving, což je režim, který Nvidia nikdy nepoužívala. Nemá proto smysl míchat původní SLI s novodobým, nijak nesouvisí.https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262184
+
Taky si pamatuji, že technologie Vůdů nebyla technologií SLI, ale to že vedl konektor z normální grafické karty do vůdůčka a ten teprve ten obraz nějak dodělával. Tehdejší grafické karty byly strašně jednoduché a kdo měl ATi Rage 32MB byl bůh, ale to už je počítačová praprapraprehistorie, něco jako vznik atomů po velkém třesku.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Taky si pamatuji, že
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha1
9. 7. 2019 - 14:42https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseTaky si pamatuji, že technologie Vůdů nebyla technologií SLI, ale to že vedl konektor z normální grafické karty do vůdůčka a ten teprve ten obraz nějak dodělával. Tehdejší grafické karty byly strašně jednoduché a kdo měl ATi Rage 32MB byl bůh, ale to už je počítačová praprapraprehistorie, něco jako vznik atomů po velkém třesku. https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262199
+
bylo to trošku jinak. Voodoo jakožto graficky akcelerátor měl VGA kabel z klasicke grafiky do něj a z něj to šlo do monitoru. Pokud se zapla 3d hra, tak došlo k inicializaci voodoo, naskočilo vám na monitoru logo a voodoo úplně převzalo kontrolu nad výstupem do monitoru. Vodoo karty navíc měly konektor a daly se propojovat do multigpu. Propojovací kabel vypadal podobně jako kabel k floppy.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
bylo to trošku jinak. Voodoo
Matess https://diit.cz/profil/matesscz
9. 7. 2019 - 15:10https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskusebylo to trošku jinak. Voodoo jakožto graficky akcelerátor měl VGA kabel z klasicke grafiky do něj a z něj to šlo do monitoru. Pokud se zapla 3d hra, tak došlo k inicializaci voodoo, naskočilo vám na monitoru logo a voodoo úplně převzalo kontrolu nad výstupem do monitoru. Vodoo karty navíc měly konektor a daly se propojovat do multigpu. Propojovací kabel vypadal podobně jako kabel k floppy.https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262211
+
Aha tak to jsem nevěděl, myslel jsem že na tom ty dvě karty spolupracují. Tato technologie mě prostě minula a skočil jsem pak až do GeForce 2 MX
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Aha tak to jsem nevěděl,
Jaroslav Crha https://diit.cz/profil/jaroslav-crha1
9. 7. 2019 - 17:14https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseAha tak to jsem nevěděl, myslel jsem že na tom ty dvě karty spolupracují. Tato technologie mě prostě minula a skočil jsem pak až do GeForce 2 MXhttps://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262247
+
To i ja mam Ati Rage 2 + Voodoo 2. A mam je opravdu soucasnost, ten PC mi stale funguje, ovsem uz se mi to nikam nevejde, tak je ve skrini a vzdycky jednou za rok si udelam paricskej vikend. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Fakt nic?
RedMaX https://diit.cz/profil/redmarx
9. 7. 2019 - 18:33https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseFakt nic?
To i ja mam Ati Rage 2 + Voodoo 2. A mam je opravdu soucasnost, ten PC mi stale funguje, ovsem uz se mi to nikam nevejde, tak je ve skrini a vzdycky jednou za rok si udelam paricskej vikend. :-)https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262256
+
jj, Voodoo neuměla 2D akceleraci, ale jen to své 3D. Takže v PC byla klasická 2D grafika a Voodoo přebírala kontrolu jen v podporovaných hrách.
Sám jsem si na stará kolena pořídil bazarové 2xVoodoo 2 a ve Quakovi vyzkoušel ;)
Mělo to výhody. Tehdy se u grafik právě 2D a podpora videa hodně řešila, takže člověk mohl vybrat nějakou dobrou 2D kartu s akcelerací videa na desktop a Voodoo už jen na hry ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jj, Voodoo neuměla 2D
Martes https://diit.cz/profil/jakubl
10. 7. 2019 - 07:34https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskusejj, Voodoo neuměla 2D akceleraci, ale jen to své 3D. Takže v PC byla klasická 2D grafika a Voodoo přebírala kontrolu jen v podporovaných hrách.
Sám jsem si na stará kolena pořídil bazarové 2xVoodoo 2 a ve Quakovi vyzkoušel ;)
Mělo to výhody. Tehdy se u grafik právě 2D a podpora videa hodně řešila, takže člověk mohl vybrat nějakou dobrou 2D kartu s akcelerací videa na desktop a Voodoo už jen na hry ;)https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262295
+
Voodoo 1 a 2 neuměla 2D. Voodoo 3+ ano. Pikantní je, že ty už se nedělaly klasicky pro SLI, ale škálovatelné jako multichip řešení (evoluce?) a nVidia si z toho vzala právě to SLI a navíc spíš marketingově než technologicky :-)
Jinak Voodoo a Glide bylo tenkrát 3D porno oproti všemu, co nabízela konkurence ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Voodoo 1 a 2 neuměla 2D.
PKoz https://diit.cz/profil/petr-kozeluh
10. 7. 2019 - 14:44https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseVoodoo 1 a 2 neuměla 2D. Voodoo 3+ ano. Pikantní je, že ty už se nedělaly klasicky pro SLI, ale škálovatelné jako multichip řešení (evoluce?) a nVidia si z toho vzala právě to SLI a navíc spíš marketingově než technologicky :-)
Jinak Voodoo a Glide bylo tenkrát 3D porno oproti všemu, co nabízela konkurence ...https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262346
+
Ehm, 3dfx: 1 karta pocita jednu pulku snimku, druha karta pocita druhou pulku snimku.
nvidia: 1 karta pocita jednu pulku snimku, druha karta pocita druhou pulku snimku.
Jedinej rozdil, je ze 3dfx pouziva intelaced mode a nvidia progresive. Fakt to spolu vubec nesouvisi :D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ehm, 3dfx: 1 karta pocita
BlackRider https://diit.cz/profil/petr-ketner
10. 7. 2019 - 13:51https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseEhm, 3dfx: 1 karta pocita jednu pulku snimku, druha karta pocita druhou pulku snimku.
nvidia: 1 karta pocita jednu pulku snimku, druha karta pocita druhou pulku snimku.
Jedinej rozdil, je ze 3dfx pouziva intelaced mode a nvidia progresive. Fakt to spolu vubec nesouvisi :Dhttps://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262344
+
S GK je to jako v životě. Existují lídři a ostatní nohledové je musí chtě nechtě následovat protože sami vést nedokáží. NV prostě dokáže přijít s novou technologií a být technologický leader. Ati tohle nedokáže a musí se přizpůsobit aby přežila.
Ikdyž zrovna u SLI.... nebyla první ATi s dvoučipovou kartou, myslím že existovalo něco jako Radeon MAXX který pracoval s AFR? Navíc SLI byla technologie Voodoo2. Dobré je, že AMD se alespoň snaží hacknout NV že uvede Freesync jako otevřený standard proti G-sync.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
S GK je to jako v životě.
6xALU Apple A13 https://diit.cz/profil/richard-broda
9. 7. 2019 - 13:22https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseS GK je to jako v životě. Existují lídři a ostatní nohledové je musí chtě nechtě následovat protože sami vést nedokáží. NV prostě dokáže přijít s novou technologií a být technologický leader. Ati tohle nedokáže a musí se přizpůsobit aby přežila.
Ikdyž zrovna u SLI.... nebyla první ATi s dvoučipovou kartou, myslím že existovalo něco jako Radeon MAXX který pracoval s AFR? Navíc SLI byla technologie Voodoo2. Dobré je, že AMD se alespoň snaží hacknout NV že uvede Freesync jako otevřený standard proti G-sync. https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262182
+
Na svoju dobu super karta, len nemala DDR pamäte (iba SDR) a T&L jednotku (Transforming and Lighting) a preto potrebovala čo najvýkonnejší procesor, aby sa vyrovnala prvej Geforce-ke :)
Po tejto karte vyšiel už prvný Radeon, ktorý už mal aj T&L aj DDR pamäte...to tu už bola Geforce 2 GTS, takže Radeon "one" to mal veľmi ťažké..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
áno Maxx tam bolo :-) ..
zero8324 https://diit.cz/profil/zero8324
9. 7. 2019 - 13:53https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseáno Maxx tam bolo :-) ...volala sa ATi Rage Fury Maxx 32MB ... https://www.techpowerup.com/gpu-specs/rage-fury-maxx.c644
Na svoju dobu super karta, len nemala DDR pamäte (iba SDR) a T&L jednotku (Transforming and Lighting) a preto potrebovala čo najvýkonnejší procesor, aby sa vyrovnala prvej Geforce-ke :)
Po tejto karte vyšiel už prvný Radeon, ktorý už mal aj T&L aj DDR pamäte...to tu už bola Geforce 2 GTS, takže Radeon "one" to mal veľmi ťažké..https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262188
+
Mne sa pacilo ako Ati pred uvedenim Radeonu hovorilo o vykone 10x-15x Geforce (mozno ze to bolo len o vykone pixel/vertex pipeline) a datum vydania v nedohladne. To boli sranda casy. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mne sa pacilo ako Ati pred
l0rdh4d3s (neověřeno) https://diit.cz
9. 7. 2019 - 14:02https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseMne sa pacilo ako Ati pred uvedenim Radeonu hovorilo o vykone 10x-15x Geforce (mozno ze to bolo len o vykone pixel/vertex pipeline) a datum vydania v nedohladne. To boli sranda casy. :)https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262189
+
9. 7. 2019 - 22:07https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseTo bylo o 10-15 %. Nikoli 10-15× :-)https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262282
+
jj, az na platok "PC 2000", ktory napisal ako hovorim ja, bolo to pred uvedenim Radeonu 8500. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jj, az na platok "PC 2000",
l0rdh4d3s (neověřeno) https://diit.cz
9. 7. 2019 - 22:22https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskusejj, az na platok "PC 2000", ktory napisal ako hovorim ja, bolo to pred uvedenim Radeonu 8500. :)https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262283
+
Radeon 8500 som vlastnil po Geforce 2 MX...v istom aspekte unikátny kúsok (stále ho mám odložený)...prvá grafika čo mala Tesselačnú jednotku (TruForm), podporovolo jú síce asi len 20 hier, ale prvenstvo jej už nikto nezoberie...tak ako RTX kartám :)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Radeon 8500 som vlastnil po
zero8324 https://diit.cz/profil/zero8324
9. 7. 2019 - 23:51https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseRadeon 8500 som vlastnil po Geforce 2 MX...v istom aspekte unikátny kúsok (stále ho mám odložený)...prvá grafika čo mala Tesselačnú jednotku (TruForm), podporovolo jú síce asi len 20 hier, ale prvenstvo jej už nikto nezoberie...tak ako RTX kartám :)https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262290
+
- jediné co přinesla NV je slušný výkon pro pseudo RT, které je tu cca tři generace a dál ?
- Ati od počátku měla výrazně lepší kvalitu výstupu a akceleraci videa (doba kdy kraloval DSUB)
- AMD jako první přineslo 10 bit výstup pro neprofesionální karty
- díky AMD tu je low lvl API a jiné technologie z kterých aktuálně těží i NV u Turingů ;) (je pravda, že NV dokáže velmi rychle adaptovat cizí nápady a vytěžit z nich více než ten co to vymyslel :) )
- první kdo s tím principem přišel byl VESA.ORG kvůli úspoře energie v mobilním segmentu (ani ve snu je asi nenapadlo alternativní využití pro hry )>> NV se toho chytla a udělelal vendor lock-in variantu G-SYNC a následně se AMD chytlo za nos a rozjeli to s otevřeným FS (proto taky byla první předvaděčka na NTB, protože měl eDP verzi, která podporovala daný standard)
atd. atd. atd. :)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
- jediné co přinesla NV je
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
9. 7. 2019 - 14:10https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse- jediné co přinesla NV je slušný výkon pro pseudo RT, které je tu cca tři generace a dál ?
- Ati od počátku měla výrazně lepší kvalitu výstupu a akceleraci videa (doba kdy kraloval DSUB)
- AMD jako první přineslo 10 bit výstup pro neprofesionální karty
- díky AMD tu je low lvl API a jiné technologie z kterých aktuálně těží i NV u Turingů ;) (je pravda, že NV dokáže velmi rychle adaptovat cizí nápady a vytěžit z nich více než ten co to vymyslel :) )
- první kdo s tím principem přišel byl VESA.ORG kvůli úspoře energie v mobilním segmentu (ani ve snu je asi nenapadlo alternativní využití pro hry )>> NV se toho chytla a udělelal vendor lock-in variantu G-SYNC a následně se AMD chytlo za nos a rozjeli to s otevřeným FS (proto taky byla první předvaděčka na NTB, protože měl eDP verzi, která podporovala daný standard)
atd. atd. atd. :)
https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262192
+
Ad kvalita výstupů, to je nějaký fakt, nebo jen dojmy z toho, že někteří výrobci na kartách ojebávali elektroniku u výstupů? ATI si dělalo v té době karty samo, takže to měli pod kontrolou. U Nvidie jenom musel člověk vzít výrobce, co ty karty nevykrádal, a s kvalitou výstupu nebyl problém.
Ne, Nvidia neviděla eDP a nedostala spásný nápad, prostě přišla s adaptivním v-syncem ve hrách a ten standard k tomu jenom využila. To, že je extrémně nevýhodné, pokud může monitor přepínat jen mezi násobky frekvence s v-sync (a že to při přepínání z fixních 30 na 60 fps dělá dojem, že se obraz trhá), řešili už dlouho před G-Syncem. A že je pitomost u LCD jenom kvůli zpětné kompatibilitě s D-subem realizovat vykreslování obrazu stejně jako na CRT a ještě to mít locknuté na 60 Hz řešil asi každý, kdo někdy přemýšlel nad tím, jak se obraz dostane z grafiky na monitor, nepochybuju o tom, že by tohle v Nvidii bez eDP nikoho nenapadlo. Kdyby to na ten standard nešlo nabastlit, udělali by vlastní řešení. Kvůli G-sync byli schopní udělat kompletní novou elektroniku k monitorům. Přidat k tomu i vlastní rozhraní by už nebyl takový problém. S elektronikou u monitorů a s v-syncem ostatně koketovali už dávno před ním, mj. protlačili na trh 120Hz LCD kvůli 3D stereu. Ještě před eDP.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Ad kvalita výstupů, to je
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
10. 7. 2019 - 00:01https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseAd kvalita výstupů, to je nějaký fakt, nebo jen dojmy z toho, že někteří výrobci na kartách ojebávali elektroniku u výstupů? ATI si dělalo v té době karty samo, takže to měli pod kontrolou. U Nvidie jenom musel člověk vzít výrobce, co ty karty nevykrádal, a s kvalitou výstupu nebyl problém.
Ne, Nvidia neviděla eDP a nedostala spásný nápad, prostě přišla s adaptivním v-syncem ve hrách a ten standard k tomu jenom využila. To, že je extrémně nevýhodné, pokud může monitor přepínat jen mezi násobky frekvence s v-sync (a že to při přepínání z fixních 30 na 60 fps dělá dojem, že se obraz trhá), řešili už dlouho před G-Syncem. A že je pitomost u LCD jenom kvůli zpětné kompatibilitě s D-subem realizovat vykreslování obrazu stejně jako na CRT a ještě to mít locknuté na 60 Hz řešil asi každý, kdo někdy přemýšlel nad tím, jak se obraz dostane z grafiky na monitor, nepochybuju o tom, že by tohle v Nvidii bez eDP nikoho nenapadlo. Kdyby to na ten standard nešlo nabastlit, udělali by vlastní řešení. Kvůli G-sync byli schopní udělat kompletní novou elektroniku k monitorům. Přidat k tomu i vlastní rozhraní by už nebyl takový problém. S elektronikou u monitorů a s v-syncem ostatně koketovali už dávno před ním, mj. protlačili na trh 120Hz LCD kvůli 3D stereu. Ještě před eDP.https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262293
+
- to je fakt (získaný z praxe měl jsem několik ATInek a snad všechny generace od NV (od prvopočátku) a než se prosadil masověji digitální výstup tak to byla v jejich podání slabota ve všech směrech .. akorát tu akceleraci 3D měli o hodně lepší :)
- o které kvalitní značky mělo jít ? samotnému mi prošlo několik různých kousků rukama a montoval jsem to i do sestav známým
- kdyby s Adaptive V-Sync nebo G-Sync přišli o pár let dříve nebo aspoň v těsném závěsu tak bych tvé verzi i uvěřil, že se neinspirovali někde jinde a myslel bych si, že na tom cíleně spollupracovali aby mohli udělat vlastní řešení :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
- to je fakt (získaný z praxe
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
13. 7. 2019 - 12:54https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse- to je fakt (získaný z praxe měl jsem několik ATInek a snad všechny generace od NV (od prvopočátku) a než se prosadil masověji digitální výstup tak to byla v jejich podání slabota ve všech směrech .. akorát tu akceleraci 3D měli o hodně lepší :)
- o které kvalitní značky mělo jít ? samotnému mi prošlo několik různých kousků rukama a montoval jsem to i do sestav známým
- kdyby s Adaptive V-Sync nebo G-Sync přišli o pár let dříve nebo aspoň v těsném závěsu tak bych tvé verzi i uvěřil, že se neinspirovali někde jinde a myslel bych si, že na tom cíleně spollupracovali aby mohli udělat vlastní řešení :)
https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262684
+
Myslíš třeba Mantle jako začátek DX12 a Vulkanu? ;)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Myslíš třeba Mantle jako
Martes https://diit.cz/profil/jakubl
10. 7. 2019 - 07:36https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseMyslíš třeba Mantle jako začátek DX12 a Vulkanu? ;)https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262296
+
No jasne, nvidia spatna, amd dobra... Jeste docela zive si pamatuju, jak se amd snazila nvidii vyfouknout vitr z plachet pri uvedeni pascala zapojenim dvou rx480 do crossu. Zcela vazne.
Podle me byl upadek multigpu reseni zapricinen tim, ze to vzdy melo smysl jen na high-endu a melo to smysl jen pro nekoho, komu nestacil vykon tehdejsi nejvykonnejsi karty. Coz bylo naproste minimum z minima lidi.
Problemu s multi gpu reseni bylo vzdy vice, nez vyhod, ergo u nizsich trid karet. A to jak pro hrace, tak urcite i pro programatory. Napriklad to, ze se nescitala graficka pamet, bylo napriklad u 2GB karet dost limitujici, kdyz jste ve hre potrebovali na lepsi detaily 4GB.
U rady titulu nefungovalo multigpu pro jistotu vubec. Bud nebylo podporovane ze strany vyvojare, nebo pro ten titul nebyl profil. Obcas jsem na profil cekal i pul roku.
Spatne skalovani asi netreba zminovat, to byl denni chleba. Za +50% jsem spontane padal na kolena a za +90% jsem k tomu bral rovnou fapesnicky.
Postupem casu uz ale nebyl duvod honit
se za multigpu, protoze jedna karta stacila a tim odpadla i spousta trablu. Napriklad spotreba, nebylo vyzadovano vlastnit 1000W zdroj. Chlazeni - vrchni kartu uchladit byl kumst i u tech 2GB plecek. Pro high-endovy karty byla potreba i platforma s dostatkem pci linek, pokud chtel clovek vymacknout i ty posledni procenta ( aspon tak se to tradovalo) - coz bylo taky drahy jak prase...
Proste a dobre pro mainstream a lowend to bylo naho... k nicemu a to prosim pekne i v pripade, ze to nahodou fungovalo, protoze obcas byly ty casy snimku tak rozkolisany, ze bylo nekdy lepsi to vypnout a jit ven si odpocinout.
Pro high-end se to casem nevyplatilo kvuli cene platformy a vykonu novych grafik. Plus na to kaslali vyvojari na obou stranach, problemy s freesync i gsync byly jen spickou ledovce. To je imho i duvod, proc jsme se zatim nedockali hry, ktera by podporovala multigpu v dx12.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
No jasne, nvidia spatna, amd
Gembler https://diit.cz/profil/tomas-hruby
9. 7. 2019 - 15:17https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseNo jasne, nvidia spatna, amd dobra... Jeste docela zive si pamatuju, jak se amd snazila nvidii vyfouknout vitr z plachet pri uvedeni pascala zapojenim dvou rx480 do crossu. Zcela vazne.
Podle me byl upadek multigpu reseni zapricinen tim, ze to vzdy melo smysl jen na high-endu a melo to smysl jen pro nekoho, komu nestacil vykon tehdejsi nejvykonnejsi karty. Coz bylo naproste minimum z minima lidi.
Problemu s multi gpu reseni bylo vzdy vice, nez vyhod, ergo u nizsich trid karet. A to jak pro hrace, tak urcite i pro programatory. Napriklad to, ze se nescitala graficka pamet, bylo napriklad u 2GB karet dost limitujici, kdyz jste ve hre potrebovali na lepsi detaily 4GB.
U rady titulu nefungovalo multigpu pro jistotu vubec. Bud nebylo podporovane ze strany vyvojare, nebo pro ten titul nebyl profil. Obcas jsem na profil cekal i pul roku.
Spatne skalovani asi netreba zminovat, to byl denni chleba. Za +50% jsem spontane padal na kolena a za +90% jsem k tomu bral rovnou fapesnicky.
Postupem casu uz ale nebyl duvod honit
se za multigpu, protoze jedna karta stacila a tim odpadla i spousta trablu. Napriklad spotreba, nebylo vyzadovano vlastnit 1000W zdroj. Chlazeni - vrchni kartu uchladit byl kumst i u tech 2GB plecek. Pro high-endovy karty byla potreba i platforma s dostatkem pci linek, pokud chtel clovek vymacknout i ty posledni procenta ( aspon tak se to tradovalo) - coz bylo taky drahy jak prase...
Proste a dobre pro mainstream a lowend to bylo naho... k nicemu a to prosim pekne i v pripade, ze to nahodou fungovalo, protoze obcas byly ty casy snimku tak rozkolisany, ze bylo nekdy lepsi to vypnout a jit ven si odpocinout.
Pro high-end se to casem nevyplatilo kvuli cene platformy a vykonu novych grafik. Plus na to kaslali vyvojari na obou stranach, problemy s freesync i gsync byly jen spickou ledovce. To je imho i duvod, proc jsme se zatim nedockali hry, ktera by podporovala multigpu v dx12.https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262217
+
"o je imho i duvod, proc jsme se zatim nedockali hry, ktera by podporovala multigpu v dx12."
hry podporující mGPU pod DX12, Vulkanem existují ;) ač to většinou není žádná sláva ..ale to je všeobecný problém u "nepracovního" mGPU řešení :) a jen pár je dobře "napsaných" a fungují ukázkově
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
"o je imho i duvod, proc jsme
Tom https://diit.cz/profil/tomas-recht
9. 7. 2019 - 16:03https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse
"o je imho i duvod, proc jsme se zatim nedockali hry, ktera by podporovala multigpu v dx12."
hry podporující mGPU pod DX12, Vulkanem existují ;) ač to většinou není žádná sláva ..ale to je všeobecný problém u "nepracovního" mGPU řešení :) a jen pár je dobře "napsaných" a fungují ukázkově https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262234
+
9. 7. 2019 - 20:08https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseVím jen o jedné AotS, které další to podporují?https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262268
+
Dobrý dotaz. Také jsem dohledal čerstvou informaci, že to funguje pouze v AotS (alespoň explicitně, tak jak bylo zamýšleno), ale! na youtubu jsou starší videa z Deus EX: Mankind Divided, kde to funguje pod dx12 s dvojicí rx480 - tedy alespoň implicitně (v podstatě cross), v BF1 s dvojicí 1080Ti (implicitní v podstatě sli), v BFV R9 Fury s Nano (implicitní, jsou kompatibilní v cross). Čili jak to je vlastně zase vůbec nevíme aka nevěřim ničemu, co si sám nezfalšuju. Na Vulkan je jediné video od wccftech ve hře Strange Brigade a funguje to jen s dvojicí radeonů. Jako 2 hry, to je sice o 2 hry víc, než jsem si myslel, ale ve výsledku fakt málo. Jen to potvrzuje, že na to je z obou stran kašláno, protože o to momentálně prakticky nikdo nemá zájem.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dobrý dotaz. Také jsem
Gembler https://diit.cz/profil/tomas-hruby
10. 7. 2019 - 08:34https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseDobrý dotaz. Také jsem dohledal čerstvou informaci, že to funguje pouze v AotS (alespoň explicitně, tak jak bylo zamýšleno), ale! na youtubu jsou starší videa z Deus EX: Mankind Divided, kde to funguje pod dx12 s dvojicí rx480 - tedy alespoň implicitně (v podstatě cross), v BF1 s dvojicí 1080Ti (implicitní v podstatě sli), v BFV R9 Fury s Nano (implicitní, jsou kompatibilní v cross). Čili jak to je vlastně zase vůbec nevíme aka nevěřim ničemu, co si sám nezfalšuju. Na Vulkan je jediné video od wccftech ve hře Strange Brigade a funguje to jen s dvojicí radeonů. Jako 2 hry, to je sice o 2 hry víc, než jsem si myslel, ale ve výsledku fakt málo. Jen to potvrzuje, že na to je z obou stran kašláno, protože o to momentálně prakticky nikdo nemá zájem.https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262300
+
Dík za informaci. Já pořád myslím jen na tu explicit variantu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dík za informaci. Já pořád
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
10. 7. 2019 - 15:32https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseDík za informaci. Já pořád myslím jen na tu explicit variantu.https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262351
+
Končí tedy AMD s CrossFire nebo ne? To co je v DX12 a Vulkanu není CF ani SLI, ale prostě multi GPU, máme to tu dávno a aktuálně to používá jedna hra a jeden benchmark?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Končí tedy AMD s CrossFire
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
9. 7. 2019 - 20:03https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseKončí tedy AMD s CrossFire nebo ne? To co je v DX12 a Vulkanu není CF ani SLI, ale prostě multi GPU, máme to tu dávno a aktuálně to používá jedna hra a jeden benchmark?https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262267
+
"s Radeony RX 5700 končí klasické CrossFire a zůstává pouze podpora pro Explicit Multiadapter"
S novými Radeony skončilo DX11 mGPU (Crossfire), a také jedna z možností DX12 mGPU - Implicit (v zásadě taky Crossfire, jen pod DX12). AMD už nebude řešit ovladače a profily pro jednotlivé hry, je to na vývojářích. Zůstává DX12 Explicit mGPU, které se dělí na Linked a Unlinked. Linked=stejné grafiky, využívá to myslím třeba Tomb Raider. Unlinked=libovolné grafiky (podporující DX12), což dosud má jen AotS.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
"s Radeony RX 5700 končí
Murun https://diit.cz/profil/m-k12
9. 7. 2019 - 22:06https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse"s Radeony RX 5700 končí klasické CrossFire a zůstává pouze podpora pro Explicit Multiadapter"
S novými Radeony skončilo DX11 mGPU (Crossfire), a také jedna z možností DX12 mGPU - Implicit (v zásadě taky Crossfire, jen pod DX12). AMD už nebude řešit ovladače a profily pro jednotlivé hry, je to na vývojářích. Zůstává DX12 Explicit mGPU, které se dělí na Linked a Unlinked. Linked=stejné grafiky, využívá to myslím třeba Tomb Raider. Unlinked=libovolné grafiky (podporující DX12), což dosud má jen AotS.https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262280
+
Nevím, no... s RTX 2070 Super spadl konektor na SLI i na GeForce za třináct a půl a měl by tam normálně fungovat (a kombo dvou RTX 2070 Super nemusí být na poměr cena/výkon špatné). Fakt je, že jsem si až po otestování uvědomil, že o tom v RG není ani zmínka.
U Radeonů jsem ale předpokládal, že to, že ten konektor schází, neznamená, že CrossFire nebude fungovat. To je celkem... blbý.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Nevím, no... s RTX 2070 Super
Adams Adams https://diit.cz/profil/adams
9. 7. 2019 - 21:55https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseNevím, no... s RTX 2070 Super spadl konektor na SLI i na GeForce za třináct a půl a měl by tam normálně fungovat (a kombo dvou RTX 2070 Super nemusí být na poměr cena/výkon špatné). Fakt je, že jsem si až po otestování uvědomil, že o tom v RG není ani zmínka.
U Radeonů jsem ale předpokládal, že to, že ten konektor schází, neznamená, že CrossFire nebude fungovat. To je celkem... blbý.https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262278
+
otázkou je proč dva supery když ve spoustě případů bude jeda 2080Ti lepší, zvláště při RT, tam SLI nefunguje vůbec.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
otázkou je proč dva supery
JirkaK https://diit.cz/profil/jiri-kocman
10. 7. 2019 - 15:31https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuseotázkou je proč dva supery když ve spoustě případů bude jeda 2080Ti lepší, zvláště při RT, tam SLI nefunguje vůbec.https://diit.cz/clanek/radeony-rx-5000-podporuji-crossfire-pouze-pro-dx12-vulkan/diskuse#comment-1262350
+
nezačlo AMD "značku" CrossFire opuštět už s příchodem VEGY/DX12 a od té doby už propagují jen mGPU ?
Možná, ale pořád drželi podporu v ovladačích. Ukončit ji, to už není opouštění CF nebo propagace mGPU, to je prostě konečná.
"Začala se psát v roce 2004 ...brzy na to přišla ATi s AFR" - ne, nezačala a Ati napřišla. Historie SLI (i AFR) se začala psát mnohem dříve. Ke SLI se nVidia dostala přes nákup firmy 3Dfx v roce 2001 po vydání 3Dfx Voodoo4 a 5. SLI byla poprvé použita co vím jednak na kartách Quantum3D s čipy Voodoo 1 (bohužel nevlastním) a u 3Dfx Voodoo2 (nevim termíny, ofico považuji za první SLI řešení Voodoo2), což byl hlavní tahák 3Dfx v tomto roce - počátek 1998! V roce cca 2000 pak vyšla ATi Fury Rage MaXX ... dvoučipovka používající technologii AFR.
„"Začala se psát v roce 2004 ...brzy na to přišla ATi s AFR" - ne, nezačala a Ati napřišla“
Opravdu už budu za tohle vytrhávání z kontextu mazat příspěvky. Když odstavec začíná slovy: „Celá novodobá historie SLI a CrossFire…“, má to svůj důvod.
Původní SLI 3Dfx nemá s SLI Nvidie nic společného vyjma obchodní známky, kterou Nvidia získala akvizicí 3Dfx. Zkratka SLI znamenala Scan-Line Interleaving, což je režim, který Nvidia nikdy nepoužívala. Nemá proto smysl míchat původní SLI s novodobým, nijak nesouvisí.
Taky si pamatuji, že technologie Vůdů nebyla technologií SLI, ale to že vedl konektor z normální grafické karty do vůdůčka a ten teprve ten obraz nějak dodělával. Tehdejší grafické karty byly strašně jednoduché a kdo měl ATi Rage 32MB byl bůh, ale to už je počítačová praprapraprehistorie, něco jako vznik atomů po velkém třesku.
bylo to trošku jinak. Voodoo jakožto graficky akcelerátor měl VGA kabel z klasicke grafiky do něj a z něj to šlo do monitoru. Pokud se zapla 3d hra, tak došlo k inicializaci voodoo, naskočilo vám na monitoru logo a voodoo úplně převzalo kontrolu nad výstupem do monitoru. Vodoo karty navíc měly konektor a daly se propojovat do multigpu. Propojovací kabel vypadal podobně jako kabel k floppy.
Aha tak to jsem nevěděl, myslel jsem že na tom ty dvě karty spolupracují. Tato technologie mě prostě minula a skočil jsem pak až do GeForce 2 MX
Fakt nic?
To i ja mam Ati Rage 2 + Voodoo 2. A mam je opravdu soucasnost, ten PC mi stale funguje, ovsem uz se mi to nikam nevejde, tak je ve skrini a vzdycky jednou za rok si udelam paricskej vikend. :-)
jj, Voodoo neuměla 2D akceleraci, ale jen to své 3D. Takže v PC byla klasická 2D grafika a Voodoo přebírala kontrolu jen v podporovaných hrách.
Sám jsem si na stará kolena pořídil bazarové 2xVoodoo 2 a ve Quakovi vyzkoušel ;)
Mělo to výhody. Tehdy se u grafik právě 2D a podpora videa hodně řešila, takže člověk mohl vybrat nějakou dobrou 2D kartu s akcelerací videa na desktop a Voodoo už jen na hry ;)
Voodoo 1 a 2 neuměla 2D. Voodoo 3+ ano. Pikantní je, že ty už se nedělaly klasicky pro SLI, ale škálovatelné jako multichip řešení (evoluce?) a nVidia si z toho vzala právě to SLI a navíc spíš marketingově než technologicky :-)
Jinak Voodoo a Glide bylo tenkrát 3D porno oproti všemu, co nabízela konkurence ...
Ehm, 3dfx: 1 karta pocita jednu pulku snimku, druha karta pocita druhou pulku snimku.
nvidia: 1 karta pocita jednu pulku snimku, druha karta pocita druhou pulku snimku.
Jedinej rozdil, je ze 3dfx pouziva intelaced mode a nvidia progresive. Fakt to spolu vubec nesouvisi :D
S GK je to jako v životě. Existují lídři a ostatní nohledové je musí chtě nechtě následovat protože sami vést nedokáží. NV prostě dokáže přijít s novou technologií a být technologický leader. Ati tohle nedokáže a musí se přizpůsobit aby přežila.
Ikdyž zrovna u SLI.... nebyla první ATi s dvoučipovou kartou, myslím že existovalo něco jako Radeon MAXX který pracoval s AFR? Navíc SLI byla technologie Voodoo2. Dobré je, že AMD se alespoň snaží hacknout NV že uvede Freesync jako otevřený standard proti G-sync.
áno Maxx tam bolo :-) ...volala sa ATi Rage Fury Maxx 32MB ... https://www.techpowerup.com/gpu-specs/rage-fury-maxx.c644
Na svoju dobu super karta, len nemala DDR pamäte (iba SDR) a T&L jednotku (Transforming and Lighting) a preto potrebovala čo najvýkonnejší procesor, aby sa vyrovnala prvej Geforce-ke :)
Po tejto karte vyšiel už prvný Radeon, ktorý už mal aj T&L aj DDR pamäte...to tu už bola Geforce 2 GTS, takže Radeon "one" to mal veľmi ťažké..
Mne sa pacilo ako Ati pred uvedenim Radeonu hovorilo o vykone 10x-15x Geforce (mozno ze to bolo len o vykone pixel/vertex pipeline) a datum vydania v nedohladne. To boli sranda casy. :)
To bylo o 10-15 %. Nikoli 10-15× :-)
jj, az na platok "PC 2000", ktory napisal ako hovorim ja, bolo to pred uvedenim Radeonu 8500. :)
Radeon 8500 som vlastnil po Geforce 2 MX...v istom aspekte unikátny kúsok (stále ho mám odložený)...prvá grafika čo mala Tesselačnú jednotku (TruForm), podporovolo jú síce asi len 20 hier, ale prvenstvo jej už nikto nezoberie...tak ako RTX kartám :)
- jediné co přinesla NV je slušný výkon pro pseudo RT, které je tu cca tři generace a dál ?
- Ati od počátku měla výrazně lepší kvalitu výstupu a akceleraci videa (doba kdy kraloval DSUB)
- AMD jako první přineslo 10 bit výstup pro neprofesionální karty
- díky AMD tu je low lvl API a jiné technologie z kterých aktuálně těží i NV u Turingů ;) (je pravda, že NV dokáže velmi rychle adaptovat cizí nápady a vytěžit z nich více než ten co to vymyslel :) )
- první kdo s tím principem přišel byl VESA.ORG kvůli úspoře energie v mobilním segmentu (ani ve snu je asi nenapadlo alternativní využití pro hry )>> NV se toho chytla a udělelal vendor lock-in variantu G-SYNC a následně se AMD chytlo za nos a rozjeli to s otevřeným FS (proto taky byla první předvaděčka na NTB, protože měl eDP verzi, která podporovala daný standard)
atd. atd. atd. :)
Ad kvalita výstupů, to je nějaký fakt, nebo jen dojmy z toho, že někteří výrobci na kartách ojebávali elektroniku u výstupů? ATI si dělalo v té době karty samo, takže to měli pod kontrolou. U Nvidie jenom musel člověk vzít výrobce, co ty karty nevykrádal, a s kvalitou výstupu nebyl problém.
Ne, Nvidia neviděla eDP a nedostala spásný nápad, prostě přišla s adaptivním v-syncem ve hrách a ten standard k tomu jenom využila. To, že je extrémně nevýhodné, pokud může monitor přepínat jen mezi násobky frekvence s v-sync (a že to při přepínání z fixních 30 na 60 fps dělá dojem, že se obraz trhá), řešili už dlouho před G-Syncem. A že je pitomost u LCD jenom kvůli zpětné kompatibilitě s D-subem realizovat vykreslování obrazu stejně jako na CRT a ještě to mít locknuté na 60 Hz řešil asi každý, kdo někdy přemýšlel nad tím, jak se obraz dostane z grafiky na monitor, nepochybuju o tom, že by tohle v Nvidii bez eDP nikoho nenapadlo. Kdyby to na ten standard nešlo nabastlit, udělali by vlastní řešení. Kvůli G-sync byli schopní udělat kompletní novou elektroniku k monitorům. Přidat k tomu i vlastní rozhraní by už nebyl takový problém. S elektronikou u monitorů a s v-syncem ostatně koketovali už dávno před ním, mj. protlačili na trh 120Hz LCD kvůli 3D stereu. Ještě před eDP.
- to je fakt (získaný z praxe měl jsem několik ATInek a snad všechny generace od NV (od prvopočátku) a než se prosadil masověji digitální výstup tak to byla v jejich podání slabota ve všech směrech .. akorát tu akceleraci 3D měli o hodně lepší :)
- o které kvalitní značky mělo jít ? samotnému mi prošlo několik různých kousků rukama a montoval jsem to i do sestav známým
- kdyby s Adaptive V-Sync nebo G-Sync přišli o pár let dříve nebo aspoň v těsném závěsu tak bych tvé verzi i uvěřil, že se neinspirovali někde jinde a myslel bych si, že na tom cíleně spollupracovali aby mohli udělat vlastní řešení :)
Myslíš třeba Mantle jako začátek DX12 a Vulkanu? ;)
No jasne, nvidia spatna, amd dobra... Jeste docela zive si pamatuju, jak se amd snazila nvidii vyfouknout vitr z plachet pri uvedeni pascala zapojenim dvou rx480 do crossu. Zcela vazne.
Podle me byl upadek multigpu reseni zapricinen tim, ze to vzdy melo smysl jen na high-endu a melo to smysl jen pro nekoho, komu nestacil vykon tehdejsi nejvykonnejsi karty. Coz bylo naproste minimum z minima lidi.
Problemu s multi gpu reseni bylo vzdy vice, nez vyhod, ergo u nizsich trid karet. A to jak pro hrace, tak urcite i pro programatory. Napriklad to, ze se nescitala graficka pamet, bylo napriklad u 2GB karet dost limitujici, kdyz jste ve hre potrebovali na lepsi detaily 4GB.
U rady titulu nefungovalo multigpu pro jistotu vubec. Bud nebylo podporovane ze strany vyvojare, nebo pro ten titul nebyl profil. Obcas jsem na profil cekal i pul roku.
Spatne skalovani asi netreba zminovat, to byl denni chleba. Za +50% jsem spontane padal na kolena a za +90% jsem k tomu bral rovnou fapesnicky.
Postupem casu uz ale nebyl duvod honit
se za multigpu, protoze jedna karta stacila a tim odpadla i spousta trablu. Napriklad spotreba, nebylo vyzadovano vlastnit 1000W zdroj. Chlazeni - vrchni kartu uchladit byl kumst i u tech 2GB plecek. Pro high-endovy karty byla potreba i platforma s dostatkem pci linek, pokud chtel clovek vymacknout i ty posledni procenta ( aspon tak se to tradovalo) - coz bylo taky drahy jak prase...
Proste a dobre pro mainstream a lowend to bylo naho... k nicemu a to prosim pekne i v pripade, ze to nahodou fungovalo, protoze obcas byly ty casy snimku tak rozkolisany, ze bylo nekdy lepsi to vypnout a jit ven si odpocinout.
Pro high-end se to casem nevyplatilo kvuli cene platformy a vykonu novych grafik. Plus na to kaslali vyvojari na obou stranach, problemy s freesync i gsync byly jen spickou ledovce. To je imho i duvod, proc jsme se zatim nedockali hry, ktera by podporovala multigpu v dx12.
"o je imho i duvod, proc jsme se zatim nedockali hry, ktera by podporovala multigpu v dx12."
hry podporující mGPU pod DX12, Vulkanem existují ;) ač to většinou není žádná sláva ..ale to je všeobecný problém u "nepracovního" mGPU řešení :) a jen pár je dobře "napsaných" a fungují ukázkově
Vím jen o jedné AotS, které další to podporují?
Dobrý dotaz. Také jsem dohledal čerstvou informaci, že to funguje pouze v AotS (alespoň explicitně, tak jak bylo zamýšleno), ale! na youtubu jsou starší videa z Deus EX: Mankind Divided, kde to funguje pod dx12 s dvojicí rx480 - tedy alespoň implicitně (v podstatě cross), v BF1 s dvojicí 1080Ti (implicitní v podstatě sli), v BFV R9 Fury s Nano (implicitní, jsou kompatibilní v cross). Čili jak to je vlastně zase vůbec nevíme aka nevěřim ničemu, co si sám nezfalšuju. Na Vulkan je jediné video od wccftech ve hře Strange Brigade a funguje to jen s dvojicí radeonů. Jako 2 hry, to je sice o 2 hry víc, než jsem si myslel, ale ve výsledku fakt málo. Jen to potvrzuje, že na to je z obou stran kašláno, protože o to momentálně prakticky nikdo nemá zájem.
Dík za informaci. Já pořád myslím jen na tu explicit variantu.
Končí tedy AMD s CrossFire nebo ne? To co je v DX12 a Vulkanu není CF ani SLI, ale prostě multi GPU, máme to tu dávno a aktuálně to používá jedna hra a jeden benchmark?
"s Radeony RX 5700 končí klasické CrossFire a zůstává pouze podpora pro Explicit Multiadapter"
S novými Radeony skončilo DX11 mGPU (Crossfire), a také jedna z možností DX12 mGPU - Implicit (v zásadě taky Crossfire, jen pod DX12). AMD už nebude řešit ovladače a profily pro jednotlivé hry, je to na vývojářích. Zůstává DX12 Explicit mGPU, které se dělí na Linked a Unlinked. Linked=stejné grafiky, využívá to myslím třeba Tomb Raider. Unlinked=libovolné grafiky (podporující DX12), což dosud má jen AotS.
Nevím, no... s RTX 2070 Super spadl konektor na SLI i na GeForce za třináct a půl a měl by tam normálně fungovat (a kombo dvou RTX 2070 Super nemusí být na poměr cena/výkon špatné). Fakt je, že jsem si až po otestování uvědomil, že o tom v RG není ani zmínka.
U Radeonů jsem ale předpokládal, že to, že ten konektor schází, neznamená, že CrossFire nebude fungovat. To je celkem... blbý.
otázkou je proč dva supery když ve spoustě případů bude jeda 2080Ti lepší, zvláště při RT, tam SLI nefunguje vůbec.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.