Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: AMD Ryzen 7 8700G - ještě veselejší APU pro AM5 platformu

V nabídce AM5 APU nesmí chybět i osmijádrový model s výkonnějším RDNA3 iGPU a tím je právě nový Ryzen 7 8700G.

Zaklínač 3 je relativně stará a hra možná se divíte, proč má nově samostatnou kapitolu. Vývojářské studio CD Projekt Red dostalo výborný napád připravit Next Gen 4.0 patch pro tuto hru a nejspíše tuto úlohu zadali dvěma studentům, kteří nemají co dělat o víkendech. Jinak si nedovedu takto zpackané vydání vysvětlit.

Jednou hlavních novinek tohoto patche je podpora DirectX 12, nějaké zlepšení detailů, raytracingu a mnoho dalšího. Pokud máte Steam verzi, bude Vás nyní vždy vítat Red Launcher namísto přímého spuštění hry.

To samo o sobě není problematické, ale po vydání patche měla hra tunu problémů, hlavně v DirectX 12 režimu a ještě více po zapnutí raytracingu.

Pozivní změnou je fakt, že CD Projekt Red skrze patche většinu problémů opravil, ale i tak se občas nějaký veselý bug vyskytne. Naštěstí to není tak hrozné, jako to bylo někdy před rokem.

Rozhodl jsem se tak hru testovat ve třech režimech, víceméně klasicky v DirectX 11 režimu, kde se snažím napodobit nastavení, jaké jsem využíval dříve, tedy preset Ultra s FXAA. Dále pak testuji hru v DirectX 12 režimu s presetem Ultra+ a TAAU. Poslední nastavení je taktéž DirectX 12, ale se zapnutým raytracingem a to jen v režimu Global Illumination, výkon byl se všemi volbami příšerný a vzhledově se mi hra nejeví jako lepší.

Celkově vnímám tento Next-Gen patch jako zklamání, raytracing se chová velmi podivně a v DirectX 12 režimu hra občas crashne. Osobně bych tak zatím hrál suše v DirectX 11 a třeba to časem CD Projekt Red opraví.

Testovací scenérie, kterou využívám je stejná jako dříve, jen vše zaznamenávám přes CapFrameX. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Plotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

 

DirectX 11

Začneme tedy s API, které CD Projekt Red doporučuje pro starší počítače, osobně Zaklínače 3 preferuji v tomto režimu, jelikož je hra stabilní a funkční. Využívám preset Low s vypnutým antialiasingem, vypnutý je i Motion Blur a NVIDIA Hairworks.

Zaklínač 3 běží v tomto nastavení poměrně dobře, nicméně na diskrétní  RTX A500 zde nestačí.

graph-6

 

DirectX 12

V moderním API DirectX 12 je možné narazit na problém, kdy hra občas spadne. Testuji opět s presetem na nejnižší detaily bez AA, Hairworks, RT, Motion Blur a tak podobně.

V DirectX 12 je výkon o něco horší, Ryzen 7 8700G se nadále drží na druhém místě.

graph-9

DirectX 12 a FSR2/Xess/DLSS

I tento test probíhá s API DirectX 12, oproti nízkým detailům zapínám DLSS/FSR či Xess dle konkrétní grafické karty, cílem je vymáčknout co nejvyšší výkon i za cenu nižší obrazové kvality.

Situace se lepší po zapnutí FSR2 v režimu Ultra Performance, výkon je lepší a Radeon 780M se tak posouvá na první místo, byť je to prakticky v rámci chyby měření.

graph-12

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: AMD Ryzen 7 8700G - ještě veselejší APU pro AM5 platformu

Úterý, 20 Únor 2024 - 23:57 | Karáš Svorka | Záleží na konkrétní kartě, pro mnoho karet je x8...
Čtvrtek, 15 Únor 2024 - 21:29 | Kutil | A taky jinak vybírají ten křemík... Jiný na...
Čtvrtek, 15 Únor 2024 - 13:45 | Karáš Svorka | Ten křemík jako takový je vlastně stejný, jen je...
Sobota, 10 Únor 2024 - 10:09 | ANDREW | Vi nekdo ( pokud mi to v recenzi neuteklo) jaky...
Čtvrtek, 8 Únor 2024 - 11:39 | ANDREW | No moc moznosti neni no ... 20 let jsem tlacil...
Pondělí, 5 Únor 2024 - 17:39 | Karáš Svorka | Ano, iGPU to akcelerovat umí, ale nezkoušel jsem...
Pondělí, 5 Únor 2024 - 09:05 | Butrus Butrus | Nejen Gigbyte...
Pondělí, 5 Únor 2024 - 09:03 | Butrus Butrus | "Ano, x8 Gen4 je v pohodě. Většina lidí...
Pondělí, 5 Únor 2024 - 09:02 | Butrus Butrus | " že x8 Gen4 pro primární slot je takto u...
Pondělí, 5 Únor 2024 - 08:59 | Butrus Butrus | "8+4c už máme naplánované pro Z5" 4+8c

Zobrazit diskusi