Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

RECENZE: ASUS ROG Strix G15 Advantage Edition - AMD Radeon RX 6800M v akci

AMD mimo mobilní procesory vyrábí i GPU, je jich však velmi málo. Na jeden notebook vybavený Radeonem RX 6800M se dnes podíváme.

Nyní je čas na herní testy, začneme tedy v oblíbeném FullHD rozlišení. Nově jsem přidal DOOM Eternal a také novější bitvu v novější verzi World of Warships. V herních testech jsem provedl menší změnu, vypustil jsem hru Strange Brigade a namísto ní testuji Metro Exodus a to ve dvou nastaveních, aby se ukázal případný dopad Raytracingu a DLSS.

Byl jsem velmi zvědavý na herní výkon Radeonu RX 6800M, konečně nějaké mobilní hi-endové GPU od AMD. Nicméně absence MUX čipu výkon snižuje hlavně ve FullHD rozlišení, které testuji vždy na interním displeji notebooku. Celkově je výkon velmi slušný a pohybuje se okolo mobilních GeForce RTX 3070 a 3080.

graph-46

graph-47
graph-48
graph-49

Metro Exodus

Metro Exodus nahrazuje Strange Brigade, jelikož se jedná o lehce náročnější titul a navíc podporuje raytracing a DLSS efekty.

graph-50
graph-51
graph-52
graph-53

 

 

World of Warships 0.9.3.0

World of Warhips testuji za pomoci replaye hry, který jsem před nějakou dobou odehrál s japonskou letadlovou lodí Kaga. Monitoruji FPS od desáté vteřiny před startem bitvy a vyrobil jsem i veselý graf s průběhem. Tato bitva trvá patnáct minut, takže se notebook zahřeje, maximální FPS mají horní strop 999, to je potřeba ručně nastavit v konfiguračním souboru engine_config.xml, ve kterém je třeba upravit řádek <maxFrameRate>75</maxFrameRate>, bohužel po každé aktulizaci hry se tato hodnota přepíše na defaultních 75 FPS, což je celkem otravné. Hra, kterou testuji je ve verzi 0.9.3.0 a testuji s presetem Maximum, FXAA je vypnuté, nechámvám ale zapnuté 2x MSAA. Jak bitva vypadá se můžete podívat na videu na YouTube, byť varuji, že přehrávač odehraných her občas dělá podivné věci s kamerou a divně cuká s letadly při jejich akceleraci, s tím však nemohu nic udělat.

graph-54

 

The Witcher 3

Zaklínač Geralt pořád žije, přestože se jedná o hru z roku 2015, je pořád relevantní, mnoho lidí navíc W3 ani nezaplo a tak je může zajímat jak hra běhá na novějším hardwaru. Testoval jsem na vysoké detaily, přičemž jsem vypnul NVIDIA Hairworks. Testovací scénář je pak poměrně jednoduchý, testuji v rámci datadisku Blood and Wine v malebném skoro až Monty Pythonovském Toussaintu. Na náměstí naskočím na Płotku, která se spawnuje skoro až náhodně a poté se cvalem projedu až do paláce, kde pak z koně seskočím a přeskočím zábradlí zpět do města. Nejedná se tedy o nějaké bojové nasazení, spíše takovou prohlídku městem. Nevýhodou je, že různí občané města se generují víceméně náhodně, takže každý test může vyrobit trochu jiné výsledky.

graph-55

 

DOOM Eternal

DOOM Eternal je tento rok očekávanou novinkou a řekl bych, že hra překonat DOOM 2016 nezvládla, nicméně i tak jsem hru přidal do testování. Ve Vulkanu je na monitoring FPS a dalších detailů velmi užitečný nástroj OCAT a proto ho používám.

Problémem je absence benchmarku nebo nějakého systému replayů, rozhodl jsem se tedy zapnout cheaty a poskakovat s různými zbraněmi na mapě Super Gore Nest, kde je celkem dost nepřátel a díky cheatům je možné generovat výbušný SPAM, který počítač značně zatíží. Z OCAT pak vezmu průměrné FPS během hraní, bohužel se mi ne vždy podaří udělat úplně stejnou otočku, doporučuji tedy tyto výsledky brát spíše orientačně. Poskakuji v první lehce menší aréně, v koridorech a menších prostorách je výkon typicky výrazně lepší.

Testuji celkem v pěti nastaveních, na nízké detaily ve FullHD, kde se snažím vymáčknout co nejvyšší framerate, přičemž hra vypadá velmi dobře i při nízkých detailech, ty navíc v prudké akci člověk nemá moc tendence zkoumat. Také testuji s presetem High, který využije více jak 4GB VRAM, dynamickou změnu rozlišení mám vypnutou, stejně tak VSync. Dále testuji ještě náročný preset Ultra Nightmare a dnes přidávám ještě dva presety využívající Raytracing, což je novinkou pro tuto hru. S Raytracingem tedy testuji v presetu Ultra a Ultra Nightmare.

Raytracing a Ultra Nightmare nastavení nejde moc dohromady, ale s nižšími detaily je výkon dobrý. Nicméně osobně jsem nepoznal žádný zásadní rozdíl oproti normálnímu renderingu bez raytracingu. Navíc DOOM Eternal je velmi rychlá hra, takže pochybuji, že někdo bude mít čas studovat detailně raytracing efekty.

DOOM Eternal běží dle očekávání skvěle, na nejvyšší detaily si hra alokuje okolo 7GB paměti, Radeon RX 6800M má však paměti dostatek, celkem 12GB. Při použití raytracing efektů je výkon nižší, ale byl jsem překvapen, že je RX 6800M rychlejší, než RTX 3070. Pro jistotu jsem hru i restartoval, ale výkon byl konzistentní. Výkon bohužel snižuje absence MUX čipu, což je škoda.

graph-56
graph-57
graph-58
graph-59
graph-60

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku RECENZE: ASUS ROG Strix G15 Advantage Edition - AMD Radeon RX 6800M v akci

Úterý, 7 Prosinec 2021 - 17:58 | Karáš Svorka | Já vlastně ani nevím, netestoval jsem to a to...
Úterý, 7 Prosinec 2021 - 17:42 | Tomáš Černý | Nic moc...
Pondělí, 6 Prosinec 2021 - 15:03 | Karáš Svorka | Cca 25 MH/s.
Pondělí, 6 Prosinec 2021 - 12:40 | Tomáš Černý | Čau. Kolik to těží na ETH?
Neděle, 5 Prosinec 2021 - 14:30 | Karáš Svorka | Do jisté míry to byla hypotéza, resp. napsal jsem...
Sobota, 4 Prosinec 2021 - 16:03 | Majklos | Pokud to ovšem nebude mít stejné porty a jen se...
Pátek, 3 Prosinec 2021 - 19:20 | Karáš Svorka | Pokud plánujete notebook co běží ve 100% zátěži 8...
Pátek, 3 Prosinec 2021 - 19:20 | Karáš Svorka | Ale zase je tam prostor pro tišší a větší...
Pátek, 3 Prosinec 2021 - 19:19 | Karáš Svorka | Jo ta 17,3 verze by se mi taky líbila více. Ještě...
Pátek, 3 Prosinec 2021 - 09:32 | peca | Myslel jsem si to. Děkuji, spolehnu se na DIIT a...

Zobrazit diskusi