RECENZE: RECENZE: ASUS ROG STRIX RTX 2060 SUPER A8G EVO GAMING
Kapitoly článků
V této kapitole se podíváme na výkon grafik v Blenderu 2.80 a ve SPECviewperf 13, který testuje mnoho profesionálního CAD/CAM software, zde mohou být rozdíly poměrně zajímavé.
Blender 2.80
Zajímal mě výkon v novém Blenderu 2.80, který přidává podporu GeForce RTX a plošně zvyšuje výkon i u mnohých starších karet. Aktuálně již existuje i verze 2.83 a v testech notebooků používám 2.82a, ale nebyl čas všechny karty přetestovat v novější verzi. Musím také zmínit, že zatímco výkon NVIDIA karet šel plošně nahoru, u Radeonů je to trochu podivnější, výkon u karet založených na jádrech Vega a Navi se výkon navýšil, zatímco u GPU založených na generaci Polaris a starší došlo ke snížení výkonu. Nevím, zda to přetrvává i u verze 2.83, ale s těmito kartami může být vhodnější využít starší verzi 2.79. Také zmíním, že první testovací scéna barbershop_interior si vezme více jak 4GB VRAM a karty co mají 4GB paměti nebo méně jsou často dost penalizovány.
SPECviewperf 13.0
SPECviewperf 13 je užitečný nástroj, pokud chcete zjistit jak si nějaký hardware povede v profesionálních aplikací. Většina těchto aplikací využívá OpenGL a občas jsou optimalizované pro profi varianty grafických karet. Samozřejmě tento benchmark nenasimuluje veškeré možné situace, ale pro zběžný přehled celkem stačí.